- Google Pixel topik
- VoLTE/VoWiFi
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Ne legyetek bátorak, ha ezt a rollert választjátok - OOTD T10
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
cousin333 #55 üzenetére
cousin333, dezz: Úgy vélem, hogy az FPGA megoldásnál azért jobb a normális csip használata, mert - feltételezem - azzal jóval kisebb chip is elég azonos teljesítmény eléréséhez. Ez egyrészt a jobb optimalizálási lehetőség miatt lehet így, másrészt a magasabb elérhető órajelek miatt (kevesebb végrehajtó egység kell).
Ennek eléréséhez pedig mindenképpen kell egy nagyobb gyártó tőkéje.
Azért érzem úgy, hogy feltétlenül kell egy nagy cég ehhez, mert pont ez a terület, ahol a legnagyobb hatékonyságra van szükség, mert a lehető legnagyobb számítási teljesítményre van szükség elfogadható fagyasztás mellett.Ezért egyetértek Dezz-el, vagyis itt csak az API számít. Lehet, hogy a chip felépítését is át fogja venni az új tulaj, vagy legalábbis jól megnézi, és az alapelvek ismeretében csinál egy olyat, ami ugyanazt tudja hatékonyabban - mert van rá pénzük, és van hozzá tapasztalt fejlesztő csapatuk.
-
válasz
cousin333 #51 üzenetére
Ezzel egyetértek, de csak a leírt tényekkel, nem a következtetéssel.
Nekem úgy tűnik, hogy ez a FPGA valami olyan megoldás, ami akkor jön jól, ha az adott programozónak, vagy cégnek nincs lehetősége saját IC-t tervezni és gyártatni.
Ez egy nyers lapka, amit olyan processzorrá alakíthatsz, amilyenné akarsz.
Gyanítom, hogy nem a leghatékonyabb megoldás.Ha tévedek, és mégis jó hatásfokú a dolog, akkor még bármi lehet.
Mint már írtam, szerintem az a helyes következtetés, hogy a hardvertől függ a dolog életképessége. Ha a nagyok tudnának legalább ilyen hatékony IC-t gyártani, netán a GPU-ba integrálva, vagy mellérakva, akkor csak az API a lényeges. Ha ez akármi miatt nem megoldható, akkor van jövője kiegészítő kártyaként, vagy kiegészítő IC-ként. -
#06658560
törölt tag
válasz
cousin333 #51 üzenetére
Má mé ne tudnák rátenni egy lapkára? Integrálnak memóriát, midnent, aztán nem kell nyák, felfér a lapkára minden, egyből dughatod a PCIe slotba, a véfére meg kötheted a monitort. És lesznek belő furatok, hűtő rögzítésére, a hibás részeken. Legfeljebb mindig máshol, attól függően hol mit tiltottak le. És vége a tuning egy részének, nem lehet visszakapcsolni ezeket a területeket.
-
airwin
csendes tag
válasz
cousin333 #27 üzenetére
"Ezt alapvetően nem (csak) FPS-ben mérik, szerintem lenne olyan jelenet, amiben a CausticOne is 40fps-t hasít, full HD felbontáson."
A játékélményt bizony FPS-ben mérik.
Viszont a raytracing-nek megvan az a tulajdonsága, hogy a gyorsasága nem a megjelenítendő (és ebben a raszteres számolásnál ugye benne vannak a képből kilógó és eltakart poligonok is) objektumok számától függ, hanem csak a felbontástól.
-
válasz
cousin333 #32 üzenetére
Ok, lehet, hogy tévedtem, de szerintem, ha az átlagot nézzük, akkor nem sokat.
Viszont igazad lehet, mert mire ebből termék lesz/lehet, addigra már a mai Crysis féle poly szám válhat átlagossá.Egyébként az a véleményem, hogy valamelyik nagy vegye meg a céget, kukázza a hardvert, és építse bele az OpenCL-be / DX-be az API-t.
mod: Persze, ha van mit tanulni a hw felépítéséből, akkor csak azután kell kukázni.
-
mephi666
nagyúr
válasz
cousin333 #37 üzenetére
akkor futhatna a két gép nem ennyire tükröződő metálfényezéssel pl jól tükröződő márványburkolaton egy vízesés meg egy szoborpark mellett
reálisabb is lenne meg lehetne olyan környezetet odavarázsolni, amiben nincs hiány sokszögben és effektben
tudom, hogy a rt nem egy új dolog és a technológiai hátteret írtam, hogy realtime rendereléshez nem semmi hw kell... ez a fejlődés még sokat fog gyorsulni, ha életképesnek bizonyul... aztán először külön kártyaként jelenik meg... aztán megveszi valamelyik vga-gyártó
-
#06658560
törölt tag
-
Hát, a fiziksz kari sem lett sikeres.
Nem hiszem, hogy olyan PC-s világot szeretne bárki is, hogy van a gpben fizikai kártya, RayTrace kártya, meg mesterséges intelligencia-gyorsító kártya, aztán lesz majd animáció-gyorsító kártya, meg billentyű lenyomás-érzékelést gyorsító kártya..."Ergo egy ilyen kártya idővel kiválthatná a GPU-t is."
Inkább a GPU-k fejlődnek majd olyan irányba, hogy RayTrace-re is lehet majd használni őket. GPGPU, Larrabee, meg ilyenek.
(#7) Male: Én a CausticTwo-ra gondoltam.
mod: Talán akkor lehetne értelme, ha sokkal jobb ár/érték arányt, és/vagy jobb fogyazstás/teljesítmény arányt tud ez a chip felmutatni, mint a mai, vagy jövőbeli GPU-k, de akkor sem hiszem, hogy önálló kártyaként elterjed.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Google Pixel topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Robotporszívók
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Bittorrent topik
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Az új vezér szerint már nincs a legjobb tíz chipgyártó között az Intel
- Autós topik
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- További aktív témák...
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro 24GB RAM 512GB SSD - garanciával hibátlan működéssel
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2650v3 (20 mag / 40 szál, 2.3/3.0GHz), 32GB RAM, 55992Ft+ÁFA
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Xiaomi Redmi Note 12s 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest