Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Hopkins95 #43 üzenetére

    Azért rég volt már. :)

    (#48) kikikirly: Mikor milyen. Általában van egy ideális felbontás a dizájnt figyelembe véve. Itt azt kell számításba venni, hogy a textúra felbontásának valójában önmagában nincs értelme. Az igényelt minőségi szint attól függ, hogy mi a kijelzőfelbontás, illetve maga a textúra a virtuális térben mekkora felületen terpeszkedik. Ha mondjuk a kamera közel megy a felülethez, akkor az a jó, ha textúra magas felbontású, legalább annyira, hogy pixelenként eltérő mintákat adjon vissza. De ha a kamera távolodik, akkor kisebb felbontással is tudod hozni ezt.
    Na most általában arra azért nem szokták felkészíteni a játékokat, hogy a kamera nagyon közel lesz a felülethez. Egyszerűen ez ritka, és többet ér memóriával spórolni, mint benyelni a magasabb felbontású textúra hátrányát, akkor is, amikor a kamera relatíve távol van a felülettől. Viszont például az AMD-nek nincs értelme spórolnia. Arra tervezték a hardvert, hogy ne kelljen ezzel törődni.

    A textúra felbontásának a növelése igazából az fps-re nincs hatással. Minimum és maximum textúrák mellett is pontosan ugyanannyi mintát vesz a hardver, tehát az ALU-kon a számítás is ugyanannyi. Egyedül memóriát igényel a magasabb részletesség.

  • b.

    félisten

    válasz Hopkins95 #43 üzenetére

    valószínűleg az motiválja őket, hogy a Vega 64 szintjét az RTx 2060 hozta 350 dolláron. Most valamivel meg kell fogni, hisz a legkisebb RTX is gyorsabb a jelenlegi csúcs radeonnál.
    Akkor lenne értelme ha ezt a hihetetlen grafikus fejlődést látnánk a textúrákon amik majd 13 gigát visznek el a Vramól, de most gondolj bele, hogy a resident evil 2 13 gigát fog használni a maga középszerű részletességével és grafikájával.Simán le fog róla sütni, hogy mesterségesen felpumpált kreálmány.Ráadásul hiába írja Abu, hogy nem GPU igényes, meg fogja fogni a kisebb kártyákat az Ultra részletesség.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Hopkins95 #40 üzenetére

    Szerintem egyértelmű. Az 500-as sorozat az nem prémium. Arra úgy látják, hogy jó a konzolokhoz képest egyel nagyobb textúraminőség. Ez az a szint, ameddig egy stúdió amúgy is elmenne. Ehhez pedig rendelnek egy még jobb szintet a Vegáknak. Egyszerűen az a cél, ha már raknak rá 8-16 GB memóriát, meg 64 GB-ig konfigurálható HBCC-t, akkor azt lehessen is használni. Az más kérdés, hogy ettől még a 16 GB-os RX 570-nek akkor sincs értelme.

    (#26) Duck663: Pont az a helyzet, hogy nekik ingyen van. A Vega 56/64-ből a driverben csinálhatsz 12-64 GB-os VGA-t. Egyszerűen nekik ez az erősségük, így annyira nem lep meg, hogy ebbe rakják a pénzt. Ami igazából kérdés itt, hogy ha mondjuk az adott játékban a tervezett max fölé csináltatnak egy még jobb textúraminőséget, akkor annak lesz-e látható hatása.

Új hozzászólás Aktív témák