Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sb

    veterán

    válasz #06658560 #21 üzenetére

    Amit leírtam az okozhatja:
    Csíkszélesség csökkentés már nem nagyon hoz előrelépést. Vagy k* drágán.
    Tulajdonképpen várni sem kell, ez már létező dolog. Nézd meg hány cpu, vga jött ki 10 éve és mennyi az utóbbi 5 évben. Hányat neveztek át vagy hánynál volt kis architektúra finomítás csak.

    Nem nagyon tudnak értelmes teljesítménytöbbletet kihozni hw szinten. Akkor miért tennének bele csillió pénzt?

    És - bár ugye nem azonos vállalat - de a játékfejlesztői megnövekedett fejlesztési költség is visszaüthet. Lásd Mantle/Vulkan demok. Ha X pénzből lóf*sz se jön ki teljesítményben új hw-ben, de egy kis plussz fejlesztéssel 2-3x kihasználtsággal gyakorlatilag 2-3x sebességre kapcsol a jelenlegi hw akkor érdemesebb oda támogatást tolni. Hogy mondjuk legyen kedv (pénz) a másik 10 vga-ra is optimalizálni kicsit.

  • sb

    veterán

    válasz #06658560 #11 üzenetére

    Akkor belefulladnak és bezárják a boltot.
    Amit leírsz az azt jelenti, hogy hatékony kód csak egységes hw-ra létezik = konzolok. ÉS ezzel le is zárhatjuk a PC gaming kérdéskört.

    A kerülőutak meg azok voltak amit láttunk/látunk még:
    1. DX szintű egységes magas szintű réteg: ebben nem lehetett hatékony, értsd: jól futó, hw-t kihasználó és bugmentes, debugolható - tehát egyszóval rendes, használható kódot írni.
    2. A low level meg majd amiatt vérzik el amit írsz: a fragmentáció plussz költségei.

    Ha ez a két út nem működik akkor csak a konzol marad.

    De ez nem véletlenül régi kérdés. Mindig a kisebb ellenállás (költség) irányába fejlődnek. Eddig a buta sw + olcsón fejlesztett hw volt az olcsóbb út. De ez megrekedt. GPU-nál is, plussz van amit a hw sem old meg (lásd DX11 cpu overhead). Meg amúgy CPU-nál is, de az más témakör.
    Szóval szerintem ez nem új kérdés, ősidők óta ez megy. Most olcsóbb lesz 10 felé optimalizálni +20 féle új hw helyett, ami alig hoz előrelépést. És mivel nem hoz fejlődést így nem is fog +20 féle jönni vélhetően, hogy 30 felé kelljen optimalizálni. GCN is mióta reszelődik. NV meg featurre csak visszafelé fejleszt kb. + átnevezések évek óta.Szóval van azért esély, hogy szépen átrendeződjenek a források is hw+driver oldalról sw felé.

  • sb

    veterán

    válasz anulu #1 üzenetére

    Egy haldokló piacot próbálnak megmenteni. Egy mostani, szarul futó és os-t nem beborító játékot is nehéz eladni.

    Nyilván nem az a cél, hogy a mostani X idő fejlesztés + Y idő driverfejlesztés = szar játék képletet X idő fejlesztés = még szarabb játék -ra cseréljék. Nem sokáig lenne életképes.

    Persze az ember gyarló és a költség az költség, de tényleg fordított most az irány, amit mások is írtak: nem a drivertől (és védelemtől) való megszabadulás a cél, hanem a hatékonyabb driver/vezérlés, optimalizálás+bugmentesítés.

Új hozzászólás Aktív témák