Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nyaralasptt

    csendes tag

    válasz bulba_220 #52 üzenetére

    a flatout telleg kurva jo /ilyen szempontbol is. amikor felraktam egyhuzamba toltam vegig az elso reszt, nekem annyira bejott :R /.

    az optimalizacio kicsit trukkos dolog, raadasul kelloen magas szintu programfejlesztes eseten kicsit nehez is ertelmezni (nekem ez a fogalom nem azonos a bugfixalassal es a megfelelo rendszertervezessel)

    Manapsag a legtobb jatek keszitese soran egy rakas kulso fejlesztesu sw-t is felhasznalnak /gyakran a komplett jatekmotor es a feljesztokornyezet is licenszelt/, ugyhogy ez mar onmagaban is eleg sok dolgot el tud donteni. pl.: nem tudom, hogy a komplett forrast oda szoktak-e adni, vagy csak support van meg api doc. Ha mindenbe bele is tudok nyulni, akkor az se biztos, hogy a kovetkezo verzioval kompatibilis leszek, akkor meg lehet merge-olni a kodot.

    Ha meg valaki sajat motort fejleszt /mert annyira ujszeru a jateka, hogy a meglevok nem alkalmasak vagy egyeb okbol/, akkor vagy soha nem lesz kesz, vagy ha megis, akkor orul, ha egyaltalan lefordul a cucc. Ehhez jon meg a hataridok nyomasa /karacsony stb./, meg a folyamatosan erkezo ujabb ficsor requestek /legyenek benne dx10-es effektek; meg rpg szeru elemek; meg videochat stb./

    Ha meg elkezdenek csuszni az egesz eleg mely szarra valtozhat:
    -elavulo jatekmotor
    -a coderektol kezdve a managment-en at mindenki kurvara fogja unni a projektet
    -hosszab csuszas alatt kulcsemberek tavozhatnak a projektbol
    -raadasul senki nem fizeti meg a plussz munkat, vagy csak nagyon kozvetett modon /halas rajongotabor vs. ugyanannyi eroforrasbol ket szarabb jatek, ami tobb penzt hoz/

  • nyaralasptt

    csendes tag

    válasz dezz #43 üzenetére

    En azt tettem szova, hogy ez egyaltalan nem uj jelenseg es nem tegnap, vagy az elmult ot-tiz evben kezdodott a folytatasok es a fantaziatlan klonok gyartasa.

    A multkor volt a szgepes jatekok torteneterol egy egesz korrekt film a discovery-n /vagy ngc, nem tudom pontosan/, ahol a pong, a space invaders, tetris, pac man ,mario stb. jatekok is elokerultek /ezere meg emlekszem is 8-10 eves korombol --> mifelenk csak addigra jelentek meg :)) /. Ugyan a felsoroltak elegge elteroek egymastol, de a legtobbnek eszmeletlen sok variansa/klonja/ volt a sajat koraban ill kesobb is. Az is elofordult, hogy csak a grafikat csereltek le, de uj jatekkent adtak el.

    Az viszont teny, ahogy irod is, hogy akkoriban egy-ket emberes munkak voltak, raadasul akar hobbibol is ossze lehetett rakni egy jatekot nehany het vagy honap alatt. Manapsag sokan es sokaig dolgoznak egy-egy projecten (raadasul keves a kulso, onallo, fuggetlen fejlesztes), plusz a reklam stb. koltsegek miatt nem olyan egyszeru ujat hozni.

    sok mast is meg kellene emliteni, ha A+ kategorias jatekfejlesztesrol beszelunk (pl. a jo mozi(brand), kepregeny, hype oriasi eladott peldanyszamot eredmenyez fuggetlenul a termek minosegerol), de tokre off-topic /meg utalok gepelni/, ezert ettol most mindenkit megkimelek.

    osszegezve: a lehetosegekhez kepest szerintem a jatekkeszitok egyaltalan nem teljesitenek rosszul(globalisan nezve).

  • nyaralasptt

    csendes tag

    válasz ftc #36 üzenetére

    csalasban a legnagyobb kiraly a disciples 2 volt.
    lovag: chance to hit 90 %
    most legnehezebb fokozaton kb. 5-bol egyszer el is talaltam az ellenfelet ;]

    a mortal kombat/ street fighter jatekok is nagyon meredekek voltak anno. a gep csak arra valaszolt amit lenyomtal, de olyan gyorsan, hogy a karaktered meg el se kezdte a mozgast, maris meg voltal kontrazva ;)

    myst egyebkent nem rossz /legenda szerint miatta terjedtek el a pc-kben a cd rom-ok/
    ...de a 2-ben, van egy olyan resz, hogy mikor bemesz egy szobaba a bejarati ajtot be kell csukni, mert az ajtotol nem latszik a tovabbvezeto folyoso :Y. Na itt total kiakadtam...

    kalandjatekok:
    az uj sam and max eleg szorakoztato /mondjuk konnyu egy kicsit/, viszont az angol szerintem eleg eros benne /ertsd: basic english nagyon nem eleg a poenok tobbsegenek megertesehez/. Mindenesetre a vilagot ez se fogja megvaltani. :(

    a bs -4et most tolom. haaaaat....eleg szanalmas eddig(~5 ora jatek). talan kesobb jobb lesz.
    az 1 es a 2 nagysagrendel jobb volt.

    ... de ha mar kalandjatek es rajzolt, akkor monkey island 3:
    A pirate I was meant to be! All:, Trim the sails and roam the sea!

    http://eduyayo.blogspot.com/2007/02/pirate-i-was-meant-to-be.html

    :DD :DD :DD

    [Szerkesztve]

  • nyaralasptt

    csendes tag

    válasz Allien #27 üzenetére

    hehe...tudtam, hogy nem kene ugy irnom jatekrol, hogy sose jatszottam vele :B

    a bf 2-t meg csak nem is lattam eloben, de annyian toljak/tak, itt a ph-n is es dicsertek, hogy gondoltam megemlitem (btw. w. of warcraft is kimaradt eddig, de most, hogy itthon leszek szabin es van belole 10 napos free verzio, lehet kiprobalom. par hulye munkatarsam az elmult 1 ev felet kb. ezzel a jatekkal toltotte el, szoval lehet van benne valami :)) ...most a nemzetkozi helyzetrol nem is beszelve, vagyis ha jol tudom ez az eddigi legsikeresebb mmorpg eddig /tavolkeleti jatekokat nem szamitva/, de javitsatok ki, ha tevedek).

    back to bf2:
    a bugokrol viszont meg en is hallottam /ram topikokban tipikus kerdes a jobban megy-e a bf-2 2/4 Gbyte ram-mal ;] /

  • nyaralasptt

    csendes tag

    válasz Horbal #25 üzenetére

    izlesek es pofonok...
    en a gothik 2-t kb. 3 orai birtam elviselni, utana ugy felbaszott valami ogre, akit nem birtam kinyirni, hogy inkabb letoroltem...
    a morrowind-el ugyan igy voltam /csak ott eppen a leggyokerebb patkanyt se tudtam megolni :DDD /, ezert uninstall. ...de annyian dicsertek, hogy felraktam ujra...de 25 ora jatek utan egy kalap szarnak nyilvanitottam /pl.: mai napig nincs belole olyan verzio, ami ne fagyna ki 30 percenkent, raadasul a lathatatlan palyahatarokon megakad az egesz jatek es elkezd tolteni/
    ...aztan felraktam 3-ad jara is...kb. 300 ora utan fejeztem be, de ugy masfel eve ujra nekialltam az osszes kiegeszitovel egyutt. vegulis nekem az egyik legjobb jatekelmenyem volt

    ilyen inditas utan szerintem nem kell magyarazni, hogy az obliviont miert vartam annyira /miatta vettem meg eletem elso felsokategorias kartyajat, ami akkor egy 7800gt volt/. semmi ujdonsag, csak csiszolasok, de igy se lett rossz /remelem a fallout meg jobb lesz...az volt az elso rpg. amivel jatszottam/

    szerintem a problemat innen erdemes megfogni:
    a jatekok egyre bonyolultabbak --> sok idot igenyel, hogy az ember komolyabban elmelyulhessen bennuk, es kiismerje oket, rajojjon a trukkokre stb. --> a nem tini generacionak ideje van a legkevesebb /kb. mint az olvasas/

    c and c 3: en is hardon toltam es az elso ot palya alapjan aszt hittem, hogy megint a szokasos konnyu szar...van olyan palya a vege fele, aminek haromszor mentem neki, pl. amikor meg kell vedeni az idegeneket a GDI-tol, pedig nem ma kezdtem el rts-ekkel jatszani /wc1 a kulturhaz szamitogepen/

    ötlet:
    ha most egy nagy kiado eloallna egy zsir uj otlettel /like tetris anno/, kb. ki a fasz jatszana vele/fizetne erte. Nagy projektet meg nem fognak kockaztatni. A nagy attores egyebkent is igen ritka az elet minden teruleten /pl. tudomany, muveszet/. inkabb az aprobb finomitasok jellemzoek.

    gondolkodas:
    mulkor elovettem a myst 2-t. ezuton is uzenem a fejlesztoknek, hogy a jo ***** anyjukat ******* meg. nekem nincs arra idom, hogy a hulye, kreten, direkt szivatos feladvanyaikkal baszkodjak. Egy olyan kalan jatek lenne jo, amiben minden logikus cselekvessel frankon celt lehetne erni...volt is par kiserlet /fahrenheit, long. j. 2./, de azok inkabb interaktiv mozik voltak

    kicsit hosszu lett, raadasul off is, ezert bocs :B

  • nyaralasptt

    csendes tag

    annyira birom, hogy minden topikban elojon a bezzeg a mi idonkbem mennyivel jobb jatekokat csinaltak szoveg.
    En se vagyok mar tini /24-et taposom es anno meg c64-en, meg kinai atari utanzaton kezdtem/ es ha visszagondolok mondjuk a warcraftra /pl.: 1. resz, emberek 7. palya, ami a parasztok kiszabaditasaval indul... ;) /, vagy a quake 1-es dm partikra, starcraft-ra stb. akkor en is hajlamos vagyok elerzekenyulni es ugy gondolni, hogy akkor minden jobb volt, de ez valszeg csak az idonek a multra valo kozismerten megszepito hatasa miatt van igy.
    Az idosebbek talan meg emlekeznek, hogy milyen mennyisegbe jottek annak idejen is a klonok /foleg doom utanzatbol jelent meg vagy havonta 2/.
    Szerintem a jelenlegi jatek kinalattal semmi gond nincen, meg akkor se ha csupan a pc-s felhozatalt nezzuk (mondjuk nagyon ujszeru es eredeti jatek, ami sikeres is lett utoljara talan a GTA3 volt), ime par cim az elmult par evbol:

    Oblivion
    Fable
    C&C 3
    BF 2
    WOW

    ezek kozul 4-el akarhanyszaz orat el lehet tolteni, ugyhogy aki nem egesz nap jatszik, annak szerintem nem kell aggodnia amiatt, hogy nem talal megfelelo minosegu jatekot

    ezenkivul volt par cim, ami nalam nem fer be a klasszikusok koze (foleg mert a tobbseget ki se probaltam :B ), de sokak izleset nagyon eltalalta:

    heroes 5
    gtr
    nfs
    coh
    splinter cell
    civ 4
    total war
    vegas
    cod2

    stb., stb.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés