- iPhone topik
- A GT 7 kap először Android 16-ot
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Íme az új Android Auto!
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- Realme GT 2 Pro - papírforma
Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
válasz
Jim Tonic #48 üzenetére
A Larrabee-nek csak az egyik baja, hogy x86-on alapul. Ez önmagában még nem olyan hatalmas probléma, mivel az x86-os (+ x64 + SIMD-ek) kód átfordításra kerül egyfajta RISC kódra, és a továbbiakban azzal dolgoznak a magok. Bár ehhez szükség van egy összetett dekóder egységre (itt magonként), ami szintén foglalja a helyet.
A másik dolog, ami talán fontosabb, hogy itt minden mag a szokásos CPU-s felépítést követi, ami cseppet sem hatékonyabb azoknál, ha nem teljesen általános integer kódról van szó, hanem elsősorban számításokról. Hiába van 32db belőle, 32 proci sem ér fel egy kisebb GPU-val sem ebben.
Ezen belül az egyik dolog, hogy a szokásos cache memóriával operál, ahol egy bájt hasznos adathoz több bájt kiegészítő információt is el kell tárolni. Ellenpélda: a Cell prociban sima (statikus) RAM memória van az SPU-k mellett (jelenleg 256kB/SPU). Így ugyanakkora területen többszörös tár helyezhető el.
A másik, hogy a Larrabee-ben minden mag a CPU-knál szokásos módon címezheti és férhet hozzá a külső memóriához. Ez jót tesz a kényelemnek és a könnyű programozhatóságnak (sok kód változtatás nélkül futtatható), azonban cseppet sem erőforrás-kímélő, nem kényszeríti rá a programozókra az optimálisabb kódolást, és az előbb említett, szokásos, nem helykímélő cache mechanizmust is igényli.
Harmadik, hogy mivel még a kisebb L1 cache (10-20 kB) is sok helyet igényel, bonyolult és ugyancsak nem helykímélő ugrás-becslő logikára van szükség a L2-höz, vagy épp külső memóriához való hozzáférések számának csökkentése érdekében. A Cell SPU-i esetén erre nincs szükség.
Így lehet 1-1 Celles SPU a hozzátartozó srammal együtt is jóval kisebb, mint 1-1 Larrabee-s mag -> azonos területen jóval több fér el belőlük -> jóval nagyobb hatékonyság.
-
orbano
félisten
válasz
Jim Tonic #43 üzenetére
én teljességgel értettem miről beszéltél, de sem az állításoddal, sem az érveléssel nem értek egyet. célhardver az van most, a DX11-gyel körülbelül elérte a korlátait. A jövő real-time algoritmusai már nem működnek célhardvereken, azoknak igenis rendes processzor kell, méghozzá jó sok. És ehhez nem kellenek jósok...
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB GDDR6X 256bit videokártya
- Intel ARC B580, 2 év gyári garancia! Számlával, garancialevéllel, gyári dobozában!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Gainward RTX 2080 Phantom GS 8GB
- Inno3D GeForce iChill X4 RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X 256bit videokártya
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H87I-PLUS H87 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- A Panasonic Toughbook CF-54 i5-5300u i5-6300u TN, IPS touch Budapest, MPL Foxpost
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 13 Pro , 128GB , Kártyafüggetlen
- BESZÁMÍTÁS! 1TB Corsair MP700 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest