- Bővebb Google-támogatást kap sok Garmin óra
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Magisk
- iPhone topik
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kansas
addikt
válasz
laposonly11 #51 üzenetére
Nem az RTX magokat használja, hanem a másik überspéci találmány Tensor magokat, amik elvileg a központban tanított mintákat alkalmazzák, ezért nyerhető sebesség, no meg azért, mert csak a felbontás 75%-án számolja azokat a frame-eket.
Részletesebb leírás az eredeti metódusról. -
Kansas
addikt
OK, adom, ez igaz.
A trükk az, hogy egy leskálázott kép megjelenítésekor a monitorba épített interpolációs algoritmust használod a megjelenítéshez, ami a használt algoritmustól függően effektíve jelent egy AA-hoz hasonló elmosó hatást(ugye ezért jelent meg az Integer scaling minden gyártónál, hogy natív felbontásban küldjék ki a képet a monitorra az egész számú skálázást lehetővé tevő esetekben).
Tehát a megspórolt teljesítményt gyakorlatilag átterheled a monitorra... érdekes lenne tudni, nem növeli-e meg ez az input lagot... illetve hogy az egyes monitortípusok között van-e jelentős képminőségbeli eltérés, vagy mind ugyanazt az algoritmust használja. -
Kansas
addikt
"75 % render + RIS nem ugyan az mint a DLSS ." - nem, valóban nem ugyanaz, a végeredményt tekintve több fps-veszteségért rosszabb képminőséget nyújt a DLSS, és ez tovább romlik, ha még image sharpeninggel is nyakon öntöd, mert bár a képminőség javul, a teljesítményvesztés is vészesen közel kerül a natív 4K renderinghez.
Pontosan tudom, hogy a DLSS hogy működik, de az összehasonlítás szempontjából ez lényegtelen - erre mondtam, hogy leragadsz a low-level részleteknél.
Lényegét tekintve a DLSS egy NVidia-only AA metódus, tehát ha úgy nézed, hogy:
- 75% render + DLSS + Freestyle image sharpening
- 75% render + AA + RIS
mindjárt teljesen almát az almával összehasonlítás lesz.És mielőtt a dedikált HW(Tensor) támogatással jönnél, megjegyzem, hogy az AMD is HW-ből támogatja az AA-t, csak ez a hardver nem fixfunkciós, hanem a normál shader magok.
Az kétségtelen, hogy a Tensor magok másra is jók, csak épp nem játékos kontextusban.A DLSS2 minden szempontból jobb lesz, ráadásul nem lesz 4K-hoz kötve. Ahogy a TechSpot is írja, a DLSS2 tudja azt, amit a DLSS-nél ígértek.
-
Kansas
addikt
Az továbbra sem világos, hogy jelen állapotában a Turing RTX támogatja-e a DXR 1.1-et, vagy csak támogatni fogja.
EA=open beta, innentől szvsz nem kvalifikált. Még a WoWs sincs EA-ban, pedig még messze nem érte el a v1.0-t...Szerk.: de, már tiszta a DXR 1.1 támogatottság:
"NVIDIA will be ready on the day of Windows 10 20H1 release with full driver support for all the new and updated DirectX 12 Ultimate capabilities." -
Kansas
addikt
OK, akkor megfejtem a talányodat: a RIS és a DLSS is használható arra, hogy alacsonyabb(és utána felskálázott) felbontás esetén javítsa a képminőséget.
Ráadásul mindkettőnek köze van az antialiasing-hoz: a DLSS egy antialiasing metódus, a RIS pedig korrigálja a túl elmosott AA negatív hatását, ami tipikus a kisebb teljesítmény-igényű AA metódusok esetében(igaz, a túlzásba vitt SSAA-nál is, pedig az eszi a vasat).
Végső soron mindkettő arról szól, hogyan hehet minél több képminőséget megőrizni miközben teljesítményt spórolunk. Jó minőségű képre a sharpeninget ráengedve csak ronthatunk a dolgon, ezt az esetet ezért nem veszem figyelembe.Így már világosabb a kapcsolat?
Egyébként nem személyeskedtem, az ugyanis a személyes tulajdonságaidra alapozva támadta volna az érveid érvényességét, én azonban az érveid minőségét direktben támadtam, és abból vontam le minimális mennyiségű konzekvenciát a személyes kognitív képességeidre nézve(ezt hívják empirikus megfigyelésnek)... amit egyébként azóta sem cáfoltál meg, láthatólag továbbra sem érted, miről van szó. Vagy csak látszólag?
-
Kansas
addikt
Mi a fenének említenék meg külön, hogy a Turing támogatja? Azzal, hogy a DXR-t említik, nyilvánvalónak kell legyen, hogy egyedüli RT HW-ként más per pillanat nem támogathatja, de Turingból is csak a 2xxx-széria, a 16xx széria nem...
Az sem tiszta egyébként, hogy a Turing már most támogatja, vagy csak támogatni fogja egy későbbi driverben...A Bright Memory meg early access-ben van, talán nem hallottak róla... abban egyetértünk, hogy túl sokat foglalkoznak a Controllal, főleg azután, hogy az elején említik, hogy nem is a fullos implementációja van benne a DLSS2-nek.
Ezért mondom, hogy bár nagyon ígéretes, én megvárnám, míg egy normális játékban láthatjuk a fullos implementációt. -
Kansas
addikt
Én ezért megyek általában a bang-for-buck sweet spot-ra(ami az esetek 90%-ában közép- vagy felső közép kategóriában található az adott generáción belül) - bár mostanság nem foglalkozok sokat azzal hogy mennyiért lehet később eladni, mert az esetek nagy részében családon belül vagy a baráti körben adom tovább a levetett HW-eimet, nyilván a feltétlen szükségesnél nagyobb bukóval.
-
Kansas
addikt
Aki rossz áron vett, az meg nem tud, mert nem tudja annyiért eladni, hogy megérje neki a váltás...
@(#24) b.: nekem egyre inkább úgy tűnik, hogy azért kell csak DLSS, hogy legyen mit csinálni a Tensor magokkal, mert másra(consumer/gamer szempontból) nem jók, de a marketing épített rájuk(is). Nem rég még az volt a hír, hogy a DLSS halott, és az NVidia elindult egy, a RIS-hez hasonló irányba helyette... aztán alighanem rájöttek, hogy úgy nem lehet eladni, mennyire kúlak a Tensor magok, amik a HW támogatás ellenére is több fps-t buknak az eljáráson, pedig az eredmény gyakran így sem valami fényes...
A DLSS2 valamivel jobbnak tűnik, de én azért megvárnám, míg 3rd party teszterek élesben(in-game) is ki tudják próbálni és írnak róla. Igaz, engem utána se fog érinteni, mert egyik videokártyám se támogatja(RX5700XT, GTX1650).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Elektromos autók - motorok
- Android másképp: Lineage OS és társai
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Tőzsde és gazdaság
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Futás, futópályák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- HP notebook topic
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- LG 77G4 - 77" OLED evo - 4K 144Hz 0.1ms - MLA - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- Corsair Katar Elite WL egér eladó (csak vezetékesen megy)
- LG 65" C1 OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G2 - i5-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i7 12700K 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700 XT 12GB Rampage SHIVA Enermax 750W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest