Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz Abu85 #142 üzenetére

    "A virtuális ISA egy jó irány."

    Tudom, de az még kicsit odébb van.

    "Simán csinálhatsz alacsony poligonszámú modelleket, amiket feltesszellálsz."

    Tesszelálás után már nem íródik vissza a poligon adat a külső memóriába?

    Amúgy remélhetőleg így, hogy ott lesz a köv. konzolokban (talán mindháromban, de legalább is a két nagyobban), végre tényleg rendesen elkezdik használni ezt a technikát.

    (#143) stratova: Mármint az szomorít el, hogy APU esetén 2013Q4-re datálják, így a Kavari enélkül jön, legalább is első körben?

  • dezz

    nagyúr

    válasz stratova #140 üzenetére

    Oda elsősorban sávszél kell... Utána lehet számolni, hogy hány poligon/s-hez és pixel/s-hez mekkora sávszélek kellenek (nagyok). Eléggé megérzik a kártyák (fps-ben), ha elkezdjük letiltogatni a Texture mapping és Render Output unitokat.

    Persze az egyre bonyibb shaderek mellett a késleltetés is kezd számítani, de a pixelek és a poligonok száma egyre csak nő.

  • dezz

    nagyúr

    válasz stratova #133 üzenetére

    Igen, az látszik, hogy a professzionális piac képezi a fő prioritást és azok a kártyák még sokáig megmaradnak. (Főleg, hogy azok képezik majd a számítási felhők alapját, nem beszélve a nagyobb szuperszámítógépekről.) Az persze valószínű, hogy egy idő után azokra sem sima GPU kerül, hanem oda is APU, csak éppen jóval komolyabb annál, mint amit sima PC alaplapra szánnak.

    Az a kérdés a számomra, hogy az általam a nem is túl távoli jövőnek vélt szuper-realisztikus, hétköznapi emberek számára fejlesztett kalandjátékok vajon felhő vagy még erős-kliens alapon valósulnak meg.

    Egyre olcsóbb VR-megoldásokat mutatnak be! Ha akarnák, már most ki tudnák hozni 1-200 dollárból, head-trackinggel együtt.

    (#134) lenox: Mondom én... ;)

    (#135) Abu85: Statisztika... :) No de mekkora tömeg az a 30%? És biztos, hogy akkor sem adnának ki többet a többiek, ha azzal eddig ismeretlen kalandokban vehetnének részt? (A mai játékokért, mint írtam, nem csodálom, hogy viszonylag kevesen adnak ki 100 dollárnál többet.)

    (#136): Nehezen tudom elképzelni, hogy a köv. nagykonzolokba a Trinitynél nem gyorsabb IGP kerül. Ráadásul PC-n jellemzően jóval nagyobb erőforrásokból tudják kihozni ugyanazt a teljesítményt, mint konzolon, az okok ismertek.

    (#137) stratova: Alkalmazásfüggő, hogy mikor melyik a fontosabb és mennyire tudja kompenzálni az egyik a másik hiányát. Grafikánál szerintem fontosabb a nagy sávszél, hiszen rengeteg poligont és pixelt kell feldolgozni. A megoldás a lokális memória elhelyezése tokozáson belül, stacking eljárásokkal, széles buszon. Ez lehet cache, de lehet akár egy az alaplapi memóriánál sokkal gyorsabb memóriaterület is, közös címtérben. 2013-14-ben várható a megjelenése.

    Kérdés, ezzel ki lehet-e váltani a felsőkat. grafkártyákat, amik ugye többszáz wattos fogyasztással rendelkeznek és több GB memória lehet rajtuk, amihez azért kell a hely, még ha a tokon belüli chipeket vesszük is. Persze a memória-chipeket egymásra is lehet stackelni, csak ugye a majdani grafkártyákon is ilyenekből lesz x db.

  • dezz

    nagyúr

    válasz stratova #130 üzenetére

    Max. 2-3 hónapig. A HD 5000 szérián alapuló 6450, 6570, 6670, 6750/70 is OEM-nek indult, aztán rendre 2-3 hónapos késéssel mind kijött retail változatban is. Szerintem most is ez lesz.

    1-2 gondolat még az előzőhöz. Kötve hiszem, hogy az AMD önként és dalolva feladná a diszkrét grafikus kártyák terén élvezett előnyét az Intellel szemben (és persze az Nvidiával szemben sem, de azt most hagyjuk). Nem dönt bevételi rekordokat, de azért viszonylag jól prosperál az a részleg... Az APU only vonal kockázatokat is rejt, mert bár GPU-ban le van maradva az Intel, gyártástechnológiában jóval az AMD előtt jár, amivel egy idő után ellensúlyozhatja a technikai lemaradását. Szóval, az AMD nem fogja önként kinyírni az egész diszkrét videókártya piacot...

    Max. magától fog az sorvadozni -- hacsak nem lesz rá ok, hogy újból szárnyra keljen... Mint pl.:
    - A köv. nagykonzolok megjelenése.
    - Olyan újfajta, a maiaknál a hétköznapi ember számára sokkal érdekesebb játékok megjelenése, ami azokat is ráveszi a vásárlásra, akik eddig (akár itt a PH!-n is) azt mondták, hogy már ki vannak öregedve a játékból. Valójában csak a mai egysíkú, egyhangú, nem kimondott gamerek számára már unalmas játékokból vannak kiöregedve! (Mely játékok a jól ismert "biztos piacokat megcélozni, követni a jól bevált sémákat" fejlesztési stratégia szülöttei.)

    Szerintem a jövő az élethű környezetben zajló VR-szemüveges kalandjátékoké... (Mozi helyett bele akarunk majd bújni a főhös bőrébe, esetleg az ellenfélébe, stb.) Csak érjen oda a technika... De nem nagyon hiszem, hogy ez majd csak akkor következik be, ha egy 10W fogyasztású kis chipből is kihozható lesz a dolog... Vagy eljön a családi game-center kora (amivel nem csak a "kocka kisöccs" játszik), vagy felhő alapon lesz ez megvalósítva. Utóbbihoz persze tényleg nem kell sok kliens oldalon. (Annál inkább a másikon.)

  • dezz

    nagyúr

    válasz lenox #129 üzenetére

    Azt várhatod! :D

    A teljes GPU piacban benne vannak az irodai gépek is... Oké, tegyük fel, a gépek 10%-ban lesz dGPU. De mégis, mennyi az a 10%? 100'000? Egymillió? Tízmillió?

    "jatekra is hasznalt gepek"

    Itt azért tisztázzuk, hogy milyen játék? Flash játékokhoz persze nem kell középkat. VGA. De mint írtam már többször is, ha valaki normálisabban akar játszani, 3D-s játékokkal, többnyire azért beszerez legalább egy középkat. kártyát.

    Meg a többire... Ne a WOW-osokból indulj ki! Azok elvannak a WOW-val úgy, ahogy van. Én a hétköznapi emberek tömegeiről beszéltem, akik most nem is nagyon játszanak. Nagyon sokan vannak, akik játszanának, de nem a mai játékokkal. Azok túl egysíkúak (főleg ami az FPS-eket illeti, de alig van más, ami van, az sem túl közkedvelt), műies kinézettel, stb. Nem fogja meg őket.

    Na szóval, én arról beszélek, hogy a mai technikával inkább csak olyan 3D játékokat lehet csinálni, amik csak a kimondott gamereket kötik le. (Mint írtam, leszámítva pár sportjátékot, de azok sem éppen döntögetnek eladási rekordokat. [Wiin azért nem rossz üzlet.]) Érdekesebb, látványosabb és több szempontból életszerűbb játékok szerintem sokkal több hétköznapi embert tudnának "megfogni". A mai játékok ehhez képest csak szárnypróbálgatások, gyerekcipő...

  • dezz

    nagyúr

    válasz Taragas #126 üzenetére

    "mivel az IGP ki is nyírja a dGPU piacot"

    Na ez az, ami nem igaz... Legalább is még jópár évig. Pl. a Trinity is egy alsókategóriás VGA-val ér fel... Szóval, max. az alsókategóriás dGPU piacot nyírják ki, egyelőre.

    Aki normálisan akar játszani, az ma is beszerez legalább egy középkat. kártyát és ez később is így lesz. Főleg, ha jönnek az új konzolok és az onnan portolt játékok egy szinttel komolyabb HW-t igényelnek majd PC-n is...

    "és nem jutnak a hangkártyák sorsára"

    Ma már az alaplapi is tudja a 7.1-et, de legalább az 5.1-et, így egyrészt a minőség indokolná a hangkártyát (de mint tudjuk, az emberek többsége eléggé igénytelen, ráadásul az olcsóbb kártyák nem is valami jók), másrészt talán a 3D hang, de arra vannak szoftveres megoldások is. Ez egy kicsit más, mint egy nagytudású diszkrét videókártya...

    "nem érdekli őket a játékban a plusz fizika, mint látvány növelés"

    Nem értettél meg... Én éppen, hogy nem csak mint látványosság-növelő tényezőről beszéltem erről (főleg nem olyan szánalmas szinten, mint amilyen manapság általában az az 1-2 effekt)... Hanem amikor az élethű fizika a dolog szerves része.

    De amúgy ha megnézed a linkelt videót és a többit is, nos van egy szint, amikor az látványosság átcsap valami másba, valamibe, amire az ember (hétköznapi) azt mondja, hogy na ez már valami! Hogy ez már nem csak kockáknak való, mesterséges környezet.

    Én azt mondom, az igazán nagy tömegeket csak így lehet megnyerni a 3D-s játékoknak! (Leszámítva pár sportjátékot, foci, tenisz, stb.) Élethű és (igazán) látványos környezettel. (Természetesen a megfelelően érdekes story mellett.)

  • dezz

    nagyúr

    válasz lenox #122 üzenetére

    Neked már az is beszólás, ha valaki nem azt írja, hogy mindenben te vagy az ász...? :P

    Abból "következtettem", hogy úgy tűnt, nem csak a jelenre vonatkozóan írod, amit írsz.

    "meg tul elterjedt sem lesz."

    Dehogynem. Lassan nem lesz CPU PC fronton, csak APU. Diszkrét kártyákra viszont szükség lesz még évekig, ha valaki normálisabban játszani akar. Szóval, ha játék, akkor adott lesz az APU+dGPU.

    A köv. Xboxban és PS-ben is valamiféle APU lesz (csak nem x86 alapon, hanem PPC). És minden bizonnyal lesz OpenCL támogatás is, így egyre fontosabb szerepet tölthet be az OpenCL-es fizika. Először konzolon, aztán PC-n is.

    Szerintem nagyon is fontos az élethű fizika. A mai játékok enélkül nagyon primitívnak hatnak. Sok hétköznapi ember éppen ilyenek miatt nem játszik a mai 3D játékokkal, túlságosan kockáknak valók... Ez persze a storyra is vonatkozik.

    Arra, hogy 5 év múlva mekkora szerepe lesz a GPU-k számítási teljesítményének grafikán kívüli kihasználásának, hétköznapi szinten.

  • dezz

    nagyúr

    válasz lenox #120 üzenetére

    Bizonyára jó programozó vagy aki mindenféle fontos dologban vett részt, szépen leprogramoztad (low-level, optimizált kódban), amit mondtak, de -- már ne is haragudj -- úgy tűnik, nem te voltál a kreatív ember a csapatban... :)

    Számos dolgot el lehet még képzelni, amire egyre jobban ki lehet majd használni a GPU-kat, sőt teljesen új lehetőségek nyílnak meg azzal, hogy a felhasználók többségénél nem csak valami csoffadt IGP lesz, mint eddig, amire nem lehetett semmit építeni. Nehogy már semmire se lehessen használni ilyen 10-20-50x számítási teljesítmény többleteket! Olyan dolgokról beszélek, amiket CPU alapon eleve értelmetlen lett volna megpróbálni megcsinálni, mert egyszerűen túl gyenge volt hozzá (és még ma is az).

    Ami a játékokat illeti, szerinten egy ideig az lesz, hogy adott lesz egy ilyen-olyan APU, plusz komolyabb játékra még évekig szükség lesz egy dGPU-ra is. Az utóbbi a grafikát fogja számolni, az APU pedig többek között a fizikát.

    Persze, tudjuk, játékélmény... De hát éppen erről van szó, hogy a fizika ne csak szórványos (és egyelőre nem is túl nagy szám) látvány-effekt legyen, hanem alapvetően meghatározza a játékokat! Hogy erre is lehessen építeni -- amellett, hogy szuper-látványos (ami már közel sem csak pár geeknek érdekes). Én sokkal érdekesebb játékokat tudok elképzelni, mint a maiak. Bár lehet, hogy amiről beszélek, az nem is 5 éves távon fog megvalósulni, hanem inkább 5-10 év múlva.

    Így vagy úgy, térjünk erre vissza monduk 5 év múlva! Meglátjuk, kinek volt igaza... ;)

  • dezz

    nagyúr

    válasz lenox #118 üzenetére

    Vannak közösségek a neten, akik ilyen programokkal "szórakoznak". Képeket/animációkat generálnak, stb. Annak idején engem is lekötött, írtam is ilyen programokat asm-ben, hogy gyorsabb legyen, de még úgy is elég lassú volt (hasonló dolog, mint pl. a ray-tracing). A mai GPU-kkal igen érdekes dolgokat lehetne ilyen téren csinálni, van is rá OpenCL program, de SP-ben nem sokat ér, az említett dolog miatt.

    Physix mond valamit? Csak ugye kár, hogy Nvidia-only, emiatt "módjával" használják. De már nagyon ideje lenne valami normális, GPU-gyorsított (mert hogy a CPU itt hamar elvérzik) fizikának. Nem gondolod? A mai játékokban olyan a fizika, mintha 20 évvel ezelőtt ragadtunk volna.

  • dezz

    nagyúr

    válasz lenox #115 üzenetére

    Nem tudom, hogy jön a geekséghez a modern art... :P Ezek hétköznapi programok, még ha nem is minden mezei usert érdekelnek.

    A második rész az SP-re vonatkozott, amit szerinted consumer szinten szintén "alig tudjak hasznalni barmire". Hát, pedig lenne mire, nagyon is (mármint annak "hegyeit")... :(((

    (#116) mzso:
    SP: single precision floating-point (32 bit)
    DP: double precision floating-point (64 bit)

  • dezz

    nagyúr

    válasz lenox #76 üzenetére

    "De hat ez konzumer cucc, nem? Azoknak mire kene dp"

    Mandelbrot/Julia set? Azon az iterációs szinten, ahol már az érdekesebb dolgok jönnek, az SP használhatatlan!

    "mikor az sp-t is alig tudjak hasznalni barmire."

    Aha, na persze... Ki a fenének is kell pl. ilyen (+ lásd többi) fizika a játékokba? :U Gyors hang-/arc-/stb. felismerés is csak úri huncutság!

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés