- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Huawei P20 Pro - profit csinál minden fotósból
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Átlépi végre az iPhone az 5000 mAh-t?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Google Pixel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
FLATRONW
őstag
Ugyanúgy működik, mint a dupla buffer, ,,csak" annyi az értelme, hogy +1 buffer használatával kijavítja a duplabufferes v-sync bizonyos esetekben (60 fps alatt) alacsony teljesítményét.
Nem a tripla buffer teszi rá a limitet, hanem a v-sync, ahogy írtam is. A tripla buffer a +1 buffer használatával a teljesítményt javítja.
-
FLATRONW
őstag
Azzal én is tisztában vagyok, hogy két buffer mindig van. Kikapcsolt v-sync mellett annyi fps-ed lehet amennyit a gpu kibír számolni. az már más kérdés hogy a 60 Hz-es monitor csak 60 képkockát képes megjeleníteni. Ennek következménye az, hogy 180 kiszámolt képkocka mellett 180 darab 1/3-ad képkocka kerül megjelenítésre, ami máris 2 törést jelent a képen. A bekapcsolt v-sync első lépésben pedig rögtön rátesz a játékra egy 60 fps-es limitet és második lépésben szinkronizálja ezt a 60 képkockát. Tehát a GPU max. csak 60 fps-t számol ki, tehát tripla buffer mellet is pihen a hardver.
-
FLATRONW
őstag
Akkor linkelem neked az általad linkelt oldal 3. oldalát.
A lényeg az, hogy dupla buffer mellet csak akkor lehet több, mint 30 fps, hogyha ki van kapcsolva a v-sync.
Az előző mondatomból következik az is, hogy a dupla buffer használata nincs v-synchez kötve. A tripla buffer használata pedig a v-sync használatához van kötve, mert kikapcsolt v-sync mellett már nincs jelentősége. -
FLATRONW
őstag
Igazából pont az volt a lényeg, hogy ne keljen semmit sem számolni.
Ellenkező esetben a fogyasztásmérőn mért teljesítményt elkellet volna osztani 12-el, hogy megkapjuk 5 percre a fogyasztást. Tudom, hogy 260-280 W között mozgott a teljesítmény, de én az egyszerűség kedvéért úgy vettem, mintha állandóan 280 W lenne a teljesítmény. -
FLATRONW
őstag
Hogyha nem működne a tripla buffer, akkor nem szabadna ebben az esetben 30 fps-nél többnek lennie:
-
FLATRONW
őstag
Ezt úgy értettem, hogyha a gpu képes kiszámolni 45 fps-t, akkor a dupla buffernek köszönhetően csak 30-at fog kiszámolni. Tripla buffer mellett pedig 45-öt. A Wh-ban igazad van, azonban én a 280 W-os pillanatnyi fogyasztást (5 perces teszt alatt 23,3 Wh fogyasztás) 1 órára vetítettem le, hogy egyszerűbb legyen az összehasonlítás.
-
FLATRONW
őstag
-
FLATRONW
őstag
Annyit hozzátennék, hogy némi fogyasztás különbség abból adódhat, hogy pl. tripla buffer esetén 45 fps-t számol a kártya és nem 30-at. Azonban ez nem változtat a lényegen, hogy azonos fps esetén egyforma a fogyasztás.
Még egy dolog, amit korábban is írtam, a fogyasztást csak a kiszámolt képkockák száma határozza meg. Ennek semmi köze nincs a v-synchez. Kikapcsolt v-sync és 60 fps limitre állítva sem fogyasztott többet a rendszer.
-
FLATRONW
őstag
Tévedsz. Valahogy sejtettem, hogy vitatkozni fogsz, ezért el is végeztem egy fogyasztás tesztet (Voltcraft Energy Monitor). Tripla és dupla buffer között nem volt a fogyasztásban különbség, 260 -280 Wh között mozgott a fogyasztás a teljes rendszeren. Kikapcsolt v-syncnél pedig 480 Wh. Hogyha igazad lenne, akkor tripla buffernél is 480 Wh lenne a fogyasztás.
Nem véletlen hívják nem dupla, hanem tripla buffernek. Ha ugyanúgy működne, nem lenne más a neve pl.
Ez egy óriási butaság. Azért hívják tripla buffernek, mert 3 buffert használ és nem kettőt, de ettől még a működési elv ugyanaz. Miért hívnának valamit továbbra is dupla buffernek, hogyha már 3 buffert használ?
-
FLATRONW
őstag
Tripla buffer esetén is kevesebbet fogyaszt. Dupla és tripla buffer között csak annyi különbség van, hogy tripla buffer esetén 1 háttér bufferrel több van. A fogyasztást a kiszámolt képkockák száma határozza meg. Tripla buffer esetén is max 60 képkocka kerül kiszámításra, nem pedig 100.
-
FLATRONW
őstag
Most lehet, hogy hülyeséget fogok írni, de én úgy tapasztaltam, hogy 120 Hz-en alapból sokkal világosabb a kép, mint 60 Hz-en. Én ezen a videón is úgy vettem észre, hogy a FreeSync-es kép sötétebb, de ez lehet a felvétel hibája is. Az lenne a kérdésem, hogyha tényleg létezik ez a jelenség vagy csak a velem van a probléma?
A mondandóm lényege az lenne, hogyha tényleg igazam van, akkor a frekvencia váltással folyamatosan változna a fényerő is, ami szerintem nagyon zavaró lenne.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX B550-F GAMING alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H610M I5 12400F 32GB DDR5 512GB SSD RTX 4060 8GB SOF CLONE 3 Chieftec 600W
- ÚJ ÁRU, OLCSÓBB!!! Dell Precision Workstation 5550, 5560, 7510, 7520, 7550, 7720, i7, 6-11. gen.
- AKCIÓ! ASRock B85M Pro4 B85 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest