- Prohardver app (nem hivatalos)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- iPhone topik
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
SindaNarmo
tag
"A cikkből: "Emellett a redmondi óriáscégnek alapvetően jó lenne, ha a fejlesztők a konzolokra írt programozható bejárást nem Radeon Rays 4.0-ra portolnák"
Ebből az következik, hogy az említett programozható bejárás jelenleg nem része a Radeon Rays 4-nek. Ha része lenne, nem is kellene bele portolni."Ebből pont az következik, hogy része a Radeon Rays-nek, és pont azt jelenti hogy inkább legyen benne a DX12-ben és ne a RR4.0-t használják helyette.
-
SindaNarmo
tag
Ja ja. Én sem hiszem hogy vészes lesz a veszteség, nem fognak a kardjukba dőlni miatta.
A jó kérdés tényleg az lesz, hogy pl a következő generációk mozdulnak-e más irányba, vagy hardver szinten is marad kettősség (mint ahogy írva is volt, pl az NV-ből is kikerül a fix funkciós rész, vagy az AMD-be, bár szinte nulla az esély a konzolok miatt).
Ja, de azért még bőven az út keresés fázisban van a technológia. -
SindaNarmo
tag
Szerintem ez meg már nem technológia, hanem design döntés, mind két oldalon (szoftver/hardver).
Miért kerül bele a játékba ilyen feature, miért úgy kerül bele hogy nem skálázható? Miért nem képes a hardver rá? (tudom hogy az RT a világ összes teljesítményét is meg tudná enni.
)
Igazából amit okoz az az hogy nem lesz egységes a látvány világ (bár ez mindig így volt)
- konzolon használható, mert ott más az API (akár még a DX12 is) és nem azt fogod kapni konzolon meg pc-n (mivel pc-n nem tudják optimálisan megoldani szabvány szerint, csak brute force, ezért kihagyják, vagy butítják).
- konzolon és AMD-n közel azonos. NV-n meg nem csak ahol jól fut a nem optimális megoldás.Bár ha belegondolsz, pl most azzal hogy ez bekerül a szabványba, az NV veszt valamennyi teljesítményt így is, ha csak ezzel írják meg, mivel ezzel a megoldással nem tudják kihasználni fix funkciós részt. Szóval most is lehet hogy marad a ként különböző implementáció, csak mind a kettő szabványos.
Mondjuk rá szerintem van egy pont amiben viszont hasznos, az pedig az, hogy katalizátorként működik abban a tekintettben, hogy kényszeríti a Dx12-t és a Vulkán-t hogy minél közelebb kerüljön a konzolos API-khoz feature-ök tekintettében.
-
SindaNarmo
tag
Persze, csak pl kíváncsi lennék arra, hogy mondjuk rá az Xbox-on használt API tartalmazza-e már a cikkben tárgyalt kiegészítést és egyéb funkciókat (amiket lehet hogy a Radeon Rays akarna lefedni), és csak a pc szabványba kerül át lassan a fejlesztés?
Persze itt felmerül az is, hogy ha már előbb utóbb bekerülnek a szabványba, akkor kifizetődő-e az R Rays-t fejleszteni.
Persze egy olyannak biztos jó, hogy megmutatni hogy hát ilyet is lehetne, meg ilyet is, (ja és konzolon/konzolokon ez már így is működik), csak hát a pc-s szabvány. -
SindaNarmo
tag
#29 Eszembe sem volt, hogy konzol == PS. Ha igaz ami több cikkben is elhangzott, mind a Sony mind az MS akarta a konzoljaikba hogy tudják használni a traversal shader-t. Szóval ezért érthetetlen hogy miért nem hozta be előbb. Szóval nem, nem a Radeon Rays miatt hozza be.
Szerintem túl binárisan látod a dolgokat. Itt véleményem szerint nem kizárólagos kapcsolat van, mivel a Radeon Rays nem egy full API, hanem egy kiegészítést, egy lib csomag ami ráépít az API-ral. Szóval ha használod, attól menni fog NV is, csak ott nem a Radeon Rays lesz használva hanem egy olyan megoldás ami szabványt használ és nem optimális mivel nem arra tervezték.
Pl a cikkben szerepelt esetet nézve. Ha a fejlesztő akar egy feature-t pl a LOD-os dolog, az sok memóriát zabál szabvány szerint, ettől függetlenül működik. De aztán rájön hogy ott a Radeon Rays ami ezt megoldja okosban, emiatt AMD kártyán (Xbox) kevesebb memória szükséges. Nv oldalon meg sok memória kell mivel a szabvány alapján nem tudod megoldani optimálisan..
Leegyszerűsítve a dolgot ez csak simán egy elágazás a kódban. És nincs fenn akadás, működik az összes hardveren.
Ezután bekerül a szabványba. Jön a frissítés a játékhoz, amiben kiszedik az elágazást, és mindenki happy, egységesen működik. (pl. Godfall)Szóval szerintem továbbra sem annyira vészes a helyzet mint ahogy lefested.
De továbbra is egyetértek hogy nem a jelenlegi helyzet az optimális.Mondjuk rá én kíváncsi lennék hogy pl az Xbox által használ Dx12 és a PC-s között van-e ilyen téren különbség. Vagy csak ilyen lassan reagál az MS.
Mint játékos nem igazán érdekel. Mint fejlesztő, menjenek el pibe.
-
SindaNarmo
tag
Persze, ez megtörténhet.
Csak míg a Radeon Rays a konzolos kívánalmakra támaszkodik ha jól értem amik még nincsenek benne a szabványba, addig az NV-re semmi, mondjuk csak a PC.
Szóval akkor a logikád alapján, kb az összes multi platform az AMD-re támaszkodna, mert egyszerűbb átírni. Míg az only PC meg az NV-re.Persze nagyon sarkítva nézve a dolgokat.
Illetve a szabvány akkor is ott van, és lehet hogy én értelmezem félre, de a Radeon Rays az egy kiegészítés a szabvány fölött/mellett és nem egy másik API. Szóval szerintem a kettő nem zárja ki egymást. Csak hatékonyabb megoldást kínál bizonyos problémákra, ami attól függetlenül működőképes kevésbé hatékonyabban is.
Ettől független nem ez a jó irány ebben egyet értünk.
-
SindaNarmo
tag
Igazából annyira nem érzem ezt a tördelést annyira vészesnek, egyenlőre. Addig míg csak azon funkciókat rakják bele, ami hiányzik a szabványból de pl a konzolok használják.
Így hogy pl most a traversal shader-t behúzzák a szabványba, meg pláne.Ahogy én látom:
Radeon rays: nem szabvány, de feltételezem hogy minimális módosítással átírható rá konzolos megoldás, szóval a fejlesztőknek jó.
Szabvány: Ezt a lépést meg így is úgy is meg kell csinálni.Persze az igazi az lenne ha az MS mindent megpróbálna beemelni a szabványba amit konzolok használnak. Persze ott van még a Vulkán is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD Intel ARC A770 16GB Rampage SHIVA 650W
- Lenovo ThinkPad X270 (16) - i5-7300U, 16GB, 512GB SSD, 12" FULL HD
- Eredeti Sony PS4 Dualshock 4 kontroller - Vezeték nélküli
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest