- Nonjour: nem fordít az EU-ban az AirPods
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Google Pixel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Kézbe fogható paradoxon lett az iPhone Air
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mumee
őstag
válasz
CsigaGyilkos #398 üzenetére
GN címe félrevezető.
A videó legvégén mondja el a lényeget. (bár véletlenül ott mondd single-t, ahol dual-t akart)
A memory interleaving a lényeg, nem a kitek mennyisége.
Van Single Rank memory meg Dual Rank Memory. (Nem dual-channel !)
Ha 4db Single Rank memóriád van (mint a GN videóban a 4x8GB) az ugyan olyan, mintha 2db Dual Rank memóriád lenne. (2db Dual Rank memória csak a 32GB-os és afeletti kit-ekből lehetséges jelenleg, de a 32GB-os kitekből se mind az !)
Ennél rosszabb, ha 2db Single Rank memóriád van. (GN videó 2x8GB)
Illetve ami papíron jobb, de a memória menedzsment miatt nem jobb, hanem ugyan olyan, az a 4db Dual Rank memória. (64GB és afelett)Ha cikk-ben szeretnél erről olvasni, abból még nincs 5000-es Ryzen frissességű, de ez elég pontos a témában. [link]
Ilyen szempontból elég nagy baromság amúgy GN-től, hogy most jutott el odáig, hogy rájött a Memory Interleaving (Rankok) fontos, hisz már a korábbi Ryzen-eknél is az volt...
Valahogy így :
-
Tudnál linkelni pls?! Szívesen elolvasnám! Csak mert eddig a Ryzen 3xxx serianál pont arról volt eddig szó, hogy nincs jelentősége a 2 vagy 4 modulos ramoknak, sőt inkább a 4 modulosokkal csak baj volt. Most meg itt a teszt egy Ryzen 5600x -el +10% performance a 4 modulos rammal. Akkor?
#358Yeffy: Szívesen! Reméltem, hogy hasznos/érdekes lehet másoknak is!
#381ollie: "Szóval hogy észrevehető különbség legyen fps-ben a Zen 2-höz képest, 4 memóriamodulodnak kell lennie, 1080p-ben kell játszanod, és le kell venned a grafikai részletességet a maximumról. Egyébként nem lesz akkora a különbség, hogy számítson."
Ooh erről megfeledkeztem, hogy a video tesztben 1080p volt a felbontás! Akkor 2k-4k -ban nem is lesz számottevő a 4 modulos ramnak az előnye? -
Persze, ezt igy értem, ezzel nincs gond. Tényleg jól is hangzik, hogy kevesebb RAM kell. A konzolokat valamivel mindig el kell adni. Nagyon pöpec volt a Cell is, jól is hangzott, gyakorlatban viszont nem sikerült kiaknázni rendesen. Arra céloztam, hogy azért, mert most a Sony-nál ez a szent grál, attól még nem biztos, hogy ennek lesz bármi jelentősége. A BOX SSD-je pl. fele olyan gyors csak
Az se lassú, csak a PS5-höz képest az
Direct storage jól hangzik, hogy nem kell a RAM-ba tolni az adatokat, aztán át a VRAM-ba, de nézzük majd meg, hogy ez mit is jelent a gyakorlatban. Konzol esetén nincs külön RAM/VRAM. Ez mennyit befolyásol rajta szerinted?
Szerk: köszi, numerikus sincs, igy macerás nyomogatni
2 hétig még kibirom nélküle utána talán visszakerülök a rendes gépem elé
-
janos666
nagyúr
Én ollie-val értek egyet, sőt, kicsit messzebb is viszem: szerintem nagyon is jó, hasznos, tanúságos nekünk látni, hogy a témában azért még ha alkalmanként kicsit hanyag/kapkodó személyek/csapatok is könnyen intézik úgy, hogy ekkora differenciák legyenek mások eredményeihez képest. Ez esetben épp ez deríthet fényt arra, hogy mennyire kényes a Zen a RAM-ra (még ha Zen1 óta tudjuk, hogy mindig az volt valamennyire), ebből fogja tudni pár potenciális vásárló, hogy nagyon figyeljen erre oda, ha optimális kialakításra hajt...
Pont annak nincs semmi értelme, ha 3-nál többen is copy-paste ugyan azt mérik le ugyan úgy. 3 forrás elég a független igazoláshoz, onnantól sokkal több információt szolgáltat az, hogy mi van, ha elmozdulna a körülmények valamilyen irányba. -
válasz
joysefke #391 üzenetére
Oké, 1080p-s tesztek a mérvadóak, de ők mégis teszteltek 4K-n és itt már egyértelmű, hogy néhol kifutunk a 16GB-ből.
Mitől kellene a 4K-hoz több system RAM, mint az 1080p-hez?
Amúgy egyetértek, hogy a TPU módszere nem elég alapos (sosem volt), de a fenti állítás nem állja meg a helyét. -
joysefke
veterán
A legtöbb játék 10giga alatt foglal a memóriából , és amúgy is a 1080p-s tesztek a mérvadóak.
Ez egy processzor teszt és ennek megfelelően illene az egyéb limitáló tényezőket eliminálni, hogy tényleg processzorteszt legyen. Főleg úgy, hogy ezen hardverek mellett +16GB RAM költsége elenyésző lenne a konfiguráció teljes értékéhez képest.
Oké, 1080p-s tesztek a mérvadóak, de ők mégis teszteltek 4K-n és itt már egyértelmű, hogy néhol kifutunk a 16GB-ből.
Ezt a hozzáállást hogyan lehet megvédeni? Miért tesztelnek (és publikálnak) olyan beállítások mellett, ahol egyértelműen kevés lehet a 16GB és ezáltal torzítja a méréseket?
Gondolom az AMD küldött a processzorok mellé memóriát is. Miért nem azt használták?
-
Sundesz
addikt
Ez sehogy sem magyarázza a TPU tesztet, ahol nem sokkal gyorsabb az 5600X a 3600X-nél. Egyszerűen szar amit csináltak be kell vallani. Pedig mindig olvasom őket és Zen 3-nál is ez az oldal volt az első, aztán csak néztem hogy milyen "gyenge" lett.
Más oldalakon az 5600X átlag 20-25 %-al gyorsabb játékokban az elődnél, ha ebből leveszünk 8 százalékot akkor is 15%-al gyorsabbnak kellene lennie.
-
wattafaka
senior tag
Szép szép, de számomra továbbra is irreleváns. Tegyük fel, hogy vennék egy 5900X-et a jelenlegi konfigomba. Az 5 éves 980-am nagyon messze van a 2080Ti szintjétől, szóval tuti máshogy festene az eredmény az egyes felsorolt CPU-kkal.
Iránymutatásnak jó, de ennyitől még nem rohannék a boltba. Ettől függetlenül elismerem, hogy odatette magát az AMD. Ettől függetlenül ami árképzés szempontjából Magyarországon történik, azt büntetni kellene, mert ez a boltok zsidóságán kívül semmi másra nem fogható.
Csak egy példa:
RTX 2080Super 700$ - 300 ezer forint
RTX 3070 500$ 350 ezer forint
Szóval nem kell az árfolyamokra fogni semmit. CPU helyzet ugyanez kb.#387bunfi
Hozzácsapok még egy fél kecskét. Pont van lefagyasztva. -
Kansas
addikt
Ezek szerint nem érted az egész SSD streaming-et.
Épp az a lényege, hogy NEM TÖLTI BE a RAM-ba, ami nem szükséges az elkövetkező pár másodpercben, hanem ha kell valami, berántja SSD-ről. Akkor, amikor kell, nem előbb, nem szintek közt, nem tárol szemetet a RAM-ban csak mert valamikor kellhet és lassú lenne akkor beolvasni. Nem az a lényeg, hogy mennyi idő lenne beolvasni annyi adatot, ami telerakja a RAM-ot, mert nem cél, hogy adattal rakd tele a RAM-ot. Az a lényeg, hogy azt az 500MB-1GB-t ami azonnal kell, azt mennyi idő felszipkázni, hogy a RAM-ot lehessen dinamikus, feldolgozott adatnak használni, ne vigyen el belőle annyit a cache, így funkcionálisan kevesebb RAM kell, amellett hogy kijönnek azok az előnyök, amiket fentebb is írtam.
Jelenleg azért nem ad PC-n az SSD érdemi előnyt, mert a PC is csak azt csinálja, amit egy DVD-vel, vagy HDD-vel tenne: felolvassa a sok statikus adatot róla a RAM-ba, aztán a következő töltőképernyőig javarészt onnan dolgozik, esetleg időnként a háttérben is töltögetve, de nem az azonnal szükséges infót, hanem a "majd egyszer az is kell" adatot.
Mihelyt bejön PC-n is a DirectStorage használata(amit az RX6xxx és RTX3xxx szériák már támogatnak), ott is megváltozik a képlet, persze ott a nem homogén hardverpark miatt jóval lassabban, kompatibilitási módokat közbeékelve, hisz nem mindenki NVMe SSD-ről pörög, pláne nem PCIe v4-esről(Intel ugyebár még nem is támogatja, majd csak Rocket Lake-ben)Nem az a kérdés, hogy hiszel-e benne vagy sem, konzolon ez lesz, mert a két gyártó mindegyike rágyúrt ezerrel, a PC meg majd valamikor felzárkózik...
A hosszú í pedig Alt-161, ha véletlenül kéne...
-
bunfi
őstag
Metodikát írtam, a konfiguráció annak is a kérdése, hogy kinek mi áll a rendelkezésére, viszont az, hogy milyen gondolatmenet mentén szervezi a tesztet azt össze lehetne foglalni egy bekezdésben, mert akkor nem nekem kell találgatnom, hogy mi volt a scopeja a tesztnek. Nincs azzal baj, ha valaki 2 modulosan tesztel vagy ilyen/olyan alaplappal. (Persze abból is előjöhetnek anomáliák, amiket illő lenne kivizsgálni.) Csak elég fárasztó a "hibát" keresni, vagy azt vizsgálni, hogy egy másik tesztben miért nem ennyi jött ki... Vagy épp a teszternek mentegetőzni/lamentálni...
Bár alapvetően bilibe lóg a kezem, hiszen mostanság nagyon divat lett a jószág százalékos előnyben összefoglalni... akit meg érdekel, hogy élve milyen, az próbálkozzon a kommentekben/fórumokban... már amelyiket nem önt el a márkahűség és a szent meggyőződés követhetetlen kommentáradata.
-
válasz
joysefke #384 üzenetére
16GB RAM egyértelműen szűk kersztmetszet lehet némely játék 4K felbontáson való futtatása esetén. Ezt nekik tudniuk kellett.
A legtöbb játék 10giga alatt foglal a memóriából, és amúgy is a 1080p-s tesztek a mérvadóak.
Egyértelműen nem.
Nem 2 modul vs 4 modulról van szó, hanem 2 rank vs 4 rankról.A GamersNexus nem rankokról beszél, nézd meg a videót amit linkeltem.
-
joysefke
veterán
Miért kéne minden tesztoldalnak 100%-ig ugyanazt a konfigot használnia?
1,
Nem kell, de egy elvárt szintet alaposság és pártatlanság terén el kellene érni. A TPU ezt nem érte el. Ha kiszedem a TPU tesztjéből az AMD processzorokat, akkor is blődség az eredmény játékos része. Ebben az esetben nem kellene egy egyszerű reality checknek történnie a szerkesztőségnél?2,
Miféle megfontolással jutottak el oda, hogy ezeket a hardvereket 2x8GB RAM társaságában futtatják. nagyságrendileg ~1000$-os CPU-król, VGA-ról és mondjuk 300$-os lapról beszélünk.16GB RAM egyértelműen szűk kersztmetszet lehet némely játék 4K felbontáson való futtatása esetén. Ezt nekik tudniuk kellett.
3,
"- 2 vagy 4 ram modul (van olyan játék, ahol 8% gyorsulás van a 4 modullal a 2-höz képest!)"Egyértelműen nem.
Nem 2 modul vs 4 modulról van szó, hanem 2 rank vs 4 rankról.
Ha dual rank modulos kitekkel teszteltek volna, akkor már egy darab dual channel kittel megvan a 4 rank kettő modullal.
Anandtechnél játékokban padló felmosás volt. 1db 32GB dual channel kittel teszteltek. (dual rank modulok)
megj: a ZEN2 tesztet az andandtech eléggé elszúrta és akkor újramérés lett a vége. Jó nagy égés volt nekik..el tudod képzelni, hogy egy nagy oldal tesztelője ezekkel dolgokkal nincsen tisztában és nem látja az első 1-2 nap után, hogy valami nagypon nem stimmel?
-
wattafaka
senior tag
válasz
Malibutomi #370 üzenetére
Vitathatatlan tény, hogy több mint érdekes az eredmény, de nem volt igényem a fél napomat rászánni a "legit" tesztek kutatásának. Elég szomorú, hogy már az igazságot is kutatni kell manapság, ezért sem értem a habzó szájas vagdalózást egy-egy diagram belinkelésével.
Ettől függetlenül a mondandóm továbbra is megállja a helyet, hogy egyesek mérhetetlen időt/energiát fektetnek abba (amit akár produktív tevékenységre is fordíthatnának), hogy másokat (vagy magukat?) meggyőzzenek pár %-ról, miközben legtöbbünknek 4-5 év múlva lesz ilyen processzorunk használtan, amikről a vérremenő viták mennek.
A statisztika veszélyes fegyver, még csak hazudni sem kell benne, csak a megfelelő adatokat kell a felhasználó arcába tolni, és már megy is a gyilok.
#369bunfi
45-esetleg?de az utolsó ajánlatom 50, annál pofátlanság lenne feljebb menni..
-
Miért kéne minden tesztoldalnak 100%-ig ugyanazt a konfigot használnia? Nem reális elvárás. Ha mindegyik ideális konfigot használ, akkor meg az a probléma, hogy egy
átlagos konfigban meg úgysem lesz különbség a Zen 2-höz képest. És hidd el, nem nagyon lesz.Egyébként a különbségek ezek miatt vannak:
- 2 vagy 4 ram modul (van olyan játék, ahol 8% gyorsulás van a 4 modullal a 2-höz képest!)
- ram késleltetések (ezek sem voltak egységesek)
- játék grafikai beállításai (van ahol low vagy medium beállításokkal, van ahol mindent kimaxolva teszteltek)
- vga típusa
- felbontás (a legtöbb oldalon van 1080p-s teszt, de van olyan is, ahol 1440p a minimum)Szóval hogy észrevehető különbség legyen fps-ben a Zen 2-höz képest, 4 memóriamodulodnak kell lennie, 1080p-ben kell játszanod, és le kell venned a grafikai részletességet a maximumról. Egyébként nem lesz akkora a különbség, hogy számítson.
-
joysefke
veterán
A TPU-s differencia abból ered, hogy ők ilyen eredményeket akartak produkálni, ahhoz meg hogy ez eredmény "védhető" legyen olyan beállítások kellettek amilyenek.
Komolyan gondolod, hogy a nagy tesztoldalak nem tudják a két hetes tesztciklus közepén, hogy 1-1 eredményük mennyire tükrözi a valóságot és mennyire fog elütni attól ami máshol kijön? És nincs már róla menet közben egy jó sejtésük, hogy egy-egy elütő eredmény minek lehet a következménye?
amikor olvasom/nézem a Computerbase-t, Hardware Unboxedet, Gamers Nexust stb akkor mindig utalnak rá, hogy 1-2 kiugró eredményt 2x leteszteltek és menet közben ellenőrizték, hogy más értelmesen tesztelő oldalaknál is hasonló eredmény jött-e ki. Mindenkinek megvannak erre a kapcsolatai.
Ezen felül bőven van rá idő (és a jobbak meg is teszik) hogy fura eredmények esetén megkérdezzék közvetlenül a gyártót, hogy most akkor mi van. "félrekonfiguráltunk valamit, bug van, vagy ez így tényleg csak ennyit tud" alapon...
Sőtt mondog jobbat: amikor a gyártó review-ra küldi a hardwerét, már előre leteszteli, tudja, hogy adott teszten kb milyen eredmény kell kijöjjön. Ez mondjuk eddig nem kéne senkit meglepjen. Amikor kiköldik a hardwert általában az ismertebb tesztekhez a hardverrel együtt küldenek iránymutató értékeket, hogy nekik ennyi vagy annyi pontot dob a hardver.
Ha a tesztelő konzisztensen más mér, akkor az értelmesebbek visszakérdeznek és egyeztetik a beállításokat stb. különben könnyen pofára esés lesz a vége.
Már akinek fontos a saját jó híre...A TPU-s tesztnél egyébként még az inteles processzorok eredményei sem konzisztensek...
-
bunfi
őstag
Akkor nem nagyon értem miért kellett így kiadni a tesztet, ezzel táptalajt adni a puffogásnak és a félig igaz/félig hamis információk terjesztésének... Kezd egy kicsit zavaró lenni, hogy tesztmetodikában olvad el 10-20-30% előny... és akkor felmerül a kérdés, hogy mi az igaz, melyik metodika modellezi le legjobban a hétköznapi/valós különbségeket?
-
válasz
janos666 #372 üzenetére
TPU elvileg jövő hétre ígér szintén egy mélyreható memória tesztet, mert ők is erre jutottak, hogy a differencia nagyja a ram konfigból ered. (kisebb része meg abból, hogy 2080ti-vel tesztelik a max fps-t, és nem 3080/3090-el. Bár van 3090-jük, de azzal még nem volt elég idejük az összes régi CPU-t újratesztelni)
-
Az alacsonyabb lovat ird meg pls. annak, akinek válaszoltam. Ő kezdett ilyen stilusban, én csak megismételtem a mondatát, hogy vegye észre magát.
Én nem hiszek ebben, amit irtok. (Bocs, nincs hosszú i). Ha valamit az elmúlt 20 évben megtanultunk, akkor az az, hogy a fejlesztő cégek egyre lustábbak, és egyre kevesebbet fektetnek a dologban. Most elértek oda, hogy teljesen standard a platform, amit a MS kinál nekik. Sony valamennyire beleszólhat, de szerintem nem érdeke, hogy eltérjen nagyon a az MS/AMD iránytól és megint az Ő platformjuk legyen a nehezen fejleszthető, mint a Cell idején. Arra céloztam, hogy szerintem a szoftver fejlesztő cégeknek a célja a minimal effort elv lesz szokás szerint.
Az SSD streaming-ben én annyira nem hiszek, mint Te. Mert persze az jó lesz, hogy minimális lesz a töltési idő, de egyszerűen olyan a sebessége a PCI-E 4-es SSD-knek, amivel nem tud mit kezdeni szerintem egy szoftverfejlesztő. Biztosan jó lesz valamire, csak kicsit szerintem túl van lihegve. 5.5GB/s, tömöritéssel 8-9GB/s a Sony szerint, és kb. 22GB/s a spéci chip adatfeldolgozó teljesitménye. Arra vagyok kiváncsi, hogy mire?
16GB RAM van benne, legyen szabad mondjuk 13-14GB a játékoknak. Másfél másodperc alatt teletolja és utána mi van?
Utána elkezdesz játszani, aztán egyszer majd megint be kell olvasni valamit, de ugye azért egy játékban másfél másodperc alatt sok minden nem fog történni. Van egy játékod, ami 60GB-ot foglal. 8s alatt betölthetnéd az egészet, ha lenne hova, de amúgy nincs rá szükség
Ezért kiváncsi vagyok mit akarnak kihozni belőle. Az ilyen nagy tech cégeknek sokszor vannak öncélú fejlesztései, amikről később kiderül, hogy nem váltotta meg a világot. Gondolom 1-2 éven belül meglátjuk, hogy lesz-e bármi értelme annak, hogy 8-9GB/s a sebesség. PC-n még a 500MB/s SATA vs 3-5GB nvme se ad érdemi különbséget, ezért kicsit szkeptikus vagyok. De legyen nektek igazatok és váltsák meg vele a világot.
-
Malibutomi
nagyúr
Tudok ezekrol amiket irsz, de ha osszeadod oket sem lesz akkora kulonbseg .
Nezd ezt:
TPU shadow of the Tomb Raider 1080p
3600X 188.4FPS
5600X 188.6FPS0.2FPS kulonbseg.
Hardwareunboxed:
3600X 121FPS
5600X 159FPSGamersnexus:
3600X 136FPS
5600X 195FPSAzert ne mondjuk hogy ez nincs elcseszve....meg ha a legjobb vs legszarabb memoria felallat nezzuk lehetne mondjuk 10% kulonbseg a tesztek kozott...na de 0.2FPS vs 40-50FPS?
Az a teszt el van cseszve fullra
-
-
válasz
Malibutomi #370 üzenetére
Nincs az elcseszve, csak máshogy teszteltek mint a többiek, és utólag derült ki, hogy ezen mennyi múlik. Eleve a 2 ramstick vs 4db-on 8-10% bukó van zen3 esetén. Hát még ha csak 3200-ast használ, 3600-3800-4000 helyett. Szóval zen3-mal nem csak a proci drága, meg az alaplap, de még vehetsz 4db-os ramot is, és abból is jó drágát. Ha ez mind együtt van, akkor gyorsabb mint az intel játékokban (is). Ennyi a történet.
-
válasz
wattafaka #367 üzenetére
Hát nemtom, én 92-ben örültem ha lyuk van a seggemen, és meg tudom venni azt az egyet ami a boltban van, vagyis egy fasza VLB-s Trident 8900-at
Ez a rivalizálás kb a Riva TNT-vel kezdődött 98 körül. Sőt, a prociknál már sokkal előbb megvolt, nagyjából a K5-nél 95-ben, de én emlékszek vitákról már a AM386 időkből isÉs ez a rivalizálás azóta semmit sem változott, vásárlói szinten sem
Az újdonság annyi, hogy manapság az arcodba tolja az internet a rivalizálást, anno erre sokkal szerényebb felületek voltak csak.
-
wattafaka
senior tag
Optimális felhasználó 1990:
1. vásárlási igény
2. tájékozódás
3. gyűjtés / már megvan az összeg
4. vásárlásMostanában a 4. pontot felváltotta az értelmetlen gyötrelmes kínlódás, amiben a userek rage módban próbálják egymást győzködni különféle kiragadott tesztrészletekkel (amit egy intelligens ember tud, hogy önmagában egyik sem mérvadó, találni ilyet is, olyat is), ahelyett, hogy takarodnának a boltba, vennék és használnák. Nem, ehelyett itt kell a saját lelki frusztrációjukat azzal próbálva csökkenteni, hogy a másikat oltják. Mindeközben 5. generációval korábbi CPU van a gépükben. Olyan hardwerrel hencegni pedig, ami fizikailag nincs is a tulajdonodban főleg alacsony intelligenciára vall. Írkálhatod a Mercedes fórumban, hogy a Bugatti gyorsabb, de ha közben egy Ford Focusod van, akkor az probléma a fejben.
Mindez úgy történik, hogy lényegi különbség nincs a két csúcskártya között, agyonverésről/kettéhugyozásról szó sincs egyik oldalról sem.
@Techpowerup
Teljesítményben kb. ugyanaz az i9-9900K mint az R9 5900X. Egyik tesztben ez a gyorsabb, másikban az. Áruk ugyanúgy 550 dollár.
Teljes rendszer fogyasztás/°C:
i9: 336W / 71°C
R9: 381W / 67°CElcseszett egy generáció
(és nem a CPU-ra értettem..)
Egyébként azt is írhatnám, hogy ugyanitt eladó MSI 3070 20 ezerért 3 év garanciával, az ilyen kommentek úgyis láthatatlanok
-
Kansas
addikt
Hoppá, erre elfelejtettem reagálni:
"A régin fut kisebb képfrissítés és alacsonyabb felbontás mellett, és nem lesz benne ray tracing, ennyi kb." - nagyon nem ennyi, mégpedig az SSD streaming miatt. Amit az új SSD-kre optimalizálnak ugyanis, az nem fog futni a régi konzolon jelentősebb áttervezés nélkül, sőt, tippem szerint azok a címek csak az új generációs konzolokra jönnek ki majd.
Merthogy az SSD streaming az a pályatervezésre is hatással lesz, ha teljesen kihasználják:
- nincs több töltőképernyő pályák/pályarészek közt
- nagyobb sebességű mozgás lehetséges a pályarészek közt
- nincs több háttérműveleteket elfedő cső-pályarész, innentől csak akkor mész ilyen helyekre, ha a narratíva kívánja meg, nem fognak a töltés miatt belekényszeríteni...Ezek mindegyike olyan dolog, amit komolyabb újratervezés nélkül nem lehet backportolni az SSD-vel nem rendelkező konzolokra, még ha amúgy a kraft elég is lenne(pl. XOX esetében) egy csökkentett felbontás/framerate mellett.
És akkor még nem volt szó az audio-ról, amiben a PS5 nagyot tervez gurítani... -
Kansas
addikt
Azért kicsit alacsonyabb lóra válthatnál... bár a mostani váltás kétségtelenül nincs akkora, mint Power arch-ról X86-ra váltani, azért a GCN vs RDNA2 is két külön architektúra és a ZEN2 is messze van a Jaguar képességeitől, messze nem csak a frekvencia és a magok száma a különbség! Ezek mellett az API is jelentősen más - még PC-n is a játékok többsége nem lépte meg a DX11->DX12 váltást, pedig ott már öt éve elérhető, itt pedig rögtön DX12U feature szintre kéne ugrani... nem lepne meg például, ha a játékok jó része még egy ideig RT-nélküli lenne, kivéve a 1st party AAA címeket. És igen, tudom, hogy a PS5 nem DX alapon működik, de a Sony custom API-je ugyanazt a feature-szintet támogatja - ami nem csoda, hisz a vas alatta közel azonos, a custom egységek nem igazán a CPU vagy GPU részt érintik, "csak" az audio és SSD-vezérlőt illetve a HW decode-ot.
-
Szerintem az igazság félúton van.
Nyilván sokkal kevesebb dolgot kell átírni az új konkzolra, de azért valószínű, hogy az újabb CPU és GPU rejteget olyan lehetőségeket, amit az előzőnél nem. Valószínű, hogy pár korábbi optimalizálás pont lassítani fog az új konzolon, néhány újra meg szükség lesz a maximális teljesítményhez. Plusz ott van a RT is.
Szóval szerintem is sokkal gyorsabban fogják elérni a max tempót az új konzolok, de egyáltalán nem biztos, hogy egyből az elején. -
Ne haragudj, de ekkora marhaságot ritkán olvasni. 7 éve x86-on és radeon-on vannak a konzolok. Ha 7 év nem volt elég megismerni, akkor a következő 7 sem lesz elég, ugyanis maradtak x86-on és radeon-on
Eddig azért játszották el, mert volt architektúra váltás. Most ugyanaz lesz a beszállitó, mint 7 éve folyamatosan. Nem véletlenül lesz visszafelé kompatibilis. Sokkal könnyebben fognak fejleszteni rá, mint eddig bármikor. Ha megint elsütik ezt a bullshitet az nagyon szomorú. -
Mumee
őstag
válasz
CsigaGyilkos #356 üzenetére
Dual rank a lényeg amiről már annyit beszéltünk a másik topicban.
CL14-et meg van kit, ami tud 4000mhz felett, így irreleváns. -
Kansas
addikt
Kétségtelen, hogy ez most jóval egyszerűbb, mint pl. egy PS2->PS3 váltás, de attól még van újdonság bőven, amire tudni kell optimalizálni - főleg az RT, az SSD streaming és a mesh/primitive shader ami kihívást jelent optimalizálás szempontjából, de valóban, én is azt várom, hogy ennél a generációválktásnál hamarabb rájönnek mint a korábbiaknál, de az első évben így se várok csodákat.
#355 morgyi: erősen kétlem, hogy annyi presettel dolgozna bármelyik stúdió, szerintem lesz egy alap meg egy boost, ami az fps-re gyúr, és ennyi, de lehet olyan játék, ahol csak egy lesz.
-
#30786816
törölt tag
Jézusom ezek az árak
Ennyit akkor a csodás tervemről, hogy olcsó MacBook mellé építek egy erős PC-t egy erős MacBook árából
Azt hiszem újra kell számolnom, hogy megéri-e cloudba költöztetni a munkafolyamatok nagyját, mert legutóbb nagyon nem ilyen számokkal kalkuláltam...
-
Yeffy
veterán
válasz
CsigaGyilkos #356 üzenetére
kosz a linket, hasonlot kerestem mar en is egy ideje, kivancsi vagyok/voltam, h van-e jelentos elteres.
-
Itt van a memori teszt Ryzen 5xxx sorozattal. Na itt van egy teszt amit vártam és kerestem. Érdemes megnézni, mert 5600x -el végezték a tesztet. Igaz az, hogy 3200Mhz is tökéletesen elég az új 5xxx sorozatnak. Jól látható a tesztekben, hogy a 3200Mhz Cl14@stock memoriával teljesített legjjobban az 5600x. Viszont érdekes, hogy a 4 sticks vs 2 sticks memoria modulok között "mekkora eltérés van". A magasabb órajelű ramok nem szerepeltek jobban, sőt... A magasabb késleltetés miatt gyengébbek vagy azonos eredményeket produkáltak a 3200Mhz változattal.
-
Azt hiszem ezt az elméletet újra kell gondolni. Régebben ez azért volt jellemző, mert az új generáció új cpu/gpu architektúrát hozott. Gyorsabbak lettek. X86, radeon, több ram, ssd, mintha egy PC-t fejlesztenél. A régebbi felállásban az is korlátozta őket, hogy az első pár évben a régi gépre is ki kellett adni, dupla meló. Most egyszerűbb. A régin fut kisebb képfrissítés és alacsonyabb felbontás mellett, és nem lesz benne ray tracing, ennyi kb.
-
Kansas
addikt
Marhaság. Épp hogy a konzolgenerációk életciklusának az elején nem szokták a megjelenő játékok teljesen kihasználni az aktuális hardvert, és ahogy a fejlesztők belejönnek, úgy javul a helyzet. A PS4-es játékokhoz meg szükség lesz egy-egy patch-re hogy gyorsabban és/vagy szebben menjenek a PS5-ön, ahogy szükség volt a PS4Pro megjelenése után is.
Az meg már az fejlesztők dolga, hogy eldöntsék, a rendelkezésre álló erőforrásokat mire költik, több fps-re vagy jobb grafikára, netán fizikára vagy AI-ra.
Ahol fontos lesz, hogy legyen 120fps, ott lesz, ebben biztos lehetsz. Csak azért, hogy oda legyen írva, nem érdemes erőltetni... a legtöbben még mindig 60Hz-es TV-n játszanak konzollal és pont leszarják a 120fps-t, szóval olyan eszelősen nagy nyomás sincs rajtuk... -
Kansas
addikt
"Ja, és még a backward compatible játékok többsége is csak 60 fps lesz a next gen konzolokon."- mert nem natívan futnak, hanem az előző generációs pro konzolokkal(PS4Pro/XOX) kompatibilis módban.
Az meg, gondolom, nem meglepő, hogy a multis címeken nagyobb hangsúlyt fektetnek a magasabb frissítésre, mint pl. egy single-player sétaszimulátor esetén.
A játékok pedig az időp ősorán nem csak grafikailag fognak fejlődni, hanem optimalizáltságban is(részben szükséges is a grafikai fejlődéshez), illetve a fejlesztők megtanulják igazából kihasználni az új konzol-feature-öket, mint pl a raytracing(nem, nem ugyanaz PC-re RT-t optimalizálni, mint fix hardverre a konzolban) illetve az abszolút újdonság SSD-streaming. -
válasz
makkmarce #343 üzenetére
Milyen játékok mennek 120 fps-sel? Nem véletlen, hogy a PS5 nyitócíme, a Miles Morales 30 fps a next gen konzolon (60 fps performance módban, itt nincs ray tracing). Szóval még a next geneken is ritka lesz a 120fps, már most a megjelenéskor is, később, ahogy fejlődnek a játékok grafikailag, meg egyáltalán nem lesz. Ja, és még a backward compatible játékok többsége is csak 60 fps lesz a next gen konzolokon.
-
válasz
paprobert #313 üzenetére
mielőtt leragadsz a konzol 30 fps-nél, nézz meg pár tesztet.
sok új játék már 120 fps-el megy, a 30 at meg már rég elfelejtették.
cpu meg egyébként se kell a sok fps-nek, arra gpu kell.
cpu csak akkor, ha sokminden olyan dolog mozog, amit GPU-ból nem lehet mozgatni. + a fizika, amit egy ütemezővel lehet futtatni 30 fps-el úgy, hogy közben interpolálsz, és a játék meg 120-al fut. -
joey04
titán
válasz
CsigaGyilkos #323 üzenetére
láthatóan nem érted. nem baj.
-
Ixion77
addikt
válasz
joysefke #338 üzenetére
Aorus Pro hol 40eFt? Én 60e-től látom indulni.
Szerk.: Jah, megvan. Ez valami M alkódú változat.
-
joysefke
veterán
válasz
CPT.Pirk #335 üzenetére
Ahogy néztem az Aorus pro az egyetlen ami elérhető pénzért ad optikai hangkimenetet.
Nekem másik fontos pont a ventik minél szabadabb (le-)szabályozhatósága gondolom ez majd akkor derül ki, ha megveszem. Manuálok nem nagyon mennek bele, hogy terheletlenül mennyire lehet leszabályozni/megállítani a ventiket.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
joysefke #334 üzenetére
Még nem vettem meg az alaplapot, per pillanat versenyben van vele a Giga B550m S2H, aminek pont úgy vannak az alaplapi slotjai, hogy a hangkártyám nem lenne útban a vga szellőzésének, mert fölötte lenne. Igaz ez annyira az Aurousnál se lenne annyira probléma, viszont olyan 10k-val drágább és nem biztos, hogy kihasználnám az extrái bármelyikét is.
Még vacillálok. -
joysefke
veterán
válasz
CPT.Pirk #332 üzenetére
Szvsz teljesen fölösleges és kontraproduktív lenne taktikázniuk.
Itt az "ami a csövön kifér" a helyes megközelítés amíg nincsen minden piaci szegmensben értékelhető részesedésük.Szvsz az is lehetséges hogy az 5nm - DDR5 - PCIE5 szentháromságot megtörik és a kövi ZEN egyszerűen 5nm-en jön DDR4-gyel..
Végül Giga B550m Aorus pro-t vettél? mennyire vagy megelégedve vele?
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
-
Yeffy
veterán
válasz
Piszmaty76 #328 üzenetére
az rendben van, en is olvastam, de szerintem nem Zen 3+ lesz a neve (meg ha valoban "fel fejlesztes" lesz, mint pl a Zen+), hanem Zen 4.
de kivancsian varom. nem varnek en sem nagy DDR5 felfutast mondjuk 2022, de inkabb 23-ig. eloszor ugy is horror aron lesz lassabb, mint kb minden eddigi generaciovaltasnal. aztan majd idovel gyorsulnak es olcsosodnak.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
Piszmaty76 #328 üzenetére
Ezt itt a PH!-n is írták április körül. Logikusnak is hangzik, mivel nem akarják 2022 előtt behozni a DDR5-öt AMD oldalon desktopra.
-
Yeffy
veterán
válasz
Piszmaty76 #320 üzenetére
szerintem mivel Zen 2+ sem volt, 3+ sem igen varhato, tudtommal mar nem pluszoznak, "egesz" genek jonnek. legalabb is szamozasilag.
de majd kijavitanak, ha hulyeseget irtam. -
Hááát.. úgy látom Te is hajlamos vagy megvenni egy-két olyan terméket, ami nem a tudatos vásárlók által előnyben részesített termék. Pl. Iphone 11...
Szóval miért is baj, hogy valaki szimpatizál egy céggel? Intel és AMD elég közel van árazásban és teljesítményben. Miért ne dönthetne a szimpátia? Ha az AMD majd nem hoz érdemi fejlesztést évekig, csak az Intel, akkor visszanyerheti az emberek bizalmát. Addig is a DIY szegmenst bukta. DIY az a szegmens, ahol az ember a saját pénzén vásárolja a terméket, nem cégen, kedvezmény programon, legális és nem legális csúszópénzeken, a'la vállalati beszerzés...Nekem is szimpatikusabb az AMD, ennek ellenére használtam a Ryzen megjelenése előtt Intelt, mert túl gyenge volt az AMD ajánlata. Amikor megvettem az i5-öt, akkor se azért, mert szimpatikus volt az Intel. Szimplán jobb volt az ajánlat. Verseny ellenes magatartás, 8-10 évig 4 mag, jó kis kamuzások a teljesítmény mérésnél, még egy IT security céget is gründoltak a Ryzen indulásakor, hogy szopassák az AMD-t. Szóval a vásárlásnál ezt is figyelembe lehet venni. Nekem jobban esik, hogy nem egy ilyen céghez megy a pénzem. Ez is egy szempont, amikor kiélezett a verseny és mindkét oldalon hasonló a teljesítmény.
-
Zotya84
őstag
Azért a pénzért én azon év nyarán 1700X-et vettem, és még maradt is belőle...
És igen, akkor a piacszerzésért igen sokat megtett AMD, most meg megy a hiszti, hogy a procijaik drágák. Én még emlékszem, mikor a Toledos X2 4400+ért kifizettem a 75 papírt, miközben 35-ért kazán-Prescottot lehetett kapni. -
Nem ilyen egyszerű a dolog! Az tény hogy az új termékpalettát árazhatták volna kicsit lentebb! De miért tették volna, ha még így is árt/érték arányába elég jónak minősülnek! Intel a 210 000 -es 10900K procijával, Nvidia a 400 000-700 000Ft -os vgai mellett nem volt nehéz ilyen magas árcédulát kalkulálni. Az 5800x bőven hozza a 10900K teljesítményét és még így is legalább 30K -val olcsóbb. Radeon 6800x/6900x kártyákkal még jobban ki fog jönni az 5800x/5900x előnye. Akkor most miért is kapzsi? Az hogy a jelenlegi piachoz igazította az árakat nem feltétlen mondanám kapzsiságnak, inkább ügyes üzletpolitikának. Jelenlegi high end termékek ár/érték arányát továbbra is viszi AMD, csak most már mindezt úgy, hogy övéké a leggyorsabb cím is egyben. Azért ez nem rossz!
-
joey04
titán
válasz
Piszmaty76 #214 üzenetére
Nonono... én nem mondtam, hogy bunkók, vagy hogy ne kérjék el az árát. Annyit mondtam, hogy az amd pont annyira pénzéhes és kapzsi vállalat, mint az intel. ennyi. csak mert sokan itt erkölcsi alapon drukkolnak neki.
ettől még ha jobb ár/érték arányt hoznak, azt kell venni. nekem is amd procim van.
-
#18712832
törölt tag
Én csak röhögni tudok azokon akik megveszik ezeket a legújjabb szarokat túl árazva baker 8 éves konfigokra írják a játékokat
-
Piszmaty76
aktív tag
válasz
MegalodonS #319 üzenetére
A 3800X/X570 Hero kombóm miatt engem sem hajt a tatár, egy esetleges 12 magos Zen3+-ot is ráérek megvárni. Utána nagyon sok év múlva jöhet majd az AM5-re váltás...
-
MegalodonS
őstag
válasz
Piszmaty76 #318 üzenetére
En is az Iden valtottam Intelrol es jo valasztas volt. En dragabb lapot (X570) vettem es olcsobb procit (2700X)es jovore meg lecserelem a (5900X) addigra kicsit lehet olcsobb lesz
-
Piszmaty76
aktív tag
Ezek szerint mégsem vagyok fanboy. Jelenleg az AMD szolgált rá a bizalmamra igy a pénzecskémre is, rengeteg évnyi inteleskedés után már heveny hányingerem van a kék exkendvencem cuccaitól és üzletpolitikájától. Azt hittem ez már fanboyságnak számít manapság. Legalábbis a PH-n...
Nincs piros ködöm, a két versenyző közül az egyik évekig élt vissza a bizalmammal, a másik pedig fejlesztésekkel kényeztet (ha akarok pénzt szánni rá). Szerintem ez azért kimeríti az érdekeimet nézem fogalmát. Majd ha egyszer ismét fordul a kocka és okom lesz inkább az Intelbe fektetni a bizalmam, nem fog lelki törést okozni bennem és biza kék cuccaim lesznek. Kb. ennyi.
-
Sinesol
veterán
"Nekem jó okom van fanboy-nak lenni "
Ekkora ostobaságot is ritkán hallani, az embernek max arra lehet jó oka, hogy a saját érdekét nézze, buta az, aki vállalatokért, vagy chipekért rajong..
Ráadásul nem is kifizetődő a dolog, mivel egy random AMD fanboy a butasága miatt évekig szívott a Phenommal meg a Bulldozerrel, éppúgy ahogy az Intel fanboyok most évekig szívnak majd. Buta márkahűség miatt inkább a szarabbat venni...ki érti ezt... -
Piszmaty76
aktív tag
Ha AMD fanboy-já váltam, az a röhejes Inteled szégyene (nincs egy éve, hogy életem első AMD-jére váltottam). Nekem jó okom van fanboy-nak lenni (valódi fejlesztést kapok a pénzemért), de neked mi maradt? Szebb a színe? Tetszik új logó (utóbbi évek legfeltűnőbb fejlesztése nálatok)?
-
paprobert
őstag
Nem-nem.
A konzol CPU power pont annyi fps-re elég, amennyit a fejlesztő akar.
A használhatóság minimuma a 30, így az a dev, aki elmegy a falig- értsd, kifacsarja a konzolt a látvány vagy játék-komplexitás érdekében- az 30 fps-re fog célozni.
Az elmúlt 2 konzolgenerációban ez történt (sőt, már régebb óta), nincs okom feltételezni hogy ez pont most történne másképp.A szkeptikusság jó dolog, de valójában nekem sem kell bizonyítanom semmit, azt majd az fps számláló fogja a jobb felső sarokban.
-
Kansas
addikt
válasz
paprobert #308 üzenetére
Feltéve, ha a kiindulási alapod igaz.
Csakhogy igazából konzol != 30...
Főleg mivel már mindkét konzol támogatni fog VRR-t(FreeSync, HDMI 2.1 VRR)
A 30fps csak a fix 60Hz-es TV-k miatt volt standard, de igazából ha tudták, sok játékban már akkor is inkább a 60fps-re céloztak.
De a HDMI 2.1 már nem csak 60Hz-en viszi át a 4K-t, hanem 144Hz-en is(HDR-rel együtt), DSC-támogatással pedig akár 240Hz-en is.
Ez, valamint az új TV-k VRR és 120+Hz támogatása miatt a 30/60 lassan a múlté lesz, max annyiban marad meg, hogy 30 alá nem engedik beesni.
Innentől pedig a játékfejlesztőkön fog múlni, hogy magasabb frissítésre vagy eyecandy-re fókuszálnak, esetleg valamilyen köztes egyensúlyra...Arról nem is szólva, hogy 4K-ban továbbra sem a CPU viszi a prímet, az a +44% elég lesz a 60fps-re bőven, tán még többre is... a hiperszuper 10900K se tud 44%-kal többet a Zen2-nél...
Az egyetlen kérdőjel az RDNA2 RT teljesítménye, az az amiről eddig nem tudtunk meg semmit. -
paprobert
őstag
Benne van a hardver, ki lesz használva. Valamire. Tessék a Sony-nál/MS-nál/egyéb deveknél érdeklődni, hogy mit céloznak vele.
Megfordítanám, van bármi érved amellett, hogy nem lesz 33 ms-os CPU target ha a GPU limit már egyébként is beütött? Jó kis összetett AI-t, masszív multiplayer kódot lehet írni az üresjáratra.
-
válasz
paprobert #306 üzenetére
En ott is csak a felvetesed talaltam meg, a mogottes logikat nem...
Ezt csak az idő fogja megmondani, de erős kétségeim vannak afelől, hogy amennyiben pár év alatt a konzolokban található Zen2 teljesítmény a 30 fps kiköhögésére lesz elég, akkor lesz-e bármi esélye egy maghiányos, ellenben kis órajel és IPC előnyös Zen2-Zen3 CPU-nak a 60-at tartani.
-
-
paprobert
őstag
"elmúlt évtizedben nem tartotta a fejlődés azt a sebességet, amelyet egy egészséges piaci versenyben tudott volna. Ezt most éri utól."
Tehát akkor a most kapható Zen CPU-k jók mindenre, amire a régiek is jók voltak gaming-ben, és épp hogy tudni fogják azt a teljesítményszintet, amit a next-gen konzolok CPU igényként 30fps-re fognak leértékelni.
A két szék között a földre huppanás esetét vélem felfedezni."Magam részéről nehezen tartom elképzelhetőnek, hogy egy 10700K/5800X teljesítménye lesz a döntő tényező a 60 fps fölött maradás szempontjából."
Ez csak azért gondolhatod most így, mert még a Jaguar CPU által megszabott teljesítmény-kritériumot exponálod egy nagyjából lineáris skálán lefele.
Csak az a kérdés hogy mikor adják fel a 60-120 fps-es álmokat a fejlesztőstúdiók, és kezdik el befogni a kihasználatlan Zen2 CPU-t. Pár évnél tovább nem húzhatják a dolgot, amikor pedig ez megtörténik, a Zen3 is sub 60-at fog tudni."az Intélnél a saját kis mocsarukba, kiszolgálták a részvényesek érdekeit, a fejlődés sebessége olyannyira stagnált, hogy ezt a vásárlók a stabilitás, értékállóság hamis illúziójaként élték meg."
Ez a válasz messzire vezet, de azért feldobom: Mi lett volna a helyes alternatív lépés az Intel helyében?
Árat csökkenteni? - rövidtávú AMD csőd lett volna a vége
Árat növelni? - még tovább?
Hozni még gyorsabb processzorokat / lehozni a 8 magos HEDT-t desktopra? - Az egy indirekt árcsökkentés, és AMD csőd megint."Ha nincs hardver, amelyre érdemes pl. játékot fejleszteni, akkor a játékok gépigénye nem növelhető."
Ezzel még egyet is értek, de akkor ezért ki a felelős? A hardver elérhető volt már abban az időben is, 500-999 dollár között a 6-8 magos HEDT formájában.
-Az emberek, hogy nem vették?
-Az Intel, hogy nem hozta le ezeket a termékeket megfizethetőbb kategóriába? (AMD csőd)
-Az AMD, hogy a versenyképtelen FX-szet dobta piacra?Szerintem az FX versenyképtelensége egy "kellemest a hasznossal" típusú parkolópályára rakta az Intelt arra a pár évre. De egyben ez kényszerpálya is volt, mert a gyorsabb fejlesztés, esetleges árvágás $100 alá nyomta volna az FX-ek eladhatóságát... ami a csődközelben egyensúlyozó AMD-nek a halálát jelentette volna.
Szóval felmerül a kérdés megint, hogy mit lehetett volna máshogy csinálni, de nem látok jó választ. -
válasz
Robitrix #258 üzenetére
"Így ha cserélni akarnál minden áron és csak játszol, akkor legfeljebb egy 5800X-nek volna értelme. Már ha megéri egyáltalán újra kifizetni egy komplet proci árát 15-20% teljesítmény nővekedésért."
Sajnos (vagy nem sajno) ezzel egyetértek! Én is így látom 15-25% (max 30% ez már a nagyon max) +teljesítményért simán dupla árat kell most fizetnem. Oké ha a 3800x -el vetem az 5800x árát, akkor mindjárt nem dupla ár, de a 3800x igazából eddig is egy kicsit feleslegesen túlárazott valami volt a 3700x mellett. Igazából nem is az 5800x többlet teljesítménye izgat engem, hanem a 6800x +teljesítményeg Ryzen 5xxx cpu -val, amiatt is jó lenne egy váltás. Ügyesen "összerakta" ezt az AMD úgy néz ki. Mindezektől függetlenül, akkor is be kell látni sajnos sokat emelt az AMD. A jelenlegi piacot nézve igazából érthető miért árazta be az AMD. Főleg ha figyelembe vesszük a 6800x/6900x árazását, akkor bőven jobb ár/teljesítményt kapsz. Viszont részemről be kell látni, hogy AMD kicsit túl tolta a cpu árait.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nonjour: nem fordít az EU-ban az AirPods
- Hardcore café
- Projektor topic
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3328, 94% Akkumulátor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G, H730 1GB, áfás
- LG 28MQ780 - Dual Monitor - Nano IPS - 2560x2880 - HDR10 - USB Type-C - AMD FreeSync - MacBook Ready
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest