- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Yettel topik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iOS alkalmazások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Z_A_P
addikt
Nekem volt olyan (kezi valtos) hogy pl V-ben nagy lejton elkezdett gyorsulni motorfekkel is. A tempomat pedig ha a beallitott sebessegtol X tavolsagra kerult (vagy X ideig nem tudta utolerni?), akkor kikapcsolt.
Most automata van, ez elvileg tudna akar vissza is valtogatni, de nem probaltam meg akkora lejton. Es igazabol nem is izgat Ha kikapcsolna, akkor visszakapcsolom. Ennyi.OK
-
Z_A_P
addikt
2.0 benzines volt.
a magától kikapcsoló tempomat meg, hát, remek ötlet
Ez minden normali autonal igy van szerintem. Ha valami folytan nem tudja elerni a sebesseget, akkor kikapcsol. Pl tedd 140-re, es legyen II-esben a valtod. Olyan 5-6000 fordulatnal kikapcsol a tempomat.
De akkor is kikapcsol ha fekre lepsz.
Vagy ha kinyomod kuplungot, stb
Persze a kezinel joval tobb a "hibalehetoseg", automata ennel uzembiztosabb.[ Szerkesztve ]
OK
-
Lenry
félisten
"nem, sztem nem minden autónál van így."
pedig de, attól, hogy te még nem jártál úgy, hogy az autód nem tudta tartani, még a legtöbb autón így van, legfeljebb eddig mindig volt akkora szerencséd, hogy nem érte el azt az eltérést, ahol kikapcsolta volna.
"ha emelkedő és nagy terhelés miatt nem tudja tartani, akkor jelzi, hogy válts vissza hüjegyerek"
... és ha nem váltasz vissza, és tovább lassul az autó, akkor kikapcsol a tempomat.Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
"mekkora eltérésnél kapcsol ki?"
a legfrissebb emlékem Ford Transitból való, ott 20km/h eltérésnél engedi el.
Te: "a legtöbb autón így van"
front van? vagy mi?
nyilván nem írhatom le expliciten, hogy minden autón így van, mert nem próbáltam a világ összes autóját, csak nagyon erősen valószínűsítem, hogy így van.Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
tybsen
addikt
Lehet hogy az előző hozzászólásomban a "domb" nem volt megfelelő szó. Helyesebben "hegy", "nagyobb lejtő" vagy "rövid aluljáró/felüljáró olyan szakasza ahol lejtő van".
Normál tempomat ilyen lejtőkön gyorsulásba kezd és neked kell fékezni.Adaptív tempomat esetén ilyen szakaszon az autó fékezi le magát.
-
tybsen
addikt
Akkor lehet hogy nem adapívnak hívják. De az biztos hogy az adaptív tempomat megjelenésével jött ez a funkció is, hogy lejtőn lefelé fékez az autó.
Tehát akkor próbálj kérlek elvonatkoztatni ettől a névtől, hogy adaptív. Azért használtam mert az adaptív tempomat megjelenésével együtt jött az a funkció is hogy meredek lejtőn fékez az autó. Ezért gondoltam hogy ez ennek a része lehet a távolságtartás fukción kívül.
Tehát: Van a vw-s tempomatnak egy korábbi verziója (talán a 2016-2017-ig gyártott modelleknél) ami nem képes meredek lejtőn lefékezni az autót így az autó folyamatosan gyorsulni fog.
És van egy újabb fajta változat - amivel együtt jár a távolságtartás is -, ez képes meredek lejtőn fékezni az autót.
-
tybsen
addikt
12 év alatt összesen 5 Passat és 2 Golf használtam évente kb 80 ezer-100.000 km-rel, mindig az éppen aktuális modellt. Ez több mint egymillió km.
Büntettek már úgy meg Svájcban hogy dombon-hegyen lefelé városban a tempomat nem tartotta meg az 53-ra beállított autót és felgyorsult 58-ra. Mert a régi tempomat volt benne.
Most az aktuális 8 as Golf-ban ha megyek
dombonhegyen lefelé vagy aluljáróban akkor automatikusan fékez az autó. Lehet ezen lovagolni hogy az autó fékez vagy mi van mögötte, de tény hogy a korábbi tempomattal nem lassult az autó most viszont lassít és ez így van kb 2017 óta, éppen az adaptív tempomat bevezetése óta, az én tapasztalatom szerint azzal a funkcióval egyidejűleg került bevezetésre ez is.Ne haragudj, de teljesen felesleges ezt a témát folytatni tovább úgyhogy részemről lezárva a téma.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fujitsu Esprimo V5535 Core 2 T2330/2x1GB/120GB HDD/Windows Embedded Standard 7 (2025-ig támogatott)
- HP Pavilon 15 - 15.6" IPS 144Hz / Ryzen 7 5800H / 16Gb / 512Gb NVME / nVidia RTX 3050 Ti / GARANCIA
- Rtx 2060
- Ubiquiti Security Gateway USG-3P
- Eladó Új Samsung Neo QLED QN85D, QN90D, QN95D 4k 2024-es modellek