- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Csúcstámadó és kompakt tablet is érkezett a Xiaomitól
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Külföldi SIM-ek itthon
- Motorola Moto Tag - nyomom, követ
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
Új hozzászólás Aktív témák
-
pajinka
tag
Na végül is megvettem a játékot - bitang jó! Tetszett az Icewind Dale 1-2 is, meg most tetszik ez is! Szerintem azoknál kevésbé trigger-happy (hogy Diablo-szerű lenne, az végképp erős túlzás) és ami a fő: magával ragadó a hangulata!
Jó játékot mindenkinek! (Fallout 3 eredeti továbbra is eladó!)
-
#70869248
törölt tag
Sokaknak nincs idejük..én teszem azt minden hajnalban tudok játszani 2 órát, és esetleg ha akad időm akkor napközben, ezért persze sokan már meg is unták a játékot aminek én még nem értem a végére, de hát ez nem lóverseny
Nem 'kivégezni' akarok egy játékot hanem játszani vele....akinek meg erre sincs ideje, az pláne nem fog hatodmagával játszani.Az IWD HoF-ra is volt kézenfekvő megoldás, ez anno téma is volt...mivel levették a mobok korlátjait a mentődobásokra stb, így elég volt lényeket idézni, egy kicsit átalakult a játék de nem lett korántsem lehetetlen.
-
Breki's
tag
Sztem teljesen fölös ez az RPG nyálverés.
Mindenki másképp látja ezt a nehézségi szint dolgot úgyis.
Én pl. utálok nehéz fokozaton játszani bármivel is, mert nincsenek napjaim arra hogy 1-1 goblinharcal napokat töltsek el.
Amúgy meg ha már ultra nehézségi szint, akkor meg azaz igazi taktikai RPG élmény ha leül az ember 6-odmagával IWD-t játszani és úgy játszanak össze a karakterekkel egy megbeszélt taktikára építve.
Ha nekem egyedül kéne taktikáznom 6 kasztal, akkor igencsak úgy érezném hardon hogy ez már inkább csak önszopatás, nem játék. -
-
fiATHaLON
őstag
Jó játék a Dragon Age?
...bocs Haas, ezt meg én nem bírtam kihagyni!
-
#70869248
törölt tag
hát én igen, játszottam,...és amennyire vissza tudok emlékezni (bár a csaptom el van mentve) az én gyémántestű Monk karakteremnek már tök mindegy volt ki jött. A sárkány legyőzése uaz volt mint az alapjátékban, a Monk-m beállt a sárkány elé, a többiek meg meg elpusztították.
-
HaaS
addikt
Áhh... az én apukám úgyis erősebb
!
-
válasz
#70869248 #21 üzenetére
Játszottál az Icewind Dale-el hard, netán Heart of Fury fokozaton? Ha igen, tudhatnád miről beszélek. Hiába fejlődsz sokkal gyorsabban, hibába esik sokkal több loot, még úgy is sokkal nehezebb a játék. Miért jó ez? Mert sokkal hamarabb kiszélesednek a lehetőségeid, sokkal érdekesebbé és taktikusabbá válik a játék, de továbbra sem lesz könnyű. Arról nem is beszélve, hogy pl. Heart of Fury módban néhány goblin leveréséhez is komoly taktikát kellett kitalálni, hogy győzzek. Na ez az élvezet a harcban, nem pedig az, hogy kattintok egyet, ásítok, és várom, hogy meghaljon az ellenfél. Szóval a lényeg, hogy a több xp + loot-nak ott épp az a szerepe, hogy egyáltalán végig tudd játszani a játékot, és ne impossible mission legyen. Én ezt hiányolom, de nagyon.
-
HaaS
addikt
válasz
#70869248 #21 üzenetére
Mondom, rájöttek már erre, csak kicsit hamarabb, és csak kicsit nyugatabbra... abszolúte semmilyen nehézségi szint nincs. Gondolnak azért a megszállottakra is, csak ezek a játékok nem kapnak akkora szupportot. (És akkor a Planet Alcatrazról nem is beszéltem, úgy fog eltűnni a ködben, ahogy jött, pedig ott van egyből a Fallout 1-2 mögött. És jóval a 3 előtt.)
Szóval vannak nagyon jó játékok, mindenki meg tudná találni az igényének megfelelőt, ha akarná... az arcraesés meg mindig benne volt a pakliban.
-
#70869248
törölt tag
A szerepjáték felfogás az az hogy nincs nehézségi szint.
A nehézségi szintet a crpg hozta magával, mivel logikus hogy egy játék nem uazt a kihívást jelenti egy tapasztalt szerepjátékosnak mint egy kezdőnek.
A tapasztalt szerepjátékos indul a normál nehézségen, aki már összeolvasott mindent és tapasztalt szerepjátékosnak vallja magát az még nehezebb szinten, és vannak azok akik kihívásként tekintenek a legnehezebb fokozatra, vagy egyéb elképzelés miatt játszanak azon a szinten.De ennek a dolognak nem kell kompenzálnia a nehézséget, lehet vonzóvá tenni..és ezáltal megpróbálni rábírni a játékosokat hogy igenis mélységében ismerjék meg és alkalmazzák a játék szabályrendszerének lehetőségeit.
De ez sehol nem logikus hogy nehéz szinten jobb cuccok potyogjanak ki a szörnyekből...nyilvánvaló a probléma, hisz akkor a nehéz szint mégsem olyan nehéz...táposabb cuccokkal a nehéz könnyebb lesz.
A több xp detto,...pláne egy szintkorlátos játéknál.Ha többször is végig vitted a DIO'-t, akkor hol látsz te itt olyan harcot mint a Diablo-nál????!
A harc teljesen hajaz a Baldur's Gate harcaira (gondolom nem véletlenül), nem d&d, de jól láthatóak a szabályrendszerek müködése...pont ebből ered a dexterity/tőr probléma, amit remélem hamarosan orvosolni fognak.A nézetek variációi sztem pozitív dolog, ha nem tetszik ne variáld.
most hirtelen ennyi, mert még mást is csinálok..
-
Vistaboy
veterán
"Ezek mellett még sok "apróság" van, mely rohadtul zavar. Pl. hogy nem D&D-re épül, de ezt el tudom fogadni. Vagy az, hogy kell hozzá EA account meg online-nak kell lennie a telepítéshez. Az is rohadtul ellenszenves, hogy a DLC-ket csak játékon belül tudod letölteni. És még sorolhatnám..."
Azt a tényt, hogy a játék nem a D&D-re épül, már a legelső információmorzsákból lehetett tudni, szóval akit ez zavart, már akkor eldönthette, hogy megveszi-e a játékot?
Az EA accountal meg mi a probléma? Ha megvetted a játékot, beregisztrálod, és kész. Nem kerül pénzbe. Telepítéskor nem kell online lenni, csak a DLC-k telepítésénél (Mondjuk a digitális változatoknál elképzelhető, de a dobozosnál nem, ezt tapasztalatból mondom). De még ha így lenne, akkor is mi vele a gond? Még egyszer megvetetik veled a játékot uninstall után, ha újra akarod rakni, vagy mi?
Bocs, ha hülyeséget kérdezek, de én a dobozos verziónál ilyenekkel nem találkoztam, azért furcsállom.
-
válasz
#70869248 #17 üzenetére
Hogy hogy nem játszottam valamelyikkel? A Diablot többször is végigtoltam, a Dragon Age-t nyilván nem, de játszottam vele és el is ment tőle a kedvem.
A nehézségi szintnek miért nincs köze a szerepjáték felfogáshoz? Alap felállás, hogy minél nehezebb egy feladat, harc, annál nagyobb a jutalom érte.
A párbeszédeknél egyáltalán nem éreztem azt, hogy lenne jelentősége a válaszaimnak, a BG-vel vagy PST-vel ellentétben. Nem állítom azt, hogy tényleg semmi jelentősége, de valamit elrontottak, ha csak ennyire nem tudom beleélni magam.
Most ti stratégiai nézetnek ezt a felülnézősdit hívjátok? Jó legyen, de egyáltalán miért van benne nézdahátam nézet? Most TPS-el vagy RPG-vel akarunk játszani? És miért számít ez extrának? Számomra rohadtul illúzióromboló az is, hogy a párbeszédeknél bezoomol (igen, már a Neverwinternél is az volt).
A BG érzés meg nálam teljesen elmaradt. Talán a legnagyobb bánatom, hogy szerintem túlságosan hasonlít a Mass Effectre. Bár történt némi előrelépés ahhoz képest (pl. az inventory), de nem elég sok.
És továbbra is fenntartom azt, hogy túl sok kompromisszumot kötött a Bioware a játék készítése során, csak hogy tömegjátékká váljon. És ez miért baj? Mert épp a hardcore RPG elemek maradtak ki a játékból. A legfájóbb pont a körökre osztott harc hiánya. Mielőtt bárki hivatkozna a BG-re, ott körökre osztott harc folyt. Alapesetben nem állt meg a körök végén a cselekmény, de ezt lehetett orvosolni az auto pause opciókkal.
Ezek mellett még sok "apróság" van, mely rohadtul zavar. Pl. hogy nem D&D-re épül, de ezt el tudom fogadni. Vagy az, hogy kell hozzá EA account meg online-nak kell lennie a telepítéshez. Az is rohadtul ellenszenves, hogy a DLC-ket csak játékon belül tudod letölteni. És még sorolhatnám...
(#18) HaaS: értem amit mondasz, de akkor egyáltalán ne legyen benne nehézségi szint, mert így nincs értelme.
-
HaaS
addikt
Nem igazából értem ezt a nehézségi fokozatos dolgot. Azt értem, hogy annál több élvezetet ad valami, minél nagyobb kihívás, minél nehezebben gyűrjük le. Ez oké.
De ollie, éppen te szeretnél egy rpg-t, amibe bele tudod élned magad. Nekem az, hogy a klasszikusokban fel lehetett nyomni a nehézséget, számomra csak azért volt jelentősége, mert mindenképp a lehető legtöbb xp-t akartam összegyűjteni, a lehető legmagasabb szinten befejezni, és a lehető legjobb cuccokat akartam kipréselni a játékból. De van azért hátránya is.
Kérdezlek én téged - ha már szerepjátszásnál tartunk - mi jogon döntünk mi arról, hogy egy világ milyen nehéz legyen a partinak? Ha őket kérdezed, a hat alaptagból három azt mondaná áh, neem, azért csak legyen némi szórakozás benne, meg az sem baj, ha nem halunk meg a végső küzdelemig úgy négyszázszor. Kettő tartózkodik, mert az egyik nem érti, mit kérdeztél, a másik meg csak mosolyog, behájdolva úgy tűnik el a fenébe, ahogy akar. Marad egy, aki egyetért. Egy törpe, akkora kétkezes kalapáccsal, mint ő maga, vérben forgó szemekkel, mert éppen elcsórták előző este a fogadóban az erszényét.
Panaszkodni divatos, mindenki csinálja. Én is. Csak az a gondom ollie, hogy van egy játék, amiben ott van az összes pauze, még a körönkénti is, nincs benne ez a okosság, hogy full plate-ben varázsolgathatsz, olyan fejlődési rendszere van, mint az álom, soha nem láttam még jobbat (azonnal elkölthető tapasztalat), zseniális varázslatfelépítés (tudod fókuszálni a manát, a belefeccolt energiát... egy méregfelhő esetében még a terület méretét, illetve időtartamát is szabályozva), szóval egy az egyben megvan benne minden, ami kell.
Ja. És szakított ezzel a felnyomom a difficulty-t örökséggel. Bizony. Nincs benne nehézségi fokozat!!! Hoppá! Ha nem értesz a játékhoz, béna vagy, hát szenvedj. Egy medve ugyanakkora marad, egy ogre ugyanakkorát üt... legfeljebb a meglehetősen összetett szabályrendszert rosszul alkalmazva sokat szívsz vele.
És működik a dolog. Egy, azért, mert megmutatja neked a játék szépségét, mert nincs rajtad az állandó nyomás, boldogan gyönyörködsz a tájban, a karakterekben. Kettő, mert _nagyon_ komolyan arra ösztönöz, hogy okosan költsd el a tapasztalatpontokat, hogy jól építs fel egy partit, hogy végigolvasd és megértsd a szabályrendszert, mert e dolgok nélkül bizony, a Drakensang rémálom is lehet.Szumma szummárumm: ha nem tetszik a játék ne játssz vele. Ősi igazság. Tovább kéne lépni.
-
#70869248
törölt tag
hát én ebben a hozszólásban egy mondattal tudok egyetérteni, mégpedig azzal hogy nem kell rád hallgatni.
Lehet véleményt írni, de annak megalapozottsága minősíti a véleményalkotót...és a -A harc teljesen diabloszerű - véleményed az sugallja hogy valamelyik játékkal nem játszottál.
- A párbeszédeknek term. van szerepe, erre utaló képességek hazsnálatával más és más cselekményhez jutsz...adott esetben harc nélkül oldod meg a feladatot, vagy elbuksz mellékküldetést, illetve lerontod a megítélésedet a csapaton belül.
- A nehézségi szint növelésével nagyobb loot és xp dolgot nem is értem, mivel azt kifogásoltad hogy ez a játék nem igazi szerepjáték, ennek semmi köze nincs a szerepjáték felfogásához.
- A stratégiai nézet az egy az egyben hozza a BG érzést, hasonlóan be is tudsz vele nézni a szobákba.
-Nincs jellem?? ..hát van, ez kiderül a kalandozás közbeni beszélgetésekből, vagy ahogy közbeszólnak egy-egy mozi alatt.A csalódás a te dolgod, de a felsorolt kifogásolásaid nem állják meg a helyüket.
-
Nem könnyű fokozaton játszok, sőt direkt hardon kezdtem, de valahogy nem éreztem így se a megvilágosodást. A taktikai nézet meg micsoda? Nem utalt semmi sem erre. Bár az édeskevés, hogy bármikor megállítom a harcot az autopause opciók nélkül. Legalábbis olyan hiányérzetem van.
-
Breki's
tag
Nemtom te melyik játékkal játszottál, de a space-el ugyanúgy megállíthatod benne az időt mint a BG-ben. 1 óra játék alatt sztem nem sok derülhet ki a játékból és ahogy előttem említették, nem easyn kell nekiállni.
Az valóban igaz, hogy a fő szál linearitása miatt kicsit csalódás a játék.
-
Vistaboy
veterán
"A harc teljesen diabloszerű, még csak olyan pause funkciók sincsenek benne, mint a Baldur's Gate-ben."
PC-n van, pont azért került bele a taktikai nézet is ebbe a verzióba. Akármikor megállíthatod a játékot. Konzolokon mindkettő kimaradt a játékból, ne hasonlítsd össze őket.
Ja, és a játékot nem könnyű fokozaton kell végigvinni, mert akkor tényleg csak Diablo-szerű a harc. Próbáld Hard-on, de lehet hogy Normal is elég lesz. Pause és taktika nélkül esélytelen.
Idézet a Gamekapocs tesztjéből:
A harc konzolokon valós időben zajlik, némileg könnyebb, mint PC-n, ahol bármikor megállíthatjuk az időt és oszthatunk ki részletes utasításokat csapatunk számára a következő támadás ürügyén, stratégia érzékünket latba vetve. Kontroller-huszároknak inkább a reflexek és gyors döntések a kenyerük, a bal ravasszal való mikro menedzselés utánzatával, valamint a bevetni kívánt talent az Y, X és B gyorsgombokra hárul, és az auto-fókusz előtérbe helyezésével, itt nincs is átláthatóbb, izometrikus nézet sem, viszonylag kevés számú ellenfelet tarthatunk szemmel, azonban még így is sokáig emlékezetes marad a vérfarkasok erdejének és a sárkányokkal való hadakozás élménye. A nehézségi szintek sincsenek kiegyenlítve konzolokon, a normál még viszonylag sima, egy-két megoldhatatlannak tűnő szituációval, ám az ennél magasabba beletörhet a bicskánk.
-
Viktor77
titán
Én nem láttam még a játékot, de egy tesztben ezt olvastam:
"Szerencsére azonban nincs szó a taktika teljes mellőzéséről, mert a csatát bármikor megállíthatjuk a space lenyomásával. Ilyenkor egyenként adhatjuk ki a parancsokat, és érdemes a lehető legjobban átgondolni lépéseinket, mert a játék nem tolerálja a hibákat."
-
A harc teljesen diabloszerű, még csak olyan pause funkciók sincsenek benne, mint a Baldur's Gate-ben. A pause hiánya a legnagyobb hiba, mert szinte lehetetlenné vált a taktikázás. A kamerakezelés és az átvezetők szinte teljesen akciójáték feelinget adnak nekem. A nehézségi szint változtatásával nem ad több XP-t és/vagy loot-ot. A párbeszédeknek nincs igazi szerepe, csak a körítés, nincs jellem.
De igazából nehéz megfogalmazni. Az egésznek olyan érzete van, mintha egy újabb Mass Effect-et akartak volna ránksózni, csak éppen középkori környezetben és felülnézetben (a Mass Effect gyakorlatilag csak egy TPS). Kb annyira ad szerepjáték élményt, mint a Diablo, bár az igaz, hogy ebben sok a párbeszéd, de ami nagyon bejött a BG-ben és a PST-ben az itt kifejezetten unalmassá teszi.
Én nagyot csalódtam benne, már 1 óra játék után úgy éreztem, hogy kidobtam azt a 12 rugót, és egyáltalán nincs kedvem folytatni a játékot. Én nagyon úgy érzem, hogy az egész szerepjáték koncepciót a Bioware már a végletekig lebutította, csak azért, hogy megvegyék a Diablon felnőtt tömegek.
De próbáld ki a havernál szerintem nem kell rám hallgatni. Én nem mondom, hogy nem lehet vele jót szórakozni, de én egy új Baldur's Gate-et vártam a Bioware-től, és hát kaptam egy feltupírozott Diablo klónt. Viszont ha úgy állsz hozzá, mint az utóbbihoz, akkor szerintem tetszeni fog (én pl TPS-ként játszom a MAss Effect-el, és egész élvezhető így, de RPG-ként szörnyű).
-
janos666
nagyúr
Csak egy tipp, de lehet, hogy azt a gondolatkört karcolgatja, miszerint az igazi szerepjátékot papíron és élőben játsszák, és ha a mesélőt/játékmestert AI-ra, a papírt pedig LCD-re cseréljük, akkor a technológiai korlátokhoz igazodás elhanyagolásai már kénytelen kelletlen megölik a dolog a varázsát. (Már nem mintha én ezt vallanám, sőt...)
-
pajinka
tag
Kedves Ollie!
Komolyan érdekelne, hogy miért nem tartod szerepjátéknek a Dragon Age-et, én ui meg akarom venni. Nem is tartod jó játéknak? Miért? Kérlek fejtsd ki (akár priviben is) mert őszintén érdekel a véleményed - a marketinghadjárat közepén kevés kemény kritikát lehet hallani, ennyi pénzt meg nem szeretnék feleslegesen kidobni.
Ugyanitt eredeti Fallout 3 eladó ( ha értitek, hogy mondom).
-
janos666
nagyúr
Hát, én tuti nem tudtam volna úgy beleélni magam a szerepbe, ha élő személlyel együtt játszom, mint ahogy tettem a Mass Effekt esetében, már csak azért is, mert nem tudtam volna úgy rázombulni a monitorra, az már tényleg kemény, ha ketten is napi 5-6 órákat tolnak együtt, mert annyira ráér mindkettő egyszerre egész nap (oké, nálam is az volt a trükk, hogy épp vizsgaidőszakom volt, de otthon ültem vidéken
).
Különben is, kit játszott volna például a szobatársam, az egyik beosztottat, én meg a parancsnokát? -
jaksajani
csendes tag
Szerintem nagyon is jó ötlet, legyen! Attól még nem "kell" úgy játszani, csak egy lehetőség, hogy egy vagy több társat mások játszanak, ne az AI.
Ollie: "Bár a Dragon Age-t nem igazán nevezném igazi RPG-nek..."
Normális-e vagy? Vagy csak trollkodni szeretnél? Vannak sokan, akik már a Diablo-t is annak hívják. Nyilván az túlzás, de azért baromságokat nem kell írni. -
janos666
nagyúr
1: Alapesetben: A néhány évvel egymást követő testvérgyermekek.
2: Köztes esetben: A kolis/albis szobatársad, akivel együtt nem mentek be az egyetemi előadásokra.
3: Elfajzottabb esetben: Az "élettársad" (értsd akár feleség és férj).
De biztos van még páraknak tippje.
A 2. onnan ugrott be, hogy én egyedül akkor koopoztam L4D-t, amikor a szobatársammal együtt nem megyünk be a csürtörtök délutáni unalmas előadásra. -
Szerintem marhaság egy RPG-hez coop. Adott mondjuk 50 óra játékidő, ki tudja azt megoldani, hogy ennyi időt összehozzon bárkivel is? Bár a Dragon Age-t nem igazán nevezném igazi RPG-nek...
-
cbr688
senior tag
kell a 4 fős coop...meg 5-6 fős limitált partyk,nekem már csak ez hiányzik a boldogsághoz a dragon age-ből...online meg offline is! hajrá bioware,ne sajnáljátok a fejlesztőktől a pénzt
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Whisky topik
- Energiaital topic
- Milyen videókártyát?
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Milyen routert?
- Steam topic
- LG LCD és LED TV-k
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- További aktív témák...
- Újszerű reMarkable 2 digitális jegyzetfüzet!
- Újszerű Anker 778 12 in 1 Thunderbolt 4 Docking station dokkoló (Windows, MAC OS)
- Asus TUF Gaming A15 FA506 - 15.6"FHD 144Hz - Ryzen 5 7535HS - 16GB - 512GB SSD - RTX 3050 -3 év gari
- Legion 5 16IRX9 16" QHD+ IPS i5-13450HX RTX 4060 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- LG UltraGear 27GR95QL-B LoL Edition OLED Monitor! 2560x1440 / 240Hz / 0.03 ms / G-Sync!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- MacBook Air 15 M3 8 / 256GB dobozos 12 hónap garancia
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- T Phone Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest