Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz rudi #4 üzenetére

    ''Tehát itt inkább az lehet a kérdés, hogy ez a proci nem váltható-e ki mondjuk egy négymagos CPU egyik magjával.''
    Jól értem, úgy gondolod, talán az egész proci kiváltható egy négymagos proci egy magjával? :P
    Hát kérlek nem. 4db SPE: 102 GFLOPS vs. 1db x86 mag: ~10 GFLOPS. És akkor még ott vannak a dedikált mpeg2 és h.264 dekóder és enkóder egységek...

    ''Persze ugyanez a kérdés feltehető a H.264 meg egyebeket kódoló GPU-kkal kapcsolatban is.''
    Feltehető, de ugyancsak minek. ;) Egy nagyobb bitrátájú h.264-gyel egy C2D sem mindig bír el (2-szálas dekóderrel), közben egy újabb GPU, illetve annak dedikált dekódere lazán viszi. (A modern shader egységek halmait meg remélem, nem akarod kiváltani egy x86 maggal.)

    (#7): Az eredeti 8 GB/s-t mára feltornászták 16 GB/s-re, 4 GHz data rate mellett. A Cell IMC-je 2 csatornás, így 4 GHz órajelnél 32 GB/s a memóriasávszélesség. (PS3-ban 25,6, mivel 3,2 GHz-en működik a Cell.) (Összehasonlításul, pl. a DDR2-800 sávszéle 12,8 GB/s, ugyancsak két csatornán.) Plusz még elmondható, hogy az XDR rendszer jóval fejlettebb és ''okosabb'', mint a DDRx.

    (#8) orbano: Mondjuk nem tudom, pontosan mit értett 7600GT azon, hogy ''ilyen típusú'', mindenesetre jön a Larrabee (sok egyszerű, in-order mag - nem csak grafikára), és a CPU+GPU hibridek (ugyancsak nem csak grafikára) is.

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák