- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A36 5G - a középső testvér
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Három Pixel 9 jött Magyarországra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az fantasztikus lenne. A HTML5 a leghatékonyabb platform a GPU-val gyorsítható netre. Sajnos azonban az átállás nem lesz olyan gyors. két évig is eltarthat, mert sok helyre még mindig jobb alternatíva a flash. Persze reménykedünk a legjobbakban, hiszen a HTML5 terjedésének mellékhatása lenne a WebGL és a későbbi WebCL implementálásának lehetősége is. Ezek elhozhatják teljesen a 3D-s webes megjelenítést is. Király lesz, ha így lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha a nextgen konzolokban ott lesz legalább egy FSA-s rendszer, akkor az kapásból egy probléma, mert az FSA-ra írt konzoljáték renderje módosítás nélkül futni fog a PC-n egy FSA kompatibilis hardveren. Nem kötelező még DirectX-re sem átírni. Ez már nem speciális terület. Hasonló módon ez megtörténhet a CUDA-val is ugyanígy. Egy CUDA-ra írt konzoljáték renderje módosítás nélkül menni fog egy CUDA kompatibilis PC-n.
Az x86-ra az okostelefonok veszélyesek inkább, igaz csak közvetve. Jelenleg az internetböngészők számos webes tartalmat gyorsítanak GPU-val. Még legalább három ilyen szabvány van bevezetés alatt (Flash 11, WebCL, Silverlight 5). Mindegyik azért, mert az okostelefonok egyre nagyobb szerepet kapnak az interneten, és a beléjük épített processzor többet fogyaszt, mint ha a beléjük épített IGP végezné el a feladatokat. Ez közvetve a PC-re is hat, hiszen azok a GPU-val gyorsítható szabványok, amelyek elsősorban az okostelefonokra építenek, a PC-ben is megjelennek, sőt már meg is jelentek. Ezzel a web számára már nem az x86-os vagy ARM-os processzor ereje, hanem a GPU-k képessége számít. Ez sebességben még nem, de fogyasztásban már nagyon érezhető. A Llano például a HTML5-ös Youtube-on minden mai notebookplatformnál tovább gyűri azonos akkumulátor mellett. Itt az áttörést majd a Flash 11 fogja előhozni, mert ez a felület minden flash elem kontrollját átadja a GPU-nak. És mint tudjuk nem kevés weboldalon van flash. A web szempontjából a processzor egyre jelentéktelenebb lesz, mert a GPU ugyanazt megcsinálja jelentősen kevesebb energiafelhasználás mellett, ráadásul sokkal jobban bánik a megterhelő tartalmakkal is. Ezért lehet az ARM-nak valós esélye itt, mert az emberek nagyon nagy többsége webre veszi a gépet, és nem fogja érdekelni őket a gyengébb processzor, ha az üzemidő a GPU-val gyorsított webes megjelenítés mellett megnő. Sőt konkrétan a sebesség is nagyobb lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha alternatívát vezetsz be, akkor két opció van a terjesztésre. Kínálsz végterméket, vagy az alternatívádat berakod a konzolokba, és emellett felkínálod a feltörőben lévő gyártóknak.
Az AMD az FSA-nál a második opciót választja, míg az NV még nem döntött teljesen a CUDA ügyében, de sanszos, hogy továbbra is teljesen zárva marad. Egyelőre úgy gondolhatják, hogy egymaguk is elegek a terjesztéshez. Csak a jövő ad az elképzelések hatékonyságára választ.
Szintén fontos tényező lesz, hogy a terjedő gépekhez készülő új alaplapi szabványok hogyan alakulnak. Egyedül az AMD-n látszik, hogy megtartaná a VGA-kat. Az Intelnek ez nyilván lényegtelen, az NV pedig elsősorban felhőzni szeretne (ott a CUDA elfogadtatása egyszerűbb lehet), és a GeForce lehet a mézesmadzag kliensgépekhez. Tulajdonképpen az NVIDIA zárt CUDA stratégiája csak úgy működhet, ha csomagban kínálják neked a GeForce-ot, és nem veheted meg külön a többiek procijához. Elég agresszív helyezkedések folynak most, senki sem tudja megmondani, hogy kinek lesz ez jó. Az biztos, hogy nem nekünk.
A szabványok szempontjából elsősorban az Intel szava döntő, és ők biztos nemmel szavaznak majd a VGA-k beépíthetőségére. Talán ezért van, hogy az NVIDIA most ennyire ragaszkodik a zárt rendszeréhez, és a felhő erőltetéséhez. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A piacot egy korszakban jól lehet szabályozni, de korszakváltás előtt (itt állunk most) olyan kitörési lehetőségük van a kisebb cégeknek, hogy azt nehéz kontrollálni. Pláne úgy, hogy az eddig jelentéktelen szereplők kapnak egy lehetőséget az MS-től. Az Intelnek és az AMD-nek ügyelni kell arra, hogy a Windows 8 után a Samsung és a más nagyobb piaci gyártók ne kezdjenek el saját Windows 8-as chipeket gyártani, mert az csúnya eredményekkel zárulna. És ennek megvan a lehetősége, ami miatt nem kevés elemző a Radeon GPU-k licencelését jósolja már most, pedig ennek semmi alapja még. Olyan óriási változás előtt állunk, hogy nagyon nehéz átlátni a helyzetet. Ezzel kapcsolatban nagyon is félő, hogy a PC nagyfokú kompatibilitása részlegesen legalábbis megszűnik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD-t az Intel sosem tünteti el maga mellől. Nem akarják, hogy a versenyhivatal kettészelje a vállalatot.
Teljesen mindegy, hogy az AMD kínál-e gyorsabb processzort. Az Athlon 64 esetében sem volt a globális részesedésük 30% fölött. Pár negyedévig elérték a 26-27%-ot. Egyszerűen az Intel nem engedte meg, hogy ez növekedjen. Persze fizettek ezért úgy 5-6 milliárd dollárt, de többet nyertek vele. A verseny ezzel most sincs meg. Ennek konkrétan te iszod meg a levét olyan dolgokban, hogy az Intel olyan alaplapi szabványokon dolgozik, amibe fizikailag lehetetlen VGA-t helyezni. Neked például ez jó lesz?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- iKing.Hu - Xiaomi 14 Ultra - Ultra White - Használt, karcmentes
- Apple iPhone 13 128GB / Kártyafüggetlen 1ÉV GARANCIÁVAL
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P43s - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I Nvidia I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- AKCIÓ! Gigabyte B450M R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RX VEGA64 8GB CM 690 III FSP 600W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest