Új hozzászólás Aktív témák
-
rudi
nagyúr
válasz
mikk2000 #304 üzenetére
Úgy megy a móka, hogy adott fényforrás és objektum pozíciójának megállapítása (vagyis nagyjából a VS műveletek) után következik egyből a fény/árnyék textúrák generálása, amihez esetleg előregyártott adatokat is használnak, majd ezután jön még a pixel shader rész, ami közben használódnak fel ezek a textúrák. Korábban erre azért volt szükség, mert a fény/árnyék textúra kiszámolása + a Pixel Shader program nem fért bele a maximális PS programohosszúságba.
Most (DX9-ben), a hosszabb lehetséges kóddal meg lehet azt csinálni, hogy belerakják azt a számolási részt is a programba, amit a textúrát generálta. Így kimaradhat a textúra memóriába írása majd onnan visszaolvasása, de a számolásigény megnő. Éppen azért kell/érdemes ezt a textúra elkerülős módszert alkalmazni, mert a memóriapiszkálás elkerülésével többet nyernek mint amennyit a többletszámolással veszítenek.
A másik dolog a procedurális textúrahasználat. Erről régebben írtam részéletesebben [link]. -
rudi
nagyúr
válasz
mikk2000 #301 üzenetére
A textúrázás az általad megfogalmazottnál sokkal komplexebb dolg. Egy objektumra nem csak a mintája kerül rá textúra formájában, hanem például fények, árnyékok hatása, rücskösség stb. Ezeknek a hatásoknak a többsége azért van textúrában, mert így kisebb a számolásigénye, ugyanis az aktuális kép kiszámolásakor nem kell őket újragenerálni (számolni) hanem egyből felpakolhatóak a felületre.
Egy textúrázó művele memóriaolvasást/írást igényel, ami nagyságrendekkel lassabb mint egy regiszterekből dolgozó számolás. A mai nagy számítási teljesítményű GPU-k már kevésbé lassulnak attól, hogyha minden pixelre újra és újra kiszámolják a korábbn textúrában tárolt fény, árnyék vagy egyéb paramétereket, mint attól, ha ezeket a dolgokat textúrából olvassák ki. A DX9 kódolási irányelvek az ilyen jellegű textúrázási mennyiség csökkentésére vonatkoznak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 16 Pro Max - Natural Titanium - Újszerű - 1 töltési ciklus - 2026. 05. 13.-ig Apple gar
- Erő és sebesség? Most az Öné lehet! Ráadásul kamatmentes rèszletre is!
- Bomba ár! HP ProBook 450 G6 - i7-8GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
- KAMATMENTES , BANKMENTES részletfizetés ASUS ROG Strix G814JIR-N6012W Notebook
- AKCIÓ! Dell Optiplex 5050 SFF asztali számítógép - i5 7500 8GB DDR4 256GB SSD HD630 Win10
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest