Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Inarus

    addikt

    válasz DaveNo1 #256 üzenetére

    "Simán jobbak ezek mint bármelyik appstore játék."
    Ide most szivesen linkelnék egy hosszú és hangos röhögést! :DDD
    Helyette inkább ezt a két videót küldöm.
    [link]
    [link]

  • Inarus

    addikt

    Ulkesh:
    (#12): "A másik jövedelmező piac az oktatás. Gyerek megkapja év elején az iPad-jét és ezzel megkapta az összes könyvet amit használnia kell, el tudja vele készíteni a leckéjét, eléri vele a netet, folyamatosan kapcsolatban tud lenni az iskolával, a tanáraival és még szórakozni is tud vele."
    Ilyen rendszerekhez céleszközök testreszabott hardverrel és szoftveroldali résszel jobbak, mind megfelelés mind kicsinyes anyagi érdekekből. Amíg ilyenek nem készülnek az oktatási szféra számár (bármelyik országban is vagyunk), addig az iskolák többsége a legolcsóbb még használható megoldást - kvázi olcsó netbookokat - fogja választani. (A közbezes megoldások árnyalják a képet, de ezekbe itt inkább ne menjünk bele... :)) )

    (#87): "A jegyzetelés órán egy ostobaság, ami eltereli a figyelmedet a tananyagról és az előadásról, alapból megölve az interakciót."
    Ez az óra felépítésétől és a tanártól is függ. Egy valami tény: A legjobban akkor rögzül valami a fejedben, ha látod, hallod és a saját értelmezésed szerint feljegyzed. Ez eléggé tényszerű, nem véletlen tanítanak így évezredek óta. :U +Mindig lesznek olyan emberek, akik egy két fontosabbnak / érdekesebbnek tartott információt feljegyeznek. Ez szinte kényszeres.
    "Egy ilyen eszköz esetén a tanóra teljes anyaga az óra végén egy gombnyomásra a tanári gépről a tanuló készülékére kerül,[...]"
    Igen, ez is egy ideális elképzelés. Vannak már hasonló megoldások alakulóban itthon is.

    (#103): "Van egy tananyag, amit a tanárnak le kell adnia ez alapján készülhet kivonat, ami a jegyzet alapja. Az óra maga egy beszélgetős, párbeszédre és valódi oktatásra alapuló megoldás lenne. Az óra végén meg a diák megkapná az előre összeállított jegyzetet és az óra hanganyagát. Ha ebből nem vagy képes tanulni, akkor reménytelen vagy."
    Nem reménytelen. Egy jegyzetből / könyvből vagy bármilyen tananyagból te is ki szoktad emelni a lényegi elemeket és összekapcsolod azokat, hogy átláthasd a "nagy egészet". Vagy ha olyan jegyzetet adnának ki, ahol csak a megtanulandó mondatok vannak, akkor az kvázi verstanulás. Értelmetlen a legtöbb tárgyból.

    (#208) csab2:
    "De pl. történelemből abszolúte. Az óra ne azzal menjen el, hogy mindenki kapar mint egy őrült, hanem beszéljék meg a témát, nézzenek videót, stb.!"
    Ez attól függ, hogy a tanár hogy képes felépíteni az óráját. Ehhez nem kell netbookra / internettáblára átküldött jegyzet...
    "A hülye gyerek meg sokszor úgysem tud jegyzetelni, mert nem tudja kiemelni a lényeget és mindent le akar írni. A tanár óra végén kiadja a profi vázlatot. Szóval működne ez, de hangsúlyozom, hogy nem minden tantárgyból. Elméletből mindenképpen."
    Az embernek az iskolaévek alatt a tananyagon kívül olyan alap dolgokat is meg kell tanulnia, hogy hogyan is kell és mennyit jegyzetelni. Az, hogy van aki mindent leír, mert annyira töri magát (vagy inkább annyira nem tud ésszerűen jegyzetelni), nem jelenti azt, hogy ezen diákokat feltétlenül meg kell szabadítani a jegyzetelés terhétől. Nem lesz mindig ott valaki, aki megoldja neki / helyette. Erre kínál megoldást az iskolaévek alatt megszerezhető rutin.

Új hozzászólás Aktív témák