Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • k.t.a.

    senior tag

    Elkezdtem olvasni a topikot, és ugyan a felénél/harmadánál abba hagytam, ezért elnézést, de szeretnék reagálni az elejére. Az volt a téma, hogy minek ez a kártya, amikor a gpu-k jobbak, és nem sokben térnek el, ráadásul az áruk is hasonló. Meg minek a sokmagos cpu.

    Én úgy gondolom, hogy ez nem hülyeség, csak bele kéne építeni egy nyilt szabványba a fizikát, pl a DirectX-be, vagy egy másikba, nekem mindegy, csak legyen elérhető mások számára is, és akkor minden játékra lehet ugyanolyan gyorsítót használni. Hogy nézne ki a dolog ha mondjuk FEAR-hez geforce, Crysis-hez meg radeon kellene. Ami meg az előnye a hardveres gyorsításnak, hogy a programozónak könnyebb a feladata, mert csak egy utasítást/függvényt kell meghívnia, és nem neki kell azt megírnia, tehát elvileg hamarabb elkészülhet a játék. Ha én kezdenék egy jövőbeli gépre játékot írni, akkor tuti úgy csinálnám, hogy a fizikát számolja a PPU, a látvány teljes egészében a GPU feladata, és a sok száz magját a CPU-nak meg az AI-re használnám. Képzelj el egy olyan fantasy csatajelenetet, ahol 150 karakter mozog, amiből mondjuk 100 AI-t igényel (gépi ellenfél). Ekkor az lenne az ideális, ha minden karakterre jutna egy CPU mag, és akkor elég összetett logikájú ellenfelek lehetnének. És persze mindegyiknek vizsgálni kellene a mozgásást is: Ütközések, Deformációk, stb. A részecske rendszerekről nem is beszélve. És a látványról még nem is esett szó.

    Szvsz van létjogosultsága a PPU-nak csak úgy vélem, hogy be fog épülni valahova. Akár a GPU-ba is. Talán ez lenne a legjobb.

Új hozzászólás Aktív témák