- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Nem fogy a Galaxy S25 Edge?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Eltűnhet a Dinamikus Sziget
- Yettel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Erős specifikáció, kompakt formában
- Fotók, videók mobillal
- iOS alkalmazások
Új hozzászólás Aktív témák
-
shev7
veterán
miert is? miert kell a futarcegnek az en adataimat letarolnia? megkapja a cosmagot, nev cim kiviszi, keszen van el lehet felejteni az adataimat. Boven eleg egy rendelesi szamot nyilvantartani. Ami alapjan egyertelemuen visszakeresheto, hogy egy rendelest melyik futar teljesitett.
-
OC
őstag
Ez valóban így van, de ahogyan Belba is mondta, a csomagcímkén rajta vannak a személyes adatok, hiszen ezek segítségével történik a kiszállítás és szintén Belba h.sz.-ére hivatkoznék, hogy ha nincs konkrétum a panaszban, akkor fogalmuk sincs, hogy melyik futárt kell letolni/kirúgni stb., mivel a nagyobb (inkább úgy mondanám ütőképes, gyors) futárszolgálatok depos rendszerben működnek, tehát a címzett és a feladó között 4-5 elosztóközponton is átmehet a csomag.
A jogi részét körbejárom jobban én is, mert sajnos fokozottan szükség van a jogok és kötelezettségek hajszálpontos(!!!) ismeretére, mert ellenkező esetben...
A tendencia pedig kristálytisztán látszik:
- védjük a kiskorút a szülői/tanári erőszaktól >>> tanárverések, kezelhetetlen kamaszok, saját gyerekei által feljelentett (!!!) szülők
- védjük a vásárló jogait a kereskedőkkel szemben >>> át nem vett csomagok, meggondolt vásárlások, visszamondott rendelések tömkelege
- védjük az alkalmazottat a munkáltatótól, biztosítsunk megfelelő fizetést >>> tönkrement (tönkretett) kis- és középvállalkozások, egyéni vállalkozók stb. (őket ki az Isten védi??)Azért azt leszögezem, hogy minden éremnek két oldala van, tehát nem vagyok a jó fizetések, a védett vásárlók stb. ellen, csak azt érzem, hogy sok ponton kiegyensúlyozatlan a mérleg a felek között.
Loha: Hova gondolsz?! Manapság nem menő a személyes vélemény szemtől-szemben való kinyílvánítása. Remek példa erre a Ph! (meg bármely fórum) is. Nickek mögé bújva, kamu regekkel mindenkinek nagy a szája.
Az emberi beszéd pedig kihalóban lassan, mert értelmiségiek (értsd diplomások) nem tudnak két értelmes mondatot kinyögni, csak írkálni tudnak, hogy "wtf, meg "lol" stb.(Tisztelet a nem kisszámú kivételnek)
Ja és hogy ne az legyen, hogy "Megint egy vén csont, aki megmondja, hogy "ezek a mai fiatalok", leírnám, hogy 22 éves vagyok. -
Loha
veterán
Sztem ebben a konkrét esetben a vevő lehetett egy marha nagy f@sz. Ha sértőnek érzem a futárt akkor megmondom neki személyesen, vagy ha nagyon felhúzott akkor a futárszolgálatnál teszek panaszt, nem a webáruháznál, aztán meg rohanok az ombudsmanhoz.
-
Belba
őstag
Az udvariatlanul viselkedő futárt nem lehet megtalálni másképp, csak úgy, ha a webáruház megadja a futárcégnek a kiszállított csomagon szereplő nevet/címet...
Technikailag ez az egész úgy zajlik, hogy a webáruház csomagjait az egyik nap átveszi a futárszolgálat egyik alkalmazottja a webshop raktárában, majd másnap a futárok körzetek szerint elviszik, ami a csomagokból nekik jut.
A futárszolgálat illetékesei is csak a csomag címzése alapján tudják kikeresni, ki kézbesítette az ominózus küldeményt. (Nyilván felelősségre vonták a tagot, lehet kirúgták, ezért az dühében zaklatta a címzettet. A nevet, címet, telefonszámot már akkor megkapta, amikor átvette a küldeményt kézbesítésre!)
Szerintem a címzettnek itt már nem a webshopot vagy a futárszolgálatot kellene okolnia, hanem a rendőrségnél kellene feljelentenie az illetőt zaklatásért!
Azt sem tudom elképzelni, hogyan tudná a webáruház a Vevőnek elküldeni a megrendelését, ha nem közli a futárszolgálattal a csomag címzettjének nevét, címét? (Telefonszám a kapcsolatfelvétel miatt fontos.)
Nevetséges, hogy egy ilyen egyedi panasz miatt az internetes áruházakat próbálják befeketíteni... Évek óta milliószor vásároltam már a neten, többezer futár jött már hozzám, SOHA nem tapasztaltam, hogy bármelyik udvariatlan lenne, sőt... Talán, mert én is udvarias vagyok velük?...
Viszont 3 éve kezelek webáruházakat, ahol elég sok "furcsa" Vevővel találkoztam már...
Némelyek olyan hangot ütnek meg, hogy az én zsebemben is kinyílik sokszor a bicska!Azokról is beszélhetnénk, akik gátlástalanul "megrendelgetnek", mi lelkiismeretesen és gyorsan postázzuk a csomagjukat, ők meg nem veszik át... Mert meggondolták magukat, mert elutaztak (ha elutazik, akkor minek rendel?), mert elfelejtette átvenni, mert elfogyott a pénze (ha nincs pénze, miért vásárol?)...
Nekünk viszont muszáj kifizetnünk az oda-vissza postázás költségét a postának (ez általában 600Ft)...Na, inkább ebben foglalhatna állást az ombudsman : mit tehetnek a kiszolgáltatott webáruházak a felelőtlen Vevőkkel szemben, akik anyagi kárt okoznak a boltnak?
Vagy : akik megrendelnek egy cuccot, amire amúgy nincs pénzük, de mivel "jogukban áll", így 8 napon belül visszaküldik (persze kipróbálva, kibontva, amit már nem lehet utána eladni!)...
-
ArchElf
addikt
Nem szükségszerű, hogy a webáruház az átküldött panaszban a vásárló nevét/a vásárlás adatait is átküldje, ez talán csak nem szükséges egy panasztételhez... Elég csak a futárt megadni (vagy általánosságban - pl havi jelentésben - a futárszolgálat munkáját értékelendő a kiszállított termékek számát tekintve arányaiban).
Persze az is lehet, hogy az adott futár az egész héten nem is szállított ki mást ettől a webáruháztól és rögtön tudta ki panaszkodott
Más:
Amúgy egy jogi nyilatkozat általában nem elég, azt a vásárlónak valamilyen aktív módon el kell fogadnia (pl. regisztrációkor) Elméletileg, ha változik a jogi nyilatkozat - pl. ilyen adatkezeléssel kapcsolatban -, akkor arról a meglevő felhasználókat is értesíteni kell(ene).AE
-
OC
őstag
Hmm...érdekes.
Magyarán annyi a lényeg, hogy a webáruház "jogi nyilatkozat" vagy hasonló elnevezésű részében köteles feltüntetni a webáruház üzemeltetője azon adatokat, amelyeket a futárszolgálatnak (és egyben magának a futárnak/futároknak) ad ki a vevővel kapcsolatban. Ha ez megtörténik, akkor értelmezésem szerint vévdve van a cég. Viszont a hírben szereplő példában a webáruház üzemeltetője kinek másnak tudna panaszt tenni, mint a futárszolgálatnak? Itt inkább a futárcég kezelte felelőtlenül a panaszt és a vevő adatait, nem pedig az áruház (legalábbis nekem úgy tűnik).
Persze az áruháznak sem kellett volna feltétlen kiadnia a vevő levelét, de konkrétumok hiányában a futárszolgálat sem tudhatja, hogy melyik alkalmazottjáról is van szó pontosan.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÚJ BONTATLAN iPad Air 6 13 méretben iPad Air 13 512GB Wi-Fi+Cellular Azonnal Átvehető DEÁK Térnél.
- MSI Thin A15 B7VF 15.6" FHD IPS Ryzen 7 7735HS RTX 4060 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- TUF A17 FA706IU 17.3" FHD IPS Ryzen 7 4800H GTX 1660 Ti 16GB 512GB NVMe gar
- Lenovo Thinkpad X13 Gen4 - AMD R5 7450U/32GB/1TB
- ELADÓ - LENOVO LEGION SLIM 7i 16IAHV - 40GB RAM, 1.5 TB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest