- Milyen okostelefont vegyek?
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Nagyobb kijelzőt kap a CMF Watch 3 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Légies iPhone halvány színei
- Itt az igazság a Samsung állítólagos Android Auto alternatívájáról
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
v6 tdi 3 liter. És baromira megérzi a klímát mert 4 zónás és dupla hőcserélős. A légkondi kapcsolását a motor azonnal fordulatszám emeléssel reagálja le.
(#180) ncc1701: én amíg szeretem addig használom amíg bírom
Nem a felhasználás módja határozza meg alapvetően mit használok , hanem hogy mit szeretek.
-
kolopele
nagyúr
válasz
Lalikiraly #178 üzenetére
Amennyiben az autó luxuscikk lenne találna az ember helyet az összes parkolóban, bevásárlóközpontoknál, na meg át lehetne hajtani egy kisebb városon 5 perc alatt. Semmi köze nálunk az autóknak a luxuscikkekhez, max. nem mindenki cseréli 3 évenként és nem mindenki vesz 30 milliós verdát.
-
ncc1701
veterán
-
-
DraXoN
addikt
kisméretű motorokról beszéltem, de a hosszában elhelyezett autók motorjait nem ismerem, azokkal nem foglalkoztam. Ha ilyen jelenség van, az eléggé konstrukciós hibának tűnik (vagy felépítésbeli hibának, talán nem olyan erős mint egy wankel motorban levő "hiba", de azért kellemetlen lehet egyeseknek a létezése). Mondjuk erre szerintem már nem sokat add hozzá a klíma működése ha a jelenség létezik. De szerintem a hibát ott inkább az okozhatja, hogy alapjáraton lassabb a víz és olaj keringetése és emiatt rosszabb lesz a hőelvezetés/kenés.
-
válasz
Lalikiraly #174 üzenetére
Természetesen itthon mindenkinek csak garos autója van és azt is cseréli max 2 évente mert az jó
-
Erre a jelenségre a klíma nélkül is rájöttek. VW Corrado VR6 os motornál, ugyanis a hátsó hengersor sült. Pedig az keresztmotoros volt. A merciknél első körben ezt a problémát részben kezelte a Ladától átvett részleges megoldás, hogy a főtengely hajtja a hűtőventit. A mercinál viszont közbeiktattak egy úgynevezett VISCO kuplungot. Tehát álló helyzetben is állandóan mozgott a levegő a motornál... Amúgy dugó nem dugó, akkor plusz hőt nemhiszem, hogy termel a klímahasználat. Amúgy meg valószínű gondolnak erre a mérnökök. Elég ciki lenne, ha gar időn belül megsülnének tömegesen a motorok.
Toyotánál 90 es években pl a GTI motort úgy tesztelték, hogy padon beindították és üveghangon járatták és figyelték meddig bírja, de valaki pályán hajtotta úgy a kocsit, hogy meddig bírja...
-
& (#167) ncc1701: Mielőtt nagyon leszeditek a fejemet, gondolom tudjátok hogy jellemzően hosszmotornál az utastér-tűzfal oldalán keletkező jelenség (hőtolulás gyk) megrepeszti a HF-t v a hengert és marhára nem számít hogy mennyi és mekkora venti pörög az akármennyire tiszta coolerek előtt. Igen ez valóban a nagyobb motorok jellegzetessége az esetek legnagyobb részében.
De bocsássatok meg amiért röffenni merészeltem - bátran használjátok a klímát a legnagyobb dugóban és soha ne találkozzatok a jelenséggel! -
-
-
Igen, nekem az 1996-os Mercimben is így van, hogy amikor a gázpedált padlóig nyomom és ott megnyomódik a kik-down kapcsoló, akkor nem csak a váltó vált vissza, hanem a klímát is kikapcsolja.
Ismerős csajnak volt 900ccm Sevi sparkja. Az első szériás a nagy kereklámpás. Annak felsem tűnt, hogy megy e a klíma.
És igen a moder autóknál nüansznyi fogyasztást rak rá. -
Somatom
veterán
Most, hogy írod és belegondolok, tényleg így van. Két autót szoktam vezetni, de csak az egyik teljesítményén érzem a klíma működését. Hiába, a kis Kalos fölött eljárt az idő, elavult technológia. Vagy, más is befolyásolhatja ezt az érzést, mint az évjáratból adódó technológiai különbség? Lehet, hogy az is közrejátszik, hogy a Kalosban egy 1,2 literes, 77 lovas motor van, míg a DAF -ban egy 12,9 literes, 480 lovas?
-
ncc1701
veterán
Észre sem veszed. Értelmes autónál, ha parkettázod neki, akkor leveszi a kljmát, amikor meg részterhelésen működik a mocc, akkor azért nem veszed észre, hogy megy. Csak éppen nem döglesz meg a 40 fokban. Pláne, egy mai kljma 1-2 deci fogyasztás pluszt ha okoz. Nem véletlen, h ma már működő kljma nélkül épeszű ember nem vesz autót.
-
Somatom
veterán
Azért érzed fölöslegesnek a klímát, mert nem tudod optimálisan használni. Pl. hegyről lefelé bekapcsolt klímával megnő a motorfék, ezáltal kíméled az üzemi féket. Ha pedig gyorsításkor kikapcsolod, akkor olyan, mintha a nitro gombját nyomtad volna meg.
Én azon röhögök, hogy ha sík úton, egyenletes tempóban megyek a Kalos -szal, akkor érzem, hogy mikor kapcsol be/ki a klímakompresszor. -
_drk
addikt
Nekem is kis Fábiám van, annyi hogy nem kombi. 2003-as 1.2 HTP, még klíma is van benne csak tudnám minek, mert nagyon megöli a kicsikét.
Kis szaladgálós, melóba járós autónak teljesen jó! Még az új 55"-os tv is befért hátra, igaz hogy a lábam a kormányban volt.
Az évben hengerfej felújítás volt, majdnem írtam is róla egy posztot, eredetileg 110km volt benne aztán most kiderült hogy vagy 300 van benne, vagy csak olaj nem volt cserélve benne sokat...
Elég sok matek volt hogy ez most megéri-e. Motorhibásan azt se tudom mit csináltam volna vele, jó ha kaptam volna érte valami alkudozásban egy 100-ast kereskedésben. 250-ért megcsináltattam, így még mindig van használható autóm, és környéken végignézve pár kereskedést 1 misiért se lett volna az a nagy minőségbeli ugrás.
Azóta megint összebarátkoztunk! -
rdt89
addikt
Peugeot 206 GTI (régi nagy álmom és szerelemem, persze a 205 GTI után). Egy 306-os Peugeot-ot váltott, ami 1993-as volt, 8 évig tett szolgálatot, és annyira megbízható, hűséges jószág volt, hogy cserekor elmorzsoltam pár könnycseppet érte. Mikor megláttam a hirdetést Debrecenben a 206 GTI-ről, meg kellett nézni, és már sejthető volt, hogy a szerelem a tulajdonom része lesz. Lehet vele szlalomozni, városban cikázni, nem torpan meg az emelkedőtől és előzésnél se kell félni, hogy nincs elegendő erő.
-
FoLey-v
addikt
2015.04.06-án vettem meg az első autómat egy 2000-es évjáratú fapados VW Golf IV 1.4 AHW.
Az autó sok mindenen átment és sokmindent ki kellett cserélni,mert nem egy tökéletes autó volt.
Az első ajtó csak vezetőoldalinál volt a másiknál meg nem,de gy sem volt tökéletes a központizár rendszer. Akkumulátor csere,mert ami benne volt az rossz volt. A két küszöb rozsdás volt,mellesleg a bal oldali sárvédő is csere volt +fényezés. Kipufogó dobot cserélni kellett rajta. Meg még sok apróságot kellett kicserélni.
Az autót 2019 februárban fájjó szívvel eladtam,mert már sok volt a költség és nagyobbat szerettem volna,főleg kombit.2019 februárban nagy nehezen megtalált hahon kiszemelt autómat és 224km-t utazva megvettem a második autómat. Egy 2005-ös évjáratú Opel Astra H Caravan 1.6 XEP. Megúsom hogy Benzin+LPG az utóbbi ki van szerelve és kikapcsolva,de az alkatrész megvan.
Ezen az autón idáig nem sok mindent kellett kicserélnem,mert az előzö gazdája gondoskodott. Az autón itt is vannak hibái. Inkább esztétikailag pl. a jobb első ajtónál folt van,de majd megcsináltatom. Az első lámpát is políroztatva lett.
Nem egy erőgép,de nekem célnak megfelel.Az első két hangszóró ki lett cserélve,mert az egyik gyári megadta magát.
Ami az egyik legfontosabb a motorolaj és a szűrő. Továbbra is azt kapja amit előzö gazdája is beleöntött.
Mi lesz a következő kiszemelt autóm?
Opel Astra J vagy K Caravan -
Chabee
tag
Nekem egy fehér Skoda Fabia Combi Gift szolgálja hűen a szürke hétköznapokat. 2006 áprilisában újonnan érkezett a családba, mint életem első új autója. Az eltelt bő 13 év alatt csak 165e km pörgött bele, de azt azért érdemes szem előtt tartani, hogy ez első sorban egy városi rohangálós autó. (Lásd még: Apa TAXI) Ezért is, no meg anno az anyagi megfontolások miatt is az alap motorral vettük, ami az 1.2-es 12 szelepes három hengeres HTP. Azaz sikerült a valós igényinket objektíven felmérni, párhuzamba állítani az anyagi lehetőségeinkkel és józan döntés hozni. Mert ugye nem a szomszédnak vesszük az autót és nem veszünk egy számmal nagyobbat sem a kelleténél. Nagyon nem szeretném dicsérni, mert egyszer áradoztam róla kb. féléves korában és még aznap este elment egy trafó az örök gyújtómezőkre. Persze garanciában cserélték, de nem volt vicces vasárnap este 75km-re az otthontól családdal teli megoldani a hazajutást. Viszont jó magyar virtus szerint svájci frankos hitelre vettük. Bár ennek ellenére és önhibámon kívül egy viszonylag tisztességes konstrukcióba sikerült beleugrani, de a 168 Ft-os CHF nem sokáig volt valós. A fenti problémától eltekintve megbízható autó. Természetesen kissé alulmotorizált és ez manapság a mindenféle turbókkal fújt motorok között egyre jobban feltűnő. Szóval nem én vagyok a gyorsulási versenyek bajnoka lámpától lámpáig. Ez az autó 90-110km/h közé van kitalálva. Ennek ellenére lehet feltűnés mentes közlekedni vele autópályán is, de nem az az otthona.
Újkorából egy kép (bár ha lemosom kb most is így néz k):
-
Dudi08
tag
Sziasztok,
Első saját autóm 2015 októberében vettem. Ez egy faceliftes 2002-es MK1 1.8 benzines Ford Focus. ~1,5 évig használtam munkába járásra, illetve haza utazni.
2017 márciusában vettem egy '99-es Honda Civic VTI-t. Imádtam, király motor, pontos váltó, de a kisördög mindig motoszkált a fejemben hogy mást is ki kéne próbálni.
2019 januárjában pedig egy 2004-es Honda Accord Type-S-t sikerült venni, elég jó állapotban(ez is húzott kicsit).
A Ford azóta is megvan, lényegében öcsémé, az ATS-t csak én hajtom.
De a hülye agyam már gondolkodik, hogy ezt mire lehetne lecserélni. -
Pete55555
addikt
válasz
Jack Hunter #24 üzenetére
A kedvedért
2003-as Peugeot 307 1.6 Benzin
1,5 éve van nálam, második autóm, jogsim 11 éve van. Az előző egy Fiat 1-es Punto volt 1.1 55 SX ideges.
Előtte meg szülők autói.
Na, a Puntóhoz képest ég és föld, nyilván francia, van egy-két apróság amire figyelni kell, de nem hagyot még út szélén, és különösen sokat sem költöttem rá, a kopóalkatrészeken kívül 1-2 típushbát kellett javítani, pl szervó vezeték "elnyíródott" - volt már javítva, nem túl igényesen, ezt a szerelőm barátilag ingyenbe megoldotta. Illetve egy index kar javítás, ez is típushiba, 25.000. Amúgy kopóalkatrészek, futómű, fék. Motorhoz nem kellett nyúlni, vezérlés, olaj, és szűrők cseréje volt persze. Meg ma szélvédő csere, mert 2 hete kaptam egy kavicsot
600.000-ért vettem 200.000 km-el, Premium felszereltséggel. 1,5 év alatt kb 15.000 km ment bele, szóval nem használom túl sokat, de meg vagyok vele elégedve, több nyaralásra is elvitt már, szeretemItt pl kompozik
-
vans?
őstag
Elso autom napi 100km ingazas miatt egy dizel Meriva volt (2004-es), gyonyoru allapotban volt, de egyebkent motorikusan sok gond volt vele, ketszer ott is hagyott, persze legalabb 170km-re otthonrol.
Tavaly vettunk egy 2014-es 1,2TSI Skoda Rapidot maganszemelytol, ami szamunkra tokeletes ar-ertek aranyu auto. Erzodik az olcsosag a belterben tobb helyen, de egyebkent nagy ugras volt es szeretjuk.
-
CooleX360
csendes tag
1.6 Golf, első széria, 93as, semmi nincs benne még szóval elég fapad, de én imádom. Van alatta egy finom felni, sötétített üveg, a hangja is másabb egy picit. Nem az a kimondottan faszagyerek este csikorgatom a vácin, én ebből kinőttem, de maga a kinézetre egy picit hajaz rá, de eljött az idő amikor néznem kell mást.
-
Márk
senior tag
Hát ez az, pont az a vicc, hogy még ilyen állapotban sem éreztem azt rajta, hogy szét akarna szakadni/csavarodna a kasztni.
Véleményem szerint a leggázabb a bal hátsó küszöbvég volt, ott tulajdonképpen egy jó 20-30cm-es részen szó szerint eltűnt az anyag....
Minden régi autó felújítónak melegen ajánlom a homokfújást, könyörtelenül megmutatja a kasztni rejtett hibáit.
Én is azt hittem homokfújás előtt, mikor még csak szét volt szedve, hogy milyen jó állapotban van, szinte csak fényezni kell majd.
Hát persze....
Homokfújás után meg már komoly kétségeim támadtak, hogy egyáltalán meg lehet-e csinálni, autó lesz-e még belőle valamikor.
-
DraXoN
addikt
Az első dob részeken kívül nem volt vészes ... bár ott a merevítés azért necces lehetett javítás előtt, biztos érezhető volt az autó stabilitásán is, hogy "hajlik" az anyag már)...
Ez akkor mikor csinálva volt egy egész jó alapnak volt mondható ... most már 9 év eltelt azóta, a "maradék" még rosszabb lehet ...
Egyébként szép lett, ez még az időszak amikor a volkswagen tudott szép autókat csinálni ... Valahol a kerek lámpás kettes golf és polo utáni időszakkal egy olyan irányba indult el designban a VW, hogy onnantól hidegen hagy teljesen.
-
Az alkatrész ellátottság hogy is mondjam csak.
Elég gyér. konkrétan gyári szélvédőt nem tudtam szerezni hozzá, amikor berepedt. Pilkingtonnál meg a rendszerben sem volt benne az autó.
Komplett gumi kéder az ajtókra targatetőre, hogy ne ázzon be közel 500.000 HUF etc. Ha milliomos lennék megmaradt volna, de így sajnos csak pénznyelő volt. :/
-
zuhi_
senior tag
VW Passat B5.5 Variant (avf) és az örök szerelmem, egy '95-ös Daewoo Nexia GLE
-
Earl_Muttley
őstag
Volvo 850, 1996, 2.5 10V, 144 paci.
Amikor vettem, alig kellett autóznom, most már fáj a fogyasztása, mindig kijön rajta valami, mert nagyon elhanyagolt volt szegénykém mikor hozzám került. Egyébként amikor épp jó, akkor nagyon szeretem.
Hova tovább? Jövő nyáron felváltja egy Mondeo Mk4, ha minden jól megy.
-
Egon
nagyúr
szóval nálam nem csak közlekedőedény az autó, kell, hogy emocionálisan is megfogjon
+1. Illetve annyit tennék hozzá, hogy a 13 éves Ibizából, az új Astrába átülvén, nagyon nem mindegy a kényelmi faktor. Előbbivel kín volt lemenni Debrecenbe vagy Keszthelyre is, utóbbival a horvát tengerpartra leautózván sem éreztem azt, hogy túl sokat vezettem (vélhetőleg nagyrészt azért érzem így, mert az Ibizánál a 130-as autópálya-tempóhoz cca. 1000 rpm-mel többel kell bőgetni a motort, és valszeg jobb az Astra hangszigetelése is - tény, hogy utóbbi jóval csendesebb, és ezért kevésbé fáraszt).
Persze kicsit az almát a körtével hasonlítok össze a két kocsi vonatkozásában, de nem gondolnám hogy a "csak guruljon oszt jólvan" nézőpont védhető lenne, ha az ember egy szintnél többet autózik (ez nyilván nem neked megy). -
Egon
nagyúr
Volt ilyen autónk anno a '80-as években. Zsír újonnan vettük, vagy 3 évet kellett rá várni.
A fater szűk 2 év után eladta a fenébe, mert háromszor annyi gond volt vele, mint a korábbi Ladával kétszer annyi idő alatt. Többek közt volt olyan, hogy elmentünk egy meccsre Vácról Bp-re, és visszafelé indulván nem vette be az 1. és 2. fokozatot a váltó - nem volt túl vidám a pesti forgalomban, minden egyes piros lámpánál hármasban indulni...
Viszont volt egy olyan előnye, hogy rettenetes bilikék színű kocsi volt; már messziről láttam, ha jött értem valamelyik ős... -
Agostino
addikt
első autóm, amit igazából a családtól örököltem, egy vw polo 6n1 volt, asszem 97'-es. kijött rajta a rozsda elég sok helyen tizennyolc éves korában, szóval inkább elengedtem.
citroen xsara picasso követte, fél év után összetörték alattunk, szerencsére egyetlen darabban szálltunk ki a feleségemmel, csak a nyakam húztam meg. kár érte, nagyon praktikus autó volt, a mai napig meglenne.
ezután gondoltam legyen megint német autó, vettem egy e46-ot. szerettem, de még a sokak által dícsért szerelőről is kiderült utólag, hogy simlis alak volt. amíg megvolt az autó nekiálltam matekozni, hogy igazából amit éves szinten a javításra költök, inkább beletolom egy új autó részleteibe, akkor legalább nyugi van.
e pillanatban egy dacia logan mcv stepwayt hajtok, amit nagyon szeretünk a feleségemmel és semmi pénzért nem válnék meg tőle.
-
ncc1701
veterán
válasz
Lalikiraly #123 üzenetére
Nagybátyámnak insigniája van, igaz, taxizik. Kérdeztem tőle, h milyen, azt mondta, sose vegyek. Már ráköltötte az árának kb a felét.
-
ncc1701
veterán
válasz
Napfénysüti #99 üzenetére
Szombaton körbetekertük a balcsit, olyan gyönyörű pinarellót láttam, h majdnem elsírtam magam. Meg egy álomszép bianchin is megakadt a szemem.
-
Somatom
veterán
válasz
Evil Snowman #127 üzenetére
Á, ez kamu. Ilyen autó márpedig nincs.
Rágugliztam a képekre. Hát ez nagyon király! De jó, hogy anno nem tudtam erről a Nissan -ról! Biztos, hogy szereztem volna egy ilyen kanapét. -
szcsi
tag
2014-ben vettem egy Peugeot 306-ost, 2000-es évjárat, 2.0 HDi. Most van benne 294e km, az utóbbi 15 ezer volt kissé nyűgös. Hátsó híd csere, kuplung csere, porlasztócsúcsok, stb.
Úgyhogy idén augusztusban némi szerencsével lett egy Suzuki Baleno, 1.2 GL. Adott pénzért a lehető legújjabb (szalonból) amiben jó létezni.
Néztem több típust, meg lehetőséget ennyi pénzből, de egyikre sem kívántam rá. A Baleno előnyeit meg már leírták előttem.Szegény Peugeot meg már csak egy mosásra, takarításra meg a hirdetésre vár...
-
Az első autóm egy '87 12. havi gyártású Nissan Pulsar Exa NX Canopy volt. Bukólámpa, targa tető, két ajtós sportos jellegű autó. 1.8 szívó benzin CA18DE blokk 128 lóval. Két kissebb hátránya volt, az egyik hogy elől hajtott a másik hogy automata vátós volt. Fogyasztása vegyesen 10l/100 km volt. Kezdő jogsival, kezdő autónak több mint jó volt úgy gondolom.
Második autóm egy Toyota Yaris TS. Szintén 2 ajtós, frankó caribbean blue színben (8B6 a színkód ha jól emlékszem). 1.5 szívó benzin 1NZ-FE blokk 106 lóval. A 925 kg-os kasztnit meglepően könnyen mozgatta, kis zsebrakéta volt. Ez már manuális volt, de elől hajtott szintén. Fogyasztása vegyesen 6,5l/100 km volt. Ez tudatos döntés volt, munkába járáshoz kellett egy megbízható és olcsón fenntartható autó, az sem baj ha kicsi, úgyis csak ketten vagyunk a párommal, az egyetlen kritérium az volt, hogy 100 ló alatt nem lehetett.
Tavaly év végén egy ismerősöm kereskedésébe szembe jött egy 7gen Accord Tourer igazolt 74.xxx km-el. 1 hetet filóztam rajta, aztán több tényező miatt is (időközben fontos lett a nagy csomagtér, lassanszeretnénk gyereket, kicsit már kezdek "benagypapásodni") beszámítattam a Yaris-t. 2.0 szívó benzin K20A6 blokk 155 ló. Fogyasztása vegyesen 8,5l/100 km. Szintén elől hajt, de ez van. Majd talán játszósnak veszek egy leharcolt bömöst.
-
-
-
bambano
titán
első autóm egy opel kadett D 1.6D volt, tinédzser korú. nagyjából két és fél évig hajtottam, rendbe rakattam, majd ellopták. máig mocorog bennem a tudat, hogy olyan lopta el, akit ismerek és magamra haragítottam... röpke 17 év alatt sikerült lezárni a papírozását.
2000-ben kaptam egy másfél éves 1.6-os benzines G astrát céges autónak, amit jó áron megvehettem, amikor eljöttem a cégtől. nagyjából full fapad. nemrég múlt 20 éves, még megvan, asszony jár vele a bevásárló központok által határolt bermuda háromszögbe... nincs benne sok kilométer, neki megfelel. sose volt semmi komoly baja, csak amit okoztunk neki.
utána jártam két és fél évig egy 1.6 benzines fóccvágen borával, cégautóként. azt is megvehettem volna, amikor eljöttem onnan, de irreális árat mondtak rá, meg ritka ócska autó is volt, hát otthagytam. pedig én hoztam ki a szalonból 0 kilométerrel, és vigyáztam is rá. nulla menetteljesítmény, brutális fogyasztás, rendszeres hibák, irdatlan költségek lettek volna.
2005-ben vettem egy vectrát. c1 gts, 3.2v6. mai napig imádom. nem volt vele különösebben baj, bár néha kívánta a szervizt. motorja nem kényes, a futóművéből rendszeresen ledaráltam ezt-azt. én vagyok a harmadik tulaj, szoktam röhögni, hogy miniszterelnöki autóm van
még megvan, bár mostanában felmerült, hogy eladom, mert nem járok vele és emiatt rendszeresen megrohad.
a vectrának volt egy rosszabb sorozata 2016-17-ben, az se feltétlenül az ő hibájából. csak hát küzdelmes 320 ezer kilométer van benne, amiből az első 65-öt valami autógyilkosnál töltötte, a maradék 260kkm-t meg nálam
meg itteni fakezű szerelők között... akkor több peremfeltétel is összejött, úgyhogy tavaly vettem egy insigniát.
Milyen feltételek?
- kapuzárási pánikez vicces, de komoly is. kiszámoltam, hogy ha 12 évet kibír nálam egy autó, akkor nekem már nagyjából két autóm lesz, amit most veszek, meg amit nyugdíjazásom környékén, de az már tatás autó lesz. vagyis utoljára veszek olyan autót, amilyet szeretnék.
- életemben egyszer ki akartam próbálni, milyen a saját új autó.
- elkapott az ideg, hogy a vectra túl sokat volt szerelőnél, nekem meg munkaeszköz az autó. nem mondhatom a megrendelőnek, hogy bocs, nem tudok ugrani, mert döglődik a szekér.
- az opelnél valami betegség lehetett, mert kidobtak egy olyan modellt, ami tetszett. nem is árulták sokáig, összesen talán 7 hónapig.Az első autómnál az volt a szempont, hogy az első fémdarab négy kerékkel, ami kevesebbe kerül, mint a pénztárcám tartalma. meg is szívtam, rozsdaboglya lett, de én szerettem azt is. Az astrát úgy vettem, hogy ismert előéletű céges autót megvettem saját magam alól. A borát adták.
Az első autóm, amit úgy vettem, hogy már az igényeimet is tükrözte, a vectra volt, meg most az insignia. A fő szempont nálam, hogy sleeper legyen, túlmotorizált, de a társadalmi sztereotípiáktól mentes. Egy opelre sose néznek rá úgy, mint egy q7-es audira (bitpork
), szerencsére mindenki tucatautóként tekint rá. nem ingerelnek utcai versenyekre, bele lehet olvadni a forgalomba. fogyasztás sose érdekelt, ha nincs meló, elüldögélek itthon a fenekemen, ha meg menni kell, azt úgyis fizetik. viszont kiemelten fontos a megbízhatóság, ha jön egy vészjelzés, akkor az autónak mennie kell. esetenként nem is gyökketővel. úgyhogy igyekszem rendesen karbantartani, a fontos dolgokat megkapja.
mondjuk amióta az insigniával járok, folyton leszólítanak a benzinkutas csajok
ez nekem újdonság, el nem tudom képzelni, hogy annyira rajongjak egy autó külseje iránt, hogy leszólítsam a tulajt...
azért amikor beleülök néha a vectrába, mindig előjön az "abban még vót anyag" érzés. minimális elektronika (nem is volt vele semmi gond 14 év alatt), kéziváltó, szívó benzines motor. 30-nál berakom 3-ba, nyomok egy kövér gázt és egy lendülettel 180-ig húz, mint a villanymozdony. ilyet a mai autók nem tudnak. de érdekes, hogy az insigniában azt érzem, hogy túlszabályzott, sok komputer, automata váltó. Nincs meg benne az a nagy mechanikus menés érzés. És a végén döbbenek, hogy hogy a p-be kerültünk 180-ra, mikor semmi jele nem volt, hogy megy, mint a Radzeer...
szóval nálam nem csak közlekedőedény az autó, kell, hogy emocionálisan is megfogjon. a vectrát megint megvenném, ha legyártanának belőle új példányokat...
-
aero.
veterán
válasz
Lalikiraly #95 üzenetére
Nekem is infrás volt, 96-os évvégi, az első széria, ami megkapta az 5G-Tronicot. Én voltam a második tulajdonosa, 19,5 évesen vettem.
A távirányító viszont már nem nyitott. Kicseréltettem a mikrokapcsolót, 1 hétig működött, utána nem akartam vele foglalkozni. Kapott egy univerzális távirányítót.
Nekem is megvolt a blokk és az üdvözlő levél is.
Azért adtam el, mert kicsit elkezdte rágni a rozsda a hátsó ívet, és a wandler picit rakoncátlankodott 130-nál, meg mert akartam egy E39-et, amit borzasztóan megbántam. Nem a típust, hanem azt a konkrét autót. Mai napig forgalomban van amúgy a Merci, múlthónapban műszakizott.
-
DraXoN
addikt
Immáron 4 és fél éve egy Zastava 55 GTL-t használok.
Inkább hobbi járgány mint mindennapi, annyira nem kell nekem az autó, így nem akartam "hétköznapit", de akartam, hogy szerelhető is legyen (ha kell, márpedig 33 éves korában azért kell neki adni ezt-azt)..4 és fél év alatt megtettem vele 22ezer Km-t kb. Sehol se hagyott ott, 1x volt, hogy nem indult.. illetve 3x, az egyik esetben megszakító hiba volt (előtte "basztattam", akkor még jó volt, másnap nem :\ ) a második két esetben meghalt az akkumulátor (eléggé "selejt" akkuval vettem meg, akkor gyorsan kellett valami, de már csak Jász akkut kaptam, tél előtt "minden elfogyott".. élt utóbbi kemény 2 és fél évet, egy fél éve egy Varta Black teljesít benne szolgálatot)...
most fog kapni majd vizsga előtt egy teljes új első és hátsó futóművet, kuplung csere, jobb küszöb lakatolást... valamennyit én csinálom majd meg ezekből (ha már hobbi).. bár szemét módon 2 hete kilyukadt a kb. 4 éve felrakott kipufogó is ... nem tartott sokáig
.. de hát nem volt vele semmi baj az elmúlt években, rendes tőle, hogy "egyszerre" jön a dolog (szerviz előtt).
-
-
erer1000
őstag
nagyon úgy látom hogy csak nekem van itt 1000-es, 2001-es Swiftem , amit anyámtól vettem, cserébe 10x meghívtam KFC-re
-
Somatom
veterán
válasz
Lalikiraly #110 üzenetére
Egyébként, ha szereted az ilyesmiket, akkor mindenképpen menj el a sinsheimi múzeumba. Az két nap szájtátás. Van bútorszállító Rolls-Royce, a sirályszárnyas W198 -ból kettő, Hitler hatkerekü W31-G4 -e, stb., stb. Egyébként, amikor a W31 -et megláttam, arra gondoltam, milyen fura, hogy a történelem ismétli önmagát.
-
De olvastam
Jogos. De látod 7.3 volt.
A LOTEC SIRIUS volt még egy igazi hipersportkocsi.
Még 2000 körül olvastam egy cikket róla.
A lényeg hogy ugye a Merci motor szénné volt tuningolva benne több mint 1300Nm- adott le.
És azt írták, ill a Lotec nyilatkozta, hogy csak azért nem megy 360- nál többet, mert a gumik nem bírjákAmúgy bitangul hasonlít a Száguldó bosszú filmben látható autóra, ami asszem egy csúcs FORD volt amiből talán 3 készült és irgalmatlan drága
Na befejezem most már a földi halandókhoz nem mérhető autókról való nyálcsurgatást
Mást is szóhoz kell jutni hagyni.
Amúgy DeLoreant szeretnék nagyooooooooooooooon
-
Somatom
veterán
válasz
Lalikiraly #110 üzenetére
Na, lekéstem a szerkesztéssel.
-
Nemnem. 7.3 V12 volt a plafon... de asszem Brabus volt az már. 210-esben... De az már félelmetes.
Fater csak sima SD-t látott. a lökös volt hosszú.
Meg a Lotec Siriusba rakták bele valamelyik durva talán a 600 V12őt. a bálnáét.
Nekem vezetni 210 ből barátom E50 AMG jéhez volt szerencsém. AMG plusz gyári chip. 380LE volt. V8 persze.
És hogy alapjáraton milyen mocsok halk motorok ezek... persze, ha nem AMG meg semmi kipufogó. Egy másik barátom faterjának volt CL 500 AMG 2000 körüli példány. az valami 400+ LE volt. Na annak már cifra hangja volt. Volt főnökömnek volt S500 asa W220 as. a piskótalámpás a sok ABC futóműbajos. Mondjuk annak az autónak tényleg kegyetlen sok baja volt. Ismerősnek 400CDI van.Hát igen sajna, nekem ezek álmok, bár az a baj hogy ki sem lehet használni őket.
-
Somatom
veterán
válasz
Lalikiraly #106 üzenetére
Ha hosszú volt, akkor az SDL (+12cm az ülések között). Dízelből longot csak USA piacra gyártottak. Benzinesből a legnagyobb motor sztem a W116 -ban volt (6,9L, V8). A Ronin című filmben van egy barna W116, 6,9 -es.
Persze, csak, ha nem számoljuk a Brabus elmebaját, amikor fogtak egy kereklámpás E500 -at és belegyömöszölték a bálna V12 -esét, 7,2 -re fúrva. -
-
-
Ne is említsd. Fater a múltkor mesélte, hogy ááá nem hitt a szemének. Látott egyet itt Érd környékén. Hát 300 SD azt tudom hogy volt. De azt mondja, hát de ez hosszú lökhárítós, akkora állat nagy autó, sosem látott ilyet. A klubban van az egyik srácnak egy 126osa, csak kit felvan tuningolva
Igen a 3.5 ös dízel volt előbb, azt váltotta a 300TD. Sokan balhéztak a 3.5 D re hengerfejbajok miatt, de Merci klubba akik májerebbek ők csak annyit mondtak, hogy kicsit kíméletesebben kell vele bánni az átlagnál és örök mint a nyomor.
A 2,9TD motor meg ugye a Sprinternek a motorja. De több dízelmotor is kb ilyen második világháborús blokkból v van. Mondjuk én pont Benzines párti vagyok. Régi Mergánál a kaszni után a futómű a gyenge pont. A többi semmiség. Automataváltóba csak normális olaj meg szűrő kell és örök... Nekünk sosem volt gond az automatával, pedig volt egy jó-pár.
-
Somatom
veterán
válasz
Lalikiraly #102 üzenetére
A bálna nekem nem jön be. Inkább a 126 -os. Egyik barátom hozott egyet az USA -ból. Lehidaltam, amikor megláttam. Hófehér, hosszú lökhárítós SDL. Utolsó évjárat, természetesen fullos. 126 -os bódé, de gyárilag a bálna 3,5 -ös dízele van benne. Nem is tudtam, hogy gyártottak ilyet.
bitpork:
Nem volt nagy kunszt, a Kalos értékét nem nehéz überelni. -
válasz
Napfénysüti #99 üzenetére
Idén somatom egy olyan czangát villantott ami többe fájt mint az autója
Szóval nyugodtan lehet jönni családostól ahogy Mágus2 is csinálja meg még páran.
-
-
egy dízel Passatom van. 1.9TDI
azelőtt egy dízel Passatom volt. 1.9TDI
ami előtt volt egy dízel Passatom. 1.9TDI
még nem tudom mi lesz majd utána.
-
Somatom
veterán
válasz
Lalikiraly #93 üzenetére
Én is Mercire vágyom. Egy gen.2 -es SLK -t (R171) szeretnék összehozni, mert ... ööö ... mert kell és kész.
-
Napfénysüti
nagyúr
Azt tudtam hogy van PH-s autós találkozó, sőt az egyik elsőn még én magam is részt vettem.
De most már a család mellett nehéz ilyenekre eljutnom (1 éves lesz a gyerek), az asszony nem örül ha sokat vagyok távol.
Meg amilyen autób*zi voltam régen valahogy annyira megkopott ez, most már inkább a bringázás ami érdekel. Esküszöm jobban megnézek egy frankó országútit mint egy Ferrarit. -
válasz
Napfénysüti #92 üzenetére
Nem olvasod a blogomat és az autós topikokat elég lelkesen
Mert meg lehetett volna nézni és ki is lehetett próbálni a Balcsin ph autós talin is
-
válasz
Napfénysüti #96 üzenetére
Corollánál dettó ezek votlak...
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
Lalikiraly #93 üzenetére
-
-
aero.
veterán
válasz
Lalikiraly #93 üzenetére
Bazze, jól látom, hogy bordó belsős a C?
pornkönig a javából
-
-
válasz
Napfénysüti #89 üzenetére
Teddy lassan 2 éve ment el és jött helyére Max.
-
Somatom
veterán
válasz
Lalikiraly #79 üzenetére
Nekem W116 -osom volt. 3,5L, V8, automata. Toyotából meg egy ilyen levehető tetős 4Runner (3L, V6, automata).
-
-
-
aero.
veterán
válasz
Lalikiraly #83 üzenetére
Angliában. Szeretem a Merciket nagyon, de nem vagyok szemellenzős, ahogy láttad. Egy W204-en még elgondolkozom jövőre, akkora már csak 1 autót akarok tartani. Viszont szívszerelmem a Giulia, csak még nagyon drágák. Az enyém 1 évig volt meg, egy fűtőventit kért csak, a legmegbízhatóbb autóm volt.
-
válasz
Napfénysüti #82 üzenetére
Hát szomszédom azt mondja, valami röhelyes 5 litert fogyaszt. az 1.2 90LE motor. Mondjuk ki is nézem belőle. Nem nagy kasztni. Hidd el örök mint a nyomorúság.
És ezek már nem rohadnak mint az 1-es Swift. Szerintem örökre kiszolgál, ha vigyázol rá
-
Ha a motorkocsi fszhosszabító akkor megjött a királynőőőőőőőőőőőő
-
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
Lalikiraly #80 üzenetére
Remélem sokáig bírja mert ha már szalonból hoztam el akkor hosszú távra tervezek vele. Amúgy a kis tömege miatt elég korrekten emgy és mérete ellenére belül tényleg nagyon tágas. Ja és a fogyasztása valami zseniális ennek a kis szívóbenzines motornak.
Mondjuk nálam érdekes ez a váltás mert előtte egy '97-es Honda Civic (6gen) VTi-m volt (B16A2 blokk). Kiszolgált 7,5 évig és nagyon kedveltem (első saját autóm). Az nem volt annyira racionális döntés, de hát fiatalon az ember nem mindig az eszére hallgat. -
aero.
veterán
válasz
Lalikiraly #79 üzenetére
22 évesen vettem a Mercit. Na nem az autó, hanem én voltam annyi idős, szerintem ebből levágod, hogy tudom miről beszélsz
van még itthon egy 203-as, az is teljesen hajósan siklik át mindenen, szeretem. Sok sikert a 210-hez
-
válasz
Napfénysüti #58 üzenetére
Szomszédomnak van. Imádja dícséri… Szerintem kifog menni a földről is nyugodtan...
Örök élet plusz egy napHasználjátok egészséggel.
-
Hát engem már csak hetek választanak el végre a 210 től. Már lassan 8-10 éve erre várok. Úgyhogy inkább nagyon alaposan megnézem. Már közel 10 éve csak Mercizünk, de azért nem ítélem el a többi márkát. Nagy Toyotás voltam régen, Meg a SUBARU a gyengém még. De szó szerint a Merci megidomítja a tulajt. Itt nem akarsz állatkodni, nincs eszement racsing tuning meg ilyenek. Amúgy nekem a 211 annyira nem, inkább a 212 kéne nagyon
Régen az egyik C180-asommal mentem Fótról pestre és elkapott egy bazi nagy vihar. És én csak halkan halgattam a rádiót, a kocsi szó nélkül gurult és a világ kintmaradt.
Mint a múltkor ezzel a C200-al voltam Merci talin éjjelig elhózodótt. És mondom, jön a viha menni kéne haza. Hát a Kőbányai útnál már elkapott. A Kerepesi úttól a Hungárián úgy mentem 50- el, hogy más már megállt vészvillogóval. Én meg nyugodtan gurultam és szólt a rádió és tojtam a világra. Nekem ez a Merci. Bocsi az ömlengésért, de kilehet próbálni. Írtam, nem vetem meg a többi márkát.. -
aero.
veterán
válasz
Lalikiraly #76 üzenetére
Nekem a faceliftes 211 a gyengém, de nem tudom lesz-e valaha. A 210 is egy borzasztóan jó autó, csak rossz sztereotípiák veszik körül.
-
-
Somatom
veterán
válasz
Depression #73 üzenetére
Azt kétlem, hogy ilyennel járnál. Sinsheim -ben esetleg beülhetsz egybe (én voltam benne), de sztem nem jutsz vele messzire.
-
aero.
veterán
válasz
Lalikiraly #71 üzenetére
-
Sziasztok.
Nekünk úgy értve, hogy nekem és páromnak meg Muteroméknak van egy autónk összesen. Eddig kettő volt, de fölöslegesnek tartottam két autót fenntartani, mert én meg párom csak hétvégi bevásárlásra meg nyáron nyaraláskor használjuk, muterék meg az idősebbek szokásos dolgaira, de ők se sokat. Egy évbe nem megyünk egy kocsival 10 ezret sem. Munkába mindenki gyalog jár kb. Én itt pesten nettó pazarlásnak tartom azt a sok üzemanyagot meg dugóban állást. A furgonnal épp eleget megyek. Jah és én járok a Mercis talira vele. Ebből is következik, hogy már évek óta Csillagos autó van a háznál.
Ez egy 1996- os W202 C200 as Merga. Automata, klímás, el ablak ilyesmi van benne. Jól van tartva, ezért jól is működik. Sokat költöttünk rá főleg mikor megvettük. Erről egy külön regényt írhatnék. De most kb 99%-os...
A vételára 500 000 HUF volt gy éve. És kb ennyit is költöttünk rá.
Fogyasztása 12 Liter.... Akkor is ennyit eszik, ha nem indítod beDe hát, automata meg klímás és nem dísznek van benne a klíma...
Imádom a használtautó hirdetéseket, hogy klímás, de nem működik. Biztos csak tölteni kell. Meg a mézes lópikulát. Akkor az orrom előtt töltsd fel és ha egy hét múlva is megy akkor beszélhetünk róla... Csak másik 5-6 baja lehet, ami kisebb vagyonba kerülhet bármikor.
-
Citroën C5 2.2 HDi (2013)
Hát, volt már C3, C4, szóval ez jött a sorban.
Főleg a hydractive felfüggesztés miatt lett, meg akartam egy utazó batárt, és kb. ez volt amit egyszer mindenképp meg akartam szerezni.
A sors fintora nyomán ez lett a melóba rohangálós is, mert ismerős úgy döntött a C4-t GTK-ra alakítja
Amire használom nem épp praktikus, de ez nálam sosem ész játék volt. -
aero.
veterán
-
Depression
veterán
Az új Opel vivaro 1.6 biturbo diesel volt a céges (saját korlátlan használatra), az 3 éves kötelező szervíz, meg amit találtak apróságokat 200k km-nél netto 500k volt. Biztosan nem vennék magamnak ilyet, lomha, de legalább keveset fogyasztott, és szeretek átlátni az előttem közlekedők fölött.
Ezt leváltottam egy saját biciklire, de az új munkahelyem miatt ismét napi 70km lesz a túra, ide fogalmam sincs mit vegyek.
Számomra az autó egy közlekedési edény, teljesen hidegen hagy az egész, csak minél olcsóbban ússzam meg, és ne maradjak ott, ha baj lenne.
Páromnak van egy 206-os peugeotja, azt most vágta totálkárosra egy nő, akire a stop tábla nem vonatkozik. Ő szereti, mert saját pénzéből vette, és ragaszkodik emiatt hozzá. -
Carlytoo
senior tag
Érdekes meglátás. Olvastam egy besorolást, ami a 10M+-os autókat már a luxus kategóriába sorolja. Ezek alapján az övé is az. Meglátásom szerint is. Ferrari, Bugatti nem luxusautók. Sportautók. Bentley, Aston Martin, Rolls Royce pedig elit kategória. Persze a felsorolásból hiányzik még pár nagy név, de ez most mindegy.
-
aero.
veterán
Nem nézek TopGeart 2016 óta. Egy Ferrari, Bugatti, Aston Martin az szupersport autó. Luxusautó talán az Aston Martin Rapide, A Bentley mindenképpen, ahogy a Rolls-Royce is. A Lexus pedig egy prémiummárka, ami gyárt luxusautókat, nevén nevezve L sorozat, középkategóriában a GS (ma már ES) és SUV kategóriában az RX. Luxusautó még egy S-osztály, 7-es, Jaguar XJ stb. Egy Ferrari minősége természetesen luxuskategória a felhasznált technika és anyagok tekintetében, de elég nehezen hívható luxusautónak. Az ára talán.
-
6030D
addikt
válasz
Jack Hunter #24 üzenetére
Toyota Corolla 1,6 benzin, 1999, 286e km, első tulaj (a család).
-
Somatom
veterán
Ja, hogy az szted egy luxusautó? Akkor egy Ferrari, Bugatti, Bentley, Aston Martin micsoda?
Nemrég véletlenül belecsöppentem egy TopGear adásba. Luxus sportautókat teszteltek. Joey -nak jutott a Jaguar. Azt mondja neki az öreg:
-Mit mond el rólad egy F-Type kabrió?
Azt, hogy nem telik Aston Martinra.
Ennyit arról, hogy mi a luxusautó. -
-
kolopele
nagyúr
válasz
Jack Hunter #46 üzenetére
Attól még, hogy valaki luxus autót vesz nem azért van mert f@sztoldatot akar magának, ennek ezer más oka is van. Sajnos már megint olvashattunk egy tipikusan magyaros szemlélelet, de ez sosem maradhat ki egyetlen más oldalról sem, kár érte pedig.
-
wody21
tag
A jelenlegi autómat 2017 elején vettem, Németországban használom. Mindösszesen néhány kritérium volt felállítva a vásárlás előtt:
- minél olcsóbban, csak guruljon jelige
- minél hosszabb műszaki (TÜV)Végül 625 EUR-ért (átírás 19 EUR, mert rendszámot is megtartottam) sikerült leütni eBay-rol egy 2002-es Fiat Stilo-t, bő másfél év műszakival.
Azóta eltelt majdnem 3 év, kozel 60e km, és ugyan kellett költeni rá, de szerencsére sokmindent én magam is meg tudtam oldani "fillérekből". Átlagfogyi 7.1 l/100km -
Spritmonitor-on követve, csak telitank, km, EUR és dl pontosan jegyezve. -
Jack Hunter
tag
Nem akartam eltúlozni a sírást,mert tényleg nincs okom rá.Szívem szerint én is vennék egy Chrysler 300c-t de hát nem olyan helyen dolgozom...
Meg sok igazságot is hozzátettek az előttem kommentelők,úgy mint nekem sem f@sztoldat az autó,és nem fontos,hogy olyan hangja legyen,mint egy ruszki hadosztálynak.
A rozsda kikezdte már az én csórikámat is,de nem érdekel,régi bevált szokás szerint pár hónap műszakival beszámíttatom és ülök át egy friss műszakisba,bármennyire is sajnálom,de nem vagyok hajlandó milliókat beleölni egy huszonéves autóba.Már azért sem,mert megbontasz egy hibás részt,és plusz két cserélendő alkatrész lesz belőle.A kombit én is nézegettem,de akkor és ott nem volt amikor kellett volna.Apropó,Pityu Chryslerről van valakinek tapasztalat?Az 1.6-os Ptu benzines érdekel. -
Tibiajax
nagyúr
Bugatti Veyron !
-
Egon
nagyúr
válasz
Jack Hunter #24 üzenetére
A 2. autónk egy 14 éves Seat ibiza, itt-ott már kezd pöttyökben rohadni, meg szinte nincs is ép porcikája a parkolási sérülésekből kifolyólag, ez így ér?
-
updog
őstag
Ford C-Max, 2007 1.6 TDCi, Fresh felszereltség.
Tavaly vettem (nem kis köszönet a PH autós topicjainak, pár hülye kérdés és sok olvasgatás után az itt leírtak miatt döntöttem a C-Max mellett), életem első saját autója, főleg szüleinkhez hazajárásra használjuk (120-160 km-es utak, de volt már olyan kirándulás hogy oda-vissza több mint egy ezres belement). Nagyon szeretem, az eddig beletett 20k kilométer hibamentes volt, a megvásárláskori átvizsgálásnál találtak futóműproblémát, azt rögtön orvosoltuk, ezen és a vezérléscserén kívül más javítást nem igényelt.
A kép illusztráció, de 1:1 ugyanez
Viszont azóta kb. 10 különböző C-Maxot láttam ugyanezzel a színnel, és vagy 30 Fiestat, Focust, illetve Citroent és Suzukit is, pedig előtte valahogy nem keltette fel a figyelmem.
A felsorolt címszavak közül (olcsó fenntartású, drága de kényelmes, vagy drága és sportos) egyik sem teljesül
Egy autót szinte sosem olcsó fenntartani (bár 6L körül megáll hűtés / fűtés / klíma / araszolás / pálya tetszőleges kombinációjánál is, de akkor kiszámolva máris fél millát beletankoltam 1.5 év alatt, és akkor még semmi más költséget nem vettem figyelembe), a fapadosnál eggyel jobb csak, sportosnak sem mondanám, a 90 lovat már nem nagyon lehet egy helyre terelni ha világgá szaladnak olyan 100km/h körül
Szóval igazából tipikus első autó, majd a következőnél már figyelek.
-
Még tavaly vettem egy 2002-es 1.8 125Le comfort kombi G Astrát pár évre munkába járni. 400eft volt a keret [link] Nekem perverzióm volt hogy automata legyen és megbízható, olcsón fenntartható benzines. Nem örök életre terveztem szóval a legolcsóbbat vettem meg, ennek megfelelően nem hibátlan de motor és váltó terén megbízható. Fogyasztása 8L körül van, olajat nem eszi. Nekem kényelmetlen de csak pár évre terveztem vele amit kiszolgált, így tehát cserélve lett két hete.
2008-as Toyota Avensis-re. 2.0 147LE Sol plus benzin szintén automata. Ez is megbízhatónak számít, nyilván többet fogyaszt picivel (bár kiderül) de nagyobb és erősebb is mint az Astra. Persze nem is egy kategória így nem hasonlíthatom össze.
Napi 50-60km kell, arra megfelelő. Dízelt nem akartam, benzines költsége kiszámíthatóbb. Nem beszélve arról hogy szerintem halkabb is. -
ktr_lala
csendes tag
Sziasztok!
Egy 2004-es Renault Clio Campust (1,4 benzin. 16 szelep, 98 LE) hajtok napi szinten. Városba költözéskor lett vásárolva. Kicsi, könnyű vele parkolni, kerülgetni az akadályokat. Nagyon kényelmes hosszabb távon is, megjártuk már vele Kárpátalját, a horvát tenger partot, az országban is nyugodtan indultunk el hosszabb távolságokra vele. A feleségem is szereti vezetni. Most jelenleg egy családi autó vásárlása következik, mert jön az első gyerkőc, illetve ki költöztünk vidékre és mint azt fentebb írtam, ez a kocsi kicsi.
Viszont én ezt a Clio-t nagyon szeretem, még nem hagyott ott sehol, a fogyasztása is baráti 6,5-7,0 liter.
Persze voltak apróbb bosszantó elektronikai hibái (francia), de a dolgát teszi, úgyhogy megmarad munkába járós autónak, amíg ki nem kopik alólam. Jelenleg közelítjük a 180e km-et, 107e km-el vettem 5 éve. -
Spet
addikt
Classic formavilág, már 30 éve nem megy ki a divatból, és csak egy havi bérletdíjat kér:
-
AllTheBest
őstag
Én most egy a3-ban rohasztom magam, alapvetően nekem fontos, hogy vw csoportos autóm legyen a könnyű alkatrészbeszerzés miatt, hiába audi, nagyon könnyű hozzá találni bontottan és újonnan is jó áron alkatrészeket, valamint fontos volt az is, hogy a beltér jó minőségű legyen, egy golf mk4 után ez egy telejsen más világ nekem
.
Az más kérdés, hogy ezeknél is, mint minden más autónál/márkánál be lehet sz0pni vásárláskor, nekem pl 2 hónappal vétel után már turbót kellett cserélnem, ami egész olcsón meg is úszható pont azért, mert aránylag jó áron van hozzá még pl a turbó is.
Ettől függetlenül nagyon szeretem
Van alatta egy enyhe 35mm-es vogltand ültető szett, vezetési élménye nem lett rosszabb, sőt, a kanyarokban sokkal stabilabb az autó és még le se ért semmi rajta, szóval tökéletes -
-
Töff_PLS
tag
Bmw E90 318i. 2008-as évjárat 180000km-el.
Kellett egy munkábajárós autó és ez tetszett. -
-v-
addikt
-
GSP
aktív tag
12 éves A4 2.0T quattro sline.
-
ncc1701
veterán
2019 swift 1.2GL
2009 yaris 1.3Fő szempontok: ne egyen sokat, ne legyen szervíz igényes, megbízható legyen, mert munkába járásra kell. Mivel gyerek már elköltözött, ezért méret szempontjából csak annyi volt a kitétel, h beleférjen két bicaj hátra kivett kerekekkel.
Presztizs, gyorsulás, ilyesmi nem érdekel, nálam nem f@sztoldat az autó. -
Diabolis
aktív tag
válasz
Jack Hunter #24 üzenetére
A kedvedért
:
20 éves G Astra, 1.6 16v.
Családi kötődése van, szerelmes vagyok bele mióta nagypapám megvette, akkor megmondtam, hogy ez a kocsi egyszer az enyém lesz. Amikor öreg lett a vezetéshez meg is vettem tőle.
3 éve vettük, azóta 100.000 kmet tettünk bele párommal. A kötelező cuccokon kívül nagyon nem költünk rá, bár most jó pár gumi alkatrészt cserélni kell.
Mivel egyhatos, ideális autópálya és budapesti használatra.
Amikor egy-egy haver autót akar venni, mindig azt mondom nekik, hogy nézzenek szét, hogy az adott kategóriában miből látnak sokat az utakon, és olyat vegyenek. A G Astra pont ilyen. Minden Tesco parkolóban Opel találkozó van -
Somatom
veterán
válasz
Jack Hunter #24 üzenetére
Kívánságodra Daewoo Kalos 1.2, 2004, 90e Km. Keveset használom, és nem hoznak lázba az autók, kétkerék-párti vagyok. Van egy Simson Endurom, egy 125 -ös Aprilia Scarabeom, egy chopperré alakított Suzuki GSX1100 -am, az aláírásomban levő HD és múlt hónapban vettem egy elég ütős pedelec bringát. Úgyhogy most városban bringázom, túrára meg ott a Harley.
-
aero.
veterán
válasz
Jack Hunter #24 üzenetére
Ne érezd. Nem az ár a lényeg. Jó autó volt az akkor is, ma meg teljesen vállalható alternatívája a felsoroltaknak. Első Swift helyett simán azt vennék. Lanostól mondjuk a gyomorbaj kerülget. Nem az ár számít, van akinek 1 autója 3x annyiba került, mint nekem az összes. Meg van akinek 10x. A lényeg, hogy kiszolgáljon. Nekem úgy jött le, hogy kedveled.
Amúgy nem sokkal drágábban vettem a Saab-ot. Csakhogy költöttem rá 1.2 milliot. Igy mar szarabbul hangzik akkor?
-
Jack Hunter
tag
Valaki feldobhatna már egy szuszkát vagy egy Daewoo-t,esetleg egy Peugeot-ot,mert nagyon csórónak érzem itt magam a Bravával.
-
Egy Carrera Vengeance.
-
kolopele
nagyúr
Nem hinném hogy alig 3 évesen csak 8 milliót érne az RX, újonnan enyhén szólva is többért vettem
Van még mellette egy másik is, amolyan városi autó, ill. főleg a nejem használja, egy Honda Civic.
menalcas: Nagyon szépek, kell is manapság már két autó egy családban, ha itthon leszek lekapom már én is a kettőt együtt -
icemad
nagyúr
Azért egy használtan is 8 millás kocsiban én is feszítenék.
Nekem egy Renault Megane grand tour van, 2005-ös, meg egy Focus C-max, szintén 2005-ös. Mindkettőt utálom, de mindkettő megy, szóval jó.
Az első saját kocsim egy 91-es Honda Crx volt, átalakítva. Imádtam. Ment, mint az állat.
-
kolopele
nagyúr
LEXUS RX 450h L
-
domos
senior tag
1999-es Audi TT 8N, 180 lóerős 1.8T motorral, FWD, 186e Km van benne. Kb. egy hónapja vettem egy autószerelőtől, ennek köszönhetően nagyon jó állapotban van. 1,3 millió Ft volt. ~2 millióval vágtam neki az autóvásárlásnak, ennek kb. a felét szántam autóra, a fele pedig tartalék az esetleges javításokra. Itt az alapár kicsit több lett, de szerintem bőven megérte rákölteni azt a pluszt. Munkábajárásra használom, kb. 12 litert eszik százon, ez köszönhető annak hogy ahol lehet ott azért megyek vele. Eredetileg Audi A3 8L-t vagy mk4-es Golfot akartam ugyan ezzel a motorral, de nem igazán találtam jó állapotút, szóval ez lett belőle. Eddig nagyon élvezem, szeretem használni.
Ez a második autóm, 4 hónapja van jogsim. Előtte egy Lada Samara volt, azt is szerettem, de sajnos nem érte meg fenntartani.
-
Egon
nagyúr
Opel Astra K ST.
Két gyerekkel kellett a nagy csomagtartó, és tetszett a nagy hátsó lábtér. Újat akartunk (tavaly tavasszal vettük), ez tűnt a legoptimálisabb döntésnek. -
SutPet
aktív tag
Mi egy első generációs Ford Focust nyúzunk valamivel több mint 1 éve. 1.6 benzin eddig minden rendben van vele. Ezalatt az idő alatt beletettünk 28000km-et. Azért erre esett a választás mert olyan autót akartunk ami viszonylag megbízható, relatíve olcsó fenntartani de azért nem teljesen fapad.
-
#21346560
törölt tag
válasz
Klaus Duran #1 üzenetére
Nem tudom mostanában nézegetted-e a használt autó piacot, de a te szűrőiddel konkrétan 1 db autó van eladó az egész országban!
Hosszú utakra, kényelemre, megbízhatóságra öszpontosítottam.
Hosszas böngészés, teszt és vélemény olvasása után a 3. generációs Ford Mondeo 1.8 Benzin Sedan-ra esett a választás.
Persze a keret is közrejátszott, amúgy Mazda 6-os lett volna a favorit, de lényegesen drágábbak a Fordnál.
A választást nem bántam meg, nagyon jó állapotban hoztak be nekem egyet Németből, aránylag kevés km-el.
120.000 km-t tettem bele, kopó alkatrészeken kívül nem volt vele gond, sosem hagyott cserben.
Fogyasztása benzines létére kitűnő, nyáron klíma nélkül 6-7 l, télen 7-8 l.Utólag derült ki, hogy félig mégis sikerült Mazdát venni, mert pont az általam vásárolt felszereltségben Mazda motor van!
-
Az autó nekem eszköz, viszonylag kényelmesen kell 4 embert csomagokkal 1300km-es távra eljuttatnia. Ezenkívül abszolút zéró hasznunk van abból, hogy képes 180-al száguldozni, vagy van rajta ferrari-embléma/olyan hangot ad ki magából, mint egy ruszki tankhadosztály. Az se túl hasznos, ha a járgány többet fogyaszt egy busznál és minden második utcasarkon könyörög lónyálért.
Nekünk egy skoda octavia jött ki anno sok osztás-szorzás után.
-
tboldi
nagyúr
This.
2006-os Honda Jazz 1.4 LS @ 137k km
Elég semlegesen indult a kapcsolatunk, mert szükségből jött (egy korábbi balesetben sérült a lábam, nem bírok annyit biciklizni, mint korábban). Egy megbízható és olcsón fenntartható városi cirkáló kellett másfél millió körül, sokáig gombóc Swift volt a kiszemelt a családi WagonR-rel szerzett jó tapasztalatok miatt, de ez csak úgy szembejött a hasznaltauto.hu-n, közel is volt, elmentem megnézni, megfelelt, úgyhogy el is hoztam 1,6-ért.
Aztán ahogy telt az idő, és minél többet használtam, annál jobban megszerettem, és most már nem is szívesen engedném el. Rengeteget költöttem is rá 2,5 év alatt, úgy 8-900k Ft-ot, de a nagy része csak "személyre szabás", a hibajavítások nem érik el a 200k-et sem. -
Jack Hunter
tag
A maximum keret 500 ezer volt.Ennyiért akartunk egy kényelmes de tűrhető fogyasztású munkába járós autót,amivel évente egyszer el lehet menni nyaralni,és szintén évente kb 3-4alkalommal felkeresni a távol lakó bátyáimat.A végeredmény egy 1,4-es,98-as évjáratú Fiat Brava ötajtós csapottseggű lett,290 ezer kilométerrel.
Hozza az elvártat.Itt-ott néhány bosszantó apróbb hiba,de alapvetően megbízható jószág.Hármunknak,anyu,apu,én,bőségesen elég.Jó a helykínálat,viszonylag sok cuccot elnyel,és megelégszik vegyesen hét literrel.Autópályán kényelmesen viseli a 130-at,ilyenkor egy literrel többet eszik.Eddig termosztátcsere,szűrők cseréje,olajcsere,valamint vezérlés csere volt beiktatva,a termosztáton kívül ezt csak azért,mert kereskedőtől lett elhozva.A termosztátot pedig azért,mert nem melegedett fel az autó hűtővize az optimálisra.Most már ez is jó.Szerintem ennyi pénzért egy jó választás,a formája tetszik,amire kell,arra pedig jó.Nem akarom ajánlgatni,mert 1:ritkán ülök drága,milliós értékű autóban,2:minden autóból ki lehet fogni jót is,rosszat is.Mindenesetre,alaposan átnézve,lehet régi autó is jó autó.A kilóméteróra állás ne csapjon be senkit,egy huszonéves autóban lazán benne van a legalább 300 ezer.Csak az a kérdés,hogy ezt a távot a gazdái hogyan tudták le.Még valamit,utolsó szösszenetként:a régi Ford Escortban nem volt százezres számláló,így az eladó a laikusnak lazán el tudta passzolni a 25 éves autót "csak"78 ezer kilométerrel.Hogy hányszor fordult át,az már kit érdekel? -
Szoszo94
őstag
Egy Lexus IS250.
Kellett egy kényelmes utazóautó, amivel havonta 1000km autópálya, illetve 500km város kényelmesen kivitelezhető, illetve nyaralások, kirándulások. Szempont volt a megbízhatóság, illetve az előzésekhez megfelelő erőtartalék. Ezen kívül mindenképpen olyan autót akartam, aminek ismert nullkilóméteres óta a szervízmúltja. Pár típus maradt fent a rostán, és végül ebből találtam olyat, ami minden paraméternek megfelelt számomra.
Így, hogy munkába is járok vele (2*10km naponta), egy kisebb benzines is elég lenne, de azzal meg a hosszabb utakra nem lehetne kényelmesen elmenni.Úgyhogy nálam nyert a sportos prémium
Nem is bántam meg, jóideig nem akarom lecserélni.
-
Jelenleg nincs kocsim mert nagyfater kocsiját tudom használni, és azt tartom fent.
Ha saját kocsit kellene vennem akkor benzinest vennék, max 10 éves, minimum 1600ccm. max 1,5 milláérMotorom van, amivel tökéletesen elégedett vagyok. 15 éves és 2 évente kap egy kisebb generált.
Jövőre kuplung és hátsó fogaskeréknél az erőt átadó gumielem lesz cserélve. Benzincsap tömítése lesz cserélve amit én észre sem vettem mert sose használom. Szépészetileg meg kap majd új tükröket.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Állítólag megérte kitiltani az okostelefonokat az iskolákból
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Spórolós topik
- Assetto Corsa Competizione
- Milyen okostelefont vegyek?
- Gaming notebook topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nintendo Switch 2
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- LG 42C4 - 42" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Bomba ár! Dell Precision M4800 i7-4800MQ I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I K1100M I Cam I W10 I Gari!
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude E6440 - i5-4GEN I 8GB I 250GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest