- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Mobil flották
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- iPhone topik
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Honor 200 Pro - mobilportré
Új hozzászólás Aktív témák
-
shev7
veterán
miert is? miert kell a futarcegnek az en adataimat letarolnia? megkapja a cosmagot, nev cim kiviszi, keszen van el lehet felejteni az adataimat. Boven eleg egy rendelesi szamot nyilvantartani. Ami alapjan egyertelemuen visszakeresheto, hogy egy rendelest melyik futar teljesitett.
-
OC
őstag
Ez valóban így van, de ahogyan Belba is mondta, a csomagcímkén rajta vannak a személyes adatok, hiszen ezek segítségével történik a kiszállítás és szintén Belba h.sz.-ére hivatkoznék, hogy ha nincs konkrétum a panaszban, akkor fogalmuk sincs, hogy melyik futárt kell letolni/kirúgni stb., mivel a nagyobb (inkább úgy mondanám ütőképes, gyors) futárszolgálatok depos rendszerben működnek, tehát a címzett és a feladó között 4-5 elosztóközponton is átmehet a csomag.
A jogi részét körbejárom jobban én is, mert sajnos fokozottan szükség van a jogok és kötelezettségek hajszálpontos(!!!) ismeretére, mert ellenkező esetben...
A tendencia pedig kristálytisztán látszik:
- védjük a kiskorút a szülői/tanári erőszaktól >>> tanárverések, kezelhetetlen kamaszok, saját gyerekei által feljelentett (!!!) szülők
- védjük a vásárló jogait a kereskedőkkel szemben >>> át nem vett csomagok, meggondolt vásárlások, visszamondott rendelések tömkelege
- védjük az alkalmazottat a munkáltatótól, biztosítsunk megfelelő fizetést >>> tönkrement (tönkretett) kis- és középvállalkozások, egyéni vállalkozók stb. (őket ki az Isten védi??)Azért azt leszögezem, hogy minden éremnek két oldala van, tehát nem vagyok a jó fizetések, a védett vásárlók stb. ellen, csak azt érzem, hogy sok ponton kiegyensúlyozatlan a mérleg a felek között.
Loha: Hova gondolsz?! Manapság nem menő a személyes vélemény szemtől-szemben való kinyílvánítása. Remek példa erre a Ph! (meg bármely fórum) is. Nickek mögé bújva, kamu regekkel mindenkinek nagy a szája.
Az emberi beszéd pedig kihalóban lassan, mert értelmiségiek (értsd diplomások) nem tudnak két értelmes mondatot kinyögni, csak írkálni tudnak, hogy "wtf, meg "lol" stb.(Tisztelet a nem kisszámú kivételnek)
Ja és hogy ne az legyen, hogy "Megint egy vén csont, aki megmondja, hogy "ezek a mai fiatalok", leírnám, hogy 22 éves vagyok. -
Loha
veterán
Sztem ebben a konkrét esetben a vevő lehetett egy marha nagy f@sz. Ha sértőnek érzem a futárt akkor megmondom neki személyesen, vagy ha nagyon felhúzott akkor a futárszolgálatnál teszek panaszt, nem a webáruháznál, aztán meg rohanok az ombudsmanhoz.
-
Belba
őstag
Az udvariatlanul viselkedő futárt nem lehet megtalálni másképp, csak úgy, ha a webáruház megadja a futárcégnek a kiszállított csomagon szereplő nevet/címet...
Technikailag ez az egész úgy zajlik, hogy a webáruház csomagjait az egyik nap átveszi a futárszolgálat egyik alkalmazottja a webshop raktárában, majd másnap a futárok körzetek szerint elviszik, ami a csomagokból nekik jut.
A futárszolgálat illetékesei is csak a csomag címzése alapján tudják kikeresni, ki kézbesítette az ominózus küldeményt. (Nyilván felelősségre vonták a tagot, lehet kirúgták, ezért az dühében zaklatta a címzettet. A nevet, címet, telefonszámot már akkor megkapta, amikor átvette a küldeményt kézbesítésre!)
Szerintem a címzettnek itt már nem a webshopot vagy a futárszolgálatot kellene okolnia, hanem a rendőrségnél kellene feljelentenie az illetőt zaklatásért!
Azt sem tudom elképzelni, hogyan tudná a webáruház a Vevőnek elküldeni a megrendelését, ha nem közli a futárszolgálattal a csomag címzettjének nevét, címét? (Telefonszám a kapcsolatfelvétel miatt fontos.)
Nevetséges, hogy egy ilyen egyedi panasz miatt az internetes áruházakat próbálják befeketíteni... Évek óta milliószor vásároltam már a neten, többezer futár jött már hozzám, SOHA nem tapasztaltam, hogy bármelyik udvariatlan lenne, sőt... Talán, mert én is udvarias vagyok velük?...
Viszont 3 éve kezelek webáruházakat, ahol elég sok "furcsa" Vevővel találkoztam már...
Némelyek olyan hangot ütnek meg, hogy az én zsebemben is kinyílik sokszor a bicska!Azokról is beszélhetnénk, akik gátlástalanul "megrendelgetnek", mi lelkiismeretesen és gyorsan postázzuk a csomagjukat, ők meg nem veszik át... Mert meggondolták magukat, mert elutaztak (ha elutazik, akkor minek rendel?), mert elfelejtette átvenni, mert elfogyott a pénze (ha nincs pénze, miért vásárol?)...
Nekünk viszont muszáj kifizetnünk az oda-vissza postázás költségét a postának (ez általában 600Ft)...Na, inkább ebben foglalhatna állást az ombudsman : mit tehetnek a kiszolgáltatott webáruházak a felelőtlen Vevőkkel szemben, akik anyagi kárt okoznak a boltnak?
Vagy : akik megrendelnek egy cuccot, amire amúgy nincs pénzük, de mivel "jogukban áll", így 8 napon belül visszaküldik (persze kipróbálva, kibontva, amit már nem lehet utána eladni!)...
-
ArchElf
addikt
Nem szükségszerű, hogy a webáruház az átküldött panaszban a vásárló nevét/a vásárlás adatait is átküldje, ez talán csak nem szükséges egy panasztételhez... Elég csak a futárt megadni (vagy általánosságban - pl havi jelentésben - a futárszolgálat munkáját értékelendő a kiszállított termékek számát tekintve arányaiban).
Persze az is lehet, hogy az adott futár az egész héten nem is szállított ki mást ettől a webáruháztól és rögtön tudta ki panaszkodott
Más:
Amúgy egy jogi nyilatkozat általában nem elég, azt a vásárlónak valamilyen aktív módon el kell fogadnia (pl. regisztrációkor) Elméletileg, ha változik a jogi nyilatkozat - pl. ilyen adatkezeléssel kapcsolatban -, akkor arról a meglevő felhasználókat is értesíteni kell(ene).AE
-
OC
őstag
Hmm...érdekes.
Magyarán annyi a lényeg, hogy a webáruház "jogi nyilatkozat" vagy hasonló elnevezésű részében köteles feltüntetni a webáruház üzemeltetője azon adatokat, amelyeket a futárszolgálatnak (és egyben magának a futárnak/futároknak) ad ki a vevővel kapcsolatban. Ha ez megtörténik, akkor értelmezésem szerint vévdve van a cég. Viszont a hírben szereplő példában a webáruház üzemeltetője kinek másnak tudna panaszt tenni, mint a futárszolgálatnak? Itt inkább a futárcég kezelte felelőtlenül a panaszt és a vevő adatait, nem pedig az áruház (legalábbis nekem úgy tűnik).
Persze az áruháznak sem kellett volna feltétlen kiadnia a vevő levelét, de konkrétumok hiányában a futárszolgálat sem tudhatja, hogy melyik alkalmazottjáról is van szó pontosan.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ASUS TUF Gaming A620M-Plus + AMD Ryzen 5 8400F + 16GB 5600MHz Kingston Fury Beast + hűtő
- Eladó Erős Gamer PC - Akár Cyberpunk 2077-re Is Készen! (Ryzen 3 2200G RX 570 8GB 32GB RAM AIO
- MacBook Pro 2019 '16 2,6 Ghz 6mag Intel Core i7 16/512gb - Space Gray Touch Bar
- Xiaomi 13T 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Honor Magic6 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! HP Victus 16-D0655NG notebook - i5 10400H 16GB DDR4 512GB+1TB SSD RTX 3060 6GB WIN10
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B365M i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1060 3GB Rampage SHIVA FSP 400W
- Lenovo ThinkCentre M720q/ Dell OptiPlex 3060- 3070/ Hp EliteDesk 800 mini, micro PC-Számla/garancia
- Eladó megkímélt állapotban lévő Xiaomi 12T Pro 8/256GB / 12 hó jótállás
- AKCIÓ! ASUS ROG Zephyrus GA403UV Gamer notebook - R9 8945HS 16GB RAM 1TB SSD RTX 4060 8GB WIN11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest