- MediaTek lapka köré épülne a Galaxy S25 FE?
- Samsung Galaxy A52 - royal cuvée
- iPhone topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Fotók, videók mobillal
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Google Pixel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Tigerclaw
nagyúr
-
-
-
Noukoum
veterán
válasz
Tigerclaw #22 üzenetére
Sokat szamit, hogy a Teslakban nincs lebutitva, legyengitve a meghajtas, vegsebesseg, gyorsulas, sot meg a hatotav sem. A Teslanal jol tudjak, hogy mivel fogjak meg a tobbsegeben ferfi vasarlot.
Nem csak ennyi: ott van a supercharger hálózat, a legjobb szoftver. autopilot és fsd stb. Hiába telt el megannyi év még mindig ott tartunk hogy a tesla a "jövő autója", annyival előrébb van mint mások (ez nem jelenti azt hogy tökéletes).A model 2-őt meg totál félreérted. Nem azért nem tudnák gyártani mert nincs gyártókapacitás hanem mert nincs elég aksi. Amennyivel több van, annyival több autót el is tudnak adni sőt.
Miből kéne nekik lepasszolni? Van két sedan meg két suv. Ennyi.
Többek közt ezért is sikeres a tesla, mert nincs túlbonyolítva semmi. -
Tigerclaw
nagyúr
Valoszinuleg eleg sok penzet el is viszi azoknak a gyartoknak akiknek tulburjanzo modellstrukturaja van.
Az S, 3, X, Y kozott eleg kicsi a kulonbseg meretben csomagtartoban, kinezetben. Nincs se kis autojuk, se kombijuk, meg a SUV-juk sem nez ki SUV-nak. Foleg az ar es aprosagok dontenek az egyik vagy masik mellett. Ha csak a Model 3-at es egyet a masik harombol tartananak meg, valoszinuleg ugyanolyan eladasokat produkalnanak. Szoval mas gyartonal tenyleg joval tobb model van, de azoknak a nagy resze markansan, funkcionalisan eltero.
-
válasz
Tigerclaw #22 üzenetére
amugy is sok egyforma modelljuk van
what?
Nekik van a világon a legkevesebb az észlelhető méretű autógyártók közül, konkrétan 4 van, az sok? (S, 3, X, Y)
A Cybertruck, a Roadster és a Semi még nem létező, csak majd valamikor lesz, de azokkal együtt is rendkívül szegényes a kínálat... -
Tigerclaw
nagyúr
Sokat szamit, hogy a Teslakban nincs lebutitva, legyengitve a meghajtas, vegsebesseg, gyorsulas, sot meg a hatotav sem. A Teslanal jol tudjak, hogy mivel fogjak meg a tobbsegeben ferfi vasarlot. Meg persze most meg nagyon az elejen vagyunk az atallasnak, igy foleg a penzesebbek vasarlasait latjuk. Ezekbol nem lehet meg semmit sem josolni a jovore nezve. Kell meg par ev es persze nem a gazdagabb orszagok vasarlasi szokasait kell figyelni.
Amugy a Kinai gigafactoryt nagyon gyorsan felhuztak es gondolom annyi esze volt Musknak, hogy rajta tartotta a szemet jopar epiteszmernok a kivitelezesen. Ilyen gazdasagi helyzetben, nagyobb munkanelkuliseg, megrendelesek nelkul maradt cegek mellett szerintem Nemetorszagban is hamar felepul majd a Tesla gyara.
Az viszont ketsegtelen, hogy joval tobb gyarra lenne szuksege a Teslanak, hogy szoba johessen az emlegetett Model 2. Vagy par modelt le kell passzolnia (amugy is sok egyforma modelljuk van). A Cybertruckot Europaba talan nem is hozhatjak, bar ezt csak feltetelezem, mert haszonjarmukent elkepzelheto hogy belefer a szabalyokba. Annyit szerintem itt nem fognak rendelni, hogy megerje helyben gyartani.
-
Noukoum
veterán
A vak is látja mekkora előnye van a Teslának.
Friss hír
Németország, úgy hogy még messze van a berlini gyár.
Mint tudjuk első negyedévben majdnem 50%-kal nagyobb eladást produkáltak mint a tavalyi átlagnegyedévben. Ez azt jelenti hogy szinte biztos hogy idén meg lesz a 750e eladott autó, ami ugye 50% növekedés. Mindezt úgy hogy a legolcsóbb autójuk pl. Németországban 44e euró, itthon még több. Konkrétan az van hogy azért nem sietnek az “olcsó” model 2-vel mert hiába adnák ki nem tudnák gyártani akkora az igény a drágább autóikra. -
Tigerclaw
nagyúr
válasz
<Adamsky> #16 üzenetére
Igen, az akku mennyisege egy onmagat erosito csapda. Az nagyobb hatokorhoz kell a tobb akku, de a tobb akku nehezebb, ami csokkenti a hatotavot es szukseg van erosebb karosszeriara, erosebb fekekre, vagy epp helyre, amivel meg jobban no a suly, no a legellenallas, meg jobban csokken a hatotav, tehat meg tobb akku kellene. Az egesznek az arnovelo hatasarol, vagy az extra fogyasztasrol nem is beszelve
Ezert is gondolom azt, hogy a jovo kozlekedeseben a jelenlegi szemelyautoknak kisebb szerepe lesz. Sokaknak anyagi csodot jelent (majd) elektromos autot venni es kozben kompromisszumot is. Talan noni fog azok szama, akik lemondanak a szemelyautorol, vagy lecserelik Citroen AMI szeru megoldasokra. A magas arak mar jol lathatoan terelik az early adoptereket a kisebb autok fele. Szinte mindenki lead valamit a korabbi igenyeibol, tehat eleg a kisebb utaster, kisebb csomagter, nem kell hogy irigyelje a szomszed a kinezetet. Nyaralni meg mennek repulovel, busszal, vonattal, berelt autoval, vagy epp valamilyen telekocsis megoldassal.
Azt is el tudom kepzelni, hogy a torestesztek nem hogy nem lesznek szigorubbak, de talan meg megengedobbek is lesznek, vagy a vasarlok kenyszerbol lemondananak az 5 csillagos torestesztrol, mert nem hatekony elektromos tankokat hasznalni. Ebben az onvezetes behozasanak is komoly szerepe lesz, mert ha egyre tobb biztonsagosabban vezeto onvezeto auto lesz az utakon, es nem tortennek balesetek, nem lesz szukseg nagy, nehez autokra.
-
Pedig pont ezért sikeres a Tesla, mert nem így gondolta. És pont ezért szenved mindegyik legógyártó gigacég, mert nincsenek beszállítók. Hiába szerződik, ha nincs kivel vagy legalábbis nincs annyi kapacitása annak, akivel szerződhetne. És mivel hiánygazdaság van akkuból, annak jut, aki kifizeti a borsos felárat, ergo még drágább, mint lehetne. Miközben a Tesla meg egyre olcsóbban gyárt magának.
-
k-adi
nagyúr
válasz
<Adamsky> #16 üzenetére
"a SUV/Crossover kategoria"
azért ehhez hozzátenném, hogy ebből is van szép és ronda tank kinézetű
de a magasított állás, a nagyobb biztonság(érzet), kényelmes beszállás, stb. mind-mind előnye, akármennyire is nagy dögök ezek.. bár ha jártál amcsiban akkor az ottani brutál pickup-okhoz képest még ezek is kicsik
-
<Adamsky>
nagyúr
"Azt gondoltam, hogy a SUV/Crossover kategoria eltunik ... "
Áá, dehogy! Zabálják a népek ezeket a négy-keréken guruló szekrényeket. Ez már a belsőégésű modellek esetén is így volt. A villanyosaknál pedig szinte kötelező az "emeletesház" típusú építkezés / design, mert valahová tenni kell azt a mocsok sok akkumulátort.#7 k-adi
+1 ... sajnos. Kár a kombiért. Ami még ritka madár lesz - főleg az alsó-közép kategóriában - az a klasszik szedán.#8 "...azt hittem, eddig csak a volvo korlátoz?" - muszáj, különben úgy tűnnek el az elektronok, mintha sose lettek volna.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
adlersson #14 üzenetére
En ketfele bontanam az elonyoket:
Szabvanyositott akkupackok:
A cserelheto kompatibilis akkumulatorok fejlesztese olcsobb, mert megoszlik a koltseg.
Az ujrahasznositas is egyszerubb, mert nem kell 82 fele egyedi akkupack szetszereleset megtanulni/megtanitani, mindegyikre specializalodni, raadasul ha nincsenek ilyen cegek, vagy draga, gazdasagtalan mukodtetni azokat, az autogyarak nyakaban marad egy szukseges rossz tevekenyseg, ami az autok araban fog lecsapodni.
Mivel sokkal nagyobb volumenben gyartanak sorozatban, a gyartasi koltsege is olcsobb lenne.
Ha egy autogyar nem akar sajat akkugyarat is epiteni, uzemeltetni, egy ilyen szabvanyos megoldassal nem csak sok penzt sporol meg, de a beszallitokat versenyeztetheti, illetve ha shit happens, valthat masik beszallitora, akar ideiglenesen is.BaaS:
A BaaS megadja a tankolas gyorsasagat, ami mindig hatranya lesz a tobbi elektromos autonak. Persze egy motornal ez joval egyszerubb muvelet, de a Nional is epp csak elkezdodott az egesz, igy van boven ter a technologia fejlesztesere. Lesz ez meg egyszerubb, meg olcsobb, meg gyorsabb.A BaaS csak akkor nem lesz sikeres, ha nem lesz gazdasagos, mert tulzottan mohoak lesznek a kozremukodo cegek. Amugy tekintheto egy alternativ toltesi modnak, mert ugyanugy toltheto otthon is, vagy barhol akarmilyen gyorstoltovel, es a csere csak opcionalis megoldas.
-
-
k-adi
nagyúr
válasz
LurkerSheik #12 üzenetére
"Onmagaban a cserelheto akku egy iszonyatos biztonsag a jovore nezve, ezzel kikuszobolheto az akku degradalodasa es egy esetleges cella hibas pakkot is konnyebb kiszedni az egesz rendszerbol, mielott valakinek felrobban a segge alatt."
Na igen plusz még használt érték ára tartó is
Amelyik bevezeti tényleg a BaaS-t az tarolni fog -
válasz
Tigerclaw #11 üzenetére
Xpeng G3-akat mar szallitottak par szaz darabot Norvegiaba, ott nagyon mennek EV-k.
Nio Majus elejen tervezi bejelenteni az EU nyitast.
Onmagaban a cserelheto akku egy iszonyatos biztonsag a jovore nezve, ezzel kikuszobolheto az akku degradalodasa es egy esetleges cella hibas pakkot is konnyebb kiszedni az egesz rendszerbol, mielott valakinek felrobban a segge alatt.Ott az új Mercedes EQC, a BMW iX sorozat, de például a BMW az én szememnek nagyon rossz irányba ment el ezzel az ormótlan orral.
A Kínaiak európai gyomornak is emészthető dizájnokat pakolnak egyre másra, A németek meg pont kínaisodnak de nagyon, belül persze nem tagadhatják le h már jó pár évtizede tudják mi az a prémium látvány. -
Tigerclaw
nagyúr
válasz
LurkerSheik #9 üzenetére
Azok a modellek egy az egybe johetnek, vagy szukseg van atalakitasra az eltero Kinai/Azsiai es Europai szabvanyok, szigorubb torestesztek miatt?
k-adi:
Szerintem a Nio fele BaaS lehet a jovoje az elektromos autoknak, csak most sok autogyar meg a sajat utjat jarja.A nagy motorkerekpar gyartok egy resze Azsiaban mar a kozos szabvanyos akkupack hive, de a Szingapuri Gogoro vagy a vele valamilyen kapcsolatban allo Europai TIER BaaS megoldasa is tetszik. Jo lenne teljes kompatibilitas
Erdekes lesz majd az e-robogok es Twizy/AMI fele negykereku jarmuvek harca is, illetve hogy az utobbiak le tudnak-e nyulni piacot a miniautoktol. A valodi e-autok piacan szerintem a Tesla "Model 2" erkezeseig nem lesz arharc.
Izgalmas jovo elott alunk, atalakulhat komolyan a kozlekedes, de nem biztos hogy a klasszikus szemelyauto kategoria kerul ki gyoztesen. A lightos elektromos biciklik, robogok, quadro/triciklik elott fenyes jovo all a helyi kozlekedesben.
-
k-adi
nagyúr
válasz
LurkerSheik #9 üzenetére
remélem Nio jön EUba és hozza a BaaS-t is
-
-
k-adi
nagyúr
"egyébként minden modell végsebességét elektronika limitálja 160 km/h-ban."
azt hittem, eddig csak a volvo korlátoz? -
Tigerclaw
nagyúr
Hosszabb tavon azert hatranyt is jelent majd hogy tobb markat es akar markankent eltero tipusokat gyartanak, ha azok kozott van atfedes. Az extra marketing koltseg, extra logisztika, gyartas, tervezes, sok sok millio euro extra kiadas a varhatoan erosen zsugorodo autopiacon nem idealis. Szukiteni kellene a palettan, es vagy felretenni pl. a Skoda/Seat markaneveket, vagy szetszorni a modelleket kozottuk. Skoda kaphatna a mini es also-kozep kategoriat, a seat egy sportos, a vw a kozep-felso az audi a premium modelt. A regi tulburjanzo modelvalasztek nem lesz fenntarthato ha atternek mondjuk 15 even belul csak elektromos meghatjasra.
-
Tigerclaw
nagyúr
Azt gondoltam, hogy a SUV/Crossover kategoria eltunik majd a kifejezetten elektromos autonak tervezett modelleknel, mert jellemzoen komony extrafogyasztast von magaval ez a forma.
-
Kinder
senior tag
A VW csoport ébredt elsőként, és ez kezd is meglátszani a termékpalettájukon.
VW, Porsche, Audi, Skoda, Seat.... mind gyárt, vagy jön az elektromos autójukkal.
Ez hatalmas előny lesz a következő 2-3 évben.
Új hozzászólás Aktív témák
ma A legnagyobb MEB platformos, elektromos Volkswagen kifejezetten a kínai piac elvárásainak mentén készült, ami jól mutatja, hogy mennyire felfutóban van az ázsiai nagyhatalom e-autós jelentősége.
- MediaTek lapka köré épülne a Galaxy S25 FE?
- Samsung Galaxy A52 - royal cuvée
- iPhone topik
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Hisense LCD és LED TV-k
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Építő/felújító topik
- Windows 11
- További aktív témák...
- Lenovo Thinkpad L13 Yoga Gen4 X360 Érintős! Ryzen 7 Pro 7730U 16GB RAM / 256GB SSD Magyar
- Asus ROG Strix XG27ACDNG - Újszerű
- Intel Core i9-10900 processzort keresek megvételre MA
- HP Z840 workstation 1450W 2db XEON 2697 v4 36MAG,256GB DDR4, Quadro P6000 24GB/M6000 24GB/P5000 16GB
- Fujifilm GFX50S II Garis + GF 50mm F3.5 R LM WR + 3db akkumláltor + Urth Core nyakpánt
- AKCIÓ! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I5 9400/ RTX 2060 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- ASUS TUF Gaming F15 FX506 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i5-11400H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - 1,5 év gari
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest