Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • peet137

    tag

    válasz JoolsNOS #6310 üzenetére

    Így is van, de én csak kíváncsiságból vettem anno a verdába a szettet, mert ugyanannyiba lett volna a 3000kv, mint a 4370kv (ez van most). Kipróbáltam, jó móka vele a száguldás, de nagyon észnél kell lenni, pár felnim, lengőkarom, kutyacsontom bánta a szabadtéri tesztelgetést. Ezért visszavettem az áttételt kisebb pinion-nal (asszem 18-as). A tempó így is frankó, de azóta nem sérült/törött semmi rajta, plusz a szíjat/szíjkereket sem eszi annyira, a gumikról nem is beszélve. Ill így oda merem adni a gyereknek is kicsit játszani, mert ha lelassítom 20-25%-ra, kényelmesen tudja terelgetni a 7 éves lányom is.

  • HummeRC

    senior tag

    válasz JoolsNOS #6310 üzenetére

    Jól tudtad.
    Minél jobban közelít a nullához a T-szám (tekercselési menetszám, de szokták jelölni úgy is, hogy "hány körös" a motor), annál nagyobb a fordulatszám és annál kisebb a nyomaték. Ezt szokták megbolondítani azzal, hogy több vezetékszálat tekernek körbe egyszerre, hogy a kialakuló mágneses teret és ezzel a nyomatékot növeljék. Hagyományos kefés motoroknál ezért látni ilyen jelöléseket néha, hogy pl: 19*2 (19 menetszám, 2 szál vezetékkel), vagy 16*4, stb.
    Brushless motoroknál ez csak egy körülbelüli viszonyszámot jelöl, hogy kb milyen kefés motornak felel meg a teljesítménye. Sokkal többet mond a brushless motorról a felvett teljesítménye és a Kv értéke, ami a ráadott feszültség Voltonkénti fordulatszámát jelöli, üresjáratban.

    Tipikus példa:
    Ezrun 9T brushless motor 4300Kv értékkel 7,4V névleges akkufeszültséggel = 31'820 rpm
    Traxxas Velineon 10T brushless 3500Kv értékkel 7,4V névleges akkufeszültséggel = 25'900rpm (persze ez csalóka mert képes magasabb feszülséggel is menni, max rpm 50'000 !! és igen komoly nyomatéka van)
    Tamiya 11T Super modified hagyományos kefés motor (11*2) 7,2V névleges feszültséggel = 38'000rpm
    Vagy amit mostanában adnak alap motornak Tamiyáék:
    Tamiya RS-540 Torque Tuned 25T motor 7,2V névleges feszültséggel = 16'000rpm

    Persze ezek mind üresjáratban, tényleges terhelés nélkül. A valódi sebesség nagyban függ az akkuk állapotától, a modell tömegétől / légellenállásától, az áttétel mértékétől és mennyiségétől, a csapágyazottságtól, a kerekek tapadásától, de még a szabályzók tudásától is. Ezek ugye mind számolhatóak (ha nagyon akarjuk), de a valóságban többnyire csak megtippeljük az értékeket, a másik alkatrészekkel tapasztaltakhoz képest. :)

Új hozzászólás Aktív témák