Hirdetés

A Volkswagen Kínának szánja az ID.6-ot, legalábbis kezdetben

A legnagyobb MEB platformos, elektromos Volkswagen kifejezetten a kínai piac elvárásainak mentén készült, ami jól mutatja, hogy mennyire felfutóban van az ázsiai nagyhatalom e-autós jelentősége.

Az ID.3 már az utakon van egy ideje (tesztünk itt), az ID.4 pedig már majdnem, ez két olyan modell, amely már a Volkswagen MEB platformjára épül, amit kifejezetten és kizárólagosan villanyautóknak terveztek. Az említett két termékhez képest viszont az ID.6 egyelőre nem a globális piacra készül, hanem leginkább Kínának szánja a konszern, noha a Touareg méretű, akár hétüléses SUV bőven elférne Európában is, hiszen számos márka kínál hasonló modellt.


[+]

Az ID.6 is a MEB platformot használja, de ez tényleg egy jókora kocsi, 4,876 méter hosszú, vagyis 30 centivel méretesebb, mint az ID.4. Rögtön két variáns is piacra kerül majd, hiszen ha egy külföldi cég kínai vállalatot alapít, akkor azt csak úgy teheti meg, hogy kínai partnerrel közösködik, a Volkswagen pedig a FAW és a SAIC koprodukciójában tudja helyben gyártani az ID.6-ot, így aztán lesz ID.6 X és ID.6 Crozz, ezek egymástól a lámpák kialakításában, a futómű hangolásában, a fényezésben és a hűtőmaszk kapcsán térnek el, a műszaki tartalom viszont azonos.


[+]

Ez pedig két akkumulátorméretet jelent, 58 és 77 kWh-s telepek kerülnek az autókba, amelyekkel a kínai szabvány (NEDC) szerint 435 és 585 kilométeres hatótáv érhető el, ha a kisebb teljesítményű, hátsókerék meghajtású verziókat vesszük alapul. Ez a kivitel 180 és 204 lóerős teljesítményt nyújt majd, de lesz egy összkerekes kiadás is 302 lóerővel, ami 6,2 másodperces 0-100-as spritnre predesztinálja az ID.6 csúcskiadását úgy, hogy egyébként minden modell végsebességét elektronika limitálja 160 km/h-ban.


[+]

Belül 12 hüvelykes érintőkijelzőn lehet majd matatni, a töltési sebesség maximum 125 kW-os lehet, a szélvédő alján végigfutó ID.Light információs csík sem hiányzik, ahogyan az AR-t használó navigációs megoldás is bekerül a funkciók közé. A belső design az ID.3-ban megismert formavilágot viszi tovább relatív kevés gombbal és világosra, tágasra vett térérzettel, de Európába egyelőre nem jön, felénk a Volkswagen-csoport a Skoda Enyaq segítségével szolgálja ki az elektromos és hétüléses igényeket egyaránt támasztó vásárlókat.

Előzmények