- Milyen okostelefont vegyek?
- Gyűjtögeti a Xiaomi 16 az engedélyeket
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Yettel topik
- Google Pixel 7a - venni vagy nem venni?
- Magisk
- iPhone topik
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Red Magic 10 Air - gaming telefon is lehet kecses
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz
con_di_B #318 üzenetére
en nemtom mit qrcsiznak el ennyire folyamatosan anno az ATI-nal is meg az AMD-nel is a videochip-knel, de a nvidia mindig gyorsabb tud lenni a FX fiaskon kivul kb, ami kb 15eve volt 1x, az ATI meg mindig csak loholt utana, es talan a Radeon9700-9800 volt az, amivel pariban tudott lenni ugy ahogy
mert elvileg sokal erosebb hardvere volt sokkal nagyobb szamitasi teljesitmeny meg savszelessegekkel, aztan vhogy megis az nvidia aktualis akarmilye volt a gyorsabb kisebb fogyi mellett is, kevesebb szamoloegyseggel isemlexem arra, amikor kijottek az elso TNT, TNT2, GF256 meg utana a GF2 es GF3 VGA-k is kb 8-10 honap telt el meg csak az elozo megjelenese ota, de mar kijott a ujabb gen es annnnyival gyorsabb volt a korabbi onmagahoz kepest is, hogy elkepeszto
es akkor meg az nvidia sem volt kitomve loveval ennyire, mert a Riva128 volt kb az elso vminek nevezheto cuccuka tobbi gyarto meg mintha vmi B ligaban versenyzett volna egymas ellen
itt is megnezed a nyers szamokat, a 2080-t ugy le kene vernie, mint vak a poharat, de nem
mondjuk legalabb arban tuti jobb lesz
azt a HBM RAM-s Radeon7-t meg absz nem is ertettem, hogy abban mi volt a koncepcio
Vega56/64 kb detto
alig lett gyorsabb a RX580/590-nel igazabol, de 2x annyiba kerul, meg 1.5x annyi W-t harap
dejo
ott is adtak volna ki RX6xx-kent 10nm-n a regi videochipet, vmivel meg magasabb orajelen, meg 32 helyett 64 ROP-l
ez a ket legutobbi technika vhogy nagyon bukora sikerult -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
con_di_B #298 üzenetére
Ugye az NGG az részlegesen működött, mert azon az AMD nem a primitve shadert érti, hanem sok funkció gyűjtőneve. A primitve shaderért felelős egyes hardveres blokkok hibáztak esetenként, ami baj volt, mert a kivágott háromszöget nem tudja a pipeline vége felé visszavarázsolni, ha mégis kellene.
Azt nem mondták el, hogy mi volt a defekt a hardverben, amiért a Vegában ez a képesség hibázott. Annyit tudni, hogy ennek volt direkt támogatása a Mantle-ben (az az API megmaradt ilyen belső tesztelésekre), és ha arra írtál egy programot, akkor meg lehetett azt csinálni, hogy működjön, de az AMD nem akarta a primitve shader pipeline-t elszeparálni a sztenderd pipeline-tól, mert isten tudja, hogy a Microsoft mikor fog rá csinálni egy olyan API-t, ami felrúgja a kompatibilitást a mostani pipeline-nal. Még ha csinálnak is, akkor is évek mire a fejlesztők átállnak rá, elvégre nem kompatibilis a régi hardverekkel. Emiatt döntöttek amellett, hogy a primitve shadert nem hozzák le API kiegészítésként sem, ahol amúgy működött. A Navi-ban megreszelték, hogy működjön a megoldás a sztenderd pipeline-on belül is, ami így a fejlesztők felé transzparens, és az sem gond, hogy a Microsoft vagy a Khronos fél kidobni a vertex és geometry shadert, mert marha sok kód van rá. Szerintem sose fog kiderülni, hogy mi volt a gond a hardverben.De volt egyébként itt gond. Nyilván nem akkora, de ha megnézed a BF5 shadereit, akkor világosan látszik, hogy mennyire nem ideálisak a legtöbb mai hardverhez. A Navi viszont ebben veri a 2080-at is. Full HD-ben a 2080 Ti-t és a Radeon VII-et, miközben ezek számítási teljesítményben ugye... [link] - probléma tehát van, és az AMD arra számít, hogy a többi játék is követni fogja a DICE irányát. Tehát muszáj volt ehhez hozzáigazítani a multiprocesszorokat.
(#300) Duck663: A vállalati vezetők rendre szoktak megbeszéléseket folytatni potenciális társulásról. Az, hogy erre nem bólint végül rá a vezetőség, nem jelenti azt, hogy ő rosszat tett. Az már az egyéni döntése, hogy emiatt bepöccent és elment az Intelhez. Ettől még nem csinált rosszat akkor, amikor gondolkodott a jövőről. Az volt a dolga.
-
válasz
con_di_B #234 üzenetére
Ha esetleg sikerül ebból még kihozni valamilyen leselejtezett nagyon olcsósított 5600-s szériát (nem olvastam sehol, h terveznének ilyet),
Pletykák vannak a Navi 12 és Navi 14 variánsról, amelyek olcsóbb, alacsonyabb teljesítményű változatok. Bejelentés / megjelenés várhatóan még idén...
-
válasz
con_di_B #231 üzenetére
Amit leírtál, az arról szól, hogy a margin per pillanat fontosabb, mint a piacszerzés - ettől még nem marginban versenyeznek. De lényegtelen, értem, mit akarsz mondani, és nagyrészt igaz is - azzal a fenntartással, hogy az AMD még most is alávágott az NVIDIA-nak ár/teljesítményben - de csak kicsit, hogy ne legyen nagyon vehemens a reakció. A 449 -> Super -> 399 szekvencia meg pont arra jó, hogy túl jó azért ne legyen az AMD-nek.
-
con_di_B
tag
válasz
con_di_B #109 üzenetére
Prociknál is az a fő vonal, h ez a chipletes történet marha magas kihozatallal gyártható. Ilyen alapon mondjuk 2 GPU-s Navi kártyának több értelme lenne, mint régen, de amennyire kipusztult a CF (ami amúgy hülyeség, mert explicit API-kkal tök jó multi-GPU rendereloket lehetne írni), azért ez meglepne.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Milyen légkondit a lakásba?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Futás, futópályák
- Home server / házi szerver építése
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- Windows 11
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S23 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új! Számla + 1-3ÉV Gari! Áfás! Gamer PC - Számítógép! I5 14400F / RTX 5060 Ti / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A16, Samsung Galaxy A26, Samsung Galaxy A36, Samsung Galaxy A56
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Xiaomi Redmi Note 12s 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest