Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • con_di_B

    tag

    válasz polika #27 üzenetére

    Annak ellenére, hogy a GPU-kban is van gyorsítótár, a standard módszer a memóriaelérés késleltetésének elrejtésére az, ha "túlterheled" a GPU-t és olyan sok melót adsz neki amiből ha némelyik le is akad, mert várni kell a (relatíve nagyon lassú!) videomemóriára, akkor is van a talonban más feladat, amire azonnal ráugorhat.

    Ez alapvetően mikroszinten történik, de ha csökkented a feladatok közötti függőségek számát, akkor elméletben kiszélesítheted az egyszerre egy GPU-ra pakolható feladatok mennyiségét, amivel sokkal jobban tud játszani a rendszer. Ez már egy izmosabb GCN-es APU nagyságrendjében is komoly tényező, nem kell hozzá R9-es GPU.

    A thermal throttling meg thermal throttling, de amennyire én tudom mire az energiagazdálkodási feature-ök érdemben kirúgják magukat, annak mindkét irányban számottevő késleltetése van, szóval ha nem eteted a kártyát rendesen, de mindezt apró kicsi idle csíkokból hozod össze, attól még a fogyasztás magas lesz, csak a hatékonyság lesz mégrosszabb.

  • con_di_B

    tag

    Ilyenkor azert erosen sirhatnekom szokott tamadni, de lehet, hogy csak felreertem a problemat, mindenesetre ehhez se Mantle, se DX12 nem kell, az OpenCL mar a kezdetektol fogva ad API-t az aszinkron compute-hoz. Az mas kerdes, hogy az implementacio mit tud vele kezdeni, de rosszabb semmi sem lesz attol, hogy, megirtad aszinkronra.

    Persze, lehetne mondani, hogy az OpenCL "nem tamogatott", de ami ezt a reszet illeti, AMD, NVIDIA, es Intel Windowsos GPU driverek legalabb az 1.1-et tamogatjak, az out-of-order command queue-kat ugyan nem, de azert kell megirni tobb command queue-val, es akkor kesz is.

    OpenGL interop ertelemszeruen definialva van, extension letezik a D3D11 interophoz is. Persze, en is tudom, hogy nem olyan kenyelmes mintha compute shadert hasznalna az ember, de attol meg nem kell azt mondani, hogy varni kell az aszinkron compute-ra, mert ez mar eleg regota elerheto, sot, hasznalt dolog.

    Hozzateszem, enelkul nem csodalom, hogy a GCN nem veri szanaszejjel a vilagot a jatekokban.

Új hozzászólás Aktív témák