- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- One mobilszolgáltatások
- A HMD visszalép az USA piacáról
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Apple Watch
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A G-Sync HDR az igazából egy normál HDR. Semmivel sem több. A variálható frissítési frekvencia igazából nem éppen HDR fícsőr, maximum marketing szintjén lehet összekapcsolni a kettőt, de az meg bullshit. Ez mondjuk az AMD-nél is hülyeség, hiszen ők is összekapcsolják a FreeSync-et és a HDR-t, pedig nem kellene.
Mondjuk úgy, hogy megtévesztő.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A FreeSync 2 HDR az funkcionálisan nem igényel sok extrát. Kell a kijelzőnek egy speciális firmware, amin keresztül van egy gyári tone mappingot kikapcsoló mód. Az történik lényegében, hogy az alkalmazás kap egy speciális támogatást az AMD GPU Services (AGS) könyvtáron keresztül, és a FreeSync 2 HDR aktiválásakor lekér bizonyos információkat a kijelzőtől. Lényegében ezek az információk jelentik csak a különbséget a normál és a FreeSync 2 HDR megjelenítők között. Viszont a kapott adatokkal a fejlesztők képesek felmérni az adott kijelző képességeit, és a tone mapingot ehhez tudják igazítani. Ez egyrészt azt jelenti, hogy jó a játék saját tone mapingja, így elhagyható a kijelzőoldali, másrészt a kijelző adatait ismerve, illetve a teljesen kontrollált HDR futószalaggal a végső kép olyan lehet, amelyet megálmodtak. A monitor vagy egy külső pipeline nem fog önhatalmúlag ebbe belenyúlni.
A nem FreeSync 2 HDR-es kijelzők a HDR-t úgy állítják elő, hogy a program tone mappingja után még van egy tone mapping fázis, illetve a HDR futószalag felett sincs a programnak semmi kontrollja. Ez lényegében rosszabb HDR képminőséget eredményez, nagyobb késleltetés mellett.
Az a baj a FreeSync 2 HDR-rel, hogy nem szabvány. Tehát ugyanúgy bezárod magad Radeonra, mint az eredeti G-Sync-kel GeForce-ra. Nyilván nincs mögötte hatalmas technikai innováció, az egész csak pár lekérhető adat a monitorban, illetve egy HDR futószalag a driverben, de ettől ez pont elég a bezárásra. Igazából ezt nagyon könnyen lehetne szabványosítani, mert nem igazán követel magának speckó hardvert, de lassan megy ez a buli is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A FreeSync 2 HDR egyedi a piacon. Semmi sem kínál hasonló feldolgozást HDR-re. Emiatt ennek azért van ára. A Microsoftnál elindult valami, hogy érdemes lenne magát a modellt szabványosítani. Ők is tudják, hogy mi a saját HDR pipeline-jük hibája, nem véletlenül használják az Xbox One-hoz az AMD-ét. Csak az a gond, hogy az AMD eléggé lassítja a folyamatokat, így hiába lenne benne az Intel és az NVIDIA, a szabványosítás még nagyon-nagyon messze van.
Ugye itt az a gond, hogy az Intel és az NVIDIA már azzal is kiegyezne, hogy elérjék azt a szintet, amit a FreeSync 2 HDR ad, de az AMD továbbfejlesztést szeretne, és ezért folyamatosan adják be az ötleteket. Ezzel látszatra nincs baj, de minden beadott javaslatot megvitat a Microsoft, vagyis gyakorlatilag megy vele az idő, akkor is, ha az Intel és az NVIDIA elfogadja. Végeredményben jó, ha jobb szabványos megoldás születik, de amíg folyamatosan dobálja be a technikákat, addig ezt is-azt is megvitatják, és majd eltelik másfél év mire megegyeznek. Onnan pedig még egy év mire lesz implementáció egy új Windows 10 frissítésben. Addig pedig az AMD megoldásán kívül nincs semmi, ami csak megközelítőleg is hasonló minőséget adna.(#31) AtHoS: A FreeSync 2 HDR-nek drágább a hitelesítése, bár nyilván nem annyira, hogy az a monitorgyártókat padlóra küldje. A FreeSync 2 HDR emellett nem szabvány, bár nyilván a végső ár a monitorgyártón múlik. Ugyanakkor az egésznek vannak például licencköltségei a játékfejlesztők felé. Nem egzakt, de külön szerződéseket kell kötni azért, hogy az AMD vállaljon rá támogatást. Ha csak úgy beépíti a játékfejlesztő, akkor ugyan működni fog, de az esetleges problémáknál az AMD addig mossa kezeit, amíg a stúdió nem fizet. Emellett a FreeSync 2 HDR-ért a Microsoft fizet, hogy az Xbox One-ban ezt tudják alkalmazni, és ne kelljen a saját HDR pipeline-jukat használni. Ezért nincs lilás árnyalata az Xbox One-on a HDR tartalmaknak, szemben a PC-vel.
Új hozzászólás Aktív témák
- XFX Swift Radeon RX 9070 OC Triple Fan Gaming Edition
- Csere-Beszámítás! MSI Suprim X RTX 3080 10GB Videokártya!
- PNY EPIC-X RGB RTX 5060Ti 16GB / Gigabyte EAGLE OC RTX 5070 12GB videokárty 3 év garancia 27% áfa
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GAINWARD RTX 4070 Ghost OC 12GB - ÚJ! 3 év garancia
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- Lenovo S10-2 Intel Atom retró csajszis netbook eladó
- Lenovo ThinkPad L15 Gen 2 - 15.6" FullHD IPS - i5-1135G7 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB THERMALTAKE Core V21 500W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest