Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    első autóm egy opel kadett D 1.6D volt, tinédzser korú. nagyjából két és fél évig hajtottam, rendbe rakattam, majd ellopták. máig mocorog bennem a tudat, hogy olyan lopta el, akit ismerek és magamra haragítottam... röpke 17 év alatt sikerült lezárni a papírozását.

    2000-ben kaptam egy másfél éves 1.6-os benzines G astrát céges autónak, amit jó áron megvehettem, amikor eljöttem a cégtől. nagyjából full fapad. nemrég múlt 20 éves, még megvan, asszony jár vele a bevásárló központok által határolt bermuda háromszögbe... nincs benne sok kilométer, neki megfelel. sose volt semmi komoly baja, csak amit okoztunk neki.

    utána jártam két és fél évig egy 1.6 benzines fóccvágen borával, cégautóként. azt is megvehettem volna, amikor eljöttem onnan, de irreális árat mondtak rá, meg ritka ócska autó is volt, hát otthagytam. pedig én hoztam ki a szalonból 0 kilométerrel, és vigyáztam is rá. nulla menetteljesítmény, brutális fogyasztás, rendszeres hibák, irdatlan költségek lettek volna.

    2005-ben vettem egy vectrát. c1 gts, 3.2v6. mai napig imádom. nem volt vele különösebben baj, bár néha kívánta a szervizt. motorja nem kényes, a futóművéből rendszeresen ledaráltam ezt-azt. én vagyok a harmadik tulaj, szoktam röhögni, hogy miniszterelnöki autóm van :) még megvan, bár mostanában felmerült, hogy eladom, mert nem járok vele és emiatt rendszeresen megrohad.

    a vectrának volt egy rosszabb sorozata 2016-17-ben, az se feltétlenül az ő hibájából. csak hát küzdelmes 320 ezer kilométer van benne, amiből az első 65-öt valami autógyilkosnál töltötte, a maradék 260kkm-t meg nálam :) meg itteni fakezű szerelők között... akkor több peremfeltétel is összejött, úgyhogy tavaly vettem egy insigniát.

    Milyen feltételek?
    - kapuzárási pánik :) ez vicces, de komoly is. kiszámoltam, hogy ha 12 évet kibír nálam egy autó, akkor nekem már nagyjából két autóm lesz, amit most veszek, meg amit nyugdíjazásom környékén, de az már tatás autó lesz. vagyis utoljára veszek olyan autót, amilyet szeretnék.
    - életemben egyszer ki akartam próbálni, milyen a saját új autó.
    - elkapott az ideg, hogy a vectra túl sokat volt szerelőnél, nekem meg munkaeszköz az autó. nem mondhatom a megrendelőnek, hogy bocs, nem tudok ugrani, mert döglődik a szekér.
    - az opelnél valami betegség lehetett, mert kidobtak egy olyan modellt, ami tetszett. nem is árulták sokáig, összesen talán 7 hónapig.

    Az első autómnál az volt a szempont, hogy az első fémdarab négy kerékkel, ami kevesebbe kerül, mint a pénztárcám tartalma. meg is szívtam, rozsdaboglya lett, de én szerettem azt is. Az astrát úgy vettem, hogy ismert előéletű céges autót megvettem saját magam alól. A borát adták.

    Az első autóm, amit úgy vettem, hogy már az igényeimet is tükrözte, a vectra volt, meg most az insignia. A fő szempont nálam, hogy sleeper legyen, túlmotorizált, de a társadalmi sztereotípiáktól mentes. Egy opelre sose néznek rá úgy, mint egy q7-es audira (bitpork :) ), szerencsére mindenki tucatautóként tekint rá. nem ingerelnek utcai versenyekre, bele lehet olvadni a forgalomba. fogyasztás sose érdekelt, ha nincs meló, elüldögélek itthon a fenekemen, ha meg menni kell, azt úgyis fizetik. viszont kiemelten fontos a megbízhatóság, ha jön egy vészjelzés, akkor az autónak mennie kell. esetenként nem is gyökketővel. úgyhogy igyekszem rendesen karbantartani, a fontos dolgokat megkapja.

    mondjuk amióta az insigniával járok, folyton leszólítanak a benzinkutas csajok :) ez nekem újdonság, el nem tudom képzelni, hogy annyira rajongjak egy autó külseje iránt, hogy leszólítsam a tulajt...

    azért amikor beleülök néha a vectrába, mindig előjön az "abban még vót anyag" érzés. minimális elektronika (nem is volt vele semmi gond 14 év alatt), kéziváltó, szívó benzines motor. 30-nál berakom 3-ba, nyomok egy kövér gázt és egy lendülettel 180-ig húz, mint a villanymozdony. ilyet a mai autók nem tudnak. de érdekes, hogy az insigniában azt érzem, hogy túlszabályzott, sok komputer, automata váltó. Nincs meg benne az a nagy mechanikus menés érzés. És a végén döbbenek, hogy hogy a p-be kerültünk 180-ra, mikor semmi jele nem volt, hogy megy, mint a Radzeer...

    szóval nálam nem csak közlekedőedény az autó, kell, hogy emocionálisan is megfogjon. a vectrát megint megvenném, ha legyártanának belőle új példányokat...

Új hozzászólás Aktív témák