- iPhone topik
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Xiaomi 12T - egytucat
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27483136
törölt tag
válasz
Auratech #356 üzenetére
Nehéz helyzetbe hozol.
Ha mutatsz nekem egy olyan kiadványt aminek a dobozán felsorolják milyen eszközökkel készült a felvétel, tovább keresgélek én is.
Ha mutatsz nekem azokból az évekből egy spectrum analízis egy LP-ről, akkor szintén tovább keresgélek.
Így nem tudok mást tenni, csak mutatok 2db spektrumanalízist.
Ugyanarról az 1973-ban felvett mesterszalagról készült. Az első 24/48 a másik egy japán kiadású CD. Jól látható a különbség, vagyis az, hogy mi került a szalagra eredetileg. (Pedig a 48 is korlátozott épp hogy jobb a CD-nél, 96-nál lehet nagyobb lenne a különbség.)
Illetve nem teljesen értettél meg.
A szélessávú rögzítésnek nem az a célja, hogy a stúdióban repkedő denevérek csicsergése is rajta legyen a felvételen. Minden esély meg van rá, hogy abban a tartományban csak csendet vesz fel.
Az igazi célja az, hogy minél kevesebb olyan sávkorlátozó eszköz legyen a rendszerben, amik lerontják a fázisátvitel és a futásidőket.(#351) Ba cy lus. Az előbb te is írtad, hogy azért a hangdobozoknál nem nagyon figyeltek...
Akkor válaszoltam is egyet. A másik az az lenne, amit az előbb írtam: minél kevesebb sávkorlátozó legyen, mert a hibáik összeadódnak. -
#27483136
törölt tag
válasz
Auratech #347 üzenetére
Most jól értem?
Azt mondod, hogy ezek az AKG, Neumann, Brüel & Kjaer, Shure, Electro-Voice, professzionális mikrofonok nem léteztek 1980-ban vagy előtte?
Szerinted mivel mértek frekvencia-átviteleket és torzításokat 1980 előtt?
1980-ba én már számítógép vezérlésű Schlumberger parkkal mértem!
(csak a félreértés elkerülése véget, a fenti képen látható mikrofonok nagy része kondenzátor, amit 1950 táján találtak fel.)Vegy ezt a frekvenciagörbét kézzel rajzolták fel? Szerinted mivel mérték, ha nem mikrofonnal? Az alsó mérést csak azért tettem be, mert ott 1 dekáddal el van csúsztatva minden, és ~50kHz-ig kiterjesztették a mérést.
És nem Amerikában csinálták, hanem Magyarországon!
(Magneplanar ribbon szélessávú hangsugárzó)És 1969-ben ember járt a Holdon!
-
#27483136
törölt tag
válasz
Auratech #326 üzenetére
Te arra gondolsz, hogy 20kHz felett úgysem hallani....
Tényleg nem hallani. Ezek statikus mérő jelek, az életben nem halljuk meg.
A zene amit hallgatunk tisztán szinusz hullámokból áll? Az a jó zene, ha hallunk egy 440Hz-es A-t, aztán egy 880Hz-es A'-t? És még meghalljuk a 28160Hz-es A'''''-t is?
Ez nem így működik.
Minden hangszernek van felharmonikusa, sosem egy sima szinusz a hangszer hangja. Ha egy nagy meredekségű szűrővel kinyírod a 20k feletti felharmonikusokat, akkor:
-a hangszer felharmonikusai később jelennek meg, mint maga a hangszer alaphangja.
-minél meredekebb a szűrő, annál inkább. (márpedig CD-nél nagyon meredek és 2szer van szűrés.)
-minél magasabb a felharmonikus, annál inkább később éri el a füled az alaphanghoz képest. (Időben szétcsúszik)
Statikus szinuszos zenét hallgatunk? Nem.
Bármilyen hangszert megszólaltatnak, az impulzussal kezdődik: gitárhúr megpendítése, dob, zongora, csembaló, stb.
Ha korlátozod a frekiátvitelt, korlátozod az impulzusátvitelt. Szép lágyan kezdődik egy xilofon hang, nem azzal a dögös kis koppanással az elején. (tudom szélsőséges ez, mert kis hibáról van szó)
Térhallás: már megint fázishelyesség, futásidő helyesség.
Ez mind, a sávszélesség korlátozás miatt. Nem azért, mert hallod a 30k-t.Ezek nagyon kis pontatlanságok, de lehet még van belőle egy tucat. Az nem lehet, hogy összességében, már rontják a minőséget? Pedig a 20k-t jó, ha hallja valaki.
Amikor anno váltottak CD-nél az analóg DA-ról a streamre, a szaksajtó azt írta, nagyon faszák a mérések, jobb is, de a dinamikusság csökkent. Nem a dinamika, a leghalkabb és leghangosabb arány, hanem a dinamikusság. Az analóg DA megtudta azt csinálni, hogy első sample-ban 0 a szint, a másodikban meg 65.000. A stream-nél viszont ez órajelek ezrei alatt épül fel a jel. Kihallható a késés.
-
GerykO
aktív tag
válasz
Auratech #307 üzenetére
Amennyiben rám érted, hogy stúdióba privatizáltam magam, akkor nagyot tévedsz.
Mindenért, amim van kőkeményen megdolgoztam.
Ha arról a felvételt elkészíteni vágyó illetőről beszélsz, akivel a zenekarom által sodort össze a élet, akkor szerintem "hangmérnök"-nél nem véletlen tettem idézőjelet, utalva a pejoratív értelmére.
Mivel nem vagyok az élet minden területén egy enciklopédia(nem is szeretnék az lenni), ezért nézd el nekem azt, hogy nem tudok a mikrofonok időbeni feltalálásával, és fejlődésével kapcsolatban pontos adatokkal szolgálni.
Ezek szerint a komoly zene mellett nem tudják megengedni az igényes hangmérnököt? Vagy csak a kiadó szarik a minőségre? Vagy miért van különbség egy és ugyanazon koncert felvétele közt LP és CD lemezek visszajátszásakor? Ha pediglen a CD már tökéletesen jó minőségű, mégis miért hoztak létre SACD lemezt? Miért használják a 24 bitet a 16 helyett?
Soroljam még a kérdéseket?(#313) Ba cy lus: De írtam azt is, hogy mindenki annyira igényes, amennyire akar, vagy amennyire a pénztárcája engedi.
Ja, hogy az olvasás nem az erősséged?
Vagy a megértése okoz hatalmas problémát?
Akkor lehet mégsem bennem van a hiba...
-
Suker10
aktív tag
válasz
Auratech #197 üzenetére
A legtöbb állat - azon felül, hogy tájékozódásra is használja - így kommunikál: pl. delfinek, cetek, denevérek, tengerimalacok, békák, egerek.
Az infrahangokat az ember sem nagyon hallja, inkább csak érzékeli, mert hatással van a szervezetre. Az elefánt viszont képes kiadni 15-20 Hz-es infrahangot (sőt, akár 1 Hz alatti hívóhangot is) és képes érzékeli ezeket 10 km-ről, akárcsak az esőt. Az eső előtti hangokat a szarvasmarha is hallja. Hallás alatt a fül által érzékelhető tartományt értettem. A többi állat szerintem a földmágnesesség alapján érzi a földrengéseket. Az ember ezt sem érzékeli, de ettől még hatással lehet rá, ahogy az állatokra is. A tengerimalacok alsó határát nem tudom, az csak következtetés, a még éppen érzékelhetőt inkább 40-50 Hz-re tenném.
Ha a visszaállíthatóságot és kezelhetőséget nézzük, akkor a digitális hang a jobb választás. -
Suker10
aktív tag
válasz
Auratech #103 üzenetére
Nem úgy értettem a hangolást.
Valóban erős túlzás volt. Komolyabb együttesekre gondolok, nem olyanokra, akik felmennek és játszanak valamit. A színpadi beállítás ált. legalább 40 perc szokott lenni. Ilyen pl. a Tankcsapda, Republic, vagy Charlie. Vannak azért kivételek. Az a baj, hogy gyakran a szervezők sem értik meg, hogy ha valaki élőben játszik, akkor ez az idő szükséges, nem lehet egyből kezdeni, kell valamennyi idő az átállásra. A lényeg nem ez volt, hanem a kettő közötti különbség. Teljesen más hangzású egy olyan album, amit élőben vesznek fel. 50 koncertből kb. 8-10 hangzása volt valamennyire elfogadható. -
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro 128GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3544
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X390: i5-G8 I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Xbox Game Pass Ultimate előfizetések kedvező áron
- iPhone 14 Pro Max 128GB Space Black -- 100% EREDETI AKKU, 1ÉV
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest