- Külföldi SIM-ek itthon
- Így lesz tégla a porszívódból - a Roidmi csődje
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Nem nyílnak a Foldok?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze. Erre szükség van. Jó, hogy vannak ilyenek a driverben. Mindenki eldöntheti, hogy használja vagy sem.
A programon belül kell triple buffer támogatás DX-re. OpenGL-re lehet erőltetni driverből is, de DX-re nem.
Az adaptív vsync az nem teljes értékű vsync. Utóbbinak az a lényege, hogy nem törhet meg a kép, de az adaptív megoldással ez megtörténhet, mert pont úgy működik, hogy a vsync csak bizonyos feltétel mellett aktív, és ha ez nem teljesül, akkor inaktív. Ezért jobb a TB, mert az meg garantálja, hogy a vsync mindig aktív. Persze a VRAM igény az magasabb, de nem jelentősen. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez ilyen, mert a Live mail és a messenger GPU-val gyorsított felületet használ. Erre találták ki a driverekben a profilozást. Az ilyen post-process AA-k a gyorsított tartalmakra állandó hatást adnak. Ha van egy játék, akkor rá rakod profilban és onnantól használja, amíg ezt felül nem bírálod.
(#71) ProciVettel: Azt úgy nem lehet, mert az általános engedélyezés az mindenre vonatkozik. Tiltani profil szintjén egy általános beállítást nem lehet. Fordítva már ok, vagyis egy-egy programra engedélyezni.
(#72) Löncsi: Az is így működik. Annyi a különbség, hogy az MLAA 2.0 kisebb elmosást eredményez, de a post-process lefut.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az FXAA az NVIDIA fejlesztése, logikus, hogy erre építenek. Az SMAA az Jimenez fejlesztése. Ha subpixel pozíciót figyelembe vevő MLAA kell, akkor az AMD-nél az új MLAA 2.0 a driverből ilyen. Amúgy a legtöbb játékba valamelyik úgyis be lesz építve. A driveres megoldás nem csodaszer egyik oldalon sem.
Az AMD szerint adaptív vsync-re nincs szükség, mert ott a triple buffer hagyományos vsync-cel, ami ugyanerre a problémára jó, és még a kép sem törhet meg vele. Azt nem mondták, hogy nem fontolják meg, de egyelőre GPGPU élvez prioritást. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem foglalkoznak ezzel. Itt nem arról van szó, hogy előveszik a játékot és javítják. A rutinokat optimalizálják, és az több játékra jó hatással lehet (értelemszerűen azokra, amelyek használják). Ezek optimalizálása szándékos, míg a Far Cry 2 esetében a sebességnövekedés ennek szimplán a következménye.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
peterm711 #45 üzenetére
A Rage nem mehet gyorsabban vagy lassabban 60 fps-nél. A motor szinkronja erre van beállítva. Ha megvan a 60 fps, akkor megvan a szinkron. Ha nincs meg, akkor a belép az Intel Dynamic Resolution Rendering technológiája, vagyis csökkenti a felbontást, hogy meglegyen a szinkron. A motor arra törekszik, hogy mindig 60 fps legyen bármi is a hardver, és ezért még a felbontáson is állít önhatalmúlag. Ha ez nem elég, akkor természetesen kisebb lesz a sebesség, és ez problémákat is jelenthet, főleg a fizikai interakcióra gondolva, illetve a textúrák frissítésére. Persze ez annyira nem súlyos, de láthatóan az a cél, hogy állandó legyen a 60 fps.
Ha a processzorral van gond, akkor a jellemzően 2-3 fps-t kapsz, szóval nálad ez nem áll fent.
Az apróbb akadások általánosak ennél a játéknál, mert a rendszermemóriából át kell másolni a VRAM-ba a kikódolt textúrákat. Így működik a rendszer. A processzor felel lényegében a textúrák előállításáért, majd az kerül át a VRAM-ba. Ezért írtam, hogy erre a játékra olyan rendszer kell, ahol a processzor és az IGP koherens memóriát oszt meg.
Esetleg jó lehet az AMD PRT-je is ide a GCN architektúrához, de az más méretű tile-okkal dolgozik, vagyis a Rage-hez nem jó. Carmack írta is a Twitteren, hogy a Doom 4-et már úgy csinálja, hogy megfeleljen az AMD PRT-jének. Gyakorlatilag a Doom 4-ben tudjuk meg, hogy mit is tud ez az ID Tech 5, mert a Rage-nél nagyon sok kompromisszum került elő. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert nem érted, hogy mi miért van. A Bulletstormhoz patchek kellettek, és nem driver. Ráadásul minden termék érintett volt. Például a 16:10-es képarány felezte a 16:9-es képarányban elért fps-t. Máig nem tudjuk, hogy miért, de 1920x1080-ban jóval több volt az fps-ed, mint 1680x1050-ben. [link] Van is ennek topikja. Amikor rájöttem erre, szétröhögtem magam.
Ilyen port után mi is az elvárás más hibákkal szemben?
A Rage dettó. Nem a VGA számít. Ezt már ezerszer leírtam. A probléma a processzor oldaláról jön. Kétmagos processzor egyszerűen kevés neki. Esetenként még a három magos is, vagy az alacsonyabb órajelen üzemelő négymagos, de ezek úgy ahogy rendben vannak. A VGA oldaláról a játék igénye nagyjából a Trinity IGP-je szintjén mozog. Ezzel kapcsolatban marha nagy poén, hogy A10-4600M-en jobban fut, mint bármelyik kétmagos mobil masinán dedikált GPU-val. Ergo nem a grafikus erő hiányzott neki, hanem egyszerűen csak a processzor oldaláról nem volt elég gyors a rendszer kikódolni a textúrákat, majd azokat bemásolni a VRAM-ba. Ez a megatextúrázás majd akkor fog tökéletesen működni, ha a processzor és a mellette lévő IGP teljesen koherens memóriát oszt meg. Ezzel elkerülhetsz rengeteg felesleges másolgatást, amit manapság meg kell ejteni. Esetleg a Trinity-vel már megoldható egy alap elérés a CPU memóriájára a HSA-MMU-val, de ezt be kell építeni. Ehhez kell egy új patch, és meg kell várni a Windows 8-at, illetve az új SP-t a Win 7-re, mert erre az OS oldalon is kell támogatás.
A GTA4 motorjával kapcsolatban megint nem vagy tisztában a működéssel. A R.A.G.E. motor minden termékre intelligensen paraméterezte a grafikát. Volt olyan dolog, amit be tudtál állítani, de például az env. map méretét már egyénileg döntötte el, és még számos dologról nem kérdezett, hanem beállította azt amit jónak tartott. Jellemzően persze a sebességre gyúrt. Az adott gép tehát megkaphatta a legjobb minőséget, de lehet, hogy nem kapta meg. Ezeket a beleegyezésed, vagy az engedélyed nélkül lőtte be, te pedig nem tudtad megváltoztatni sehogy sem. Ezért nem került bele ez a program sosem a tesztjeinkbe, mert nem tudtuk a grafikát minden oldalról befolyásolni a csudaintelligens motornak köszönhetően. Természetes, hogy ha a motor az egyik kártyán magas szintet állít be, míg a másikon alacsonyabbat, akkor az sebességben eltérést von maga után. Ugye, hogy milyen jó ez a motor ... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért érzed így, mert a szintetikus körülményeket teremtő teszteket nézed, de figyelmen kívül hagyod azt, hogy a GCN-es Radeonok tesszellátora a Crysis 2-ben, vagyis egy erősen mesterséges tesszellálást alkalmazó játékban a leggyorsabb. [link] - Látható, hogy a setup teljesítménye alapján áll be az egész, vagyis a leggyorsabb termék a leggyorsabb setuppal rendelkezik, ebben az esetben a HD 7870 az 1 GHz-es órajellel. A második a 925 MHz-es órajel, a harmadik a 860 MHz-es, míg a negyedik a 800 MHz-es. Látható, hogy az órajelek arányaiban megfelelően skálázódnak a HD 7000-es termékek ugyanolyan setup résszel. Ezért is hagytuk ár ezt a programot, mert irtózatosan torzít ez a fajta terhelés. Csak az ilyen mesterséges körülmények között lehet gyorsabb a HD 7950 és 7970-nél a HD 7870.
A tesszellálás erőltetésével az NV már nem ér el eredményt, mert extrém terhelés mellett gyorsabb az AMD megoldása. Más helyeken kell keresni, ha az a cél, hogy dráma legyen. Olyasmit esetleg, mint ami a Lost Planet 2-ben van. Egy feltételes elágazással kell a vendor ID-t kizárni az optimalizációból.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- FOTÓS beárazás
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- BestBuy topik
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Külföldi SIM-ek itthon
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Ingatlanos topic!
- További aktív témák...
- Új! Számla + 1-3ÉV Gari! Áfás! Gamer PC - Számítógép! I5 14400F / RTX 5070 / 32GB DDR5 / 1TB SSD M.2
- Csomagfeladás Foxpost automataba XS/S/M/L/XL - 2390 Ft egységesen
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E7440, E7450 / SZÁMLA + GARANCIA
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
- Xiaomi Redmi Note 12s 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest