Hirdetés
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- iPhone topik
- Huawei P50 Pro - emlékkép
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Fenix 8 AMOLED - a csúcshódítás költséges
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
Sony-nál elég, ha SDR-ban 2.2-es gammára kalibrálod az egy egyik expert 10 pontos szürke-skála csúszkahalmot, és akkor jók lesznek vele a HDR10, illetve DolbyVision módok is.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Archttila
veterán
AVS:
MobileForge is SDR only, and setting the 4K Firestick to "HDR" doesn't change that. YCbCr for SDR is worlds away from that for HDR - the math involved is completely different. Also, there is metadata that must be included in the signal for proper HDR and neither MobileForge nor the Firestick can generate it.
You will need either an HDR signal generator, or a set of true HDR patterns compiled with the correct metadata included.CALMAN support
HDR Compatible Pattern Generator required for validation
- VideoForge
- PROMurideo Six-GPassionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF and AV enthusiast, APU retro gamer.
-
Joshi
titán
válasz Archttila #1047 üzenetére
Természetesen, hiszen akkor az SDR-t se tudtam volna kalibrálni (képeken is látszik, hogy minden zöld ahogy lennie kell). Igazság szerint nem ajánlott a Fire Stick 4K + MobileForge páros pattern generátornak, legalább is Vhiktor azt mondta hogy nem bithelyes.
Viszont megpróbáltam laptopról HDMI kábellel a CalMan saját Windowsos pattern generátorával, de eddig kudarcba fulladt a projekt. Mind1, mert csak hétvégén lesz időm ezzel foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
-
mglita
tag
Sziasztok!
TV gyári beállítások visszaállításánál minden képi kalibráció ( CALMAN gépi) elveszik?
LG C1 65-ös TV-nél kérdés.[ Szerkesztve ]
SETUP 1 — LG OLED 77 CX / DUNE Vision 4K Solo / JBL 9.1 / Synology +920 / AudioQuest Pearl HDMI — SETUP 2 — JVC X7500 Projektor / DENON X3700 AVR / DUNE Vision 4K Solo / Klipsch 115sw / MONITOR AUDIO / Screen Research 270cm / AudioQuest Pearl HDMI
-
Joshi
titán
Segítségre lenne szükségem.
A cuccok amivel próbálkozok.
TV: Sony A1 OLED
i1Display Pro Plus
CalMan Home for Sony (eredeti)
Pattern generator: Amazon Fire Stick 4K + Mobile ForgeSehogy nem akar HDR mintaképeket adni a Mobile Forge. SDR az rendben működik. Az alábbi képen jó beállításokat használok? Miért nem vált HDR-re? Mit rontok el?
Itt mindig visszaugrik rec.709-re, nem értem hogy miért. Ha nagyon gyorsan tovább gombot nyomok, akkor talán úgy marad.
-
fulton
addikt
válasz wyll358 #1043 üzenetére
De az MM. Az van a kalibrációs lapra írva hogy a mozi és az egyéni kép mód lett kalibrálva Viszont az nem egészen tiszta hogy vajon ezért más e a szín (kép) ha ugyanúgy beállítom a mozi képmódot mint a standart képmódot, mindkettő meleg színprofilal es ugyan olyan beállításokkal ( Eleven mozi kép mód sokkal több részletet ad elő egy 720p-es fájlból illetve a szín is egy kicsit Naturább, de csak egy picit, meg az is biztos hogy a mozi képmódban a "0" Gamma az Nem ugyanazt jelenti mint a standardnál)
Vagy a mozi képmód csak akkor lesz a kalibrált értékű ha hozzá az egyéni színprofil 1 vagy 2 őt választom?
Mert maga ez az egyéni 1 es 2 szinprofil ( ahol lehet változtatni a színhőmérsékletet) egyáltalán nem tetszik. Nem természetes számomra.
-
chros
őstag
Flatpanelshd: LG 2022 lineup [link]
-
alaves
addikt
Annak csak a neve 'warm'. Élőben az átlagos színhőmérséklet 6500 K (nappal - kissé felhős) és ez az amely kalibráció során elérendő. De kérheted a kalibrációt saját ízlésed szerint.
[ Szerkesztve ]
Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]
-
fulton
addikt
A kalibrációnál meleg áranyalatúak lesznek a képek, warm 1 vagy 2?
Nekem a kalibrált profilok nagyon meleg áranyalatúak, ez tényleg így megy_?[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
Sziasztok. Lenne egy kérdésem egy Sony A1 OLED tévével kapcsolatban. A tévét kalibráltuk janos666-al CalMan-al. Tudva levő, hogy a Sony A1 modellen csak két profilt lehet kalibrálni (Prof1, Prof2). Ezeket ki lehet választani egy adott képmód mellé (egyéni, mozi stb). A Prof1 SDR-re lett kalibrálva, a Prof2 pedig HDR-re (HDR10). A gondom az, hogy mi a helyzet a Dolby Vision-al? Az a gondom, hogy DV-nél a filmeknél a fekete sáv alul és felül nem korom fekete, hanem inkább szürke. Persze ez akkor szembetűnő, amikor egy nagyon sötét jelenet van. DV-t hogy lehetne kalibrálni? Vagy hogy van ez?
[ Szerkesztve ]
-
CsaBully
tag
Sziasztok.
Tegnap vásároltam egy LG Oled48c12la tv-t , ami a problémám vele az a hálózati csatlakozás..wifi és kábel is csatlakozik, azután eldobja a kapcsolatot, újracsatlakozik és így tovább..kb másodpercenként..Telekom internet router van..Lg szervíz nem veszi fel a telefont..tanácstalan vagyok , hogy a TV hibás vagy vmi kompatibilitás probléma lenne?[ Szerkesztve ]
Referencia: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=CsaBully ..Írj privátot,ha fel akarod venni velem a kapcsolatot.
-
janos666
nagyúr
"DV RPU-ban nem csak azok vannak, hanem trim pass soran sok mas erteket is megvaltoztathatnak, pl saturaciot"
Ezt tudom, és utaltam is rá lentebb, csak azt is mondtam, hogy igazából nincs értelme. Mivel pontosan ugyan az a Rec2020 (ma gyakorlatban DCI-P3 limited módban) és egyformán PQ görbés a gamut, egyedül csak a tone-mapping a más a két szabvány közt (és még az is csak a tone-curve tetejét érinti, a mai gyakorlatban alkalmazott max 4000 nit csúccsal csak 70% fényerőszint felett, vagyis csak a csúcsfényeken, nem a tartalom / képernyőterület túlnyomó részén), így nincs értelme átszínezni a DV réteggel a HDR10 alapot. Lehet, csak szerintem hülyeség. Ezernyi dolgot lehet csinálni mindenféle szabványban, csak nincs racionális értlme.
Én ezt egyedül akkor látom megtörténni a gyakorlatban, ha másik colorist csinálja utólag a DV régeteget a már lezárt HDR10 anyag fölé, akinek más a művészi beállítottsága, és veszi a bárorsásogot, hogy "belerondít" a korábbi kollégája munkájába. Vagy egyszerűen csak aznap épp egy másik master monitort használ, ami hiába van ugyan azokra az értékekre kalibrálva bármilyen jó spektróval, azon másképp néznek ki a színek a metameric failure miatt (pl. egy Sony RHB OLED-en készült a HDR10, és egy Dolby Pulsar LCD-n a DV), és ezért dönt úgy a második colorist (vagy ugyan az a colorist az új session-ben), hogy tologatja kicsit a színeket a DV réteggel.
Ugyanakkor az ilyesminek rendhagyó esetnek kéne lennie, nem megszokottnak, és egyáltalán nem a szabványok eredendő sajátossága, csak a gyakorlati körülményeké.
Ez inkább olyasmi, mint ahogy a Gyűrűk Ura trilógiából is jól ismert (hírhedt) módon van többféle FHD BD SDR kiadás, amiknek látványosan más a színvilága, pedig mindkettő FHD SDR Blu-Ray anyag ugyan abból a nyersanyagból.
De az egyik örök kedvenc filmemből, az eXisteZ-ből is annyiféle, durván más FHD SDR BD kiadás van drasztikusan etérő kontraszt/blaclevel és filmgrain jellemzőkel, akárhányszor csak kiadtak belőle egy DB-t (és egy-egy megjelenéskor nem ugyan azt adták ki minden régióba).
Ugyan ezt el lehet játszani akkor is, mikor egy kész HDR10 anyag fölé készül egy DV réteg másik colorist-al és/vagy másik master display-el. De egy ideális világban ez nem így lenne.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Archttila
veterán
"Latom teged nagyon behuzott ez a tema"
Én inkább azt mondanám, hogy időnként előjön, de semmi több. Pont az általad is említett Spektro (pontosabban annak hiánya) miatt nem is megyek bele mélyebben, csak néha eljátszok a gondolattal hogy mi lenne ha lenne, mennyi mindent ki lehet tesztelni, ezekből okulni meg ilyesmik.
A videót már watch later-re raktam csak még nem volt időm... de
[ Szerkesztve ]
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF and AV enthusiast, APU retro gamer.
-
powerup2
addikt
kiváncsi leszek mi lesz meg főleg az árakra idehaza
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO, Panasonic DP-UB9000 Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris
-
chros
őstag
Vincent az idei LG EX panelrol:
- C2 es G2-ben lesz benne
- ami erdekes, hogy ez LGD-tol jon, es nem LGE-tol
- es valtoztattak a pixelszerkezeten is iden a tavalyihoz kepest[ Szerkesztve ]
-
chros
őstag
válasz Archttila #1017 üzenetére
Latom teged nagyon behuzott ez a tema
Ehhez annyit, hogy ezek az ertekek spektro (az eszkoz) fuggoek is!!!Nezd meg ezt a videot (Classy, a szakallas, es meg par masik beszelget errol, az elso 30 perc az erdekes): D65 History And Alternate White Point Discussion With Tyler Pruitt And Jason Dustal
Nincs nagy egyetertes koztuk ... sem ...
En @janossal ertek egyet, teljesen mindegy, ha te megszokod par nap alatt, akkor a D65 is jo: @janos "Szóval sok itt az elvi kérdés, és a gyakorlat egy hatalmas katyvasz."> Logikusnak tűnik amit írsz csak akkor azt nem értem, hogy például SDR-nél miért nem jelentkezik (a technológiai különbségből adódó) vörösesség.
Teljesen mas a processing chain SDR vs HDR10 vs DV, az oled feny-rol nem is beszelve. Told fel 100-ra SDR-ben, csinalj hozza 3dlut-ot, s meglatod a voros szint
@janos: "alapvetően tökéletesen egyformának kéne lennie a fehéregyensúlynak és a szaturációnak is HDR10 és DolbyVision képmódban is, ha ugyan azt az anyagot nézed (tehát pl. egyszer az alap HDR10 réteget játszod le egy BluRay-ből, aztán a DV réteget is rárakva nézed). Egyedül a tone-görbe csúcsa változhat amiatt, hogy a HDR10 statikus, a DV dinamikus csúcsfény metaadatot használ"
Ez nem feltetlen ilyen egyszeru, DV RPU-ban nem csak azok vannak, hanem trim pass soran sok mas erteket is megvaltoztathatnak, pl saturaciot is, ami a hdr10-ben termeszetesen nincs benne. Igy konnyen elkepzelheto, hogy a DV verzio (helyenkent) mashogy nez ki!
Itt egy remek sample, hogy mire kepes.
Te is tudsz hasonlot csinalni barmelyik HDR10-re quietvoid dovi_tool-javal.> Szervizmenü elérése távirányító/app nélkül
bscpylgtv-vel egyszerubb
[ Szerkesztve ]
-
chros
őstag
válasz wyll358 #1014 üzenetére
> Sony tudomásom szerint 2020-ban sem adott ki 9-es számozású modellt (csúcsmodell), csak 8-ast, szóval ez annyire nem egyedi eset
Valoban, erre mar nem emlekeztem, es ott is pont ugyanezt csinaltak, mint most, hogy egy kisebb modelt adtak ki (48A9G). Az arakra mar nem emlekszem akkoriban.
#1016 alaves : "Előrevetítem, hogy sok Samsung OLED TV modell lesz, és majd (előre megtervezett módon) össze-vissza rakosgatják bele az LGD WOLED és a QD-OLED kijelzőket ... Rengeteg Samsung QD-OLED-ként eladott TV-ben lesz LGD WOLED kijelző"
Ezzel viccelodtunk par honapja, de nem hiszem, hogy ezt meg merik csinalni es/vagy megusszak#1018 eagleberg : "OK. Akkor hihető Ja nem. Én is bármikor beállítom úgy az Oled-et hogy bármelyik 70.000 Ft-os tv jobbnak látszódjon."
Igy van, valszeg vivid modban mertek az 1500 nits-et, csakugy mint a Sony A90J vivid modban elert 1300-at.
-
Archttila
veterán
Szervizmenü elérése távirányító/app nélkül:
1. Through the browser, enter and go to the TV browser at webosapp.club/instart or webosapp.club/ezadjust
2. Through the media station x application by setting webosapp.club as the start page
Code to enter the service menu: 0413Jövőhéten elkezdem megírni az összefoglalót.
janos666
Este megnéztem a HDR képmódot és ahogy az várható volt, ott virít a RP.
[ Szerkesztve ]
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF and AV enthusiast, APU retro gamer.
-
Archttila
veterán
LG OLED gaming/PC monitor recommended settings guide (friss)
...Full guide: [link]
----
Szegény ember Murideo-ja : Raspberry Pi PGenerator. The affordable bit-perfect test pattern generator for all | [link] ami végre támogatja az RPI4-et!!![ Szerkesztve ]
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF and AV enthusiast, APU retro gamer.
-
Archttila
veterán
Ügyes [link]
[ Szerkesztve ]
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF and AV enthusiast, APU retro gamer.
-
Archttila
veterán
válasz janos666 #1025 üzenetére
alapvetően tökéletesen egyformának kéne lennie a fehéregyensúlynak és a szaturációnak is HDR10 és DolbyVision képmódban is
Valószínűleg az is, csak elképzelhető, hogy figyeletlenségből egy title alatt a HDR + SDR mellett két DV-t (mp4,mkv) AB-ztem, vagy lehet csak a pillanatnyi csalódottság nem akarta láttatni a valóságot
Este nyugodt körülmények között újra lecsekkolom.Látom van egy 55's C9-ed amit monitornak használsz. Ezt mekkora távolságból nézed?
[ Szerkesztve ]
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF and AV enthusiast, APU retro gamer.
-
janos666
nagyúr
Erre nem reagáltam külön, de alapvetően tökéletesen egyformának kéne lennie a fehéregyensúlynak és a szaturációnak is HDR10 és DolbyVision képmódban is, ha ugyan azt az anyagot nézed (tehát pl. egyszer az alap HDR10 réteget játszod le egy BluRay-ből, aztán a DV réteget is rárakva nézed). Egyedül a tone-görbe csúcsa változhat amiatt, hogy a HDR10 statikus, a DV dinamikus csúcsfény metaadatot használ. Ez igaz a gyári és a CalMAN-es kalibrációra is.
Ha nem így van, az valószínűleg a TV hibája (nem egyformák a HDR10 és DV képmódok gyári kalibrációja, vagy a CalMAN-es kalibrálás csúszott félre), vagy nagyon-nagyon véletlenül talán a colorist-nak támadt egy olyan ötlete, hogy hozzányúlt a színekhez a DV réteggel (de nem kéne, mert mindkettő ugyan azt a gamut-ot használja).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz janos666 #1023 üzenetére
Én azzal vagyok itt bajban, hogy ugye elvileg egy ~sRGB gamut-os CRT-hez kéne belőni az AWP-t. De nem csak WOLED-en, hanem wide-gamut LCD-n is!
Na de miért lőjük AWP-re a master monitor-t, ha a consumer monitor/TV standard D65-el jön ki a gyárból?
Illetve miért az sRGB-s CRT-hez lőjük az AWP-t, ha HDR-ben fényelünk (szóval valószínűleg wide-gamut, standard D65-re gyártott kijelzőn fogják nézni, nem sRGB gamut-oson....)?
Szóval sok itt az elvi kérdés, és a gyakorlat egy hatalmas katyvasz.
Ez mindaddig így lesz, míg nem térnek át a szabványok valami jobb metrikára (ahol teljesül a Pitagorasz tétel, és 1+1=2).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz janos666 #1021 üzenetére
Általában még az a szerencsém, hogy megelégednek azzal, ha a GUI-nak használt, viszonylag olcsó, szóval nagyjából hagyományos LCD-ikkel körülbelül megyezezik a Tyler féle AWP-s WOLED.
Na de mikor ott van legalább egy Eizo, vagy mondjuk egy még drágább FSI broadcast monitor, és halál zöld a többihez képest. Na, akkor elkezdik nekem magyarázni, hogy csak azért zöld minden a drága LCD-n, mert magasabb szaturációra is képes, mint a WOLED. És mindezt azután, hogy együtt beállítottuk a BlackMagic Davinchi Resolve-ban, hogy DCI-P3 limited az egész timeline, és mutatom nekik a grafikont a WOLED-ről, hogy az ~99% DCI-P3 (tehát mindkettőn pont ugyan azt a szaturációt kéne látni, és az a sok zöld a metrika hibája - egyszerűen baromi zöld a drága LCD, mikor standard D65-re van lőve, de ezen már nem akadnak ki, merthogy az FSI az ász).
Szóval még azokkal is lehet ilyen dolgokról a levegőbe beszélni, akik ebből élnek.#1022Archttila - Változó. Én bízom az LG beépített generátorában, consumer-ben azt használom, vagy ha olyan nincs, akkor a laptop-om HDMI kimenetét. Ahol van Deklink kártya, ott a Resolve generátort használom SDR-hoz, és a beépítettet, vagy a laptop-ot HDR-hoz (mikor simán HDR-t írok, akkor az egybefogja a HDR10-et és DV-t).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Archttila
veterán
válasz janos666 #1021 üzenetére
Logikusnak tűnik amit írsz csak akkor azt nem értem, hogy például SDR-nél miért nem jelentkezik (a technológiai különbségből adódó) vörösesség.
Arra viszont még kíváncsi lennék, hogy LG OLED készülékeknél internal pattern generator-ral vagy (drágább) külső PG-al dolgozol?
[ Szerkesztve ]
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF and AV enthusiast, APU retro gamer.
-
janos666
nagyúr
válasz Archttila #1020 üzenetére
Ha simán D65-re kalibrálsz egy standard gamut kijelzőt (régi sRGB gamut-os CCFL-es LCD, PDP, stb) és egy LG WOLED-et, akkor a WOLED-en minden vörösebbnek fog kinézni (ha előbbit tekinted referenciának). Az AWP-k ezt hivatottak "kivenni".
Ugyanakkor, mivel ez magának a szabványként elfogadott metrikának a hibája (olyan, mint ha hibás eredményt adna a Pitagorasz tétel az Euklidészi metrikában), és nem tudjuk, hogy melyik colorist milyen kijelzőt és milyen WP-t használt (D65-öt, vagy ha AWP-t, akkor milyet, mit tekintett referenciának az AWP megállapításakor), én úgy vagyok vele, hogy inkább elfogadom a hibás, de szabványosnak elfogadott metrikát a hibáival együtt, mint hogy láncfűrésszel próbáljak füvet vágni, és hasra ütésre rábökjek egy AWP-re. Így mindig csak annyi lesz a hiba, ami benne van a metrikában. Ellenben, ha elkezdünk AWP-zni, akkor esetlegesen épp a rossz irány felé toljuk el a dolgokat.
A colorist-oknak csak azért szoktam AWP-t adni, mert 1 órás magyarázkodás után sem fogják elfogadni, hogy a WOLED-en minden vörösebb, mint az LCD-n. Hiába mondom el nekik, hogy az én szemem azt is látja, hogy ha behoznék egy Pioneer Kuro-t (amit ugye sajnos eladtam), akkor baromi zöld lenne mellette a wide-gamut LED-es LCD (a több millás broadcast monitor is - aminek a gyári kalibráciüja szintén standard D65, nem AWP).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Archttila
veterán
válasz janos666 #1019 üzenetére
Ha nagyon akarod, akkor megnézhetem, hogy generálok egy-egy config file-t a régi és új CalMAN-el
Köszönöm de nem szükséges, ez a 2019-es modelleket érintő hiba volt egy korábbi Calman verzióval, ami azóta gondolom már javítva lett.
Hónapok óta nem követem az eseményeket, ez meg valahogy bennragadt
(Dolby Vision configuration upload for 2019 LG OLED models is broken in CalMAN until at least v5.11.0.163) ilyen csúnyaságokkal:
The effect is that due to the broken file / data upload the default DV configuration of the TV is used. I.e. the values determined from the calibration in the Dolby Vision configuration file are not applied!
PD's developers have made some embarrassing mistakes (someone should teach them how to write ini files and properly encode Base64).
Closing brackets are missing in the file, line breaks are not transferred correctly and the mode ID is sometimes set incorrectly. They have done pretty much everything wrong that can be done wrong in such a small file.A Tyler féle AWP-röl sokan írják hogy jó, én személy szerint még nem próbáltam, és ahogy a dolgok állnak már nem is hiszem hogy fogom, lévén pár napja a The Tragedy of Macbeth (Dolby Vision) film nézése közben felfedeztem egy laza red push-t. Nem feltűnő, de közel ülve egyértelmű. Ebből kifolyólag azon egyének táborát erősítem akik azt váljak, hogy a DV kalibrálás (egyelőre) egy bullshit, egy külön állatfaj, amivel (főleg megfelelő felszerelés híján) nem érdemes foglalkozni.
Kíváncsiságból a fenti film SDR, HDR verzióját oda-vissza AB-ztem vagy 20 percig, de red push-nak (és egyéb anomáliának) nyomát sem találtam, teljesen rendben van.[ Szerkesztve ]
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF and AV enthusiast, APU retro gamer.
-
janos666
nagyúr
válasz Archttila #1013 üzenetére
Nem tartom meg a DV config file-okat, de bele szoktam nézni kíváncsiságból, hogy mennyi a peak luma. Ha nagyon akarod, akkor megnézhetem, hogy generálok egy-egy config file-t a régi és új CalMAN-el. De kétlem, hogy bármi félrecsúszna, mert elég egyszerű a file tartalma: 4 koordináta (R,G,B,W chroma, gaama, peak luma).
#1017Archttila - Én colorist-oknak a Tyler féle AWP-t adom (ilyenkor bánom, hogy egyszer puszta felindulásból eladtam a padláson porosodó Pioneer LX5090H-t, ami befér a kocsi hátsó ülésére, így ilyen munkáknál vihetném magammal0, aztán nem azt kéne magyaráznom, hogy a wide-gamut LCD-jüknek is AWP kéne, hogy minden egyformán nézzen ki), magamnak és már otthoni felhasználóknak pedig a sima D65-öt.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Archttila
veterán
Kísérletezősebb egyéneknek összeszedtem (többnyire) a szakma elismert emberkéitől néhány AWP-ot:
Dolby: .308 .313
D-Nice: .312 .336
Tyler (and Hollywood): .305 .322
Judd Vos: .3067 .3018
Liberator72: .312 .3356Spectro erősen ajánlott
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF and AV enthusiast, APU retro gamer.
-
alaves
addikt
A Samsung még jelenleg is kétszer annyi TV-t ad el, mint az LG, többek között nagy ötletük a rengeteg modell létrehozása miatt (az üzletekben a legnagyobb helyet elfoglalva). Előrevetítem, hogy sok Samsung OLED TV modell lesz, és majd (előre megtervezett módon) össze-vissza rakosgatják bele az LGD WOLED és a QD-OLED kijelzőket (USA - Európa, méret, modelljelzések keszekuszasága, stb.). Rengeteg Samsung QD-OLED-ként eladott TV-ben lesz LGD WOLED kijelző. Jó üzlet, és ha egyszer LCD vonalon ez már bevált, akkor miért ne?
Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]
-
powerup2
addikt
83" model ára szépen közelithetné a 77-es árát.
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO, Panasonic DP-UB9000 Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris
-
Archttila
veterán
Allitolag az uj (tudomasom szerint még beta) Calman a korabbi verziokban megszokottol eltero syntaxist hasznal a DV config fajlban, ezert peldaul aki egy korabbi Calman verzioval probalkozik friss fw-vel, annak csak latszolag lesz rendben a DV, maga a keszulek nem fogja ertelmezi a fajlban tárolt értékeket.
Errol tudunk valamit János, tesztelted mar az uj verziot? (esetleg össze tudnad hasonlitani az ujat egy korabbival)?[ Szerkesztve ]
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF and AV enthusiast, APU retro gamer.
-
chros
őstag
Orulok, hogy nem csak en post-olok
QD-Oled: ami erdekes, hogy a CES-en nem Samsung Electronics (a TV gyarto), hanem Samsung Display (a panel gyarto) allitotta ki privat booth-ban a "TV"-t!!! Ez elmond sokat az SE hozzaallasarol.
Samsung Electronics, ugy nez ki, hogy megtortenik a csoda: allitolag 2 millio LG WOLED panel-t vettek LGD-tol, es az elso fecskek julius kornyeken varhatoak (65" panel allitolag kb $650 beszallitoi aron, 55" $550)
Az mas kerdes, hogy ki az, aki kicsit is tisztaban van a hatterrel, WOLED-ed akar venni Samutol, ha LG-tol is megveheto, valszeg olcsobban is, DV-rol pedig ne is beszeljunk ...Sony 2022 Woled lineup-rol: egy nagyon erdekes helyzet allt elo, amire meg nem volt pelda az elmult evek soran!!!
Mivel iden nem lesz uj WOLED csucsmodell, ezert a tavalyi A90J marad a csucs WOLED 55-83" meretben (kiveve 77").
Miert erdekes ez? Mert ez mar lassan 1 eves modell es most csokkent nagy mertekben az ara! (83"-as $2000-rel ~ $6000, 65" $500-al ~ $3300) Es valszeg ez tovabb fog csokkeni az ido elteltevel, kivancsi leszek a kifuto arara 1 ev mulva.
Es ez az ar nagyban behatarolja nemcsak a tobbi Sony modellek arat, hanem az uj LG modellek (C2/G2) arat is!!!
Pl tavaly a 65C1 kb $2800-al nyitott, mig a 65G1 kb $3350-el ...[ Szerkesztve ]
-
powerup2
addikt
Hát remélem jó lesz Amúgy ezt a [link] konzolt néztem ki. Mielőtt megvettem a 77" oledet a 65 mérethez vettem egy konzolt amit el lehet húzni a faltól hama márka ... 30 ezer körül volt de nagyon gagyi minőség. Akkor el is vetettem ezt hogy ilyen konzolom legyen de ez ami a linken van már csak jó lesz
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO, Panasonic DP-UB9000 Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris
-
Partz
senior tag
"Mit gondolunk, mennyibe kerul majd? 2x annyi lesz, mint egy A80K???
Es tegye fel a kezet az, aki merne 1. generacios technologiat venni aranyaron ... "Én megkockáztatnám, mert elég sok fejlesztés van mögötte, igazából már évek óta piacra tudták volna dobni csak az anyagiak. Ha már az ár, én olyan 2-3x-os szorzóra tippelek első körben az A80-hoz képest.
" - csak 55" es 65" ! (nincs mas meret jelenleg Samsung-tol)"
De van kisebben, csak azok monitorok.
-
janos666
nagyúr
-
chros
őstag
válasz powerup2 #1004 üzenetére
260cm az nem rossz alapbol mar 77"-hez, de a konzol majd raver rendesen!
Nem tudom, parszor jobb mozi elmenyt kapni kozelrol, de rendszeresen nekem mar zavaro, ha "kozel" van.
Igy a konzol vagy a kanape kozelebb huzasa a tokeletes megoldas valoban.@janos: "Én ~1.5m-ről nézem az 55"-t"
Az is teljesen korrekt tavolsag, biztos vagyok benne, hogy nagyobbnak latod a tied, mint en az enyem
> "akkor simán megvenném a Sony QD-OLED-et. Nem érdekelne, hogy Gen1"
Wha'?! En azert nem vagyok ilyen elszallt. Plane, ha mar az adott meret megvan, akkor nehezebb a valtas ...
-
janos666
nagyúr
Ha most is úgy állnék anyagilag, mint 2017-ben, mikor vettem egy C7-et, akkor simán megvenném a Sony QD-OLED-et. Nem érdekelne, hogy Gen1. A Samsu TV-jét viszont nem vállalnám be, mert mocskos szar a Samsung QLED-ek HDR színkezelése.
Én ~1.5m-ről nézem az 55"-t.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
powerup2
addikt
Én olyan 260cm-re vagyok a tv-től de majd tervezek egy új fali konzolt venni amivel 60cm-rel közelebb kerül hozzám a tv
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO, Panasonic DP-UB9000 Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris
-
chros
őstag
Sony OLED 2022 felhozatal:
- Vincent: [link] , [link]- A80K:
- - 55" - 77"
- - Evo panel mindben
- - 2 db HDMI 2.1 48Gbps port
- - nincs heatsink
- A90K:
- - master series (mit jelent? csak image processing es remote???)
- - 42" es 48" csak?
- - igy ezek nem Evo panelek?
- - nincs heatsink!
- A90J:
- - a tavalyi model, Evo panel + heatsink! (ez tolti be a keletkezett urt?)Es a meglepetes a vegere!
- A95K:
- - Samsung QD-OLED panel!!!!!!!!!
- - csak 55" es 65" ! (nincs mas meret jelenleg Samsung-tol)
- - heatsink-kel!Mit gondolunk, mennyibe kerul majd? 2x annyi lesz, mint egy A80K???
Es tegye fel a kezet az, aki merne 1. generacios technologiat venni aranyaron ...[ Szerkesztve ]
-
powerup2
addikt
65 után a 77 elég nagy változás volt jó értelemben. Fényerő számomra olyan hogy már most is elég egyes jeleneteknél csak pislogok.
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO, Panasonic DP-UB9000 Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- OLED TV topic
- iPhone topik
- Star Citizen
- Óra topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest