Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    "az Android esetében előbb szükséges egy új API bevezetése"
    Hogyan? Ugye van 5 vagy 6 most fejből nem tudom GPU vendor(csak a nagyokat nézve 4), különböző generációkkal esetenként nagyon különböző architektúrákkal, így kb. az alacsonyszintű API kizárt.
    A fentiekből eredően elég lehetetlenek érzem, hogy a 3-4éven belül bármilyen közös API-t eszkábáljanak össze.
    Vagy van erre bármilyen esély úgy egyáltalán emberi időn belül? API-t megcsinálni mint láttuk az utóbbi időben nem olyan túl nagy dolog, de fejlesztő eszközöket és HW hozzáigazítani, az már kb. lehetetlen feladat a Google számára. Ezért is kapálózik a Droid bővítésével az nVidia, mert egyértelműen látszik, hogy alapból alkalmatlan erre.

    Megpróbálom kicsit nem technikai szempontból, hanem üzleti oldalról(pénz) nekifutni a dolognak.

    "A helyzet egyszerű, amennyiben a konkurensek nem lépnek, lemaradhatnak az AAA kategóriás játékok futtatása szempontjából."

    Számítanak az AAA címek? Illetve feltétlen szükség van rájuk mobilon?
    Az már a Shiled topikban is felmerült, hogy egy ilyen minőségű AAA játék fejlesztése nem éppen 2$ és a megtérülése iszonyat kétséges. Ha megnézem csak PlayStore-t, akkor annyi látszik, hogy pl. EA estén az AAA játékok kb. a 100e-s letöltést se érik el, amik fizetősek és erre még jön a 30%-os Store sarc mindenkinél.
    De még ha azt nézem, hogy a legsikeresebb NFS 1milla letöltéssel 3$-ért termelt 2milliót, legyen iOS-en 4milla és akkor gyakorlatilag 3 különböző API-t feltétezve (Metal, DX, OpenGL) nem feltétlen fogja a fejlesztési költséget fedezni. Ez most a legsikeresebb volt, a 100e letöltéses fizetősek totál bukta.
    Itt jön a F2P, aminél nem tudjuk a bevételeket illetve mivel folyamatos nyilván jobb a kiadónak, de egy nagyon költséges játék esetén mondjuk egy csak lassan becsorgó 10millás bevétel elég?
    Persze valamilyen szempontból F2P jobb a kiadóknak, mert egy sikerből a készülőt tudják folyamatosan finanszírozni.
    És akkor itt jönnek a független kis cégek arcade játékai, amik bevételben gyakorlatilag lesöprik az asztalról az egész AAA piacot, olyan szinten, hogy CCC, Clash of Clans milliárdokat termel. Akár hogy is nézem de mobile vonalon a arcade F2P kategória sokkal sikeresebb és jóval nagyobb bevételt generál mint az AAA címek.
    Egyáltalán nem feltétlen jó a kiadónak a sok különböző API, hiába vannak kész motorok, amik próbálnak mindent támogatni, ha túl nagy a HW diverzitás, még iOS-en is, ahol csak 3-4év múlva szabadulhatnak az OpenGL-től a valóságban. Főleg úgy hogy ES 3.0 helyett a HW korlátai miatt még mindig 2.0-én tötyögnek a játékok, úgy hogy a HW kepeségeinek töredékét használják ki, még a jelenlegi SW-vel is, legyen ez API vagy pénz korlát.

    A nem szabványos platformokat nem átívelő API-k elég problémásak ilyen szempontból sajnos, és a fejlesztés egyszerűsítése helyett a költségeket növelik inkább.

Új hozzászólás Aktív témák