Hirdetés
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Megtollasodik középkategória
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- iPhone topik
- Dobja a némítókapcsolót a OnePlus
Új hozzászólás Aktív témák
-
"DV RPU-ban nem csak azok vannak, hanem trim pass soran sok mas erteket is megvaltoztathatnak, pl saturaciot"
Ezt tudom, és utaltam is rá lentebb, csak azt is mondtam, hogy igazából nincs értelme. Mivel pontosan ugyan az a Rec2020 (ma gyakorlatban DCI-P3 limited módban) és egyformán PQ görbés a gamut, egyedül csak a tone-mapping a más a két szabvány közt (és még az is csak a tone-curve tetejét érinti, a mai gyakorlatban alkalmazott max 4000 nit csúccsal csak 70% fényerőszint felett, vagyis csak a csúcsfényeken, nem a tartalom / képernyőterület túlnyomó részén), így nincs értelme átszínezni a DV réteggel a HDR10 alapot. Lehet, csak szerintem hülyeség. Ezernyi dolgot lehet csinálni mindenféle szabványban, csak nincs racionális értlme.
Én ezt egyedül akkor látom megtörténni a gyakorlatban, ha másik colorist csinálja utólag a DV régeteget a már lezárt HDR10 anyag fölé, akinek más a művészi beállítottsága, és veszi a bárorsásogot, hogy "belerondít" a korábbi kollégája munkájába. Vagy egyszerűen csak aznap épp egy másik master monitort használ, ami hiába van ugyan azokra az értékekre kalibrálva bármilyen jó spektróval, azon másképp néznek ki a színek a metameric failure miatt (pl. egy Sony RHB OLED-en készült a HDR10, és egy Dolby Pulsar LCD-n a DV), és ezért dönt úgy a második colorist (vagy ugyan az a colorist az új session-ben), hogy tologatja kicsit a színeket a DV réteggel.
Ugyanakkor az ilyesminek rendhagyó esetnek kéne lennie, nem megszokottnak, és egyáltalán nem a szabványok eredendő sajátossága, csak a gyakorlati körülményeké.
Ez inkább olyasmi, mint ahogy a Gyűrűk Ura trilógiából is jól ismert (hírhedt) módon van többféle FHD BD SDR kiadás, amiknek látványosan más a színvilága, pedig mindkettő FHD SDR Blu-Ray anyag ugyan abból a nyersanyagból.
De az egyik örök kedvenc filmemből, az eXisteZ-ből is annyiféle, durván más FHD SDR BD kiadás van drasztikusan etérő kontraszt/blaclevel és filmgrain jellemzőkel, akárhányszor csak kiadtak belőle egy DB-t (és egy-egy megjelenéskor nem ugyan azt adták ki minden régióba).
Ugyan ezt el lehet játszani akkor is, mikor egy kész HDR10 anyag fölé készül egy DV réteg másik colorist-al és/vagy másik master display-el. De egy ideális világban ez nem így lenne.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- RIOS Gépház: Rebootoljuk a PROHARDVER YouTube csatornáját!
- GTA V
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- E-roller topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Politika
- Autós topik
- AliExpress tapasztalatok
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest