Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz #32839680 #57 üzenetére

    Azt nem tudtam, de ezt csak egy példának hoztam fel. Tabletekhez vannak jó stylus-ok, akár wacom-ot is, de szerintem a cél az lenne, ha OS szinten lenne teljes körű support a kézi bevitelhez. Pl. az alap virtuális billentyűzet sarkában lenne egy gomb, amivel válthatna az ember stylus módra és akkor kézírást rögzítene OCR-el, vagy OCR nélkül. Ezzel már hasznos lehetne a tanórákon.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz #32839680 #55 üzenetére

    Igen, de a kapacitív stylus egész más, mint amit a rezisztív kijelzőknél kellett használni, főleg ha a tablet és a stylus eleve egymáshoz van tervezve és persze az OS és az appok is támogatják. Lehet akár olyan mint egy rajztábla, ahol a nyomás erőssége is számít, vagy olyan, hogy már a kijelző felett elhúzva a stylust lehet használni azt érintés nélkül.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz erdoke #52 üzenetére

    Attól hogy be lehet vinni adatokat tabletről, még a konvencionálisabb forma hatékonyabb, gyorsabb, pontosabb...nem beszélve azokról, akik profin gépelnek. A video jegyzet szerintem még messze van, hiszen az előtt még komoly jogi akadály is van, hiszen nem vehetsz fel, fényképezhetsz le akárkit, akárhol. A google glass is amiatt fog nekiszaladni a betonfalnak. Egy iskolában pedig az írás egy olyan képesség amit meg kell tanulni. Az OCR rendben is van, csak fotó helyett a kézírást alakítja át digitális formába. Nem ismerem a mai OCR szoftvereket, de a jövő valami olyan lenne, amit lehet tanítani a saját írásunkra. Beírni pl. egy oldal szöveget kézzel, aztán beírni billentyűzettel és abból tanuljon az SW, vagy lehetne kalibrálni úgy is, hogy az általa kiírt szavakat, betűket írja vissza a user, esetleg beír kézzel minden betűből 20-at, hogy legyen minta.

    Én csak 1-2 percig piszkáltam egy Samsung Note telefont az S-pennel, de nagyon bejött. Kár hogy az iPad-hoz nincs ilyen. (mármint natív támogatás, mert pen persze van hozzá nem is kevés)

    Nagyon jó lenne ha a tabletek továbbfejlődnének és nem csak a specifikáció versenyben. A stylus/pen az egyik jó irány ebben, szerintem.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Nekem elsősorban nem az OS-el van problémám, hanem azzal hogy a tableten jelenleg nem lehet hatékonyan adatokat bevinni. Továbbra is a fizikai billentyűzet, egér a legideálisabb, bár a Samsung Note féle S-Pen a jövőben változtathat ezen. Egy iskolai órán jelenleg sok extra időt igényelne a tabletes bevitel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz erdoke #23 üzenetére

    Azért a választást megadhatnák azok számára, akik szeretik ha minden betűnek saját billentyűje van. Persze az angol nyelvterületen nekik ez fel se tűnik, hiszen náluk nem hiányzanak betűk. Még arra se vették a fáradtságot a fejlesztők, hogy ha magyar nyelvet állítok be, akkor csak a magyar ékezetes betűk ugorjanak fel. Lenyomom az "A" betűt és 8db eltérő ékezetes "A" betű ugrik fel 1db helyett. (tudom, biztos rosszul tartom)

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz #32839680 #22 üzenetére

    "Az oktatásunkat meg ne degradáljuk már le amerikai színvonalra... így is süllyed"

    Az oktatásunk korábban se volt jó és egyre rosszabb lesz. Felesleges a híres magyar tudósokkal példálózni, mert ez olyan mint amikor az aktuális foci EB-VB selejtező előtt a riporter előveszi a statisztikát visszavezetve az aranycsapatig és levonva a következtetést, hogy Málta, Ciprus (random akárki) ellen milyen jó is a statisztikánk, hiszen többször vertük meg őket, mint kaptunk ki. (csakhát a győzelmek még a Puskás Öcsi vagy esetleg az Albert Flóri idején születtek, de az elmúlt 20-30 évben meg vesztettünk szinte.

    Az oktatási rendszerünk a minél több adat és információ memorizálását helyezi előtérbe a kreativitás és a logikus gondolkodás, a fantázia kárára. Emellett a mai napig felvételi pontszámot veszít rengeteg műszaki pályára készülő fiatal azért mert a humán tantárgyak is pont annyit számítanak a felvételi pontoba mint a reáltárgyak és ugyanez van pepitában a humán pálya felé mozduló fiataloknál, csak ők a reál tárgyak miatt nem kerülnek be a felsőoktatásba. A rendszer azokat tolerálja akik amolyan joker módra mindenhez értenek, de ahogy szokták mondani, aki mindenhez ért, az végül nem ért semmihez. Ki tudja már hány műszaki zseni vagy művész hullott ki a rendszerből, hála az iskolarendszerünknek.

    Sosem az tudott korszakalkotó dolgot letenni az asztalra, akinek lexikon volt a feje, hanem az aki szabadra tudta engedni a fantáziáját és a kreativitását. A kvantumfizika, vagy a csillagászat sem lépett volna előrébb semmit, ha nincsenek kreatív emberek, akik elméleteket gyártanak egy olyan dologról amit emberi szem nem képes látni még műszerekkel vagy távcsövekkel sem...ahogy a műszereket és távcsöveket is kreatív emberek alkották meg.

    Ha ma egy létező problémát el tudnának magyarázni általános iskolai tanulóknak, (sőt talán még óvodások is szóba jöhetnének) ők jó eséllyel javasolnának több megoldást is. Nálunk elsorvasztják a fantáziát és a kreativitást a gyerek agyában, azzal hogy kétlábon járó szótárt és lexikont csinálnak belőlük.

    Meg kellene húzni egy határt, hogy mennyi és milyen mennyiségű általános műveltség és lexikális tudásra van szüksége egy diáknak és hagyni kellene teret más képességeknek is.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Fejlettebb oktatással rendelkező országokban azért már jó ideje nem kell naponta oda-vissza cipelni a könyveket, mert van a diáknak saját zárható szekrénye, így még az iskolán belül is elég csak a következő órára vinni 1-2 könyvet füzetet és a házifeladat is limitálva van. A tablet helyett - bár én is imádom a tabletemet - hasznosabb lenne a diákoknak egy netbook szerű valami rendes billentyűzettel, egérrel és normális operációs rendszerrel. Az Apple pl. a mai napig nem volt képes megoldani azt az egyszerű problémát, hogy a SW keyboard natívan támogassa a nemzetközi karaktereket. Talán majd az iOS 20-ban eszükbe jut az az apróság is. (gondolom, vagy legalábbis remélem az android azért ebben már előrébb járhat)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés