- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Kis telefon hatalmas teleppel
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Lendülettel mehet nyaralni a Samsung
- Redmi Note 13 4G
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért ajánlott a hardver gyártójának az ajánlásai alapján törölni és telepíteni. Ez például eléggé arra szolgál, hogy megmaradjanak a vezérlőpultra vonatkozó beállítások, és ne kelljen mindig újrakonfigurálni a meghajtót.
A shaderek valós idejű újrafordítása leginkább egy, de maximum két szálon történik, mert az alkalmazás még használja a többit, és ezeket a meghajtó nem tudja csak úgy elvenni. Szóval rakhatsz mellé egymillió szálat is, nem úgy működik, ahogy elképzeled. Nem mellesleg az újrafordítás egy plusz feladat. Nem viccből vezették be a gyártók pár éve a shader cache-t, és azt nem véletlenül tették újabban konfigurálhatóvá. A konfigurálás mértéke változó, de ez mindegy is, egy ilyen lefordított shader pár kilobájt, tehát a default 256 MB-os helyre is iszonyatos mennyiség fér el. Az NV egyszer mondta, hogy átlag 50 MB-nyi helyet foglal ez a driverükben a usereknél, tehát a 256 MB bőségesen sok, nem is igazán ajánlják, hogy ezt növeld. Az AMD meg eleve nem is engedi, hogy növeld, nekik is hasonló lehet az adat, ergo a 256 MB baromira kényelmes határ, amit valószínűleg egy végfelhasználónál sosem fognak kihasználni.
-
nem nem idéztél, szépen kihagytad az elejét,amiben dicsértem éppen AMD a z Adrenalin és a diverei miatt. Tudod köztünk az a különbség, hogy én nem vennék kártyát más gyártótól,jelenleg, mert szeretem NV-t és baromi jóka kártyáik,de nem utálom AMD-t és nem akarom bizonygatni veled ellentétben hogy én pártatlan vagyok, mert nem vagyok az, Mint ahogy te sem vagy az, ez egyértelmű.
Nekem nem esik nehezemre elismerni, hogy ha jó valami mint pl most az Rx 580 a középkategóriában, vagy éppen irigylem a modern felületű drivert a vörösöknél. Azt is megszoktam már, hogy sokszor a jogos kritikáimat is NV fan mivoltomra írják fel.mint ahogy téged is óvatosságra intettelek, hogy ne várj csodát és akkor nem fogod lehúznia szeretett gyártódat,ha nem azt kapod amit vársz vagy nem azon az áron, mert ebbe a kapufába már évek óta belerúgtok.Ez a bort iszik vizet prédikál tipikus esete, mikor a legközröhejesebb AMD troll érveket hozod fel és gyalulod a konkurenciát.majd beállítod magad pártatlannak. Ezek a dolgok régi időket idézik bennem, amikor még nem voltak gerinces AMD fanok az oldalon.Most már akad szerencsére egy kettő...
na részemről off a a topikra. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A shader cache verziót is tárol. Nem tudja felhasználni azokat a shadereket, amelyeket egy korábbi verziójú shader fordító fordított. Persze ez meglehetősen ritkán frissül, évente alig négyszer, de ez sem feltétlenül jelenti azt, hogy a shader nem lesz kompatibilis. Erre is van egy flag, ami jelzi, hogy mi a kompatibilis, és mi nem.
Nem indításnál fordít, hanem játék közben. Az API-k részei az úgynevezett állapotváltások. A program oldalán az adott shaderbe definiálni kell a bemeneti adatot, amely esetleg különbözhet attól, amit az adott puffer tárol (ugyanez vonatkozhat az adatok mentésére is). Erre a problémára a grafikus eszközillesztők tartalmaznak előre definiált shader kódokat (kvázi rutinokat), amelyeket szimplán beillesztenek az alkalmazás eredeti kódjába. Ezzel lényegében az adatkonverzió bármilyen formában megtörténhet, de például felmerül az a kérdés, hogy mikor egészítse ki a driver a shadert. A meghajtó ugyanis nem tudja, hogy mi történik a kódon belül, csupán alapvető szabályokat követ, amelyekre a rendszerprogramozók felkészítették. Emiatt a logika miatt, ha egy új rajzolási parancs új shadert igényel, akkor még azelőtt újra kell fordítani a driver által kiegészített kódot, mielőtt megérkezne a parancs. A gond ott merül fel, hogy a driver addig nem tudja, hogy milyen shaderre lesz szükség, amíg a parancs meg nem érkezik. A parancsot tehát meg kell várni, majd a rendszer csak azt követően fordítja újra a shadert, miután kiderült mire van szükség. Ez kapásból azt jelenti, hogy a program futtatása egy pillanatra megakad. Na most ez kivédhetetlen, de erre vezették be a shader cache-t, ami gyakorlatilag készít egy adatbázist magának, amelyekhez állományokat rendel, majd ha befut a parancs, akkor ellenőrzi, hogy arra van-e már újrafordítás. Ha van, akkor betölti az, és megmenekül a játékos egy potenciális akadástól.
Azt nem tudom, hogy a ráfrissítés milyen hatással van erre. Én az AMD javaslatai alapján szoktam drivert cserélni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak a játékok közül nem mindegyik kap egyedi driverprofilt. Tehát ahhoz, hogy minden telepített játékhoz legyen driverprofil is, egyenként át kell állítani valamit a globális beállításhoz képest, majd vissza kell állítani, hogy az ne változzon. Emellett, ha új játékot telepítesz, akkor azt a driver csak akkor veszi észre, ha lefuttatsz egy keresést. Ekkor megtalálja, majd ki kellene kapcsolnod a Chillt, és újra bekapcsolni, hogy újragenerálja az állományokat. Ez egyrészt rengeteg hibalehetőség, másrészt több munkával jár a user felé, mintha egyenként aktiválná a Chillt.
A shader cache-t valójában nem lehet kikapcsolni. Az AMD optimalizált eljárását lehet csak, de az annyit jelent, hogy a lefordított shadereket a program bezárása után törli. Az AMD optimalizált beállítás pedig annyit csinál, hogy maradnak a lefordított shaderek a merevlemezen, de csak 256 MB-os kapacitás erejéig. Ha betelik, akkor a legrégebben használtakat elkezdi törölni. Valójában tehát mindenképpen cache-li a shadereket a programfuttatás idejéig minimum, hiszen elég szar lenne állandóan újrafordítani, ami ugye akadásokkal jár.
A meghajtó frissítése nem jár a beállítások törlődésével. Nekem a 18.12.2 minden korábbi adatot megőrzött. Annyit csináltam, hogy letöröltem a régit az install managerrel, majd telepítettem az újat. Minden korábban elvégzett beállításom ugyanott maradt, per game, per tuning, globális power limit, minden. Valamit nem jól csinálsz, hogy ha ezek elvesznek, mert szándékosan úgy van konfigurálva a meghajtó, hogy ezek külön állományok legyenek, amelyeket még a meghajtó install managerrel történő törlése után is megmaradnak.
-
Engedjük is el,mert ennyire tipikus röhejes komment után már nem is kívánok diskurálni, jobb ez mindenkinek.Kár volt belemenni, túl sokat képzeltem rólad.Elkapott a marketing gépezet rendesen téged, vénából nyomod a tipikus sületlenségeket, mintha tanítanák
, igazi agymosás. no offense kiszálltam.
-
"A Vegából ki lehetett volna hozni többet, de nem tették, talán túl sok erőforrás ment volna el rá, nem tudom."
ezeket az állításokat mire alapozod?Driverrel és ráoptimailzálással minden VGA ból ki lehetne hozni többet ,de jelenleg az egyik oldalon az van hogy gyártanak egy hardvert amire majd jön hozzá driver és szoftver támogatás.
A mások oldal megnézi mi van ma piacon és ahhoz ad ki hardvert. Szerintem nem szabadna a vörös oldalon állandóan csodát várnotok mert pontosan ezzel a dologgal vágjátok mindig haza az érkező VGA kat hogy túl nagy elvárást támaszt elé mind az AMD felhasználó tábor, mind az AMD oldali sajtó, lásd Adored és társai. Ezzel pedig pontosan az egyébként jó hardverek megítélését változtatjátok csalódássá a közvéleményben.Mi lesz ha 350 $ lesz a navi, ugye sokan csalódásként fogják fel mert nem 290$ hiába olcsóbb mint az 1080 vagy a 2070. Ilyen dolgokról beszélek.
Egyébként AMD magasan sokat lépett előre mind driver mind a körítésnek számító adrenalin téren, le a kalappal előttük és ezt közismert NV elfogult emberkeként mondom. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Chillt úgy tölti be a meghajtó, hogy amikor engedélyezed az adott játék profiljában, akkor ahhoz kiír egy állományt az adattárolóra, ami leírja, hogy melyik állapotot kell betölteni. Amikor elindítod azt az állományt, amire profilja van a meghajtónak, akkor betölti az adattárolóra kiírt állományt is. Ha ezt globálisan csinálod, akkor az állomány nem jön létre. Így is működhet még, de csakis általános módban, ami hatékonyságban messze elmarad az adott játékhoz, motorhoz, alkalmazáshoz írt állapottól.
Alapvetően a terv az volt, hogy az egészet általánosítják, de annyira bonyolult maga a Chill, hogy nehéz olyan kódot írni rá, ami minden egyes játékkal megfelelő hatékonysággal működik. A hatékonyságot viszont necces rontani, mert az többet ér, mint a globális csúszka. A csúszkát ugyanis per game beállítod két másodperc alatt, ami megéri azt a plusz sok wattnyi megtakarítást.
(#83) atok666: De. Pont ez a funkció lényege, hogy egyénileg konfigurálható.
-
bivalyolo
őstag
-
Xelo
addikt
itt minden kerek, ha nem így lenne nem írtam volna azt amit. természetesen mindenki úgy csinálja ahogy szeretné, használtam ddut is annó de szvsz több gondot okoz mint az emberek hinnék. én akkor ajánlom a használatát ha az ember videokártyát cserél, de akkor már inkább win reinstall.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A ReLive és a Link opcionális. A többi magában a driverben van benne, de alapértelmezettek ki vannak kapcsolva.
(#15) solfilo: Nem hiszen, hogy nálad van baj. Kabini APU-n nekem se adott "vásárlási tanácsokat". Szerintem az adatbázisnak nem része ez a hardver. RX 570-nel megy.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix RTX 3070Ti 8GB GDDR6X Videokártya!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B460M i5 10400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman S4 Plus TT 500W
- Erdély története I-II-III egyben 3990 ft
- Samsung Galaxy A54 5G , 8/128 GB , Kártyafüggetlen
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest