- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- erkxt: A Roidmi becsődölt – és senki nem szól egy szót sem?
- Essejó: MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
P.H.
senior tag
A fiatalságot említetted párszor, viszont én nem érzem ezt egyedüli magyarázatra erre. Tengernyi ideje van még - az elindult platformosodást már úgysem lehet visszafordítani, valamit muszáj lesz kihozni belőle
-, mindenesetre én, aki soha nem játszik, egyelőre keveslem a pl. játékokon át tett - fizikai számításokra alapozott - törekvéseket tőle.
Nyilván minden platform meg fogja találni a helyét bizonyos idő után, de ahogy az Intel a nem túl naprakész szabványtámogatásával, de erős videóra koncentrálásával, úgy jelenleg az OpenCL is csak félkarú óriás a meglevő lehetőség - előnyszerzés az OpenCL-ben, de alkalmazásbázis nélküliség - sürgős ki nem használásával.
-
P.H.
senior tag
"Más logika, de szerintem jóval könnyebb is pl. OpenCL-ben programozni (amennyire meg tudom ítélni, belenézve néhány forrásba), mint kézzel sokszálúsítani."
Teljes mértékben egyetértek ezzel.
(Megjegyezve, hogy SMP-programozásból könnyebb visszatérni ide, erre a szinte, mint egyszálúságból nyitni efelé. SZVSZ)Amit az OpenCL és a CUDA viszonyáról írsz, tökéletesen igaz, csak valamiért (én sem tudom, hogy miért) nem ez a gyakorlat: CUDA és külön ATI/AMD megközelítés van mindenhol (példa). Nyilván ebben közrejátszik, hogy a CUDA bizonyos hardware-t követel meg maga alá, az OpenCL meg - kis túlzással - bármin elfut, aminek legalább részleges általános programozható kapacitása van. (Erre gondoltam, amikor a hardware-közeliséget említettem.)
Én is ezt szeretem az ASM-ben, amit említesz, full control, egy idő után már a programozási környezet vagy az IDE megközéseit is meguntam, pl. ASM-ben át tudok adni akár 6-7 paramétert regiszterben, és adhat pl. 3-4 visszatéséi értéket is
(példa; természetesen nincs végig publikálva, de) az "látható" - értő szem számára -, hogy 4 bemeneti értéke van, és 2 regiszter + 1 CF kimeneti értéke)
Nyilván az ismerősöd bajai és a rugalmatlanság is ebből erednek, főleg közvetlen shader-programozás után; másrészt szerintem a CUDA félkész volt, amikor megjelent, a Fermi-vel közelítette meg legjobban a "kész" állapotot, de ez meg implikálja a "Fermi-only" címkét jó néhány kód esetén (vagy viszi magával a régi megkötéseket, mint az x86). Az OpenCL meg ha azt nézzük, jóval távolabb van a hardware-től, pedig a CUDA is már "managelt" kód; mondjuk ez lenne az előnye is lényegében az OpenCL-nek, de valamiért nem szeretik mégsem.
-
P.H.
senior tag
Nyilván az általános GPU-programozás kora sokkal a HT/SMP után fog eljönni, teljesen más (bár nem idegen) logikát követel meg.
Szerintem ismerősöd azért szidta a CUDA-t, amiért én az SMP-t: egyrészt a programhibák hamarabb jönnek elő, másrészt minél hardware-közelibb a programozás, annál tőbb 'ismeretlen' eredetű hiba van (de ezt Te is tudod)Igen, CUDA régóta van, most már a 3+ verziónál tart. És még mindig vannak olyan dolgai, hogy pl. Fermi kell bizonyos programok alá... Pedig:
"Unlike most other compilers, CUDA compilers don’t translate source code directly into native machine code. Instead, they target a low-level virtual machine and Parallel Thread eXecution (PTX) instruction set. The PTX virtual machine is invisible to users and delivered as part of the GPU’s graphics driver." -
P.H.
senior tag
Mint mondtam, én lennék a legboldogabb, ha lenne már OpenCL-program azokra, amik már CUDA-ban megvannak. De nincsenek.
Gyanakszom arra - ahogy írtam is -, hogy a CUDA a leggyorsabb (legalábbis az nVidia OpenCL-e és más megoldásai erre épülnek, és nem vagyok meggyőződve arról, hogy az AMD megvalósítása pl. közvetlen hardware-API alapú), így nem csodálkoznék, ha ezt szeretnék legjobban a fejlesztők.
(Mindamelett, hogy a CUDA is küszködik a megszokott gyerekbetegségekkel (nincs prioritás a GPU-n » a megjelenítés akadozik, ha csak egy GPU van; DXVA kizárt CUDA mellett pl.; a CPU-kernel-terhelés túl nagy) Milyen lehet a GPU-alapó gyorsítás ilyen esetben....?
-
P.H.
senior tag
Nézd, nálam jobban senki se várt OpenCL-es megoldást akár Seti@Home-ban, akár Einstein@Home-ban, 5-6 éve vagyok mindkettőben résztvevő.
Arra gyanakszok inkább, hogy - az nVidia támogatása mellett (úgy tudom, keményen benne voltak a Seti@Home-ban is) könnyebb portolni CUDA-ra a meglevő dolgokat (és mivel az natív, gyorsabb is a végeredmény).
Jelenleg úgy néz ki, népi HPC-ben nVidia/CUDA-elkötetelezett az ilyen project-ek legalább fele, nem hiszem, hogy véletlenül.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Intel Core i7-8700K 6-Core 3.7GHz LGA1151 (12M Cache, up to 4.70 GHz) Processzor!
- Intel I7 14700 - 20mag/28szál - Eladó!
- Ryzen 5 9600X /// Bontatlan // Üzletből, számlával és Garanciával!
- AMD Ryzen 7 5800 Eladó!
- Intel Core i9-14900KF 24-Core 3.2GHz LGA1700 Box (BX8071514900KF) Processzor! BeszámítOK
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 16/32/64GB RAM RTX 4060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
- Creative Sound BlasterX G5 (70SB170000000) (Sound Blaster) (DAC)
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest