- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Buds3 Pro - szárat eresztettek a babok
- Gyűjtögeti a Xiaomi 16 az engedélyeket
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- A holnap határán: itt van minden új Galaxy promóképe
- Mobil flották
- Magisk
- Google Pixel 7a - venni vagy nem venni?
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yettel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#25954560
törölt tag
szoval cpu-remete
eddig kinezett a pci-e buszon, latta h logott ott egy gpu is, azonnal visszabujt. most viszont mar a szomszedos oduban figyel a gpubocsi kollegak, nem irok tobb offot bar jol szorakozom
igyexem inkabb par honapon belul eloallni valami osszehasonlito eredmennyel (es talan koddal is, ha a ceg nem tori le a kezemet).
banzai,
&rew -
#25954560
törölt tag
tilera 64magos eval board-unk volt. nem skalazodik szepen, mert matrix-ban vannak a magok. sokat kell erte dolgozni h a kozepsok ne ehezzenek. de ha megnezed, pl a cavium is ismeri a xaui-t, sot, a tokozasba van epitve 10G-s es 1G-s ethernet interfesz is.
egyebkent az amd altal most vazolt hUMA ugye pont ezert jo, mert kozos memoriat tudnak hasznalni. innen kezdve azert nem annyira nehez etetni a gpu-t.
az intel pedig tudja azt h a niantic egyenesen a proci L3 cache-ebe tolja a packetet (vagy csak a headert, konfigtol fuggoen), kikerulve a draga dram olvasast. ha nem is tokeletesek ezek a technikak egyelore, azert szepen gyorsitanak.
a gpu-s packet forwarding megoldasoknal nem a halokartya a szuk keresztmetszet. azert van ertelme a gpu-t is bevonni, mert minel tobb mindent akarunk csinalni a packettel, annal tobb eroforras kell. es altalaban minel tobb mindent akarunk csinalni, annal kevesbe csak a packet header-t kell elemezni. a gpu-t elerni nem annyira lassu. -
azbest
félisten
Hát, érdekes, hogy megmondod a tutit úgy, hogy abszolút tájékozatlan vagy.
Mondjuk a szuperszámítógépekbe is azért tesznek gpgpu-t, mert anélkül nem fűtene eleget. Ja, hogy pont hatékonyabban tudnak dolgozni és jobb fogyasztás/teljesítmény mutatót érnek le. Bemutatom neked a Titan-t például. Lehet olvasgatni a felhasználási területeiről (pl: részecske, biológiai, kémiai, meteorológiai, atomenergiai szimulációkhoz és kutatásokhoz használják). De az intel is biztosan veszteséget akar termelni, amikor hasonló megoldást (Xeon Phi) fejleszt és azt szuperszámítógépekben használják.
Egyébként a kommentjeid alapján alapfogalmakkal sem vagy tisztában a témából / programozásból. Emlékeztetsz egy ismerősömre, akinek szintén világmegváltó ötletei szoktak lenni, csak valahogy a gyakorlatban nem sikerül egyiket sem alkalmazni. Persze a laikusokat meg tudja téveszteni, mert órákat képes beszélni olyasmiről, amiről fogalma sincsen, de egy szakmabeli azonnal látja, hogy csak ködösít.
-
dezz
nagyúr
Á, szóval azért találnál olyat, amit nem tudsz simán CPU-ból 2000x-re gyorsítani... Végre egy kis önkritika...
Nem gondolok semmi olyasmit. Néhányszorostól néhánytízszeresig terjedő gyorsulást azonban jópárnál el lehet érni, talán éppen ezért írják át őket sorra OpenCL-esre... Hja, ha tudnák, hogy leszállt ide a Földre valaki, aki simán CPU-ból 2000x tudja gyorsítani, mindjárt visszaadnák a diplomájukat és elmennének juhásznak... Rendes tőled, hogy mindettől megkíméled őket és szigorúan eltitkolod ezt a képességet...
(#64) &rew: Itt találhatsz többtízszeres, pl. 75x gyorsulásokat is (ez is kb. egy éves): [link]
-
#25954560
törölt tag
en 2000x-re tan nem, de a sw vs hw renderelesbol kindulva 20x-ra biztosan. illetve packet processing-ben mar ertek el egeszen szep eredmenyeket gpu-val. igaz ott 'csak' 10x-es es csak kicsi packet-ek eseten. de lassan ket eve.
raadasul ha egy gpu-val rendelkezo procirol beszelunk (akar egy intel i5), akkor gyakorlatilag ingyen van a plusz eroforras, amit erdemes kihasznalni. -
dezz
nagyúr
A komolyan nem gondolandó rész arra vonatkozott, hogy az összes létező programnál "valószínűleg" nem tudsz csípőből 2000x gyorsabbat írni (egy pár magos mai CPU-n). Ezt ugye belátod? És ugye azt sem állítod, hogy minden létező kód, ami GPU-n sokkal gyorsabb, az mind gané kód? És te pusztán CPU alapon gyorsabbat tudnál írni annál, mint ahogy azok GPU-n futnak...?
(#47): A sok-sok elem kompozíciója is meglehetősen CPU-igényes tud lenni...
De amúgy csodálkoznék, ha az elemek megrajzolásában nem venne részt GPU, mint pl. vonalak, szöveg kiírás, stb. A Flash is mintha GPU-gyorsított lenne (legalábbis a videós része, de a többi is napirenden van, vagy már meg is csinálták).
(#49): Nem azt írta, hogy CPU-n megoldhatatlan, hanem hogy egy mai, néhány magos CPU-n kellene gyorsabbra megírnod, mint ahogy egy Teslán fut... Példákért lásd a korábbi linkeket...
-
azbest
félisten
A világ éppen az APU felé megy, ahol a cpu közelében ott a gpu mint társprocesszor. Van amiben a cpu van amiben a gpu jobb. Lehet olyan kódot írni, ami kifejezetten lassabban fut az egyiken, mint a másikon, a cél az hogy mindegyik egység arra legyen használva, ami az erőssége. Az nvidiának is szólj, hogy a tesla üzletága halálra van ítélve, mert nemsoká valaki megtanítja a világot arra, hogyan lehet néhány cpu szálon nagyságrendekkel gyorsabban megoldani azt a számítást, amit eddig gpgpu-val végeztek.
-
azbest
félisten
"ahogy elnézem, szerinted az oldal renderelése azt jelenti, hogy kirajzolod 60 fps-en a képre a gifeket"
A linkelt oldalakról származik a leírás. Picit értelmezhetnéd is. A weblap tartalmát adó elemek átfedésben vannak. Ha proci erőből megy a renderelés, akkor olyan mintha a képszerkesztő program állandóan a procid dolgoztatná, hogy a megjelenítéshez összefésülje a rétegeket. Ehelyett a gpu megoldja az összefésülést és a proci hasznosabb dolgokkal tud foglalkozni, például számolhatja a következő mozgásfázist egy animációnál.
-
dezz
nagyúr
Akkor, foglaljuk össze:
- A felhasználóid nem akarnak néhánytízezer forintért videókártyát venni, ezért veteszt velük inkább ugyanennyiért vagy többért sokmagos CPU-t.
- Mindezt azért, mert te írtál egy olyan 3D rasterizer féleséget, ami 2000x gyorsabb CPU-n, mint ahogy ezeket a GPU elvégzi.
- Tulajdonképpen te vagy az év programozója, csak ezt senki sem tudja rajtad kívül.Nos, én sokmindent el tudok képzelni, még azt is, hogy ez adott esetben valóban így van. De nem gondolod, hogy erről kellene valami cikkfélét írnod, ahelyett, hogy itt mérgelődsz?
Ettől függetlenül, újfent: attól, hogy ez igaz egy bizonyos alkalmazásra, nem lesz igaz az összesre. Azt még én sem tudom elképzelni, hogy az összes létező program, ami már ki tudja használni a többmagos CPU-kat, és ehhez képest GPGPU-sítva további többtízszeres gyorsulást ér el, csak azért tudja ezt, mert mind-mind végtelenül rossz kód, aminél te csípőből 2000x gyorsabbat írsz, pusztán CPU alapon. Ezt ugye te sem gondolod komolyan?
(#43): Az előbb azt ajánlottad, hogy írjak egy OpenCL-es killer appot (az elsőről már lecsúsztam)... Nos, mivel is foglalkozol te pontosan... (szigorúan CPU alapon)?
-
#25954560
törölt tag
eljon majd a te idod is. mar regota forog a 'nem eleg eros a cpu mag' -> 'dedikalt kulon szamoloegyseg' -> aztan 'integralni vissza a cpu-magba' dolog is. (szegyen, nem emlexem hogy hivjak, ezt az allando korfolyamatot is elneveztek valakirol). de a dolgok jelenlegi allasa mellett a gpu par dologban sokkal hatekonyabb, mint a cpu (meg jo hogy, hiszen celhardver). es addig, amig mindezeket a funkciokat nem tudja a cpu ennyire jol, van ertelme kihasznalni a gpu-t. es tekintettel arra h megjelenitesre a legtobb esetben ugyis szukseg van, nem feltetlenul hulyeseg a gpu-kat tovabbra is csiszolgatni es a cpu kozeleben tartani.
-
dezz
nagyúr
Aztán egyszer csak a konkurencia ír nekik olyan kódot, ami 10x gyorsabb a tiednél, és még új gépet sem kell hozzá venni, vagy csak egy olcsó VGA-t...
(#39): Hát, valami nagyon körmönfont módon bizonyára lehet találni olyan kialakítást, amivel egy pármagos CPU többet gyorsul, mint egy normális GPU, csak értelme nem nagyon van.
-
dezz
nagyúr
Nézd meg a 3. linket is! Már többtíz olyan szoftver létezik, amit te itt számonkérsz...
A kismillió szoftverre már a #16-osban reagáltam, idézem: "Azok a programok a több CPU magot sem igazán tudják kihasználni... Arról nem beszélve, hogy nagy részük már csak történelem. Az új, kurrens programok tekintetében egyre inkább előtérbe kerül a GPU számítási teljesítményének kihasználása."
(#33): Én is az vagyok (jelenleg nem PC területen), szóval ez nem hat meg.
A legtöbb szoftver úgy készül, hogy először felmérik a hw-bázist és ahhoz alkalmazkodnak. Márpedig ma már Dunát lehet rekeszteni az GPGPU-s alkalmazásra alkalmas GPU-kkal. Tehát, ez adott, már csak ki kell használni.
"pár hét hadakozás után mennek a boltba"
Tegyük fel az adott alkalmazásban éppen nem látnád előnyét a GPU-nak (ha igen, és mégsem alkalmazod, azt inkább nem minősíteném...). És? Attól még nem alkalmazható csomó más területen? Hát dehogynem. Remélem, ezt az egyszerű logikai konstrukciót nem kell annyira magyaráznom egy nagy programozónak...?
(#35): "a képmanipuláció egy tipikusan olyan terület, amit gyakorlatilag tetszőleges magra dobhatsz szét."
Éppen ezért fekszik annyira a GPU-knak (sok-sok mag), hogy többtízszeres gyorsulások érhetőek el... A 4-8 magos CPU-k néhányszoros gyorsulásáshoz képest (legjobb esetben, korlátoz a memsávszél).
-
zoltanz
nagyúr
-
dezz
nagyúr
Akkor meg igazán nem értem, minek hoztad fel az a P3-ast... (Pl. a telókban is sokkal modernebb GPU-k vannak, és az egész sokkal modernebb.)
Nem tudom, mitől félsz, hogy ennyire eltakarod a szemedet, de ha megnéznéd azt az oldalt, látnád, hogy messze nem a GIF-ek kirajzolásáról van bizony szó...
Ha esetleg még odáig is elmerészkednél, hogy beírnád egy keresőbe, hogy pl. OpenCL applications...
És ha összeszedted minden bátorságodat, de tényleg csak akkor, klikk pl. ezekre:
http://en.wikipedia.org/wiki/GPGPU#Applications
http://www.geeks3d.com/?s=opencl
GPGPU application list (2010-es, a topikban van még egy csomó) -
dezz
nagyúr
Nagyon sajnálom, hogy egy 15 éves konfigon tengeted az életedet... Azon sajnos csomó minden modern dolog nem támogatott a hw részéről, de rajtad kívül ez vajmi kevés embert érinthet. Ezt talán hanyagoljuk, mint végső érv a GPU-s gyorsítás ellen...
A WebCL-ről és a Chrome-ban lévő WebKit motorról és annak folyamatban lévő GPU-s felgyorsításáról hónapokkal vagy évekkel ezelőtt tudtam, nem kellett annyira keresni. Tudom, te már eldöntötted, hogy ez mind felesleges baromság és ne is akarjalak összezavarni a tényekkel, de azért én mégis csak ajánlanám a figyelmedbe a linkelt oldalakat...
A végéhez csak egy megjegyzésem lenne: tükör.
(#23): "130x hamarabb végez a nagy weboldalak kirenderelésével a böngésző" - 60fps elég lesz?
"Part 4: Optimize! Smooth Rendering
Now we know roughly how to draw a page using the compositor: the page is divided up into layers, layers are rasterized into textures, textures are uploaded to the GPU, and the compositor tells the GPU to put all the textures together into the final screen image.
Next comes understanding how we manage to do all of this 60 times a second so animation, scrolling, and other page interactions are smooth. To explain that, we need to introduce a few more concepts that amount to optimizations of the above rendering techniques."
"220x több hangot 3d tud a játékok hangengineje" - Hehe, éppen a hang renderelés gyorsítás lehet a GPU-k egyik fő területe...
A többi attól függ, az adott feladatot mennyire lehet GPU alapon gyorsítani. Senki sem mondja, hogy minden feladatot lehet, de amit lehet, azt miért ne? Szerintem te egy nagy félreértésben vagy, nem arról van szó, hogy ezentúl a CPU le van tojva és csakis a GPU-t fejlesztik a továbbiakban. Hanem van egy olyan helyzet, hogy a CPU-t a jelen technológiai környezetben nem lehet kellően gyorsítani, ugyanakkor a GPU-k számos feladatot jelentősen gyorsabban tudnak elvégezni és ezt hülyeség lenne nem kihasználni.
Lehet, hogy a potenciális gyorsulás mértéke számodra ugyancsak elképzelhetetlen, de ez nem gátolja meg a valóságot, hogy ez mégis így legyen. Esetleg idézd fel, mennyivel gyorsabb volt egy számítógépes programmal elvégzett számítási művelet ahhoz képest, mint amikor te kézzel számolgattad ki egy számológépen... A GPU olyan a CPU-hoz képest, mint egy sok-sok magos, kimondottan számítások százainak-ezreinek párhuzamos elvégzésére fejlesztett chip.
szerk.: off - bár annyira talán nem is
-
zoltanz
nagyúr
600 MHZ -es p3 -at nem sokat használnak (desktopon főleg nem, notinál is 2 GHZ Celeron M ott van mindenhol.), ez nem szempont (amúgy Linux-al ezzel is gyors a legtöbb helyen). Lehetne gyorsabb telefonon/táblán a böngésző, de sok oldalnak mobil nézete így, ott sem gond. Youtube -ot ha akarod notin HD-ben (Full HD -ben desktopon) nézni ott az XBMC (DXVA támogatással).
-
dezz
nagyúr
Az hol történelmi? Vagy arra gondolsz, hogy egy böngésző soha az életben nem tudná kihasználni a GPU számítási potenciálját? Ennél nagyobbat nem is tévedhetnél...
WebCL - Heterogeneous parallel computing in HTML5 web browsers
Arról nem beszélve, hogy:
GPU Accelerated Compositing in Chrome -
dezz
nagyúr
Az idő előrehaladtával egyre jobban meggyőződ magad róla?
Bocs, de nekem úgy tűnik, éppen az ellenkezője történik, egyre szélesebb körben kerül alkalmazásra. És ennek meg is van az oka: adott energiabefektetésből jóval nagyobb számítási teljesítmény hozható ki vele. Más szóval párhuzamosítható matematikai számításokra jóval energiahatékonyabb, mint a CPU, mivel az utóbbi adott mennyiségű számítást sokkal több tranzisztor felhasználásával végez el. Ez nem vélemény, hanem egyszerű tényl... (Nem párhuzamosíthatóakban pedig a CPU sem valami nagy szám, hiszen ott egyetlen mag szakad meg.) Mindez persze a jelen szilícium alapú elektronikával értendő, a jövőben majd lehetnek sok THz-es procik is akár.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Filmvilág
- Milyen légkondit a lakásba?
- LEGO klub
- Házimozi belépő szinten
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Samsung Galaxy Buds3 Pro - szárat eresztettek a babok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Revolut
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...
- MikroTik CCR1009-7G-1C-1S+ Cloud Router
- Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz LGA775 Processzor
- PS5 konzolod megvásároljuk: Budapest, Kecskemét, Szeged, Debrecen vagy akár GLS futárt küldünk!
- Nexus 6P 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest