- Mobil flották
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Feljutott a G96 a Moto széria csúcsára
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Yettel topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
Írt ő néhány dolgot, csak valahogy azt nem érti meg, hogy attól, hogy egy bizonyos feladatot CPU-n jobban sikerült megvalósítania, nem következik, hogy ennek minden feladatnál (és mindenkinél) így kell lennie.
Azt a GPU-khoz képest is sokkal gyorsabb CPU-s 3D renderert mondjuk megnézném.
-
dezz
nagyúr
Á, szóval azért találnál olyat, amit nem tudsz simán CPU-ból 2000x-re gyorsítani... Végre egy kis önkritika...
Nem gondolok semmi olyasmit. Néhányszorostól néhánytízszeresig terjedő gyorsulást azonban jópárnál el lehet érni, talán éppen ezért írják át őket sorra OpenCL-esre... Hja, ha tudnák, hogy leszállt ide a Földre valaki, aki simán CPU-ból 2000x tudja gyorsítani, mindjárt visszaadnák a diplomájukat és elmennének juhásznak... Rendes tőled, hogy mindettől megkíméled őket és szigorúan eltitkolod ezt a képességet...
(#64) &rew: Itt találhatsz többtízszeres, pl. 75x gyorsulásokat is (ez is kb. egy éves): [link]
-
dezz
nagyúr
A komolyan nem gondolandó rész arra vonatkozott, hogy az összes létező programnál "valószínűleg" nem tudsz csípőből 2000x gyorsabbat írni (egy pár magos mai CPU-n). Ezt ugye belátod? És ugye azt sem állítod, hogy minden létező kód, ami GPU-n sokkal gyorsabb, az mind gané kód? És te pusztán CPU alapon gyorsabbat tudnál írni annál, mint ahogy azok GPU-n futnak...?
(#47): A sok-sok elem kompozíciója is meglehetősen CPU-igényes tud lenni...
De amúgy csodálkoznék, ha az elemek megrajzolásában nem venne részt GPU, mint pl. vonalak, szöveg kiírás, stb. A Flash is mintha GPU-gyorsított lenne (legalábbis a videós része, de a többi is napirenden van, vagy már meg is csinálták).
(#49): Nem azt írta, hogy CPU-n megoldhatatlan, hanem hogy egy mai, néhány magos CPU-n kellene gyorsabbra megírnod, mint ahogy egy Teslán fut... Példákért lásd a korábbi linkeket...
-
dezz
nagyúr
Akkor, foglaljuk össze:
- A felhasználóid nem akarnak néhánytízezer forintért videókártyát venni, ezért veteszt velük inkább ugyanennyiért vagy többért sokmagos CPU-t.
- Mindezt azért, mert te írtál egy olyan 3D rasterizer féleséget, ami 2000x gyorsabb CPU-n, mint ahogy ezeket a GPU elvégzi.
- Tulajdonképpen te vagy az év programozója, csak ezt senki sem tudja rajtad kívül.Nos, én sokmindent el tudok képzelni, még azt is, hogy ez adott esetben valóban így van. De nem gondolod, hogy erről kellene valami cikkfélét írnod, ahelyett, hogy itt mérgelődsz?
Ettől függetlenül, újfent: attól, hogy ez igaz egy bizonyos alkalmazásra, nem lesz igaz az összesre. Azt még én sem tudom elképzelni, hogy az összes létező program, ami már ki tudja használni a többmagos CPU-kat, és ehhez képest GPGPU-sítva további többtízszeres gyorsulást ér el, csak azért tudja ezt, mert mind-mind végtelenül rossz kód, aminél te csípőből 2000x gyorsabbat írsz, pusztán CPU alapon. Ezt ugye te sem gondolod komolyan?
(#43): Az előbb azt ajánlottad, hogy írjak egy OpenCL-es killer appot (az elsőről már lecsúsztam)... Nos, mivel is foglalkozol te pontosan... (szigorúan CPU alapon)?
-
dezz
nagyúr
Aztán egyszer csak a konkurencia ír nekik olyan kódot, ami 10x gyorsabb a tiednél, és még új gépet sem kell hozzá venni, vagy csak egy olcsó VGA-t...
(#39): Hát, valami nagyon körmönfont módon bizonyára lehet találni olyan kialakítást, amivel egy pármagos CPU többet gyorsul, mint egy normális GPU, csak értelme nem nagyon van.
-
dezz
nagyúr
Nézd meg a 3. linket is! Már többtíz olyan szoftver létezik, amit te itt számonkérsz...
A kismillió szoftverre már a #16-osban reagáltam, idézem: "Azok a programok a több CPU magot sem igazán tudják kihasználni... Arról nem beszélve, hogy nagy részük már csak történelem. Az új, kurrens programok tekintetében egyre inkább előtérbe kerül a GPU számítási teljesítményének kihasználása."
(#33): Én is az vagyok (jelenleg nem PC területen), szóval ez nem hat meg.
A legtöbb szoftver úgy készül, hogy először felmérik a hw-bázist és ahhoz alkalmazkodnak. Márpedig ma már Dunát lehet rekeszteni az GPGPU-s alkalmazásra alkalmas GPU-kkal. Tehát, ez adott, már csak ki kell használni.
"pár hét hadakozás után mennek a boltba"
Tegyük fel az adott alkalmazásban éppen nem látnád előnyét a GPU-nak (ha igen, és mégsem alkalmazod, azt inkább nem minősíteném...). És? Attól még nem alkalmazható csomó más területen? Hát dehogynem. Remélem, ezt az egyszerű logikai konstrukciót nem kell annyira magyaráznom egy nagy programozónak...?
(#35): "a képmanipuláció egy tipikusan olyan terület, amit gyakorlatilag tetszőleges magra dobhatsz szét."
Éppen ezért fekszik annyira a GPU-knak (sok-sok mag), hogy többtízszeres gyorsulások érhetőek el... A 4-8 magos CPU-k néhányszoros gyorsulásáshoz képest (legjobb esetben, korlátoz a memsávszél).
-
dezz
nagyúr
Komolyabb VGA-val többszörös gyorsulás érhető el - pl. egy Core i7 960-hoz képest:
Benchmarking GPU Acceleration in Vegas Pro 12(#30) Pikari: És szerinted ki a fenét érdekel, hogy mi a te koncepciód? De komolyan! Ilyenkor te mit érzel?
OpenCL And CUDA Are Go: GeForce GTX Titan, Tested In Pro Apps
-
dezz
nagyúr
Akkor meg igazán nem értem, minek hoztad fel az a P3-ast... (Pl. a telókban is sokkal modernebb GPU-k vannak, és az egész sokkal modernebb.)
Nem tudom, mitől félsz, hogy ennyire eltakarod a szemedet, de ha megnéznéd azt az oldalt, látnád, hogy messze nem a GIF-ek kirajzolásáról van bizony szó...
Ha esetleg még odáig is elmerészkednél, hogy beírnád egy keresőbe, hogy pl. OpenCL applications...
És ha összeszedted minden bátorságodat, de tényleg csak akkor, klikk pl. ezekre:
http://en.wikipedia.org/wiki/GPGPU#Applications
http://www.geeks3d.com/?s=opencl
GPGPU application list (2010-es, a topikban van még egy csomó) -
dezz
nagyúr
Nagyon sajnálom, hogy egy 15 éves konfigon tengeted az életedet... Azon sajnos csomó minden modern dolog nem támogatott a hw részéről, de rajtad kívül ez vajmi kevés embert érinthet. Ezt talán hanyagoljuk, mint végső érv a GPU-s gyorsítás ellen...
A WebCL-ről és a Chrome-ban lévő WebKit motorról és annak folyamatban lévő GPU-s felgyorsításáról hónapokkal vagy évekkel ezelőtt tudtam, nem kellett annyira keresni. Tudom, te már eldöntötted, hogy ez mind felesleges baromság és ne is akarjalak összezavarni a tényekkel, de azért én mégis csak ajánlanám a figyelmedbe a linkelt oldalakat...
A végéhez csak egy megjegyzésem lenne: tükör.
(#23): "130x hamarabb végez a nagy weboldalak kirenderelésével a böngésző" - 60fps elég lesz?
"Part 4: Optimize! Smooth Rendering
Now we know roughly how to draw a page using the compositor: the page is divided up into layers, layers are rasterized into textures, textures are uploaded to the GPU, and the compositor tells the GPU to put all the textures together into the final screen image.
Next comes understanding how we manage to do all of this 60 times a second so animation, scrolling, and other page interactions are smooth. To explain that, we need to introduce a few more concepts that amount to optimizations of the above rendering techniques."
"220x több hangot 3d tud a játékok hangengineje" - Hehe, éppen a hang renderelés gyorsítás lehet a GPU-k egyik fő területe...
A többi attól függ, az adott feladatot mennyire lehet GPU alapon gyorsítani. Senki sem mondja, hogy minden feladatot lehet, de amit lehet, azt miért ne? Szerintem te egy nagy félreértésben vagy, nem arról van szó, hogy ezentúl a CPU le van tojva és csakis a GPU-t fejlesztik a továbbiakban. Hanem van egy olyan helyzet, hogy a CPU-t a jelen technológiai környezetben nem lehet kellően gyorsítani, ugyanakkor a GPU-k számos feladatot jelentősen gyorsabban tudnak elvégezni és ezt hülyeség lenne nem kihasználni.
Lehet, hogy a potenciális gyorsulás mértéke számodra ugyancsak elképzelhetetlen, de ez nem gátolja meg a valóságot, hogy ez mégis így legyen. Esetleg idézd fel, mennyivel gyorsabb volt egy számítógépes programmal elvégzett számítási művelet ahhoz képest, mint amikor te kézzel számolgattad ki egy számológépen... A GPU olyan a CPU-hoz képest, mint egy sok-sok magos, kimondottan számítások százainak-ezreinek párhuzamos elvégzésére fejlesztett chip.
szerk.: off - bár annyira talán nem is
-
dezz
nagyúr
Az hol történelmi? Vagy arra gondolsz, hogy egy böngésző soha az életben nem tudná kihasználni a GPU számítási potenciálját? Ennél nagyobbat nem is tévedhetnél...
WebCL - Heterogeneous parallel computing in HTML5 web browsers
Arról nem beszélve, hogy:
GPU Accelerated Compositing in Chrome -
dezz
nagyúr
Az idő előrehaladtával egyre jobban meggyőződ magad róla?
Bocs, de nekem úgy tűnik, éppen az ellenkezője történik, egyre szélesebb körben kerül alkalmazásra. És ennek meg is van az oka: adott energiabefektetésből jóval nagyobb számítási teljesítmény hozható ki vele. Más szóval párhuzamosítható matematikai számításokra jóval energiahatékonyabb, mint a CPU, mivel az utóbbi adott mennyiségű számítást sokkal több tranzisztor felhasználásával végez el. Ez nem vélemény, hanem egyszerű tényl... (Nem párhuzamosíthatóakban pedig a CPU sem valami nagy szám, hiszen ott egyetlen mag szakad meg.) Mindez persze a jelen szilícium alapú elektronikával értendő, a jövőben majd lehetnek sok THz-es procik is akár.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Microsoft Surface Pro 7 - Újszerű, dobozban, gyári töltővel, billentyűzettel
- Samsung Galaxy S23 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Akciós Gamer PC! R5 5500 / GTX 1070Ti Rog Strix / 32GB D4 / 500GB SSD
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest