Új hozzászólás Aktív témák
-
rudi
nagyúr
hmm... egyre jobban azt érzem, hogy nem tudok magyarul vagy nemtom... lécci próbáld meg értelmezni az írásomat...!
Mi az, hogy leesne a kereslet? A kereslet az adott valami iránti igényt jelenti. Ha teszemazt az NV és azt ATI közül az egyik befuccsolna, akkor kevesebben akarnának VGA-t venni, vagy hogy érted a kereslet ''leesését''?
A gamer PC-s dologból sem azt szűrted le, amit mondani akartam vele. Egylap notebook és egy next gen konzol EGYÜTT és olcsóbban képes azt az élményt nyújani mint egy Gamer PC, hangsúlyozom, EGYÜTT! Minen venne valaki netezésre és egyebekre erős notebookot, ha játékra úgyis konzolt használ. Próbáld meg nem ''számítógépbuzi'' irányból megközelíteni a dolgot. Ma már a teljesen átlagos fogyasztók veszik a számítógépek túlnyomó többségét. -
rudi
nagyúr
Jelen esetben nem érdemes globálisan nézni a hardver eladásokat. Hardver oldalról itt csak az ATI/NV érdekei számítanak. A diszkért kártyákat gyártó Asus, MSI, Sapphire és többiek elmehetnek a sunyibam ha az MS annyi GPU-t rendel az ATI-tól, mint a többiek együttvéve. Az biztos, hogy Xbox 360-ból sokkal többet elanak, mint csúcskategóriás ATI VGA-ból.
Abban tényleg igazad van, hogy a többség nem fog fenntartani egy gamer PC-t és egy konzolt egyszerre, de jó lenne elszakadni a magyar/keleteurópai warezos hozzáállástól, mert ez a piac csak porszem világméretben. A konzollra fejlesztett játékok PC-síthetősége csak a piacuk szélesítését jelenti, a warez világ viszonylatban nem olyan vészes.
Hogy ki mit vesz, azt a felhasználási terület mellett az ár is megszabja. Egy gamer VGA magában sokkal drágább mint egy konzol, és egy olyan notebook, ami mindenre jó, amire egy desktop gép, csak játékra nem, nagyságrendekkel olcsóbb mint a gamer PC. Összegezve (Dell árai alapján):
Gamer PC - 2000 USD
Xbox 360 + alap notebook - 400 + 700 USD - ráadásul ez 2, független gép
no, melyik a jobb választás? -
rudi
nagyúr
Kicsit (sokkal) árnyaltabb a helyzet, tényleg idealista vagy. Egyfelől senki nem mondta, hogy amit láttál, az játszható sebességgel fog futni. Másfelől ha tényleg DX10-es, akkor ugye csak DX10-es hardverrel (és Vistaval) lehet majd megnézni.
Húzós átmeneti időszak lesz, talán keményebb mint a DX8->DX9 váltásnál.
A fejlesztő azért nem fog örülni annyira mert meg kell csinálnia DX10-ben (még nincs hozzá hardver, csak tetülassú refrast.) és DX9-ben is (ha azt akarja hogy meg isvegyék).
A júzer azért nem fog örülni, mert egy DX10-es csúcskártya + Vista 200 000 forintos befektetás lesz, ami azért még nyugaton sem aprópénz.
Ja, és a másik oldal. Ezeket az új gamekat és motorokat már elsősorban konzolra (Xbox 360-ra) fejlesztik, ahol már ott figyel a fejlesztőkörnyezet (XNA) az Unified Shader felépítés (Xbox 360 GPU) és egy DX10-hez nagyon hasonló alkalmazás->...->hardver útvonal. Carmack sem hiába mondta, hogy Xbox 360-ra kényelmes, jobb fejleszteni mint bármire eddig. Olcsóbb mint a PC-s hardver, a DX10-es cuccal ellentétben, már kapható, valószínűleg nagyobb eladásokat is produkálhat. A PC-s játszósdinak akkor lehet értelme, ha valami nagyon hasonlót és kompatibiliset hoznak ki az Xbox 360-nal. Az M$ jelenleg éppen nagyon ezen van, lásd #144-ben a link. -
rudi
nagyúr
Az overhead dolgot kicsit rtükkösen magyarázta az ATI embere, nem azt mondta, hogy így 20 %-kal gyorsabb lesz, hanem hogy több tere lesz a kódolóknak. Nem volt világos, hogyan értette. Míg nincs kézzelfogható Vista és megfelelő tesztprogramok (ez lesz a nehezebb), addig nem nagyon tudunk mint mondani az új API->driver->hardver út lehetőségeiről.
A nagy gond szerintem az lehet, hogy DX10 esetben mehet a fizika a DX10-es hardverre, de DX9-ben vajon mi csinálja meg, a GPU (lásd Havok) vagy a CPU? Ha csinálunk DX9-es utat, akkor a fizika mennyire fogja meg a rendszert, és ami még fontosabb, mennyire kell hozzá átszabni a kódot, motort.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest