Új hozzászólás Aktív témák
-
fagy53
nagyúr
Nekem a 96GT-vel, ami ugyanaz a kategória mint a 4830, úgy a DiRT-nél, mint a GRiD-nél a sokszereplős futamokban pontosan ugyanúgy esett a képszám, mint a 4830-cal.
A SHIFT-et még nem próbáltam ki a 96GT-vel, de hosszú hétvége lévén kipróbálom, azonos konfiggal. A játék topikjában emlékeim szerint az NV kártyák is hasonlóképpen szívnak, de a saját tesztem majd fényt derít az igazságra.
Monitorozom a GPU, CPU, vmem, rendszermem használatot és valóban nem 100% sem az XP-n, sem a Win 7-en a procihasználat, de ez nem azt jelenti, hogy nem a CPU miatt van a képszámcsökkenés! -
smkb
őstag
De itt nem ez a probléma, hanem az hogy NV kártyákon nem esik az FPS, míg Radeonoknél masszívan. Erről volt szó. Nem arról, hogy mennyire terhelődik a cpu, vagy mennyire nem, aminek egyébként a fórumokon láthatóan több mérés eredményeként is látható, hogy a cpu magok egyáltalán nincsenek túlterhelve az adott sokautós startos scenéknél sem.
-
ufocsalad
tag
Azért jönnek ilyen lassan mert a selejt csipszek halmától nemférnek hozzá a működőkhöz.
Kiváncsi leszek meddig fognak a kártyákon működni.
-
mephi666
nagyúr
nem kell ezen csodálkozni... abramovics (tudomásom szerinti) legnagyobb yacht-ja 2005ben 115méter hosszú volt, ez volt akkor a világ 5. legnagyobb yachtja... (forintban 25milliárdba került és egy teletankolás 190ezer euró és ez elég egy világkörüli útra...) akkor volt még egy 107 meg egy 85méteres is... és ezek nem teherhajók, hanem luxusyacht-ok
meg azóta mintha vett volna kb. 60-70milliárd forintos árra átszámolva is egy még nagyobbat, ami brutális nagy és talán 3 leszállóhely is van rajta helikopterek részére...
innentől kezdve a fél kilóméteres teherhajó nem is olyan nagymegpakolni viszont izgalmas lehet...
-
kicsizoz
csendes tag
Bocsi, nem bántásiból, gondolom elírtad, nem tankhajó, hanem konténerhajó!
Kerestem 1 ilyet, mert kíváncsivá tettél:
Emma Maersk
2006-ban bocsájtották vízre, 11000db egyenként 14Tonnás konténert tud elszállítani!
4 nap alatt teszi meg a Kína USA távot!
A motorban a főtengely maga 300 TonnaSzóval, ha 9000db kártya/ konténer, akkor az majdnem 100millió kártya/hajó, és kb 1 hét alatt itt van
(igaz csak 6 métert ír 1 konténerre)Gondolom nem ez lehet az akadály!
-
fagy53
nagyúr
Nem a cikkhez tartozik a közben felmerült téma, a SHIFT és a Radeon-ok, de más mai és korábbi autós körversenyes játéknál ha különböző mértékben is de leesik az FPS, ha nő a résztvevők száma. Ehhez a VGA-nak normál esetben nem sok köze van, mert a proci terhelése nő meg, sokkal többet kell számolnia. Az, hogy a SHIFT-nél ez annyira drámai módon jelentkezik, programozói probléma, de VGA driver nem igazán segít ezen, az erős VGA-k esetében nem lesz 15 FPS mint nálam pl., de hasonló arányban esik a frame/sec. Ha ott 80 FPS-ről 30 FPS-re leesik, azt szinte nem lehet észrevenni.
-
szki
őstag
Az OcUk webáruház ma feltöltötte az XFX ATI Radeon HD 5870 kari készletet ("IN STOCK").
Pár órával később az összes elfogyott, pedig több tucat volt, és megint csak előrendelés van.
Sőt a VGA ára felfele megy megjelenése óta. Szóval karácsonyi hiány lesz, és nem lesz áreső! -
rocket
nagyúr
Csinaltam egy kis osszehasonlitast, E8400@4GHZ, 2048mb RAM, XP SP3, HD5770 960/1445, Lotus Exige S Race: Glendale East, 1680x1050 minden max, 4xAA/16xAF
Verseny rajt pillanata:
Amig atvergodtem magam a mezonyon a 2. helyre:
Frames: 1588 - Time: 59952ms - Avg: 26.487 - Min: 15 - Max: 391 kor ellenfelek nelkul:
Frames: 4005 - Time: 59802ms - Avg: 66.971 - Min: 61 - Max: 73Es ez csak 1 palya, amire meg biztosan emlekszem, hogy London River is hasonlokat produkal.
Ahol nagyobb atlag framek vannak versenynel is (Silverstone ahol szinte semmi nincs a palya mellett), ott is megvan ez a kulonbseg a verseny, es az ellenfelek nelkuli menet kozott csak magasabb fps ertekekkel. -
Laci_a_Paci
tag
Jaj de szeretnék én is rohanni a boltba érte...
-
rocket
nagyúr
válasz
Johnny Cage #102 üzenetére
Ertem a lenyeget, de az ilyen felhasznaloi osszefogasok csak a meseben leteznek.
Feljebb leirtam mennyi ember kene ne vegye meg a jatekot, hogy az EA legkozelebb ha lehetosege lesz mashogy dontson, annak meg a toredeke se lesz meg soha. -
Johnny Cage
addikt
"Egyebkent ha belegondolsz rossz az indok ebben az esetben, mert ha valaki letolti se lesz gyorsabb a jatek, es ezaltal elvezhetobb se, tehat ez inkabb egy indok azoknal akik egyebkent is letoltottek volna."
Nem érted a lényeget, ezt úgy hívják, hogy bojkott. A kiadó szemszögéből az a legrosszabb, ami érheti őket, hogy a potenciális vevő nem veszi meg a játékukat.
-
Az újdonság mindíg is kelendöbb szokott lenni.Reméljük a TSMC végre összeszedi magát,mert lassan jönnek 32 nanós technológiával
-
rocket
nagyúr
EA forumon elhanyagolhato szamu felhasznalo van, nem csoda senkit nem erdekel a reszukrol mi zajlik ott, amikor megjelent a jatek nezegettem a forumokat, es voltak olyan topikok amikben keygennel generalt szerialokat irogattak be felhasznalok, nem lettek torolve a felhasznalok, es a hozzaszolasok se.
Egyebkent ha belegondolsz rossz az indok ebben az esetben, mert ha valaki letolti se lesz gyorsabb a jatek, es ezaltal elvezhetobb se, tehat ez inkabb egy indok azoknal akik egyebkent is letoltottek volna.
Osszesegeben hosszutavon nem tudnak sehogy se kart okozni az EA-nak, hanyan lesznek akik a NFS: Shift sztorija miatt nem veszik meg majd a Crysis 2-ot ~6 honappal kesobb? (ugye mindketto EA altal forgalmazott jatek.)
Mire odakerulne a sor, hogy ervenyesitsek a "fenyegeteseiket" a felhasznalok, mar a tobbseg ugyse fog emlekezni ra mi tortent, vagy ha igen akkor se fogja erdekelni mar oket mert azt gondoljak X jatek nem egyenlo Y jatekkal hiaba az EA a kiadoja.
(mint tobbseg az internetes kepben levo kozosseg egy reszerol beszelek, es nem a teljes felhasznaloi retegrol.) -
hétalvó
addikt
válasz
LackoMester #96 üzenetére
tessek sietni el ne fogyjon
ugyan mar ez leragott csont
-
rocket
nagyúr
Azt nem is tudtam, hogy most jott csak ki PC-re, Xbox360-ra majdnem 2 eve megjelent a Lego Star Wars: Complete Saga, 2 evbe telett deoptimalizalni az ATi kartyaira ?
Nep harag akkor lenne max. ha az esti hirekben benne lenne, addig ez nem a nep, hanem egy kisebb kozosseg
#94: Holnap.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Lego Star Wars Complete Saga most jelent meg.
Október 13-án. TWIMTBP cím volt, de a történtek hatására találtak megoldást az AA és az AF-re AMD karikon is. Gyakorlatilag kivették a feltételes elágazásokat, amik ellenőrizték, hogy milyen kari van a gépben.
Most arról van szó, hogy bevállalja-e a fejlesztő a nép haragját az NV pénzéért. A Borderlands lesz az érdekes, mert a GeForce PhysX mód kész van, de bőven elképzelhető, hogy nem lesz benne a játékban.
Túl nagy kárt okozott a dühös Radeon tulajok inváziója az Eidos fórumon.
Persze a média az NV-én, de az ő helyzetükben én is lefizetnék mindenkit amíg lehet, mert semmi sincs a kezemben. Illetve lobogtatok egy HPC architektúráról szóló papírsárkányt, ami majd megaláz mindent.
-
rocket
nagyúr
válasz
LackoMester #88 üzenetére
Nem fogja mert nem driver hiba.
-
rocket
nagyúr
Amig a vita megy az nem egyenlo azzal, hogy nem lesz.
Lego Star Wars ezer eves jatek, szerinted hany embert erdekel, hogy vegre kapott AA/AF supportot Radeon kartyakon?
Nem az ezer eves jatekok, meg B- kategorias jatekok a dontok hanem az A+ mint az NFS: Shift, es a Batman:AA. (nem minosegben irtam a kategoriakat mert az szubjektiv, hanem az eladasok, es a meg meg nem jelent jatekok eseteben a varhato eladasok/elore generalt hype alapjan.)Semmi nem fog megvaltozni mostanaban, hiaba csokkent a hatasa a TWIMTBP-nek, cserebe a kevesebbel egyutt sokkal agresszivabb lett, mostmar nem csak arrol van szo mint regebben nehany esetben, hogy csak gyorsabb NV kartyakon, de boven jatszhato Radeonokkal is (sok esetben gyorsabb volt Radeonokon mar megjeleneskor, es bug mentes voltak a TWIMTBP jatekok), mostmar oda jutott a tortenet, hogy szinte minden esetben van valami amivel megszivatjak a konkurenciat, es a felhasznaloikat.
Amig a pluszt az NV PhysX-szel eri el, es a felhasznalok kikapcsolhatjak, addig nincs gond.Amig A+ cimekkel tudjak ezt csinalni addig szivas lesz a tuloldalon, szeptemberben csunyan lealaztak a jatekfeljesztokkel karoltve az AMD-t, es a felhasznaloikat, az ilyen Ian Bell szintu "tuzoltasnak" meg nem biztos be kell dolni, ha megjelent NFS: Shifthez az igert "uber brutal ATi optimalizacio" majd kiderul valoban optimalizaltak-e, vagy odadobnak minimumban +2fps-et amivel semmire nem fognak menni a jatekosok, a csalodott felhasznaloktol visszavenni a jatekot meg nem fogja az EA, tehat ok ebbol rosszul nem johetnek ki sehogy se.
Az internetes media jelentos reszet az NV iranyitja, nem veletlen alig vannak ezek az esetek 1-2 helyen megemlitve, BATMAN:AA kapcsan is elokerult a PCPER oldalan egy cikk ami egy allitolagos Eidos emailre alapozott amiben az AMD saranak probaltak beallitani a tortenteket, aztan utolag kiderult, hogy nincs is ilyen email.
NV ilyeneket kepes megcsinalni, akkor rossz belegondolni majd az Intel mit fog muvelni sokkal nagyobb anyagi forrasokkal.
-
Szegény ATI, tényleg már megint nem tudnak elég kártyát gyártani, amit ne vennének meg...
Lássunk már fermit végre. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Mégis van hatása. A Borderlands kőkemény GeForce PhysX cím volt most meg megy a vita, hogy legyen hardveres gyorsítás vagy ne. A Gearbox egyértelműen megijedt attól, ami a Batman esetén volt. A Lego Star Wars-ban is lett AA és AF a Radeonon pedig ez nyáron még megoldhatatlan feladat volt.
-
-
rocket
nagyúr
Azert mert ellenfelek nelkul teszteltek, igy termesztes hogy magas a minimum frame.
Mas autos jatekokban ha vannak elotted ellenfelek ugyanugy alacsonyabb a fps ertek mintha egyedul mennel, GRID is ilyen, de mar megjeleneskor is ez azt jelentette, hogy 80fps-rol lett 70fps (azota meggyorsabban fut a jatek az ujabb kartyakon), NFS:Shiftnel 60fps-rol lesz ellenfelekkel 20fps.
"Az a legnagyobb vicc, hogy ebből is az NV jön ki rosszul. Nem az megy a Shift fórumokon, hogy szar ATI, hanem, hogy rohadék NV ... fúj soha többet."
Leirni ilyeneket konnyu dolog, de valojaban 2 het mulva mar elfelejti a tobbseg, es nem lesz kihatassal semmilyen valasztasara.
"Ahogy hallom az AMD most nem is az NV-nek megy közvetlen neki, hanem a játékfejlesztőknek.
Gyakorlatilag a nép lázításával elérik, hogy a TWIMTBP címeket fejlesztők kétszer is meggondolják mit tesznek a játék kiadása előtt."Ezzel nem sokra mennek, mert nem tudjak elerni az atlagos felhasznalokat akik a szelet jelentosen nagyobb reszet teszik ki, az esti hirekben meg ilyen dolgokrol sose lesz szo
Vegyuk most azokat akik kepben vannak, szerinted hany Radeon felhasznalo van aki nem vette meg ennek hatasara a jatekot? (foleg, hogy jo 2 hetbe telt amig EA eljutott oda, hogy valamit mondjon a temaban).
A jobban kepben levok tobbsege meg mindig az AMD-t szidja, pedig most kozuk nincs a dolgokhoz, driverbol nem lehet semmit tenni, csak a jatek kod optimalizaciojaval az meg nem az o dolguk, ha lenne is ra eroforrasuk az EA beleegyezese nelkul "reverse engineering" kellene hozza, ami nem legalis.
Vegyunk egy szamot 10000 (ami mar egyebkent is irrealisan magas), 10000 felhasznalot kilehet valtani (Retail arakon szamolok) 500000$-bol, es ennel joval tobbet kapnak minden esetben, tehat realisan nezve minimum 50000 usert is veszithetnenek (ennyit nem fognak soha), akkor lennenek anyagilag egalban.NFS: Shift sztorija meg semmilyen komoly kihatassal nem lesz majd a kesobbiekben se az EA jatekaira.
-
atesss
addikt
Szerintem a hardvereket repülővel szállítják.
Vagy cáfoljatok meg, ha nem.
Egyszer kiszámoltuk apámmal, hogy kb. menyibe kerülhet a repülős szállítás, és az derült ki, hogy kb. pár ezer ft egy nagyobb méretű (súlyú) cuccnál (alaplap / VGA).
Nagyobb $/kg arányúnál (pl. proci, főleg mióta az Intel pl. ilyen apró hűtőket ad) meg méginkább megéri.De a fő lényeg, hogy sokkal biztonságosabb.
Ha hajón + utána kamionnal szállítanák, az nem túl biztonságos.
Simán kilophatják belőle a cuccot, vagy kicserélik, hogy a súly is meglegyen.
Szerintem ez a rizikó nem ér meg párezer ft-nyi (átszámolva) spórolást.
És szerintem a kínaiak komplettül becsomagolják, amelyik magyar piacra megy, oda bedobnak egy magyar kézikönyvet (ha tudják melyik a magyar), azt megy a repülőre.
A külön csak a "fő hardver" szállítása sem túl jó, mert akkor azt európában valahol fel kell bontani, azaz megint tönkre lehet tenni / le lehet nyúlni a cuccot.
A kinaiakat szerintem meg még jobban megrendszabályozzák, hogy ne tudjanak a dolgozók lopni (pl. az emberi jogokat is mégkevésbé tartják be arrafelé...).
Meg lehethogy hülyék is ilyesmin gondolkozni, míg pl. a magyarok elég leleményesek ebben.Meg rázkódástól tönkre is mehet a hajón meg a kikötőben, és a dokkmunkásként dolgozók álltalában nem arról hiresek, hogy ilyesmivel annyira foglalkoznának.
Azonkívül mire egy hajó a távolkeletről európába (pl. Rotterdam) ér, az több hét is megvan.
Így nem lehet a gyorsan változó keresletet ellátni, meg főleg nem ilyen gyorsan kiadni pl. egy új kártyát.Az sem véletlen, hogy ferihegy forgalmának elég nagy hányada cargo.
A repülő sokkal biztonságosabb, és szerintem sok cég úgy gondolkozik, hogy hiába drágább, a nyugalom, hogy épségben megérkezik az árú, sokkal többet megér.
Meg nem kicsit gyorsabb is nem mellesleg.
És sokkal kisebb volumenű egy repülőnyi cucc, mint egy óriási hajónyi; kevesen / kevés dologból rendelnek ekkora mennyiséget. Vagy akkor méginkább "közösködni kell" egy-egy cégnek, az meg megint rizikós lehet.TSMC-ből:
Mivel egy GPU chipnek meg iszonyatosan nagy a $/kg aránya, azt biztosan repülővel szállítják taiwanról (ott vannak a gyáraik is?) kinába.
Sőt lehet, hogy valami őrzést is adnak mellé, szerintem az aranynál drágább grammja egy GPU chipnek.
De az is lehet, hogy wafferben szállítják a kínaiakhoz, ha rájuk merik bízni a darabolást. De még + tokozás is kell, úgyhogy ezt nem hinném.
Ja meg pormentesen is kéne szállítani, akkor szinte biztos, hogy nem. -
madgie
titán
Nekem is belassult egyik napról a másikra a Shift HD 4870-nel. Aztán rá néztem például a Crysis Warhead-re, az is. Azt hittem, driver gond, de nem, minden játékom lelassult, és egyedüli tippem (akármilyen hülyén hangzik is), hogy a friss raid1 kötet teszi ezt a gépemmel. Elvileg nincs köze sem az oprendszer vinyójához, sem a játékhoz, mégis csak az az egy komponens változott a gépemben a lassulás előtt.
-
rocket
nagyúr
"A kereskedők beszámolója alapján a HD 5870-ből már megfelelő az ellátottság, a HD 5850 névre keresztelt modell azonban hiánycikknek számít. A Radeon HD 5700 ugyan csak az elmúlt héten került az üzletekbe, ám a leszállított kártyákat órák alatt kiárusították, így a jövőben sokkal nagyobb mennyiségre számítanak az AMD-től és partnereitől."
Eszak amerikaban hiany van a HD5850/HD5870 kartyakbol, europaban, es mas regiokban nincs.
HD5770 rengeteg van minden regioban, a HD5750 kicsit akadozik meg, oktober vegeig helyre allhat a rend. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A HD 3000-en tuti hatástalan. Nekem a HD 3850-en ugyanúgy megy, mint a 9600GT-m. A HD 5000-en is jónak kellene lennie, hiszen ahány tesztben nyomták mindig sok volt a minimum FPS.
Az a legnagyobb vicc, hogy ebből is az NV jön ki rosszul. Nem az megy a Shift fórumokon, hogy szar ATI, hanem, hogy rohadék NV ... fúj soha többet. Ahogy hallom az AMD most nem is az NV-nek megy közvetlen neki, hanem a játékfejlesztőknek. Gyakorlatilag a nép lázításával elérik, hogy a TWIMTBP címeket fejlesztők kétszer is meggondolják mit tesznek a játék kiadása előtt. A Batmanes botrány hatékony volt az új Lego Star Wars-ban valami csoda folytán lett megoldás az AA-ra és az AF-re ATI karikon is. A Borderlandsban is kérdéses lett a PhysX mód. Hiába van kész, egyelőre nem eldöntött, hogy belerakják-e. Nyilván az Eidosnak marha nagy gáz volt, hogy a játék hivatalos fórumon buzdított a nép a játék letöltésére a vásárlás helyett. Az sem lepne meg ha a Nickek mögött AMD-s munkatárs állna.
-
smkb
őstag
Igen, erre akartam utalni, hogy egy dolog hogy egy adott apira fejlesztenek valamit, hogy az minden alatta lévő teljesen más architekúrájú vason jól menjen, ahhoz nagyon sokat kellene szöszmötölni. Most ez a szöszmöt azzal, hogy csak Ati rendelkezik használható DX11 Apival működő vassal, jóval egyszerűbb, és bizony jobb minőséget is kellene a fejlesztőknek ezáltal produkálni. Attól a pillanattól kezdve azonban, ha mégis lesz Fermi alapú DX11.... vagy megint a pénz viszi valamelyik irányba a fejlesztőket vagy kitudja. Ha a pénzelés, akkor most még nagyobb differencia lesz abban, hogy ugyan mindkét termék DX11, mégis egyiken, mint a szél másikon meg, mint a sárgombóc fog menni az alkalmazás, függetlenül attól épp melyik gyártó felé billen az adott fejlesztőcsapat.
-
]Phobos[
senior tag
Felesleges túlmagyarázni, valaki veszi a fáradtságot, megír egy engine-t, mostanában multi-platformra, és olyan lesz amilyen, majd finomítják patchekkel. Jön a kiadó, megveszi és kiadja az xy csapatnak, hogy 1 év múlva dobozos verziót akar látni belőle. Amit pl. EA csinál, az a hányinger csúcsa, csak a tucat játékokat tolják, vagy megvesznek kompletten egy nagyobb címet szőröstől-bőröstől, majd lerontják a n+1. rókabőrrel. NFS-ből is Underground 1 jó volt, 2 már láttam kategória, azóta felejtős. RedAlert3 felejtős és a C&C4 is az lesz. Hihetetlen. De a legszomorúbb, hogy erre van igény. A lényeg, hogy nem minőségre, hanem maximálisan profitra mennek a kiadók, emellett viszonylag hibátlan és optimalizált játékot kiadni szinte lehetetlen. Ez az alap szerintem, erre jön rá a szabványok és architektúrák körüli mizéria, de az már csak a jéghegy csúcsa. Aki meg a nagyobb motorokat csinálja, halad a korral és upgradeli/ csinálja a következőt, mert nekik meg abból van pénzük, nem fognak belehalni az optimalizációba, főleg ha partnernek úgyis jár a support drága pénzért, majd ők megoldják( vagy nem ). Persze ez egyéni vélemény, lehet tévedek, de nekem ez jön le mostanában.
-
rocket
nagyúr
Valami nagy atveres van a Radeon userek iranyaba, ebbol lehet latni, hogy hazudozik az EA.
"HD 5770-et 40%-ra terheli a Shift"
Nem igy van, egy Everest bug okozta a felreertest, a logban 2 helyen irta a GPU terhelest, es az egyiknel 40% koruli atlagot irt, 95% felett van az atlag tuningolva is (ebbe ugye benne van amikor versenyt valasztasz, es akkor nem porog a GPU.)
"A hibás kódot kifejezetten a HD 4000-re építették fel. Például a HD3000-re és a HD 5000-re hatástalan."
Ez nem igaz, HD5770-nel ugyanugy szivas van ha vannak elotted, van az a palya ahol Lotus Elise-zel kell menni, es az ellenfeleknek is az van (neve most nem ugrik be), 17 frame atlagom volt amig nem kusztam fel a 4. helyre 1680x1050-ben 4xAA,16xAF mellett, ilyen atlag framek mellett elote jutni se egyszeru, nem lehet normalisan iranyitani a kocsit diavetites kozepette, sok mas palyan is 30fps alatt van a rajtnal, es utana amig nem jutsz el legalabb a 4. helyig, ellenfelek nelkul, vagy ha elol mesz meg 60fps felett vannak az atlagok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A DX11-nél ez nem probléma, mert csak az AMD architektúrája alapján tudnak optimalizálni. Az NV-nek gyorsan kellene egy pár Fermit juttatni a DX11-re fejlesztő stúdióknak, de egyelőre a kártyák még sehol.
Amúgy ezen a problémán nem tudom hogy lép túl az NV. Ha megjön a Fermi, akkor pont azokkal a DX11-es játékokkal fog találkozni a tesztekben, amiket az AMD rendszer alapján fejlesztettek. Ennyire eltérő architektúráknál ez már önmagában rossz előjel.
-
mephi666
nagyúr
na, nem volt akkor teljesen egyértelmű, ahogy mondtam: 1 apira fejlesztenek főleg (+1 az opengl, de arra kevesen) ilyen oldalról lényegesen kevesebb munka ahhoz képest, hogy mondjuk 10éve mi volt... aztán tesztelnek/optimalizálnak/stb... ez így megy elvileg normál esetben... nem konkrét hw-re fejlesztenek... ezért van, hogy mondjuk 2003-as játékok simán mennek 6évvel újabb "újgenerációs kártyákon"... (már ha jól voltak anno megírva) ha nem így van, akkor az akkori programozókat kell anyázni... az pedig, amit pl. a gta4 esetében magyaráztak, hogy: "azért nagy a gépigénye, mert a jövő gépein futnak majd igazán jól irgalmatlanszép minőségben" (<- ez a fele meg a bullshit kategória) nem pont ez volt a duma, de hasonló volt a lényege...
vagy optimalizáció alatt azt érted, hogy az egyik oldal pénzeli a fejlesztőket, hogy úgy írják meg a kódot, hogy az ő kártyájukkal 2szer olyan jól menjen?
az optimalizáció szerintem főleg arról kellene szóljon, hogy normálisan belövik a játék alatt levő motort, hogy ha mondjuk esik a hó vagy a szél lebegteti a függönyt, akkor ne szaggasson be... próbálják úgy optimalizálni, hogy normális sebességgel menjen mondjuk az akkori csúcsgépeken, de átlagos és elavult gépeken is be lehessen jól lőni és lehessen vele normális sebesség mellett játszani megszorításokkal... innentől kezdve meg normális esetben tenni kellene magasról pl. a vga-gyártókra és menjen azon a hw-en gyorsabban/szebben, ami jobb... így kellene működnie az egésznek, de ez mindenféle hülye trükközés miatt nem így működik... -
smkb
őstag
Az egy dolog hogy valamit megírsz DX11 Apira. Attól azt ugyanúgy gyártók és azok termékeire is kell optimalizálni, mivel minden egyes funkciót más sebességgel stb valósít meg egy NV egy ATI és az ezeken belül is eltérő architektúrák. Azaz az egy dolog, hogy négyzetrácsos füzetbe írsz már nem csak vonalasba, ettől még nagyon nem mindegy hogy milyen papír van a négyzetrács alatt
Egyiken a patronos toll tinta fog szépen, a másikon az szétfolyik és golyóstollat igényel...pedig mind ugyanazt a felületet nyújtja, szinte a kezedbe adva hogy csak a rácsokba kell írni..
-
rocket
nagyúr
Ez a teszt ellenfelek nelkul keszult, de ha vannak ellenfelek akkor van 1-2 palya ahol amig 3-nal tobb kocsi van elotted 20 frame atlagokat produkal a jatek minden fele Radeon kartyan beallitastol fuggetlenul, miutan megelozted oket meg fut 80 fps felett a HD5870-nel.
EA mar dolgozik az optimalizacion, legalabbis ezt nyilatkozta Ian Bell, mondjuk +10% nem lesz eleg, szoval szinte csoda kene az EA reszerol, hogy mindenhol jatszhato legyen a jatek Radeon kartyakon.
Az meg egy vicc az EA reszerol, hogy a jatek megjelenese utan kezdik optimalizalni a Radeon kartyakhoz, es meg mindig nem tudni mikor jon a patch, kozben ~1 honapja megjelent mar a jatek. -
mephi666
nagyúr
ebben Abu van igazán otthon, ő tudná szerintem jól elmondani, de ahogy látom, az optimalizálás elvileg sokkal egyszerűbb lenne most, mint 10évvel ezelőtt, amikor volt 3dfx glide, opengl, direct3d, meg istentudja mi... aztán a grafikai beállítások között válogathattál, hogy miben akartad futtatni... mostanában nem sok ilyen van... kb. mindenki dx-ben fejleszt... kivéve az id-t, aki az opengl-t preferálja... szerintem sokat egyszerűsödött a fejlesztés ilyen szempontból... elvileg megírnak mondjuk egy játékot dx7-re, aztán 10évvel később a visszafelé kompatibilitás miatt akár egy dx11-es kártyán is simán futtathatod... p*csvakarás van inkább ezerrel... a dx10-et is azzal reklámozták, hogy sokkal szebb lesz, gyorsabb és könnyebb lesz rá fejleszteni, mint dx9-re (ami mondjuk tényleg sokat hozott minőségben) aztán mégsem jött be... a dx11 talán meghozza az áttörést most...
-
orbano
félisten
amíg az nv és az ati kb évente lenyom a torkunkon egy újfajta hardvert, újfajta felépítéssel, addig nincs az az elvetemült programozó, aki komolyan elkezdene rá optimalizálni. ha most írsz egy játékot, szeretnéd eladni a lehető legtöbb embernek, a lehető legtöbb fajta gépre. nomármost 26 féle hardverre elég nehéz tisztességesen optimalizálni, és mindegyiknek kitapasztalni a működsét (ez eléggé időrabló, genya meló, amit jelenleg nem kifizetődő)
-
mephi666
nagyúr
nézd meg mondjuk ezt az fps résznél... azért ott szépen skálázódik a vodoo2+sli quake2/3, ut, max payne-ben... szerintem nem a hw-el van a gond, hanem a programozókkal... elvileg ha adott 2 ugyanolyan kártya (ugyanolyan teljesítménnyel), akkor elméletileg közel 100%-os gyorsulást el kellene érni, ha jól össze van rakva a kód és megoldható, hogy szakbarbárul fogalmazva: minden páratlan képkockát az egyik kártya számoljon, minden párosat meg a másik... multicore rendszereknél szintén hasonló a helyzet... de amíg mondjuk simán megvan a bevétel abból, ha csinálnak a konzolra fejlesztett játékból egy sz@r portot, amivel betömhetik mindenki száját, addig nem lesz változás... szerintem sokkal többet ki lehetne hozni a mostani hw-ekből, mint amit ki is hoznak...
-
Devid_81
félisten
válasz
Dr. Akula #64 üzenetére
Biztos csak beneztek valamit....
Amikor kijott a GF 6xxx szolottam egy olyat, hogy nem lesz hosszu eletu ez az SLI, persze tevedtem is meg nem is.
Tulkepp hosszu evek ota nem kepesek kihasznalni rendesen ezt a lehetoseget a programozok.
Visszasirjuk meg parszor a Voodoo-kat. -
P00By
nagyúr
Ez a 40 nm nagyon problémás
-
Rive
veterán
Hát ez jól 'megtámadta az üzleteket'
DirectX 11-es gyorsítók között egyelőre csak a vörösök kínálnak alternatívát.
Ha 'alternativa', akkor kell valemi, aminek altrnativája, nem? -
bsh
addikt
válasz
LackoMester #45 üzenetére
bizonyára az alsó dőlt betűs részt nem sikerült értelmezni
-
mephi666
nagyúr
máshova írtam már, hogy én nv kártyával szívtam mocsok sokat a physix-el shift esetében (persze win7 alatt... vista alatt nem lett volna szerintem gond, de azt meg messziről kerülöm...) az ea is elég rendesen eladta magát
mocskos dolgok mennek a hw-gyártók háza táján... de szinte mindig is ez volt...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a fejlesztők a Shiftben a Novodex motor procis verzióját használják. Az a kód nem képes a hardveren futni. Csak arról van szó, hogy az NV-s csapat most úgy dolgozik, hogy visszatartják a felmerült hibákat a játék kiadásáig, így az AMD nem tud rá reagálni, csak késéssel. Nyilván az Radeonok jobbak minden kategóriában, és a GeForce vonalon még hónapokig nem lesz újítás, egyszerűen nincs más út ... ki kell zárni az AMD-t annyi fejlesztésből amennyiből csak lehet. Persze a HD 5000-ek már erőből kinyomják a Shift-et, így még ha a hibákról nem is tájékoztatnak, akkor is le lesznek gyűrve a GeForce-ok. Ettől függetlenül látszik a szopatás, mert a HD 5770-et 40%-ra terheli a Shift. Az persze más kérdés, hogy még így is begyűrik a GTX-eket. A hibás kódot kifejezetten a HD 4000-re építették fel. Például a HD3000-re és a HD 5000-re hatástalan.
-
smkb
őstag
Nézd meg mennyi ember szív a HD48xx szériával a shiftben, míg a GT9800-asakon vígan szalad és nem esik le az fps 12-18-ra ha 12 autó startol egyszerre. Ott szívok a HD4830-ammal mert a procin megy a Physx kb az is 30%-os kihasználtsággal. GTS250-en mérne számolná a hadver? Mi itt most a meglepő?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Honnan jött az, hogy a PhysX hardveres az NFS Shift esetében?
Azt a proci számolja. Ugyanaz van, mint a Batman esetében az NV próbálkozik a fejlesztőknél némi anyagi rásegítéssel, mert még hónapokig ezzel a termékvonallal fog dolgozni.
Persze a HD 5000-ek ellen ez is kevés.
-
smkb
őstag
És mi is azzal a gond, hogy vett 1 gigás GTS250-est? Teljesen korrekt áron (25 ért fél, 30 ét 1 gigás) vannak jelenleg. Nem nyúlt mellé. Azt se feledd el, hogy pl a Need for Speed : Shift az ő GTS2250-én, zsírul fog futni akkor is ha 12 autó startol egyszerre előtte, ugyenez egy 4870 est 20 fps alá droppol, meg az én húzott 4830-amat is (hiába, a nem kikapcsolható Physix nagyon megfogja az Ati tulajokat itt). Úgyhogy nincs semmi gond azzal a kártyával a jelenlegi árakon.
-
mephi666
nagyúr
ez jó poén... ha egyik megrögzött inteles ismerősömre gondolok, igazat is adhatok az egésznek... egyébként kíváncsi vagyok honnan szedték a tesztalanyokat, mert ez kb. olyan kérdés, hogy: "minden mercis/bmw-s bunkó?" mert nem mindegyik az, de vannak közöttük kiemelkedően hülye/bunkó példányok, ami miatt be lesznek a mercis/audis/inteles emberek skatulyázva
-
Depression
veterán
A helyi kiskerben 66k volt az 5850 bevezetőáron. Azóta felment 73k-re. Éljen a hiány!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
LackoMester #43 üzenetére
Procik viszonylatában volt ilyenről egy felmérés. [link] - Én nem tudom hova számítok, mert van Intel és AMD-s gépem is.
Az a durva, hogy az Inteles nép 78%-a egy képet nem tudott átméretezni, még akkor sem ha lépésről-lépésre infókat kapott.
Kár, hogy ezt AMD-s oldalon nem mérték le. Az arány miatt kíváncsi lettem volna rá.
-
LackoMester
addikt
voltam tavaly egy lanon,voltak ott elég begyöpösödött emberkék(sosem izgatott milyen karim van,mindig az ár/teljesitmény döntött,NV/ATI)akkoriban éppen egy 4870-em volt-hát persze le is fikázták mert ugye a GTX260 a legjobb...ja meg 9800GT-vel ugráltak...csak szerényen azt mondtam kinek a pap,kinek a panpé
Azt meg nemértették miért fut max.125 FPS-en 1680*1050 a COD4 . Erre a válaszom mert xar a kari.
Igen vannak ilyen emberkék is.
-
A készlethiány az tényleg általános szokott ilyenkor lenni, ez már szinte követelmény. Még marketingnek is nagyszerű. Látják a kedves vevők, hogy milyen jó a széria, hisz mindenki ilyet vesz, mindenki meg nem tévedhet. Most meg különösen lehet játszadozni, mikor nincsen komoly kihívó. De én például még egyáltalán nem izgultam rá a témára, hadd vigyék a újdonság felárával azok akik türelmetlenek. Majd jövőre is jó lesz ez még.
-
Devid_81
félisten
Most akkor sajnaljuk az AMD-t vagy ne?
Meg szerencse, hogy a 4770 merfoldko volt az atallasra es ott mindent kitapasztalt a TSMC+a gyarto.Gonoszkodas: disabled
-
bocsika
aktív tag
Pont ezt mondom én is. Mikor öcsém Egerben megrendelte az 3850-esét akkor azt sem tudták hogy van ilyen mert ők csak nv-t adnak el 1,5* annyiért amiért Pestről utánvéttel meg lehet kapni. Annyi mindenkinek van internetje de sajnos nem tudja használni csak arra hogy a májvipre feltegye a s..gét.
-
einstein
senior tag
"Támadnak", csak kevesen.
-
]Phobos[
senior tag
Ez a ciki: végre bőséges előnyhöz jutnak, és mikor csak be kéne szedni a zsét, a partner bénázza el. Bár az 5xxx árszabása nem tetszik, komolyan kezdem őket sajnálni
-
bocsika
aktív tag
Én örülök hogy nem csak az intel meg az nv tudja lefölözni a piacot. A 4E széria előtt asszem a 9E es széria idején verte el utoljára igazán az ati az nv-t. Legalább megtanulják a bunkó vidéki boltosok és gumicsizmás vérpistikék hogy nem csak nv kártya van. (mindig röhögök mikor hoznak egy 100E+ gépet hogy szedjem le róla a linuxot és utána csodálkozik a surmó hogy csak a pasziánsz megy szaggatás nélkül
)
Hajrá AMD/ATI -
Mr.Csizmás
titán
hehe
várom az nv új termékét, ami jól leveri az 5x-ek árát, és akkor bye-bye 4830
-
LackoMester
addikt
ez nagyon érdekes dolog,a 5870-em biosa a GPU-Z szerint szept 23. dátum szerepel,a kari a szept.30.-án a (gépembe) kezembe volt..itt nem a szállitás a probléma
-
-
mephi666
nagyúr
kb. hasonló a helyzet, mint a windóz esetében...
visszafelé elindulva: win7 jó lesz, vista sz@r volt... xp nagyon jó volt, de előtte a millenium megint hulladék... win98 se megint jó volt, de a legelső kiadásával rengeteget szívtunk... (nt vonalon nem mozogtam, azt külön is választottam inkább) ebben a dx11-ben én is bízok most... már így a rajt előtt is sokkal biztatóbb...
#23: az előző kommentemben szerkesztés után a #22: mögötti részt neked szántam, csak elütöttem a számot
-
mephi666
nagyúr
nem a logisztikával van baj, hanem, hogy 40nm-en nem olyan jó még mindig a kihozatali arány->sok a selejt... ha csak a logisztikán múlna, pikkpakk megoldanák... így a válság közepén örülnek a cégek, ha van fuvar, amit teljesíthetnek... (és taiwanból szerintem mire ideér 1 szállítmány, az út legkisebb része történik hajóval... amerikába viszont valószínű azzal viszik nagyrészt, de ott is kontinensen belül vasút/közút)
#22: itt van már az ajtóban a win7 dx11 támogatással, meg kapásból néhány játéknév is: az új stalker, dirt2 meg az új avp is dx11 támogatással jön tavasszal... (jobb a helyzet, mint a vista+dx10 esetében) a kommentem első fele meg arra irányult, hogy nem a logisztikával van a baj, hanem azzal, hogy alig van mit szállítani a sok selejt gpu miatt... (cikk utolsó bekezdése a lényeg)
-
PirosHello
senior tag
válasz
Termigáßor #16 üzenetére
Nekem 4890 2GB-os van, minden fut rajta fullon, gyönyörűen. Minek CF, vagy akár 5...-ös széria? Ha majd DX10.1 és 11 közötti különbséget valóban látom, majd azután ráérek filózni..-.
-
Wyll
őstag
"és a potenciális vásárlók elérhetik a kiválasztott grafikus kártyát"
Öcsém... ez a kényszerítetten marketinges szóhasználat....Amúgy egyszer az életben szívesen megnézném, hogyan zajlik a piacok ellátása grafikus kártyával. Az én képzeletemben bizonyos időközönként elindul egy hatalmas tankhajó taiwanból, rajta jópár (vagy az összes?) konténerrel, ami csak videókártyát tartalmaz. Mennyi videókártya ez? Mondjuk legyen egy videokártya doboza 0,1x0,25x0,35 m, egy konténer 2x3x15 m, az konténerenként 9000 db dobozos videókártya. Ebbe is szép már belegondolni, egy konténer simán fedezné egész Magyarország kezdeti videókártya-igényét egy új modellből.
Viszont a piacok ellátásához ennyi még édeskevés. Mennyi ilyen konténer lehet egy hajón? Mennyi hajó jön a TSMC-ből? Erről egyszer megnéznék egy dokumentumfilmet. -
luw2win
őstag
válasz
hejesírásó #4 üzenetére
Valaki a teljesítmény/ fogyasztást is nézi. Ami azért rendesen ottvan
-
.Gregor.
tag
Csak nehogy a hiány ahhoz vezessen mint a 4770 esetében volt: közelebb volt a 200$ os szinthez mint a 100$ hoz, ahova szánták (már ha éppen kapható volt, főleg a legelején).
-
gfefe
őstag
igen én is így gondolkozom... de azon filózom még, hogy ha a 5750/70 en mennek rendesen a játékok majd akkor engem különösen nem izgat 1-2 elhanyagolható látvány elem így jobb lehetne egy 4890 vagy 4870 CF .... Pláne, hogy az áruk lassan a béka feneke alatt van....
23-26E ért itt a ph-n 4870... na ne vicceljünk akkor már
-
rumkola
nagyúr
én má besokalltam a napi 2-3 amd vga hír/cikktől
ez már túlzás -
F e Z o
veterán
Tavaly is beigérték, hogy nem lesz hiánycikk a 48*0-ás széria a boltok polcain. Mondták azt is, hogy 30-35 körül lesz a 4850, aztán lett belőle 40k. Úgyhogy ezen nem kell csodálkozni. Egyébként nem tudom mire a nagy siettség, várni kell egy-két hónapot mire lesz elég, s mérséklődnek az árak is.
-
gfefe
őstag
dx11 es game már most látszik, hogy jóval több készül mint annó a dx10 startjánál volt.
A skálázódása a dx11 nek meg igéretes... én inkább arra leszek kiváncsi, hogy a mostani dx10.1 hogy fogja venni az akadályokat. Amennyiben jól... az gátolhatja majd a dx11 elterjedését.... vagy lentebb veri az árakat.(ami csak jó lehet)
-
hejesírásó
senior tag
nem vágom hova ez a rohanás:
-most még nem olyan jó az ár\érték aránya
-hol van még karácsony kedves szülők, hova rohantok?
-nem holnap jönnek ki azok a DX11-es játékok amiket az Ati reklámoz már jó ideje, mint húzó címeket. ezek miatt még ráérnének a vevők a váltással. arról nem is beszélve, hogy ritka az a játék ami manapság nem csúszik... -
Móci
addikt
Szerintem nálunk egy darabig nem kell nagyon számítani jó árban lévő kártyákra...
Én is kíváncsi leszek, hogy mennyi DX11-es játék készül, na meg a kisebb kártyák hogy birkóznak meg velük. -
tzsolesz
nagyúr
válasz
LackoMester #1 üzenetére
Gondolom nem Mo.-ra vonatkozik kizárólag a hír.
Itt az egész világról van szó, és minden országban hiánycikk a termék. Ez igazából jó, és rossz hír is egyben. Jó azért mert van rá megfelelő kereslet, rossz azért mert ha az AMD-nek nem sikerül rövid időn beül elárasztani DX11-es kártyákkal a piacot, és ezáltal a felhasználókat, megint hátrányba kerülhet az Nv-vel szemben.
Az érdekesség még az az egészben, hogy elviekben nem olyan szaga van most az új API-nak mint a DX10/10.1-nek. Most valóban jönnek majd özönszámra a DX11-es játékok ha igazak a híresztelések.
Ha ez nem így lesz, akkor a MS, és az AMD/ATI lehúzhatja magát a virtuális klotyón, és ez nem vicc. -
LackoMester
addikt
bármi beszerezhetö,csak tudni kell hol keresni..
pl.Hardverapró
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Lenovo LEGION Pro 5 / Pro 7, Lenovo Yoga Pro gépek (RTX 4060 / 4070 / 4080 / 4090)
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone 16, Apple iPhone 16e, Apple iPhone 16 Plus, Apple iPhone 16 Pro
- Beszámítás! Apple Mac Studio M2 MAX 2023 32GB 512GB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy Xcover 5 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Wacom Cintiq DTK-2260 - Digitális rajztábla
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest