Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz tybsen #38 üzenetére

    "Tempomat sajnos nem butithato... "
    Pedig a követési távolság változtatható, nem? És ott nincs ilyen, hogy off? Fura...

    "Az meg elozesnel problemas ... " - a kick-down-nak működnie kellene.

    "Az egyetlen elonye ennek az ujabb tempomatnak, hogy dombon lefelé is tartja a sebesseget, azt a regi egyszeru tempomat nem tudta ... "
    Az én KIA-m se tud fékezni (annyira nem modern), de a motorfék erejéig - akár dombon lefelé is tartja a beállított tempót.

    Más: nekem analóg műszereim vannak, és gyk. az egész műszerfal világítást - egyetlen, könnyen kitapintható (hoppá!) potival - szinte nullára tudom venni. Hosszú utak alkalmával jól jön, hogy nem "égeti" a szemem, ill. nincs fényszennyezés, így sok esetben jobban is látni.
    A kérdés tehát: nem vakítanak ezek buflák nagy "monitorok" túlzottan? Tényleg, milyen technológiát használ pl. a VW? LCD, OLED?

  • plömplöm

    őstag

    válasz tybsen #38 üzenetére

    "Az egyetlen elonye ennek az ujabb tempomatnak, hogy dombon lefelé is tartja a sebesseget, azt a regi egyszeru tempomat nem tudta"

    ööö, mi? milyen autó tempomatja nem képes motorfékezni? illetve mekkora dombról beszélünk?

    All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

  • plömplöm

    őstag

    válasz tybsen #71 üzenetére

    nem. a normál tempomat is fékezheti az üzemi fékkel az autót, ehhez nem kell adaptív tempomat. az adaptívság azt jelenti, hogy ha akadályt érzékel, pld utolérsz valakit, akkor beavatkozik, és nem megy tovább a beállított sebességgel, mint egy terminátor. az út lejtése nem egy ilyen akadály. ezt meg lehet bolondítani azzal, hogy ha pld a térkép adatai alapján tudja, hogy adott lejtőn az adott sebfokozatban nem lesz elég a motorfék, akkor visszavált.

    All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

  • plömplöm

    őstag

    válasz tybsen #73 üzenetére

    hát, csámcsoghatunk még ezen :)

    pld különböztessük meg a fékezést, és a lefékezést.
    pld különböztessük meg a motorféket és az üzemi féket.

    figyelembe véve, hogy a tetszőlegesen akármilyen tempomat a sebességet szabályozza, mégpedig úgy, hogy a sofőr helyett kezeli a "gázpedál"-t, így fékezni is fogja tudni az autót, hiszen képes motorfékezni, miért ne lehetne képes rá. az egy szerencsétlen eset, hogyha egy kis pöcsköszörű motorka van egy szép nagy és nehéz autóban, mert akkor nem lesz elég a motorfék, az autó akár még gyorsulni is fog egy adott lejtőn. ha a tempomat hozzáfér a pld menetstabilizáló elektronikához is, akkor lesz képes az üzemi fékkel ennél komolyabban is lassítani az autót. szóval ez a "De az biztos hogy az adaptív tempomat megjelenésével jött ez a funkció is, hogy lejtőn lefelé fékez az autó", nem igaz, nem áll meg :)

    a távolságtartó funkcióval egyébként vannak ám bajok, mert egy manuális váltós autót nincs az az adaptív tempomat, ami meg tudna állítani, hiszen a tengelykapcsolót hogyan oldaná nyomorultja. egy dolgot tudhat, elveszi az üzemanyagot és akkor majd alapjáraton sem akar járni a motor, de hát ez eléggé, hogyismondjam, nem üzemszerű.

    "Van a vw-s tempomatnak egy korábbi verziója (talán a 2016-2017-ig gyártott modelleknél) ami nem képes meredek lejtőn lefékezni az autót így az autó folyamatosan gyorsulni fog."
    de mindegy, elengedem, ilyen határozott kijelentésekkel szemben hogyan is jöhetnék tényekkel :) . nem vagyok 100%-ig képben a csodálatos vw összes termékével sem, de használtam olyan tempomatot is renault 19-ben, még az elektronikus gázpedálok előtt, amivel a gázpedál bowdenje helyett tudták egy másik mechanikai csatlakozással a szívósori vákuumot felhasználva megvalósítani a sebességtartást, nna az volt nem valódi tempomat, mert ott nem volt fedkomp, aminek a sebességadatához lehetett volna szinkronizálni, az tényleg gyorsult-lassult, ha nem azok voltak az üzemi körülmények, mint ahol aktiváltad a funkciót. az üzemi fékhez meg végképp nem volt kapcsolata :D

    tudom, tudom, belinkelem ide magamnak:

    All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

  • forgonati

    őstag

    válasz tybsen #78 üzenetére

    Az meg a másik agyrém, a lakkos kocsikulcs. Bazz, a zsebedbe rakod ahol érintkezik kosszal, porral, urambocsá egy darab pénzérmével. Egy kulcscsomóra már gondolni sem merek. WTF? A kezét törném el annak a designernak aki kitalálta, komolyan. Szerintem nem lenne nagy elvárás higy es komillás autó kulcsa ne legyen pár nap után karcos.

    Keelah Se'lai!

  • dutrás

    őstag

    válasz tybsen #73 üzenetére

    2015-ös Passatom van adaptív tempomattal dsg-vel.
    Lejtőn fékez ha kell vissza is vált. Német autópályán sokszor felfigyeltem arra hogy bömböl a motor mert visszaváltott.

    P50 pro/P40 Lite

  • Micsurin

    nagyúr

    válasz tybsen #83 üzenetére

    Ne mond, konszern autók után a kis Jazzel vagy az i30-al is matekoltam az első pár alkalommal mikor reflexből húztam volna magam felé a tekerentyűt... Jazzben még tekerentyű sincs de azért tapicskoltam. :DDD

    Arra kíváncsi leszek mennyire fogja szeretni a tartós mínuszokat a kijelző... tudnak az IPS panelek kellemes szellemkép szerű belassulásokat produkálni még mobilokban is.

    The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

Új hozzászólás Aktív témák