Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kansas

    addikt

    válasz VirsLee #375 üzenetére

    Ezek szerint nem érted az egész SSD streaming-et.
    Épp az a lényege, hogy NEM TÖLTI BE a RAM-ba, ami nem szükséges az elkövetkező pár másodpercben, hanem ha kell valami, berántja SSD-ről. Akkor, amikor kell, nem előbb, nem szintek közt, nem tárol szemetet a RAM-ban csak mert valamikor kellhet és lassú lenne akkor beolvasni. Nem az a lényeg, hogy mennyi idő lenne beolvasni annyi adatot, ami telerakja a RAM-ot, mert nem cél, hogy adattal rakd tele a RAM-ot. Az a lényeg, hogy azt az 500MB-1GB-t ami azonnal kell, azt mennyi idő felszipkázni, hogy a RAM-ot lehessen dinamikus, feldolgozott adatnak használni, ne vigyen el belőle annyit a cache, így funkcionálisan kevesebb RAM kell, amellett hogy kijönnek azok az előnyök, amiket fentebb is írtam.
    Jelenleg azért nem ad PC-n az SSD érdemi előnyt, mert a PC is csak azt csinálja, amit egy DVD-vel, vagy HDD-vel tenne: felolvassa a sok statikus adatot róla a RAM-ba, aztán a következő töltőképernyőig javarészt onnan dolgozik, esetleg időnként a háttérben is töltögetve, de nem az azonnal szükséges infót, hanem a "majd egyszer az is kell" adatot.
    Mihelyt bejön PC-n is a DirectStorage használata(amit az RX6xxx és RTX3xxx szériák már támogatnak), ott is megváltozik a képlet, persze ott a nem homogén hardverpark miatt jóval lassabban, kompatibilitási módokat közbeékelve, hisz nem mindenki NVMe SSD-ről pörög, pláne nem PCIe v4-esről(Intel ugyebár még nem is támogatja, majd csak Rocket Lake-ben)

    Nem az a kérdés, hogy hiszel-e benne vagy sem, konzolon ez lesz, mert a két gyártó mindegyike rágyúrt ezerrel, a PC meg majd valamikor felzárkózik...

    A hosszú í pedig Alt-161, ha véletlenül kéne... ;)

Új hozzászólás Aktív témák