Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dany007

    veterán

    válasz Lenry #24 üzenetére

    Jaja... Ne már, hogy nem hallottál róla? :D Az okés, hogy tévét nem nézel, de minden hírcsatornán ez megy, ment :)
    Ami a benzint illeti - > Áfa emelés, jövedéki adóemelés + a "szokásos" rossz árfolyam miatti emelés.

    Egyébként nagyon hangoztatják a híradókban, hogy az emberek ~ 40-50% leteszi az autót ha az ára átlépi a 400 forintos határt... Ennek vajon van valóság alapja?
    Csak mert így lassan rosszabbul jár az állam, mintha csökkentené az árakat...

    Loveless példája is jó minderre. Az ember inkább spórol, nem költ és a megtakarításból elmegy külföldre és ott költi el a pénzét ahelyett, hogy itthon tenné. És ez másodlagosan is rossz az államnak. Hiszen a pénzt külföldön költik el az emberek. Már aki megteheti még ezt is.

    @TheShow:

    Értem én, hogy mi miért van. Épp ezért mondom, hogy sok esetben (nem mindenben) az emelést nem követi csökkenés még akkor sem ha a nemzetközi helyzet ezt indokolná. Ezzel van csak probléma.

  • Dany007

    veterán

    válasz danih #7 üzenetére

    Ezzel az a gond, hogy amikor erősödik a forint akkor meg nincs árcsökkenés bevezetve, vagy csak nagyon ritkán. Bár tény, hogy most nagyon mélyponton van.

    Elég gyakran veszem észre, hogy a drágulást mindig indokolják ezzel-azzal, ami elég gyakori. Hol a világpiaci helyzet, hol épp egy olajválság lásd Líbia, vagy épp az árfolyamok.
    Viszont csökkentés igen ritkán van. Pl most, hogy a Líbiai helyzet már egy ideje megoldódott - legalábbis az olajtermelés folytatódik, érdekes módon az akkori emelést - ami az ottani termelés leállásával volt indokolva - nem kompenzálta ugyan olyan mértékű csökkentés. És még lehetne erre számos példát hozni.
    Amikor egy adott esemény romlása miatt emelkedett az ár, viszont u.a. adott esemény javulása után elfelejtették visszacsökkenteni az árat.

  • Dany007

    veterán

    A nagyobb gond az, hogy minden más is drágul emiatt, meg főleg a diesel drágulása miatt.
    Tehát hiába csak párszáz forinttal kerül többe egy teli tank, a szállítók szépen ráteszik majd ezeket a költségeket a szállítmányokra, vagyis szinte mindenre.

Új hozzászólás Aktív témák