- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Mobil flották
- Itt az igazság a Samsung állítólagos Android Auto alternatívájáról
- iOS alkalmazások
- Lendülettel mehet nyaralni a Samsung
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Igen, erről én is olvastam.
Nagyon kiváncsi vagyok, hogy mi fog ebből kisülni, főleg azért, mert egy kis cégről van szó, ami a nagyok létét alapvetően veszélyezteti, főleg az nV-ét, mrt ők akarnak ebbe az irányba indulni.
Sztem, tuti, hogy ők, vagy az intel fogja arra felé tolni a bevásárló-kosarát. -
dezz
nagyúr
Persze, az vili. Ebben a "0. generációs" formában nem is lesz komolyabb sorozatban gyártva. Főleg fejlesztőknek szánják, hogy mire kijön egy saját chipes típus, már legyen hozzá szoftveres támogatás, pl. a jelentősebb rendererek részéről. (Most olvastam, a Brazil nevű renderer készítőjét meg is vették ennek érdekében -- szóval van mögöttük némi tőke...)
-
dezz
nagyúr
Az FPGA használata (így első körben) egy szokásos 22-es csapdája szituból mentette ki őket: amíg nem bizonyított a technika, senki sem ad nekik elég tőkét egy saját chip megtervezésére és legyártására -- de amíg nincs hw, bizonyítani sem tud. Így most demonstrálni tudják a potenciált. Mint el is mondták, egyelőre ez volt a cél, illetve az ismerkedés. Aki ért hozzá, ebből már láthatja, mit lehet kihozni belőle, ha megvan az a bizonyos egyedi chip (ASIC) is.
Az Ageia egyébként valamilyen meglévő DSP-féleséget alkalmazott a PhysX kártyákon. Az elég volt ott némi eye-candyhoz, és így az ára is mérsékelt lehetett. De nem volt, mert nem is nagyon lehetett elég forradalmi ahhoz, hogy túl sok embernek kelljen.
Ide viszont nem lett volna elég valamilyen létező chip.
Az API-s dolgot nem én írtam, és nem is gondolnám, hogy csak az API számít. Midnenféle fantáziadús API-kat lehet kitalálni, de ha nincs mögötte valami, ami azt meg is tudja valósítani, akkor nem sokat ér.
Az már majdnem mindegy, hogy ha "tetszik a dolog a szakmának", pénzhez jutnak, és ők maguk hoznak majd ki egy chipet, vagy felvásárolja őket valaki, és majd az.
-
válasz
cousin333 #55 üzenetére
cousin333, dezz: Úgy vélem, hogy az FPGA megoldásnál azért jobb a normális csip használata, mert - feltételezem - azzal jóval kisebb chip is elég azonos teljesítmény eléréséhez. Ez egyrészt a jobb optimalizálási lehetőség miatt lehet így, másrészt a magasabb elérhető órajelek miatt (kevesebb végrehajtó egység kell).
Ennek eléréséhez pedig mindenképpen kell egy nagyobb gyártó tőkéje.
Azért érzem úgy, hogy feltétlenül kell egy nagy cég ehhez, mert pont ez a terület, ahol a legnagyobb hatékonyságra van szükség, mert a lehető legnagyobb számítási teljesítményre van szükség elfogadható fagyasztás mellett.Ezért egyetértek Dezz-el, vagyis itt csak az API számít. Lehet, hogy a chip felépítését is át fogja venni az új tulaj, vagy legalábbis jól megnézi, és az alapelvek ismeretében csinál egy olyat, ami ugyanazt tudja hatékonyabban - mert van rá pénzük, és van hozzá tapasztalt fejlesztő csapatuk.
-
hommeros
őstag
Hát ezektől a képektől nem estem hanyatt. Majd felvásárolja valamelyik kártyagyár, és ráírja a dobozra, hogy ez is benne van a kártyába. És csókolom.
-
dezz
nagyúr
Még a nagyobb multik sem terveznek és gyárta(t)nak le egy külön chipet többtíz- v. százezres darabszám alatt, a költségek miatt. Bár az FPGA IC-k sem olcsók (az áruk többszázezer forintig terjed, bár a legnagyobbakat már inkább csak prototípusokhoz használják, ill. chipervek legyártás előtti tesztelésére), de még így is olcsóbbra jöhet ki a dolog. (Pl. a Sony első, kis sorozatban kereskedelmi forgalomba került mini OLED tévéjében is ott csücsül egy kb. 60eFt-os FPGA.) Itt is lehetséges, hogy a 4000 dolláros ár jelentős része a két FPGA IC ára.
A komolyabb FPGA-k áramköri bonyolultságban felveszik a versenyt az ugyancsak komolyabb chipekkel (az igazán nagyok kivételével), csak órajelben szerényebbek.
A nagyobb gyártóknak jobbak a lehetőségeik, de ők sem tudnak egyik napról a másikra teljesen új dolgokkal előállni. Inkább megveszik készen a nem teljesen az ő profiljukba tartozó fejlesztéseket. (Főleg, ha jópár szabadalom is védi azt.)
A Physx kicsit más eset, mint ez, mert a GPU-nak viszonylag jól fekszik a fizika. Azonban a ray-tracing már kicsit megfekszi a gyomrát. (Pl. a Cell proci 6x gyorsabb RT-ben, mint a 2x nagyobb peak FLOPS-sal bíró G80.)
Szóval itt vagy egy teljesen újszerű GPU-ra lenne szükség, aminek a raszter grafika és az RT is ugyanolyan jól megy (ha ez megvalósítható), vagy egy olyan chipre, aminek a fele ezt csinálja, a másik fele meg azt. Úgy tűnik, a Caustic távlati célja is valami ilyesmi. Persze ezt a chipet nem ők csinálják majd már, hanem aki majd felvásárolja őket jó pénzért...
-
cousin333
addikt
"ami akkor jön jól, ha az adott programozónak, vagy cégnek nincs lehetősége saját IC-t tervezni és gyártatni. "
Ezt teljesen jól látod. Bár nem olcsó (darabja), de még mindig sokkal jobban jön ki egy cég, ha nem dollárszázezrekért rendel chip-et. Nem mellesleg ezen lehet fejleszteni, egy-egy apróbb hiba kijavítása alig tart tovább, mint egy program debuggolása. Egy specifikus áramkört adott esetben át kéne tervezni, és újra legyártani. Az FPGA-k kis szériák esetén a végső termékben is életképesek lehetnek.
Valóban nem a leghatékonyabb, a programozhatóság miatt, de a lemaradásuk nem annyira jelentős, lévén a főbb gyártók általában a legújabb technikákat használják (pl. 40 nm-es gyártástechnológia).
Tehát a fentiekből az látszik, hogy már most is túl nagy ahhoz, hogy egyszerű co-processzorként betegyék (a hatékonyságnak is van határa, ma úgy hívják, hogy 40-45 nm..). Ha meg úgyis kiváltja a GPU-t, akkor miért ne lehetne az egész chip RT-motor? Ráadásul a sebessége kellemes, de még nem az igazi, ami nagyobb órajeleket és/vagy több feldolgózegységet tenne szükségessé, aminek pláne nem jut hely.
Hosszútávon persze lehet, hogy nem ez lesz a jövő, de miért ne próbálhatnák meg? Különben is, mi dönti el, hogy minek kell integrálva lennie, és mi lehet külön kártyán? Ez mindig is változott. Például ma már kaphatsz integrált VGA-t, nem is értem, miért van piaca a külön kártyás megoldásoknak...
-
válasz
cousin333 #51 üzenetére
Ezzel egyetértek, de csak a leírt tényekkel, nem a következtetéssel.
Nekem úgy tűnik, hogy ez a FPGA valami olyan megoldás, ami akkor jön jól, ha az adott programozónak, vagy cégnek nincs lehetősége saját IC-t tervezni és gyártatni.
Ez egy nyers lapka, amit olyan processzorrá alakíthatsz, amilyenné akarsz.
Gyanítom, hogy nem a leghatékonyabb megoldás.Ha tévedek, és mégis jó hatásfokú a dolog, akkor még bármi lehet.
Mint már írtam, szerintem az a helyes következtetés, hogy a hardvertől függ a dolog életképessége. Ha a nagyok tudnának legalább ilyen hatékony IC-t gyártani, netán a GPU-ba integrálva, vagy mellérakva, akkor csak az API a lényeges. Ha ez akármi miatt nem megoldható, akkor van jövője kiegészítő kártyaként, vagy kiegészítő IC-ként. -
#06658560
törölt tag
válasz
cousin333 #51 üzenetére
Má mé ne tudnák rátenni egy lapkára? Integrálnak memóriát, midnent, aztán nem kell nyák, felfér a lapkára minden, egyből dughatod a PCIe slotba, a véfére meg kötheted a monitort. És lesznek belő furatok, hűtő rögzítésére, a hibás részeken. Legfeljebb mindig máshol, attól függően hol mit tiltottak le. És vége a tuning egy részének, nem lehet visszakapcsolni ezeket a területeket.
-
cousin333
addikt
Éppen az a lényeg, hogy a feladatra célhardver kell, az API-val önmagában kitörölheted, ha nincs meg a nyers erő. Szerintem ha minimális kompromisszummal megoldható lett volna, akkor inkább a mai GPU-kat programozzák, de nem ez történt.
A két IC-szörnyet elnézve ezt a technikát értelmes sebességek mellett nem fogják a mai GPU-k egyik sarkába eldugni, ahhoz túlságosan sok szilíciumot igényel. Ettől függetlenül a későbbiek során még az is megeshet, hogy egy VGA-n, a GPU mellett egy új chipként jelenik meg.
Különben is ez csak egy demonstrációs kártya, amit jól példáznalk a felhasznált áramkörök is. Az ASIC-el megcélzott 350MHz sem tűnik valami soknak egy párhuzamosításra építő (tehát alapvetően "egyszerű") rendszernél, lehet, hogy a gyártástechnológiája is elmarad majd a mai csúcstól (mondjuk 90, esetleg 65nm), tehát a legújabb technikákkal még további gyorsulást lehetne elérni.
-
-
bteebi
veterán
Biztos, hogy nem csak te, de én pl. nagyon szép jövőt látok ezelőtt a társkártyák előtt
. Remélem igazam lesz
. Azt mondjuk nem hinném, hogy 3-4 éven belül bármilyen szinten is elterjednének, és hát annyi idő alatt nagyon sok dolog megtörténhet/történik. Láttunk már mi Bitboys-féle Glaze 3D-t meg Duke Nukem Forever-t is
.
Amúgy meg: ray tracing 4 the people!
-
-
Horbal
őstag
Szerintem erősen függ a poligonoktól, mivel minél több objektum van (több objektum = több poligon) annál több idő kell a sugarak kiszámításához az egymásra hatások miatt, a másik amitől függ erősen az a sugarak mennyisége és a sample rate, minél finomabb minél több annál durvább a kiszámítás ideje. Plusz még ha hozzácsapunk egy kis GI-t, area light-ot, AA-t, na akkor tud igazán lepusztulni egy átlagos mai pc...
-
Persze, a professzionális felhasználóknak biztosan jó lesz. Maga a lehetőség szuper, én sem tiltakoznék ellene.
Játékban meg nem tudom elképzelni, hogy életképes lesz, mert ez vagy plusz költség Pistikének, vagy annyival gyengébb (olcsóbb) VGA-t vesz majd. Előbbi eset miatt kétesek az esélyei (hacsak nem tud megélni a cég a hácé gémerekből), a másodikat meg nyilván egyik nagy gyártó sem fogja hagyni.
Konzolokban minden lehet, de mivel a PC most is drágább, mint egy konzol, tehát tovább drágítani nem jó stratégia - szerintem. -
airwin
csendes tag
válasz
cousin333 #27 üzenetére
"Ezt alapvetően nem (csak) FPS-ben mérik, szerintem lenne olyan jelenet, amiben a CausticOne is 40fps-t hasít, full HD felbontáson."
A játékélményt bizony FPS-ben mérik.
Viszont a raytracing-nek megvan az a tulajdonsága, hogy a gyorsasága nem a megjelenítendő (és ebben a raszteres számolásnál ugye benne vannak a képből kilógó és eltakart poligonok is) objektumok számától függ, hanem csak a felbontástól.
-
Horbal
őstag
Szerintem túlságosan játékok szemszögéből nézitek a dolgokat, nem abból áll a világ.
Pl. ha ez a cucc, már felére tudja csökkenteni az RT kiszámolásának idejét, egy bonyolultabb jelenet esetén már akkor megéri a grafikusoknak, hogy egy jelenetet végleges render előtt kvázi real timeban megnézzenek, mielőtt csillió gépet ráállítanak a végleges renderre, ami mint tudjuk nem kevés idő ill. pénz.
De ha maradunk a játékoknál, szerintem igenis van létjogosultsága egy ilyen bővítő kártyának, ha le tudja venni a matekot a gpuról/cpuról, már akkor sokat segít. Ez szépen számolgatja az RT-t, addig a gpu számol millió poligont, mozgatja fizikázza őket, a cpu meg nyugodtan etetheti ezt a kettőt adattal, nyomathatja az IO-t ezerrel, vagy valami MI-t számolgat mittom én. Persze ehhez radikálisan gyorsulnia kell a cuccnak nem 10x-re inkább 50x-re. Szal én látok ebben lehetőséget. És akkor végre nem az ilyen fékelt kamu tükröződéseket lehet majd látni, hanem tényleg valóságos lehet.
A videóban látott jelenet, meg nyilván nem teljesen valósághű, de nem is ez a célja. Másrészt ha lenne egy ilyen festésű AUDI, szal nem olyan (matt) mint amit itt linkeltek előzőleg, hanem egy szalonpolír az valszeg hasonló tükrözést generálna...
A víz viszont szar, túl hullámos, olyan mintha üvegtégla lenne, de persze ez is csak az RT kihangsúlyozása miatt lett ilyen szvsz.
-
mephi666
nagyúr
emlékszem, hogy kb 10éve, amikor jött a quake3, akkor "húdebrutál volt a gépigénye", mert pl televolt mindenhol lekerekített felületekkel... többek között ezzel reklámozták és abban az időben kegyetlenül nézett ki... (pl q3dm7
) évekig az egyik fő benchmark volt, mert kellett azért a procinak is számolnia meg a vga is melegedett alatta
sokan az ut motorját jobban dícsérik, de a q3 motor szerintem profibb munka... csak azért hoztam ezt fel, mert nagynak tűnhet most a crysis gépigénye még mindig, meg magas poligonszám/sok effekt/nagyfelbontású textúrák/stb... de úgyis lesz majd olyan hw, amin fsaa-val röhögve elmegy
-
válasz
cousin333 #32 üzenetére
Ok, lehet, hogy tévedtem, de szerintem, ha az átlagot nézzük, akkor nem sokat.
Viszont igazad lehet, mert mire ebből termék lesz/lehet, addigra már a mai Crysis féle poly szám válhat átlagossá.Egyébként az a véleményem, hogy valamelyik nagy vegye meg a céget, kukázza a hardvert, és építse bele az OpenCL-be / DX-be az API-t.
mod: Persze, ha van mit tanulni a hw felépítéséből, akkor csak azután kell kukázni.
-
mephi666
nagyúr
válasz
cousin333 #37 üzenetére
akkor futhatna a két gép nem ennyire tükröződő metálfényezéssel pl jól tükröződő márványburkolaton egy vízesés meg egy szoborpark mellett
reálisabb is lenne meg lehetne olyan környezetet odavarázsolni, amiben nincs hiány sokszögben és effektben
tudom, hogy a rt nem egy új dolog és a technológiai hátteret írtam, hogy realtime rendereléshez nem semmi hw kell... ez a fejlődés még sokat fog gyorsulni, ha életképesnek bizonyul... aztán először külön kártyaként jelenik meg... aztán megveszi valamelyik vga-gyártó
-
cousin333
addikt
Szerintem elég régóta van RT ahhoz hogy életképes legyen. Csak egész egyszerűen nincs meg hozzá a megfelelő erősségű hardver. A cikk meg éppen erről a fejlődésről szól.
"csak itt műanyaghatású a sok tükröződés miatt... eléggé el lett túlozva a dolog.."
A jelenet demonstrációs célzattal készült. A VGA-kat sem passziánsszal szokás tesztelni, nyilván nem véletlenül. A tükröződés giccses ugyan, de látványos, és a hozzáértők vélhetőleg tisztában vannak azzal is, hogy rendkívül gépigényes. Tehát a célnak teljesen megfelel.
-
Crytek
nagyúr
Ezzel is ugyanaz lesz mint a PhsyX-el. Itt is gondol majd egyet valemylik VGA gyártó és szépen ráteszi a VGAjára ennyire egyszerű.
-
mephi666
nagyúr
ez a rt dolog még szerintem elég gyerekcipőben jár... fejlődnie kell kicsit még a technikai háttérnek, hogy bizonyítson... az r8-as meg elég brutál egy gép... csak itt műanyaghatású a sok tükröződés miatt... eléggé el lett túlozva a dolog...
-
cousin333
addikt
"Azért ez az 5 millió háromszög elég vicces egy mai játékot nézve. Szerintem a tizede, ha összejön a legdurvább jelenetben."
Azért nem egészen. Ha nézegetsz Crysis screenshot-okat (amely játék ma grafikailag talán a legszebb, de mindenképpen a legjobbak között van), akkor bizonyos esetekben vannak rajtuk ilyen jellegű infók is. Ezek alapján általában egymillió környékén van ez a szám, de van 1,5 is, vagy - promó képen - 2,5
-
"Egy játékban nem csak 2 autót kell megjeleníteni."
Azért ez az 5 millió háromszög elég vicces egy mai játékot nézve. Szerintem a tizede, ha összejön a legdurvább jelenetben.
Egyébként az API-nak biztos van jövője, de mint önálló kártya... Nehezen hiszem, hogy akármelyik nagy gyártó ezt hagyná, és az is nehezen hihető számomra, hogy ha egy ekkora cég tud RT-re megfelelő hardvert tervezni, akkor a nagyoknak ne menne legalább olyan jól.
Persze, lehet, hogy tévedek. -
Hakuoro
aktív tag
Ezt még egy darabig nem fogjuk játékokban látni, de ha felgyorsítják vele a renderelőprogramokat lehet lesz idejük meg persze pénzük fejleszteni rajta.
Egy játékban nem csak 2 autót kell megjeleníteni.Audi R8 Rome Piazza Scene
"The following images were rendered using an Audi R8 car and Barcaccia fountain models.The entire scene geometry is approximately 5 million triangles, with each car represented by 1.8 million triangles. The images are fully raytraced (primary+secondary+GI rays) at 720p. All shaders are procedural GLSL, with a true HDR pipeline. All textures are differential driven, and trilinear filtered, and we used a differential based shader for anti-aliasing by default. There are 16 ambient occlusion rays, 16 area shadow rays per pixel, with 8 samples, fully ray-traced, for glossy reflections on the alloy rims. Note that at VGA resolution and 4 ambient occlusion samples, all geometry, shaders and camera can be edited at sustained 3-5 frames per second (FPS) with CausticOne development system today."
640x480 3-5 fps? 3-4 generáció esetleg már elég lesz 40 fps-hez a 720p-ben. -
cousin333
addikt
válasz
#06658560 #25 üzenetére
"Mondom, várjuk meg a 40fps sebességet előbb, utána nyilatkozzunk a fogyasztásáról. Az még nagyon odébb van."
Ezt alapvetően nem (csak) FPS-ben mérik, szerintem lenne olyan jelenet, amiben a CausticOne is 40fps-t hasít, full HD felbontáson.
"Ahogy a videot, képeket megnéztem lehidaltam, hogy még midnig poligonolnak. miért nem lehet márvégre bevezetni a függvényalapú felületleképezést?"
Lehet, hogy akkor még odébb lenne az a 40 fps...
-
#06658560
törölt tag
-
cousin333
addikt
Érkezett még egy megfejtés :
"CausticOne is a revolutionary, ray-trace floating-point graphics accelerator (FPGA) card that enables your CPU/GPU to render stunning 3D imagery 20x faster than it can today."
Kétségkívül ez is stimmel, de a linkelt videó alapján az FPGA-król (mint áramkörökről) van szó.
Amúgy a szkeptikusoknak még egy hírmorzsa: "The first product being ported to Caustic is Brazil™ from graphics innovator SplutterFish. Caustic Graphics recently acquired SplutterFish in order to fully demonstrate Caustic implemented in a production renderer and allow the company to document and streamline the process for other developers. Brazil is currently implemented in 3ds Max and Rhinoceros 3D, and as a standalone renderer. It will support CausticRT in its next release due out early next year."
-
Male
nagyúr
válasz
Depression #10 üzenetére
Azért a PhysX-nek ott volt a Havok, ami igencsak komoly ellenfél volt, ráadásul ment mindenféle plusz hardver nélkül... játék alatti RT viszont nem igazán van most piacon tudtommal. (Nomeg Tanulhattak az Ageia hibáiból
)
-
AnimX
csendes tag
majd elválik, lehet ebből még bármi
-
Ez mikor lesz jó nekünk?
Ha jó lesz egyáltalán.
-
dabadab
titán
válasz
#06658560 #15 üzenetére
"Valahogy RT-ben rendre túlhúzzák a türöződést"
Persze, mert a RT leglatvanyosabb jotulajdonsaga az, hogy remekul kezeli a tukrozodeseket. Tulajdonkeppen mar azert halasnak kellene lennunk, hogy itt vegre nem egymason tukorozodo tukorgolyokat kell neznunk, mint a kilencvenes evekben
-
zuchy
őstag
A videó nagyon gyönyörű az Audik meseszépek. Jó látni, hogy már most szállingóznak az ilyen gyorsítókártyák. Larrabee ehhez képest gyorsabb lehet szerintem. De még sokat kell fejlődnie a hardvernek.
-
negyedes
addikt
Ez biztos jol jon grafikusoknak.
-
G.A.
aktív tag
Talán akkor lehetne értelme, ha sokkal jobb ár/érték arányt, és/vagy jobb fogyazstás/teljesítmény arányt tud ez a chip felmutatni, mint a mai, vagy jövőbeli GPU-k, de akkor sem hiszem, hogy önálló kártyaként elterjed.
Ahmm, nem nagyon értek hozzá, de ha jól szűrtem le akkor:
az RT kártya egy célhardver kb mint Physix volt
20W-ot "zabál"
kb 10x gyorsabb mint a GPU (ebben a feladatban)szóval a fogyasztás/teljesítményére nem lehetne panaszod vagy mégis?
Am szvsz tök jó hogy van. Ha nem is tudjuk még használni talán valaki majd megveszi, integrálja a VGAba és piacképes is lett.
GA
-
Male
nagyúr
Az még messze van
Ha bejön nekik, akkor sikeres lehet a kártya... ha nem annyira, de az API terjed akkor meg felvásárolja valaki... Szerintem ez utobbira játszanak, de ezt nem lehet úgy felvezetni, hogy nincsenek hosszútávú terveik. (Persze ott a harmadik eset, hogy bukik az egész.)
-
Hát, a fiziksz kari sem lett sikeres.
Nem hiszem, hogy olyan PC-s világot szeretne bárki is, hogy van a gpben fizikai kártya, RayTrace kártya, meg mesterséges intelligencia-gyorsító kártya, aztán lesz majd animáció-gyorsító kártya, meg billentyű lenyomás-érzékelést gyorsító kártya..."Ergo egy ilyen kártya idővel kiválthatná a GPU-t is."
Inkább a GPU-k fejlődnek majd olyan irányba, hogy RayTrace-re is lehet majd használni őket. GPGPU, Larrabee, meg ilyenek.
(#7) Male: Én a CausticTwo-ra gondoltam.
mod: Talán akkor lehetne értelme, ha sokkal jobb ár/érték arányt, és/vagy jobb fogyazstás/teljesítmény arányt tud ez a chip felmutatni, mint a mai, vagy jövőbeli GPU-k, de akkor sem hiszem, hogy önálló kártyaként elterjed.
-
Male
nagyúr
Az az értelme, ami a hírben is van: "elsősorban a fejlesztőknek készült, hogy próbálgassák a CausticRT rendszert."
"Nemrég számoltunk be az Apple volt mérnökeiből megalakult Caustic Graphics CausticRT névre keresztelt rendszeréről, mely a CausticOne gyorsítókártyából és a CausticGL API-ból áll."
Ennél többször ki tudja a Caustic-ot beletenni a mondatba?
(Nem voltak túl fantáziadúsak a marketingeseik.... vagy csak így akarják ismertebbé tenni a nevüket.) -
cousin333
addikt
Ennyi erővel minek külön VGA kártya (meg GPU) a gépbe?
Bár különösebben nem értek hozzá, de technikailag a raytracing jobbnak tűnik, mint a most használt 3D megoldások, csak eddig éppen az volt vele a gond, hogy döglassú, és nagyon messze van a real-time-tól.
Ergo egy ilyen kártya idővel kiválthatná a GPU-t is, de célhardverként amúgy is jól jöhetne mondjuk a számítógépes animátoroknak, rendereléshez... stb.
-
Bj Brooklyn
aktív tag
"Az új kártya már PCI Express x16 foglalatba érkezik, és egy lapkát fog tartalmazni, ami 350 MHz-es órajelen üzemel majd, és több mint tízszer erősebb lesz a CausticOne-féle kétprocesszoros megoldásnál."
Szerintem ez a " több mint tízszer erősebb" is elég szerény teljesítmény lesz a ray-tracing-hez
, de én várom, főleg, ha egy idő után a második generációs kari elég támogatottságot tud bezsebelni; és megfizethető kategóriába lesz
( szóval lesznek itt érdekes dolgok 2010 és 2011 környékén, főleg ha ez a technológia megy a következő konzolokba... Remélem életképes lesz az összes platformon
.)
-
Depression
veterán
Akkor most a vid.kártyákat előbb-utóbb belepréselik a prociba, helyette meg jönnek mindenfajta gyorsítókártyák?
-
Csak én vagyok szkeptikus ezzel kapcsolatban?
Szerintem, egy ilyen bővítőkártyának esélye nincs. Maga az API biztos jó, de mi értelme van ehhez egy saját kártyát csinálni? Úgyse veszik meg sokan.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- One mobilszolgáltatások
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- Autós topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Apple MacBook
- Anime filmek és sorozatok
- 3D nyomtatás
- SSD kibeszélő
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550 7 5800X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA Enermax 750W
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- ÚJ- Lenovo ThinkVision T24i-10 - 24" monitor - Számla, garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest