- Nem állnak jól az Apple Watch számai
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- MediaTek lapka köré épülne a Galaxy S25 FE?
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mobil flották
- Érkezik a Now Bar a Galaxy órákra is
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Amarton
tag
Van a Facebookon egy 8-as golf csoport.
-
tybsen
addikt
Enyhebb idoben sem volt vilagbajnok tempo, de mar most is reggel indulasnal 4-6 C-ban kinszenvedes vele, mire "beindul". (Az eddigieknel is megvolt azert, hogy a "navigacio nem all keszen" stb.. de itt ez hatvanyozottan igaz). Az ember beul, indulna de mindig eltoltok nehany percet a kijelzo tapicskolasaval illletve az erintos gombok nyomkodasaval meg a ket telefon parositasaval. Minden reggel fel.....a az agyamat.
Aztan ugye a tavolsagtarto automatikaval valo jatszadozas nap mint nap tobbszor is (minden egyes indulas utan atallitani a tavolsagot az elottem levo autohoz, nem tudom hanyszor nyomkodva a gombot, mert mindig korbemegy beallitas kozben ha az ember tul gyorsan-turelmetlenul nyomja). De vegulis ez ugye nem hiba, hanem funkcio... de mar evekkel ezelott is kikeszitett, csak szerencsere kozben egy masik auto volt amiben "normal/egyszeru" tempomat volt.
Amugy szerintem tiszta bug a kocsi.. pont tegnap varosban egy keresztezodesben zold lampanal befekezett ugy, hogy semmi es senki nem volt elottem (!), szerencsere senki nem jott mogottem. De ez extrem es balasetveszelyes.
Az elektromos kezifek is rendszeresen vacakol es jelez, hogy hiba van amikor leparkolok.
Ja es hat rendszeres a folyamatos sipolgatas menet kozben, hogy maradjak a savban (mikozben ott haladok, csak nem 100% kozepen eppen). Bar olyan is rendszeresen van, hogy eppen kozepen haladok, es jelez.... Vagy eppen enyhen kiterek, a sav szele fele de rogton vissza is megyek kozepre de olyan "kesve" reagalja le a torteneseket, hogy csipog es jelez, pedig kozepen megyek mar... Persze nem ugy kell elkepzelni, hogy ide-oda cikazok mint egy reszeg, egyszeruen tulsagosan erzekenyen figyeli a torteneseket szerintem.. Mivel sokat telefonalok, igy eleg zavaro jelenseg ez az agressziv jelzes mikozben valakivel beszel az ember. Raadasul eltereli valamilyen szinten az ember figyelmet a beszelgetesrol.
De a legdurvabb tenyleg a tegnapi befekezes volt (meg multkor kanyarban egyszer - azota is ettol parazok, hogy mikor csinalja megint).
-
Micsurin
nagyúr
Ne mond, konszern autók után a kis Jazzel vagy az i30-al is matekoltam az első pár alkalommal mikor reflexből húztam volna magam felé a tekerentyűt... Jazzben még tekerentyű sincs de azért tapicskoltam.
Arra kíváncsi leszek mennyire fogja szeretni a tartós mínuszokat a kijelző... tudnak az IPS panelek kellemes szellemkép szerű belassulásokat produkálni még mobilokban is.
-
tybsen
addikt
Annyival kiegeszitenem az elozoeket, hogy total balesetveszelyes szerintem ez az erintos megoldas a vilagitas kapcsoloknal. A napokban eleg ködös ido volt es egy hosszabb tiszta egyenes szakasz utan kanyargosabb uton ködösse valt az utszakasz, kozben mogottem egy elegge "visszafogott kovetesi tavolsagot tartva" kozlekedett egy auto, mindezt 100-as temponal (kulfold).
Hirtelen be kellett (volna) kapcsolni a kodvenyszorokat, de a korabbi "csak odanyulok vakon es eltekerem vagy benyomom" helyett folyamatosan oda-odanezni es egy erintessel eltalalni a megfelelo vilagitast egy kanyargos-ködös uton mikozben valaki az ember se..ebe van tapadva, nem tul biztonsagos.
Amugy is sikerult mar lefagyasztani az egesz rendszert - reggel hidegben tul gyorsan akartam a klimara nyomni bekapcsolni az ulesfutest es maximum meleget - sikeresen lefagyott es nem reagalt tovabb a rendszer, harmadjara vegul a szokasos motor leallitas-elinditas / ajto bezar-kinyit, kozben varakozas nagy nehezen megoldotta. Jo moka ezzel szorakozni indulas elott a hidegben, mikozben mar jonnek a munkahelyi hivasok de a telefon sem kapcsolodik automatikusan
-
forgonati
őstag
Az meg a másik agyrém, a lakkos kocsikulcs. Bazz, a zsebedbe rakod ahol érintkezik kosszal, porral, urambocsá egy darab pénzérmével. Egy kulcscsomóra már gondolni sem merek. WTF? A kezét törném el annak a designernak aki kitalálta, komolyan. Szerintem nem lenne nagy elvárás higy es komillás autó kulcsa ne legyen pár nap után karcos.
-
tybsen
addikt
12 év alatt összesen 5 Passat és 2 Golf használtam évente kb 80 ezer-100.000 km-rel, mindig az éppen aktuális modellt. Ez több mint egymillió km.
Büntettek már úgy meg Svájcban hogy dombon-hegyen lefelé városban a tempomat nem tartotta meg az 53-ra beállított autót és felgyorsult 58-ra. Mert a régi tempomat volt benne.
Most az aktuális 8 as Golf-ban ha megyek
dombonhegyen lefelé vagy aluljáróban akkor automatikusan fékez az autó. Lehet ezen lovagolni hogy az autó fékez vagy mi van mögötte, de tény hogy a korábbi tempomattal nem lassult az autó most viszont lassít és ez így van kb 2017 óta, éppen az adaptív tempomat bevezetése óta, az én tapasztalatom szerint azzal a funkcióval egyidejűleg került bevezetésre ez is.Ne haragudj, de teljesen felesleges ezt a témát folytatni tovább úgyhogy részemről lezárva a téma.
-
forgonati
őstag
Szerintem feldughatják a szánalmasan akadozó bétás rendszerüket. A simogatós, örökké maszatos és poros érintőgombokkal együtt. Meg ha már itt tartunk feldughatják a zongoralakkot is ami 1 hónap után hajszálkarcos, minden nap törölheted mert undorítóan zsírfoltos és ugyanolyan poros - ha nem még jobban - mint a táccsos kijelző. Vicc hogy már normális autót nem lehet venni amin normális gombok vannak. Egyre több baleset van amiatt hogy a sofőr a kijelzőt bámulva próbálja a légkondit állítani. De bezzeg telefon az nem lehet a kezedben. Szánalom. És 10 milláért? Pfff.
-
plömplöm
őstag
hát, csámcsoghatunk még ezen
pld különböztessük meg a fékezést, és a lefékezést.
pld különböztessük meg a motorféket és az üzemi féket.figyelembe véve, hogy a tetszőlegesen akármilyen tempomat a sebességet szabályozza, mégpedig úgy, hogy a sofőr helyett kezeli a "gázpedál"-t, így fékezni is fogja tudni az autót, hiszen képes motorfékezni, miért ne lehetne képes rá. az egy szerencsétlen eset, hogyha egy kis pöcsköszörű motorka van egy szép nagy és nehéz autóban, mert akkor nem lesz elég a motorfék, az autó akár még gyorsulni is fog egy adott lejtőn. ha a tempomat hozzáfér a pld menetstabilizáló elektronikához is, akkor lesz képes az üzemi fékkel ennél komolyabban is lassítani az autót. szóval ez a "De az biztos hogy az adaptív tempomat megjelenésével jött ez a funkció is, hogy lejtőn lefelé fékez az autó", nem igaz, nem áll meg
a távolságtartó funkcióval egyébként vannak ám bajok, mert egy manuális váltós autót nincs az az adaptív tempomat, ami meg tudna állítani, hiszen a tengelykapcsolót hogyan oldaná nyomorultja. egy dolgot tudhat, elveszi az üzemanyagot és akkor majd alapjáraton sem akar járni a motor, de hát ez eléggé, hogyismondjam, nem üzemszerű.
"Van a vw-s tempomatnak egy korábbi verziója (talán a 2016-2017-ig gyártott modelleknél) ami nem képes meredek lejtőn lefékezni az autót így az autó folyamatosan gyorsulni fog."
de mindegy, elengedem, ilyen határozott kijelentésekkel szemben hogyan is jöhetnék tényekkel. nem vagyok 100%-ig képben a csodálatos vw összes termékével sem, de használtam olyan tempomatot is renault 19-ben, még az elektronikus gázpedálok előtt, amivel a gázpedál bowdenje helyett tudták egy másik mechanikai csatlakozással a szívósori vákuumot felhasználva megvalósítani a sebességtartást, nna az volt nem valódi tempomat, mert ott nem volt fedkomp, aminek a sebességadatához lehetett volna szinkronizálni, az tényleg gyorsult-lassult, ha nem azok voltak az üzemi körülmények, mint ahol aktiváltad a funkciót. az üzemi fékhez meg végképp nem volt kapcsolata
tudom, tudom, belinkelem ide magamnak:
-
tybsen
addikt
Akkor lehet hogy nem adapívnak hívják. De az biztos hogy az adaptív tempomat megjelenésével jött ez a funkció is, hogy lejtőn lefelé fékez az autó.
Tehát akkor próbálj kérlek elvonatkoztatni ettől a névtől, hogy adaptív. Azért használtam mert az adaptív tempomat megjelenésével együtt jött az a funkció is hogy meredek lejtőn fékez az autó. Ezért gondoltam hogy ez ennek a része lehet a távolságtartás fukción kívül.
Tehát: Van a vw-s tempomatnak egy korábbi verziója (talán a 2016-2017-ig gyártott modelleknél) ami nem képes meredek lejtőn lefékezni az autót így az autó folyamatosan gyorsulni fog.
És van egy újabb fajta változat - amivel együtt jár a távolságtartás is -, ez képes meredek lejtőn fékezni az autót.
-
plömplöm
őstag
nem. a normál tempomat is fékezheti az üzemi fékkel az autót, ehhez nem kell adaptív tempomat. az adaptívság azt jelenti, hogy ha akadályt érzékel, pld utolérsz valakit, akkor beavatkozik, és nem megy tovább a beállított sebességgel, mint egy terminátor. az út lejtése nem egy ilyen akadály. ezt meg lehet bolondítani azzal, hogy ha pld a térkép adatai alapján tudja, hogy adott lejtőn az adott sebfokozatban nem lesz elég a motorfék, akkor visszavált.
-
tybsen
addikt
Lehet hogy az előző hozzászólásomban a "domb" nem volt megfelelő szó. Helyesebben "hegy", "nagyobb lejtő" vagy "rövid aluljáró/felüljáró olyan szakasza ahol lejtő van".
Normál tempomat ilyen lejtőkön gyorsulásba kezd és neked kell fékezni.Adaptív tempomat esetén ilyen szakaszon az autó fékezi le magát.
-
Fall-N
veterán
válasz
#06658560 #69 üzenetére
Azoknak a dolgoknak kell fizikia gomb, amit nagy valószínűséggel vezetés közben is kellhet állítani. Például a helyzetjelző, tompított és távolsági fényszóró, hangerő, ablaktörlő, szellőzés, tempomat. A média gombok elférnek a kormányon is. Esetleg pár dedikált gomb a navigációhoz. A többi nem létszükséglet és esetleg a piros lámpánál lehet bizergálni. Az sem baj, ha szigetesen van kialakítva és nem odaömlesztve egy helyre, mert úgy nem lehet vakon kapcsolni és ugyanúgy elvonja a figyelmet, hogy meg kell keresni. Akkor hiába rendes gomb ugyanott vagyunk ahol a tapis kijelzővel.
A régebbi kocsikban ezt meg tudták oldani németek és a japánok is például. Ott az ismert "rezsó tekerő" a német kocsikban például a fényszóróhoz a bal lábnál. Ugyanez volt sok japán kocsinál a bal bajuszkapcsolón. A klíma és szellőzés meg a rádió felett volt teljesen egyértelmű volt a helyük.
Persze a régi zászlóshajó kocsiknál már elborult a gyógyszer és minden apró funkcióra volt egy gomb. Ilyen volt egy-két Volvo. Az sem volt jó megoldás. De ez régi probléma, mert minél többet tud egy kocsi annál nehezebb megoldani a rendszert. Csak annyi a különbség, hogy most érintőkijelzős és nem egy tekerő gomb van a tetején érintő felülettel, amit a BMW és az Audi használt.
-
dabadab
titán
válasz
#06658560 #63 üzenetére
Mondjuk pont a hangerőállításnál a tekerőgomb a JÓ MEGOLDÁS. Nem a tapipad, nem plusz/mínusz nyomógomb, hanem a tekerőgomb.
Némileg túlozva lehetne mondani azt, hogy ami egy Zsiguliban kinn volt fizikai gombon, az legyen kinn egy modern autón is, a többi az akár mehet tapipadra.
-
#06658560
törölt tag
A francia túl extravagáns, a Toyota futurisztikus, a Honda végképp, a BMW agresszív, a Mercedes sportos, az Audi technokrata. A Volkswagen és azon belül is a Golf az autóipar popzenéje. Abból is a Kylie Minogue szerű producerek patikamérlegen alkotnak számot, stílust, ruhát, sminket, manírt, affektálást vonal, a legkevesebb embernek vállalhatatlan teljesen. Az igazi középszürke. Mellé még rohadt jól össze is van rakva. És ezt negyven éve hozza a márka. Azon tömegeknek, akiknek az autó színe azért fontos, hogy mit tudnak a legjobb áron eladni utólag, nem pedig élvezet, önkifejezés, zöldség vagy bármi más szempontból kell választani, az abszolút ideális választás. (És nem, VAG terméket nem vennék, maximum stuttgarti lovacskát.)
-
Na ez jó nagy hányadék lett. 7-7,5 nagyon szép volt, de ez... Mondjuk mind1 is soha többet VW! #CsakaLexus!
-
esoember
csendes tag
válasz
Busterftw #43 üzenetére
Nem tetszik egy Renault sem... Ez lehet, hogy változni fog, mert: :-)
"Rövid időn belül két európai szinten meghatározó formatervező hagyja ott vezető pozícióját és csatlakozik a Renault-hoz. Alejandro Mesonero-Romanos a Seat, Gilles Vidal a Peugeot vezető tervező tervezői székét hagyja hátra, hogy ezután Renault-kat rajzoljon"
(Totalcar hír)
Utóbbi fazon (Gilles Vidal) tervezte a gyönyörű 508-as (meg 208, 3008, 5008...) design-t! -
Gomez86
őstag
válasz
<Adamsky> #45 üzenetére
Nos ősznitén szólva 3 hete van meg az autó (superb), de nem használtam még ezt a módot egyszer sem, szóval nem figyeltem hogy mennyire fekete a háttér. alapból sem túl harsány, ezért még amikor este vezettem sem zavart a fényereje.
A középső kijelzőn (egérmozi) pedig android auto fut, ami ugye este a térképet sötétebbre teszi, szóval az sem volt zavaró.
Nagyon erősen kétlem hogy Oled lenne bármelyik is az autóban....
-
"mekkora eltérésnél kapcsol ki?"
a legfrissebb emlékem Ford Transitból való, ott 20km/h eltérésnél engedi el.
Te: "a legtöbb autón így van"
front van? vagy mi?
nyilván nem írhatom le expliciten, hogy minden autón így van, mert nem próbáltam a világ összes autóját, csak nagyon erősen valószínűsítem, hogy így van. -
plömplöm
őstag
igen, 30km/h-nál tutin kikapcsol.
"a legtöbb autón" mekkora eltérésnél kapcsol ki? jöhet százalékosan, vagy számosan is. mert, ha jól olvasom, rajtam kívül mindenki másnak őrült nagy konkrét tapasztalata van itt, és ebben mindenki más nagyon biztosegyébként azt látod, hogy mit írtál le?
én: "sztem nem minden autónál van így"
Te: "a legtöbb autón így van"
front van? vagy mi? -
"nem, sztem nem minden autónál van így."
pedig de, attól, hogy te még nem jártál úgy, hogy az autód nem tudta tartani, még a legtöbb autón így van, legfeljebb eddig mindig volt akkora szerencséd, hogy nem érte el azt az eltérést, ahol kikapcsolta volna.
"ha emelkedő és nagy terhelés miatt nem tudja tartani, akkor jelzi, hogy válts vissza hüjegyerek"
... és ha nem váltasz vissza, és tovább lassul az autó, akkor kikapcsol a tempomat. -
plömplöm
őstag
hát, 130km/h sebességnél (autópálya) külön jelzés és sebességkorlátozás nélkül az út lejtése 5% (vagy 6? rég volt...) lehet maximum, ezt nem tudta megfogni az a motorfék? elhiszem, mert amúgy miért ne hinném el. és off-ba teszem, mert ez most már nagyon az.
nade kikapcsolt-e az a tempomat? -
plömplöm
őstag
nem, sztem nem minden autónál van így. azt nem próbáltam, és nem is fogom, hogy mi lesz, ha kettedikben mondjuk 35km/h-nál kattintom vissza a 140km/h-ra állított tempomatomat, de sem lejtőn, sem emelkedőn nem kapcsolta le még attól, hogy nem tudta tartani. ha emelkedő és nagy terhelés miatt nem tudja tartani, akkor jelzi, hogy válts vissza hüjegyerek; ha lejtő miatt csúszott ki kicsit a tartományból, akkor villogtatja a kijelzést, aztán meg vége is lett a lejtőnek, de nem kapcsolja ki. az esp, az kikapcsolja, ez már kiderült
ha beavatkozol, kuplungpedál, fékpedál, akkor perszehogy kapcsolja is ki, üresbehúzásnál is. -
Z_A_P
addikt
2.0 benzines volt.
a magától kikapcsoló tempomat meg, hát, remek ötlet
Ez minden normali autonal igy van szerintem. Ha valami folytan nem tudja elerni a sebesseget, akkor kikapcsol. Pl tedd 140-re, es legyen II-esben a valtod.Olyan 5-6000 fordulatnal kikapcsol a tempomat.
De akkor is kikapcsol ha fekre lepsz.
Vagy ha kinyomod kuplungot, stb
Persze a kezinel joval tobb a "hibalehetoseg", automata ennel uzembiztosabb. -
Z_A_P
addikt
Nekem volt olyan (kezi valtos) hogy pl V-ben nagy lejton elkezdett gyorsulni motorfekkel is. A tempomat pedig ha a beallitott sebessegtol X tavolsagra kerult (vagy X ideig nem tudta utolerni?), akkor kikapcsolt.
Most automata van, ez elvileg tudna akar vissza is valtogatni, de nem probaltam meg akkora lejton. Es igazabol nem is izgatHa kikapcsolna, akkor visszakapcsolom. Ennyi.
-
<Adamsky>
nagyúr
" ... a két számtól eltérően minden más fekete. "
Még nem volt szerencsém ilyen autót este / sötétben vezetni, ezért kérdem...
Szóval a fekete vajon fekete? Magyarán OLED-ek ezek a kijelzők? Mert - nyilván - fényerőtől függően hiába csak két "órát" látok, ha közben a kijelző teljes háttérvilágítása dolgozik (LCD).
Vagy, nem így van, ill. nem zavaró? Persze gondolom, ha az ember ilyenkor - ne adj' Isten - csak be szeretné nyomni a belső keringtetést, akkor az arcába "robban" a nagy fényár.Egyébként - ha rajtam múlna - én a középső kijelzőt likvidálnám minden autóból. Tök elég, ha a sofőr előtt van egy jó minőségű (OLED?) kijelző, ami teljesen testreszabható. Minek középre az ordas nagy tablet / egérmozi?
#44 Z_A_P
"Ezt a baromsagot mikor tiltjak be?"
Szerintem nem fogják. Ez a jövő ... sajnos. Pedig nem kicsit balesetveszélyes és az ergonómiának is ad egy nagy taslit. -
Busterftw
nagyúr
Ez szubjektiv.
Nekem egy Renault sem tetszik, talan a regi Clio mert az volt az autom a Need for Speed Underground 2-ben.
Golf viszont mindig is tetszett (kiveve a 3), letisztult, dogosebb.Mondjuk igy vagyok az osszes francia autoval, de pl az uj Peugeot 508/208 elnezve vegre elkezdtek normalis designert foglalkoztatni.
-
Gomez86
őstag
válasz
<Adamsky> #40 üzenetére
Sajnos teljesen off nincs a VW-nél a távolságtartóra, csak nagyon közeli
kick-down van, csak néha nem annyira kényelmes, mert az 1.4 seat vagy 2-t visszaváltott és kajabálni kezdett. A 2.0 superb jobb kicsit, az csak egyet vált vissza...
A dimmeléssel kapcsolatban: Van egy olyan módja a digit műszerfalnak ami a hossz-esti utakra van. Ilyenkor csak a sebességet látod meg még valamit amit beállítasz (hatótáv mondjuk). Etttől a két számtól eltérően minden más fekete.
-
GSP
aktív tag
Nemrég vettünk egy használt hatost, igazán okés.
Másra (kategóriájában) biztosan nem cserélnénk.
Egyelőre ez az új kicsit túl soknak tűnik... -
<Adamsky>
nagyúr
"Tempomat sajnos nem butithato... "
Pedig a követési távolság változtatható, nem? És ott nincs ilyen, hogy off? Fura..."Az meg elozesnel problemas ... " - a kick-down-nak működnie kellene.
"Az egyetlen elonye ennek az ujabb tempomatnak, hogy dombon lefelé is tartja a sebesseget, azt a regi egyszeru tempomat nem tudta ... "
Az én KIA-m se tud fékezni (annyira nem modern), de a motorfék erejéig - akár dombon lefelé is tartja a beállított tempót.Más: nekem analóg műszereim vannak, és gyk. az egész műszerfal világítást - egyetlen, könnyen kitapintható (hoppá!) potival - szinte nullára tudom venni. Hosszú utak alkalmával jól jön, hogy nem "égeti" a szemem, ill. nincs fényszennyezés, így sok esetben jobban is látni.
A kérdés tehát: nem vakítanak ezek buflák nagy "monitorok" túlzottan? Tényleg, milyen technológiát használ pl. a VW? LCD, OLED? -
#16741888
törölt tag
Hasznaltal mar Golfot? Nekem 4 ev hasznalat utan most jar le a lizing a 7es Golfon es minosegben ossze nem hasonlithato semmivel. Hasznaltam Focust, Corollat, Avensist, Mondeot korabban.... kevesebb ideig csak az Avensist hasznaltam kb ennyi ideig de ezt 4 ev utan is imadom. Tenyleg egy baromi kezreallo, hulyebiztos jo vezeti auto. :) privatban C4 Audi vonalon mozgok tehat ilyen szemmel is jo auto.
-
tybsen
addikt
válasz
<Adamsky> #33 üzenetére
Igen, ilyen, ceges (magamnak nem vennék ilyet).
Tempomat sajnos nem butithato (ez mar a 2017-es vagy 2018-es modellek ota ilyen sajnos, legalabbis passatnal igy volt. Ott annyit lehetett csinalni - gondolom itt is lehet, de ezt meg kellene nezni - hogy egy maximalis sebesseget meghataroz az ember es folyamatosan nyomja a gazt. Igy tulajdonkeppen fixen lehet pl. 140-nel menni, de elegge faraszto igy meg hat ugye ez a funkcio nem is erre lett kitalalva - hanem, hogy az ember ne tudja tullepni veletlenul a sebesseget. Az meg elozesnel problemas, meg hat egyebkent is.)
Az egyetlen elonye ennek az ujabb tempomatnak, hogy dombon lefelé is tartja a sebesseget, azt a regi egyszeru tempomat nem tudta, de inkabb fékezgetnék, mint régen
-
<Dénes>
csendes tag
a másik dolog: telezsúfolni a műszerfalat szerintem életveszélyes, nagyon elvonja a vezető figyelmét. ott nekem kb 2 adat kell: sebesség és fordulat
-
<Dénes>
csendes tag
abszolút egyetértek! főleg autóban, amikor a menet miatti rezonanciában jó érzés a tapintás visszajelzése, hogy megfogtam az adott gombot.
vagy a cikkben említett start-stop kikapcsolása, vagy a belsőlevegő-keringetés...
őrület, hogy a marketingesek mi mindent meg tudnak változtatni. a divat a praktikusság ellenében... borzasztó!!! ilyen kocsit köszönöm, én nem kérek. -
Micsurin
nagyúr
A Golfok amilyen szépen voltak anno most genről genre egyre rondább formát öltenek.
BBéci Ne is mond... i30 gyári rendszere is valami katasztrófa de rendes rádió + erősítő kombót beépíteni is maximum a félműszerfal szétbontásával lehetne.
-
BBéci
legenda
Ennyi szóismétlést egy cikkben már régen láttam. Például az egyik mondatban háromszor szerepel az üzemanyag szó. Ez volt az utolsó csepp a pohárban, nem olvastam tovább.
Tudtommal vannak korrektorok a lapcsalád gárdájában, de ezek szerint hanyagul végzik a dolgukat.
Bocs, nem tudtam szó nélkül hagyni!Pár szó a Golfról és a többi mai autóról.
Nekem és még számtalan, jó zenei hangminőséget szerető embernek valóságos tragédia, hogy nem lehet normális autóhifit beépíteni, aminek több oka van Például nincs olyan kimenet, amire végfokot lehetne csatlakoztatni. Saját Octaviámmal pont ezzel szenvedek. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz
vodrosjozsi #26 üzenetére
" ... a fél cikk arról szólt, hogy ekézte az I.D. 3-at"
Egy márka azonos kategóriájú terméke. Adódik az összehasonlítás, nem gondolod?
Ha pedig, "A" termék bizonyíthatóan jobb mint "B", akkor szerinted miről szóljon a cikk?
Az ID.3 úgy ciki, hogy közben itt az új Golf, ami szebb (OK, ez szubj.), ergonomikusabb, az infotainment rendszere stabilabb. Mindeközben szerintem ez a Golf a műszarfal, ill. kezelhetőség szempontjából komoly visszalépés. Ezt zongoralakkos, nagyon high-tech / trendy műszerfal-design-t meg kellett volna hagyni az ID.3-nak ...#27 tybsen
"Tapasztalatok" - ilyen Golf-ról beszélsz? Cégautó, vagy pénz is adtál érte?
A távolságtartó tempomatok nem butíthatók vissza? Úgy értem nem kapcsolható ki egy gombbal a távolságtartás? -
angyalpc2
aktív tag
válasz
7Heads Drago #1 üzenetére
nem csak az autóipar
Ahogy én látom, az eleje kiforratlan, nagyon sok módosítás aztán úgy az életciklus közepére kb jó, aztán megint romlik, mert a költség csökkentés vagy egy új model miatt háttérbe szorul.
De láttam már olyat is hogy a model ciklus legvégén lett kijavítva(derült ki valami apróság) vagy szervíz alkatrészeknél lett csak módosítva.2 tényezőből fakad ez: túl komplex és már a tervezője se gondol minden dologra vagy költség és időcsökkentés
-
Stanlee
őstag
2017-18 ota erzem ugy, hogy konszernen belul egy Seat Leon sem annyival rosszabb, hogy ne erje meg inkabb azt megvenni, mint a Golf-ot. Ha kilepek a VW vilagabol, akkor meg annyit latok, hogy par eve savtartas, vagy hasonlo feature-ok a kompakt kategoriaban csak a Golf-ban voltak, most meg szinte mindegyik gyartonak mar alapfunkciok koze kerultek ezek az ujdonsagok, es a Golf extra felarat mar nem biztos, hogy megerik.
En is a fizikai gombok hive vagyok.
-
vodrosjozsi
addikt
Igen ezt tudom.
Nem is azt írtam, hogy magával az autóval foglalkoztak, hanem, hogy az összehasonlításban kirívóan meg volt említve az I.D.3 eléggé negatívan, miközben abban a tesztben ennyire nem volt szar.
Értem én, hogy annak is van infotainment rendszere de ott már ugyanez le volt tesztelve, akkor meg tényleg nem értem minek kellett ezt is, és akkor ez meg jobb. Hát hogy a viharba -
akaido
addikt
válasz
vodrosjozsi #26 üzenetére
Absz. No offense: Mivel nem autósportál, ezért is a beépített infocenter vagy hogy hívják manapság (infotainment talán) ami a prohardver profiljába illik, így ezt kell tesztelni, de gondolom ezt tudod.
-
Farkas82
tag
Ez a mindent érintőképernyőről állítunk különösen annak fényében ciki, hogy pont nemrég mondta ki egy német bíróság, hogy menet közben akkor sem lehet telefont/tabletet nyomogatni, ha történetesen az az autóba van beépítve. Egy teslás akarta menet közben az ablaktörlő sebességét állítani, árokba borult, majd még jól meg is büntették, mert hát ezt az érintőképernyős rendszeren keresztül kell a teslában megtenni, ami kvázi egy tablet, és a bíró szerint menet közban olyat használni tilos. Kíváncsi vagyok, hogy álltalános gyakorlat lesz-e belőle, mert akkor bajban lesznek a gyártók. Most vettem egyébbként tourant, ott háll istennek még majd minden gombokkal működik.
-
tybsen
addikt
"Hát akkor itt is az történt, hogy némi spórolás okán a fizikai billentyűket lecserélték a jóval lassabb és balesetveszélyesebb menübúvárkodásra."
Tokeletesen egyetertek Veled es pontosan es roviden osszefoglaltad a lenyeget.
A cikkbol:
"Én a klímához kapcsolódó egy-két funkciót meghagytam volna külön gombon, ilyen például a belső levegőkeringetés, ami nagyon gyorsan kell, ha kijön elénk a koromágyúként is bevethető városi busz, de szintén hasznos lenne, ha villámgyorsan fújathatnánk le a szélvédőn megjelenő párát."
Ezzel szinten egyetertek. A gombok hianya nagyon zavaro, en sokkal jobban szerettem a regi gombos megoldasokat, vezetes kozben praktikus es gyors megoldasok kellenek fizikai gombokkal.
Tapasztalatok:
- reggeli indulasnal ha ranyomok az ulesfutesre, nem erzekeli - ha megint ranyomok, akkor kikapcsolja (mert megis erzekelte, csak lassan jeleniti meg a kijelzon - akadozo android 2.3 gingerbread erzes sokszor).
- ugyanigy a gombok hianya: a belso vilagitas is erintokijelzos - eddig csak vakon felnyultam kozepre es klikk -> most mindig fel kell nezni mert hiaba tapogatozik ugy az ember. Total nem praktikus
- mobiltelefonos kapcsolat nalam folyton szorakozik ket telefonnal, valamiert nem akar letrejonni az automatikus kapcsolat, neha viszont megis (az eddigi passatokkal-golfokkal sosem volt ilyen problema illetve passatoknal is voltak bluetooth-os problemak ritkan, neha ha hivas jott, utana nem tudtam hangoskonyvet hallgatni amig ujra nem inditottam a kocsit). Ja es itt is total kusza a menuvezetes.
- alexa echo auto hasznalata: itt is a furcsa bluetooth csatlakozas miatt nem olyan, mint normalisan, hogy csak beul az ember, indul es alexa keszen all. Elotte szorakozgatni kell, telefon kivalaszt, csatlakozik, media.. Raadasul valamiert a hangerot sem lehet mindig valtoztatni, ez is egy bug: neha mukodik, neha lefagy es vicces modon csak halkitani lehet, hangositani nem.
- a belso vilagitas szineinek beallitasa ugy el van rejtve (vagy valamiert nem logikus szamomra), hogy nem sikerult megtalalni - eddig nem is vettem a faradsagot, hogy utananezzek, de nem felhasznalobarat szerintem, ha nem jon ra az ember kezikonyv nelkul (sosem olvastam kezikonyvet)
- szerintem a kormanyon bal oldalon a tempomat es tavolsagtartas gombok elrendezes sem praktikus, en folyton a tavolsatartast piszkalom a sebesseg allitgatasa helyett. Mondjuk ez a tavolsagtartas es tempomat egy kulon katasztrofa, en a regi modelleknel jobban szerettem a sima tempomatot, beallitva pl.140-re es mindenhol stabil sebesseggel megy az ember, dombon fel, stb. Utalom a tavolsagtarto tempomatot, a legtobb ember keptelen tartani a sebesseget, egyszer 120 egyszer 140, ossze-vissza... Ha nem figyelek, egyszercsak valaki mögött megyek 120-szal. Korabban siman ment magatol stabilan a kocsi es csak index ki, index be. Most meg fekezget ha nem tartok eleg nagy tavolsagok, elozes kozben is fekez neha ha nem eleg nagy ivben kerulom ki az elottem haladot (en alapvetoen nagy tavolsagot tartok egyebkent tehat sosem maszok ra a masikra es nagy ivben kerulok, de a gyari beallitasok tulzoak - kozuluk a legkisebb tavolsagot hasznalom - az osszes tobbi kvazi hasznalhatatlan szerintem, kiveve epitkezeseknel - ott nagyobb tavolsagot tartok). De volt mar, hogy kanyarban is befekezett ami total balesetveszelyes.
- parkoloradar hangjat kenytelen voltam kikapcsolni, mert olyan zavaro a hangja, hogy piros lampanal ha megalltam, automatikusan beindulva egyszeruen tulzas volt. Persze testre lehet szabni, de egyszeruen nem jol mukodik. Ez az osszes eddigi modellnel sokkal jobban meg volt oldva.
- a savtarto automatika is hagy kivannivalot maga utana, nalam sokszor indokolatlanul jelez, hogy haladjak kozepen, holott kozepen haladok.
- neha menet kozben jelez, hogy fekezzek es fogjam a kormanyt (mikozben semmi nem tortenik, csak egy kezzel fogom a kormanyt egy egyenes videki nyugodt utszakaszon tempomattal kozlekedve).
- hogy valami pozitiv is legyen: a navigacioban az utolso celok megjelenitese a terkepen szimpatikus, hogy nem csak lista van hanem egy abrarol is ki lehet valasztani a celtOsszessegeben sok csicsa meg szines feleslegesseg a praktikum karara szerintem. Nyilvan tomegigenyt szolgal ki es lehet elvezkedni, hogy milyen jo, hogy ezt is meg azt is be lehet allitani, de feleslegesen vonja el a figyelmet ez a sok szuksegtelen dolog. Olyan valakinek aki nem vezet sokat, szerintem biztosan izgalmas, de ha praktikusan nezzuk, inkabb kenyelmetlen.
-
vodrosjozsi
addikt
Érdekes, hogy a fél cikk arról szólt, hogy ekézte az I.D. 3-at.
Elég vicces volt, ja nem. -
Lehet, hogy elcsépelt szöveg, de igaz, és egyszerű válasz. Kategóriát csinált, és minden hasonló méretű kompaktot a Golfhoz mérnek, még ma is. Pedig a VIII Golf tényleg nem egy nagy durranás (speedzone tesztet ma néztem, katasztrófa, hogy olyan tesztelte le, aki bele van buzulva a márkába), nem tud brutálisan többet, mint a hasonló kompaktok, de ez nem volt igaz az régebbi generációkra. Kvázi már fogalommá vált a Golf.
Szóval ma sem egy rossz autó, sőt az alap, 6M-s Golf szerintem egy kifejezetten jó ajánlat új autó fronton csak már megvannak a vetélytársak, amik van amiben jobbak, van amiben rosszabbak.
Ahogyan minden villanyautót a Teslához mérnek, itt minden kompaktot a Golfhoz. -
-
genlog
aktív tag
válasz
#44275968 #21 üzenetére
Így nagyobb a szégyene, hogy egy új Lexus hozta a színvonalat és a koreai autógyártás is úgy fejlődik, hogy lassan már a németek mehetnek ki oda tanulni és nem fordítva.
Amúgy sincs biztos jövőképe a német autóiparnak, meg általában az európai iparnak, know-howban a Távol-Kelet (elsősorban Kína, Korea, esetleg még Japán) éppen előzi, méghozzá óriási potenciállal.
-
M5Norbi
őstag
Szerintem nagyjából attól hogy stabilan hozza azt az érzést és minőséget amit egy átlagos de az autóját szerető ember elvár.
Sem kinézetben sem élményben sem megbízhatóságban nem kiemelkedő de nem is rossz.
Az általad említett típusoknak is megvannak az erősségei illetve vonzereje de a Golf mindenben hoz egy jó szintet és ez sok embernek éppen elég.Persze hogy van jobb autó nála. Csak a legtöbb embernek nem kell jobb.
Na meg az hogy melyik a jó autó bizonyos szempontból szubjektív is.Mazda3: megbízhatóbb? Persze biztos. Szebb? Szubjektív. Praktikusabb? Aligha. Vezetni jobb? Talán.
Toyota Corolla? Megbízhatóbb? Valószínű. (De aki ujként veszi majdnem mindegy ugysem tartja meg 5 évnél tovább) szebb? Szubjektív. Vezetni jobb? Nem valószínű.
Renault Megane? Megbízhatóbb? Nem biztos persze ezt is 5 ev utan eladjak.
Szebb? Biztos van akinek bar a beltere nekem nagyon nem. Vezetni jobb? Esetleg.
Peugeot 308? Megbízhatóbb? Kötve hiszem. Szebb? Nekem az oldala kissé Golf6. Praktikusabb? Lehet. Vezetni jobb? Nem valószínű.Szóval hogy melyik a jobb?
Azt gondolom egyeni hogy kinek melyik tulajdonság számít jobbnak.
Nagyon egyikkel se lő mellé.Nincs egyebként Golfom és mindenféle autót szeretek es nagyon sok tipust vezettem is már csak a gondolataimat írtam le persze ez csak az en meglátasom.
-
esoember
csendes tag
Azért a Peugeot már 6 éve megcsinálta a kijelzőből vezérlést, amit a VW lefikázott annó, most meg ugyanazt tolja... ha már bohó francia dizájn, azért egy 508-tól nem sok szebb autó van! (Pedig nem vagyok francia autó buzi) Egy mai Corolla meg megeszi reggeliebédvacsorára az új Golfot, és mégis a Golfból fognak rohadt sokat eladni! Ezek olyan ellentmondások, amit laikusként képtelen vagyok megérteni!
-
Gerasz
aktív tag
Viccesnek hat a teli kijelzős belterek, a környezetet figyelő szenzorok és nüansznyi kényelmi funkciók százai mellett az, hogy a szerencsétlen úrvezetőnek még mindig az egész út során egy botot kell rángatnia a jobb kezével, mint Mr. Garrison csodálatos járművében.
-
ROBOTER
addikt
Szerintem az utóbbi 6 évben (3 autót rendszeresen használva) nem néztem rá a hagyományos, "órás" sebességmérőre. És finoman fogalmazva nem vagyok fiatal. Nem értem ezt az erőltetést. Nagyon romantikus, csak éppen semmi értelme már.
-
dabadab
titán
A hagyományos műszerfal tervezése (meg háromszori áttervezése, ahogy változnak a dolgok) egészen biztosan időigényes és drága, ahogy a gyártása meg a beszerelése is (különös tekintettel arra, hogy általában felszereltségtől függően kisebb-nagyobb mértékben eltérnek az egyes példányok) - nem véletlen, hogy a Teslánál, mint kezdő (és a beltér építése terén látványosan kihívásokkal küzdő) gyártónál inkább arra jutottak, hogy inkább odaragasztanak egy tabletet és azzal elrendezettnek tekintik a dolgot.
-
esoember
csendes tag
Sosem fogom felfogni, hogy mitől annyira menő a Golf a többi kompakthoz képest?! Holott se nem szebb, se nem jobb, mint akár egy Mazda 3, vagy egy Toyota Corolla, de még a Renault Megane is jobban néz ki! Azt meg most nem értem a VIII-as Golfnál, hogy míg x évvel ezelőtt lehordták a Peugeot 308-at, hogy mindent a kijelzőről kell vezérelni, fizikai gomb helyett, úgy ugyanez miért nem probléma egy VIII-as Golfnál, pedig ugyanez a helyzet!
-
genlog
aktív tag
Hogy én mennyire rühellem az érintőképernyőt! Ejj! Talán sokan így vannak még vele.
Szégyen ,hogy efelé tart a "fejlődés". -
Zalanius
tag
+1
Visszatérő negatívum ez a cikkekben, és egyszer tényleg kíváncsi lennék egy gyártói érvelésre a "búvárkodás" erőltetése mellett. Nehéz elképzelni, hogy a tervezőasztalánál mindenki debil, de ha az történt, hogy a marketinges irányvonal vs. józan ész párbajából az előbbi jött ki jobban, meggyőzhető vagyok. -
dabadab
titán
Hát akkor itt is az történt, hogy némi spórolás okán a fizikai billentyűket lecserélték a jóval lassabb és balesetveszélyesebb menübúvárkodásra.
És ennek örülni kellene. -
#76500480
törölt tag
1.5 motorhoz nem tudom, hogy meghagyták a száraz DSG-t, mert azt körülményes javítani... Kijelzőkhöz javasolt beruházni pár liter Clinre+ mikroszálas törlőkendőre. Kérdés, hogy üveg vagy plexi? Egy 30+ milliós Porsche 10colos tft kijelzőjét láttam, tiszta karc.(ohne Gorilla Glass 5...6...DX)
-
Plug Life
senior tag
válasz
7Heads Drago #1 üzenetére
Az 1.0 mindenből szar.
-
akaido
addikt
-
7Heads Drago
veterán
Ez hogy első generációs gyártás én nem lennék büszke. Jó pár éve már hogy autógyártásban dolgozom és a tendencia hogy ezek még teli vannak hibákkal. Amit később majd javítanak.
Új hozzászólás Aktív témák
ma Mostantól egy hagyományos Golfban sem tekergetjük a klímapanelt, a hangerőt pedig érintőcsúszkával állítjuk: a beltér persze ezzel párhuzamosan letisztult és modern, ráadásul jóval kevesebbet is hibázik az ID.3-nál.
- Asztrofotózás
- Escape from Tarkov
- Kuponkunyeráló
- Elmondta a Nintendo, hogy mennyi Switch 2-t vihetnek haza az emberek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autós topik
- EA Sports WRC '23
- Opel topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- Google Pixel 9 Pro készülékek 128gb / 256 gb / 512gb - Szép állapot, garancia, akár beszámítással
- Xiaomi Poco X7 Pro 5G 12/512gb - Makulátlan, garanciális, akár beszámítással
- Xiaomi 14T Pro 12/512gb - Makulátlan, akár beszámítással
- Samsung Galaxy S25 12/256gb - Újszerű, akár beszámítással
- Eladó Cooler Master Masterliquid ML240L V2 RGB
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
- Apple iPhone 11 Pro 64GB Space Gray / Szép állapotban / 100 % AKKUMULÁTORRAL / 12 hónap jótállással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 13400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Windows 10 pro Retail aktiváló kulcs!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest