Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Agro #73 üzenetére

    Szerintem gondolj bele kicsit jobban s rájössz, hogy nincs igazad.

    Műanyagot gyártani nem lehet minden utcasarkon, a folyamat komplexitása miatt sem.
    Ha megnézel egy gépkocsit, akkor az utastere szerintem cirka 75%-ban valami műanyag, amit mostanában igyekeznek erősen nem kőolajalapú módon előállítani, hanem lenolajból, szójaolajból, stb. A kárpitok, a szivacsok, a műszerfal szinte kompletten, az ajtóborítás, mind mind műanyag. Egy műanyag-előállító üzem képes akár évi pár millió autóhoz tükörházat gyártani, mindig meglevő hulladékanyag mellett. Az meg vastagon több, mint amennyit te itt most tippeltél ex has alapon.
    Gépjárművekben a kábelek szigetelése is mind műanyag, kőolaj alapon, s már tervezik egyes versenysportban érdekelt cégek a szánszál alapú motorblokkot, műgyantával. Mindkettőhöz kell sok kőolaj alapanyagnak.

    Hogy nem tapasztalod egy szatyor árának változását-egyrészt hosszú távon azok is drágultak, másrészt a nem közlekedési célú felhasználáson nincs jövedéki adó - HTO-n sincs, legalábbis régen nem volt-, s mivel a vegyipari konszernek Bayer, DuPont, stb. folyamatosan irgalmatlan tételeket rendelnek kevésbé jelentkezik náluk árváltozás a hosszú távú szerződés miatt. Harmadrészt, vagy negyedrészt meg százmillió szatyron nem jelentkezik annyira az árváltozás, mint a gépjárművekbe tankolt tételeken mennyiség alapján-s ne feledjük, a kőolaj egy része megy csak benzinnek, gázolajnak, kerozinnak, a maradékból lesz bitumen, meg sok minden más, pl. vegyipari alapanyag is.

    Keresnék hozzá valamiféle statisztikát, de nem sikerül értelmeset találnom- egy évre vonatkozó adatokból felállítottat, azonos mértékrendszerben, stb. Közlekedésre szinte semmibe nem futok bele.

Új hozzászólás Aktív témák