- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco X6 Pro - ötös alá
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
A ChomraPure az még aktív egyáltalán (fejlesztik, árulják/veszik számottevő mértékben)?
Én nagyon rég nem hallottam már róla, és most szerintem egyáltalán nincsenek benne az új DDC mókában (aka "AutoCAL"), szóval effektíve olyan HCFR szint, csak nem ingyen.
Egyébként alapvetően, ha leszámítjuk az LG féle LUT mókát, a CP és CM lennének közvetlen ellenfelek (de azt hiszem ez lefutott meccs, és a CM nyert, bár közben azt is felvásárolták). A CM és LS lényegében csak a 3DLUT generálási képességben ütköznek, ami nagyon kevés kijelzőhöz elég önmagában (a legtöbbnek a felhasználó által vezérelt interaktív iteráció kell).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
LG-nél szándékosan ilyen az SDR, hogy 85-ös kontraszttal látszik a WTW (>235). 100-ig húzva egyre jobban levágja, ami egy teljesen korrekt használati mód, ha tudod mit csinálsz, de nem jobb (egyformán helyes megoldás mindkettő, viszont az ABL algó figyelembe veszi a Kontraszt és OLED Fény értéket is, és agresszívebben limitál, ha magasabb a Kontraszt, ezért jobb 85-ön hagyni).
HDR-ben pedig ezért fix 100 a Kontraszt, mert ott direkt le van vágva a WTW, hisz kell az egész elérhető panel kontraszt, előnytelen a WTW-vel szórakozni (de SDR-ban nem vesz el semmit).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Ilyen nem lesz, ha helyesen használod az R, G, B Gain csúszkákat (egyiket sem emeled a kezdőpontja fölé, csak egyet/kettőt csökkentesz szükség szerint a kívánt fehér szín eléréséhez) és nem hibás a TV, vagy a forráseszköz.
Ha nincs műszered, vagy legalább egy referencia kijelződ/lámpád, amivel szemre próbálod állítani a fehéret, nincs értelme hozzányúlni a Gain értékekhez.De ahogy alaves írta, használhatod ilyesmire a Gain-t, az lényegében színcsatornánkénti Kontraszt szabályás (bár ezt is többféleképp lehet megvalósítani, hogy mit is csinál a menüs csúszka, lehet hogy itt is ugyan az a helyzet, hogy újraszámol mindent, mint a Panasonic is, hogy soha ne tudj vágni/eltolni - a háttérben újraskálázza őket, hogy a legmagasabb pont a helyes maximumon legyen, a többi arányosan alatta aszerint, amit belőttél a csúszkákkal, akár hogy tekered fel/le az összes Gain csúszkát).
Sőt, WOLED-nél ez eleve egy pseudo-hókuszpókusz, a panelvezérlő újraszámol minden RGB-t WRGB-re, sohasem közvetlenül állítod az R,G,B(,W)-t. Szóval ha arra gondolsz, hogy az öregedés miatt kéne majd piszkálni, az a korrekció egy későbbi lépés, nem lesz belőle ilyen vágás/eltolódás (legalább is olyan, amit alapvetően innen lenne helyes korrigálni).
Ha hibás a lejátszód, akkor arra a csere a megoldás (ha szoftver frissítés sem segít rajta, akkor más típusra), nem a TV helyes beállításainak szétbarmolása, hogy egy bizonyos szempontból jónak tűnjön (ez a "kalibráljuk a lejátszóhoz" hülyeség, amitől mindig is idegenkedtem).
Igazából már léteznie sem kéne a Contrast és Brightness csúszkáknak ezeken a TV-ken (tudom, hogy LG--ken is van néha gyári black crush, de az is a "selejt" kategóriába esik, és nem a Brightness emeléssel kéne javítani, otthon sem).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Az LG szerintem megy 17 alá is, én azt hiszem ~60nit-et mértem szenzorral sötétben úgy, hogy a 20 volt a 100nit, bár ezt csak egy-két régebbi modellen néztem, és azt sem tudom, hogy a minimum függ-e esetleg a beállított csúszka értéktől (és a 17 is kicsit mást jelent egy B8-on és egy C8-on, plusz azonos modellek közt is van kis variancia, hogy mi a 100%, stb).
Az ideális az lenne, ha engedné állítani a min és max értékeket.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
A C9 effektíve 60-at csinál a 24-ből, 60 feketét tesz mellé, és sajnos van ilyenkor 2:3 judder.
A 240Hz-es CX-en már nincs ilyen gond.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Attól még ez két külön opcionális feature. Aki nem akar "szappanopera effektet", az még akarhat BFI-t, vagy fordítva (van, akit a magasabb frekvenciás villogás is zavar).
A BFI-t ma már szerintem inkább a HDR szorítja háttérbe, és főleg a VRR zárja ki (de utóbbi még csak LG-nél van OLED-re, és elméletileg talán lehetne kombinálni a VRR-t is BFI-vel, de nagyon bonyolult lenne, szóval szerintem egyelőre örüljünk, hogy legalább VRR van már TV-n, még HDR-el és DV-vel is...).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
A 9-es szériát be lehet úgy állítani, hogy a BFI-vel felezett fényerőhöz igazodjon a HDR tone mapping, ha valaki hajlandó lemondani a fényerő feléről. De a judder-el együtt szerintem már egyáltalán nem éri meg filmekhez. VRR helyett pedig semmiképp játékokhoz.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Alapvetően az gond az, hogy bármiképp játszol vele, 1 másodpercen belül lesz olyan eredeti frame, amit többször látsz, mint egy másikat, ha 50/50 % arányban osztod fel 120Hz-re.
Ha változtatsz az arányon, mint pl. a Sony, akkor pedig vagy erősebben vibrál, vagy több a blur.Még talán az lenne érdekes eset, ha úgy osztod fel, mint a Sony, csak ellenkező arányban, akkor kevesebb fényerő veszik el, de több blur marad. Nem tudom, hogy a Sony miért nem kínálta fel mindkét alternatívát, vagy hogy a többiek miért nem 50/50 %-tól eltérőt, mint opció (itt most 2019-ig bezáróan szólva, 2020 óta már más a helyzet mindenkinél, mint 2017-'19). Lehet, hogy szubjektíven ugyan olyan zavaró, csak kevesebbet nyersz vele.
3+ év már, hogy az avisynth-el játszogattam szoftveres BFI-vel a C7-en, de valahogy sehogy sem tetszett igazán...Azzal a képkocka felezős dologgal is az lehet szerintem a gond, hogy kicsit látod a villanást 120Hz-es kijelzőn, illetve játék esetén talán növeli a késését ... és szerintem játékokhoz sokkal jobban hiányzott, mint filmekhez, mert előbbinél sokszor kikapcsolható a szoftver blur effekt, míg filmeken nem, illetve eleve más is lenne a hatása a blur elvételének az eltérő fps miatt.
De az ötlet persze jó, és most kedvem is lenne megnézni élőben (bár annyira nem, hogy nekiálljak megcsinálni egy tesztet róla ).Ha eszembe jut, majd megnézem újra, hogy mit csinál most a C9 (de hetek óta szinte be sem kapcsoltam).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
A FreeSync most is működik pár kattintással (EDID Editor-ban), hivatalosan passz.
Az amcsik épp most kaptak egy új publikus verziót (auto-update), de nem tudom, hogy ebben mik vannak benne (addig nincs changelog, míg nem került ki a weboldalra az USB verzió is).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Nem figyeltem igazán, mikor néztem, de úgy rémlik, hogy csak a FreeSync Premium tiltja le a DV-t. A C9-en működik a VRR + DV 120Hz-el (bár csak 1440p120-al próbáltam).
Van méretkorlátja a blokkoknak, de valami DisplayID kiegészítés is. Szerintem ez felelne a "jövőért". Még sohasem láttam használatban. De az y2k is 2000-ben volt...
A FreeSync Premium pedig szerintem arról is szól, hogy a GPU veszi át a HDR tonemapping-et, ami DV-vel nem működik (max ha átkapcsolna a DV chip valami más módba, de annak mi értelme...? Felesleges olyankor a DV chipen keresztültolni valami bypass módban csak azért, hogy a DV logóra verhesd ).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
A PHILIPS 55OLED754 TV-n? Meg lehet próbálni a 20 pontos csúszkákkal (ezen is van, ugye, mint a 854-en?), de a formátumtól (SDR, HDR10, stb) is függ, hogy mikor mit lehet kezdeni ezekkel a funkciókkal. (Vagy ahogy chros írta: lehet próbálkozni a forráseszköz oldalán is, ha az egy PC, de ott is gond lesz a HDR-el.)
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Hát, ezt meg kéne valakinek néznie nekek élőben, műszerrel...
LG WOLED-nél az is gond, hogy kicsit elmászik a szürke-skála az analóg gain szabályzással (OLED Light, stb neveken futó opció), az LGD 100%-ra állítja be nagyjából, de SDR-ban sokszor 20% köré kell lehúzni sötétszobához (ami már elég nagy változás, hogy meglátszódjon a hatása). Ezt a későbbi gyártói gyári kalibráció sem fogja neked korrigálni (ha csinálnak egyáltalán adott esetben bármi egyedi kalibrálást), az is legfeljebb képmód alapértelmezett gain értékével fog lefutni.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Ha eARC-ot is tud az erősítő, akkor még 8 csatornás LPCM-nek is át kéne mennie rajta, illetve a C9 még ismer minden népszerű formátumot (a CX már eldobta a DTS-t).
Azt kétlem, hogy a TV decodeolna >2, majd encodeolna =2 csatornát DTS->PCM->DTS.
De lehet, hogy nem a TV hibája a dolog. Attól, hogy a játékkonzolon DTS-t választottál, mint kimeneti formátum (ez ilyenkor amúgy DTS Connect, vagy Dolby Digital Live!), még lehet, hogy külön meg tudod adni valahol a kikeverendő csatornák számát is (ahelyett, hogy automatikusan a választott kimeneti formátumban elérhető maximális számú csatornát keverné le), ha mást nem olyan szinten, hogy headphones / home theater (2 csatorna vagy 6+).
Szóval szerintem turkáld még kicsit a konzol beállításait, vagy tesztképp hallgasd meg, hogy mi történik, mikor az AVR-en keresztül kötöd be a TV-t.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Mindig 50-en kell hagyni a Brisghtness-t minden képmódhoz és formátumhoz, ha nincs elrontva valami a forráseszköz beállításaival (vagy a videóanyaggal), a gyári (vagy CalMAN-es) LUT-okkal, esetleg a kijelzőpanellel (de akkor SDR-hoz is változtatni kell rajta). Valószínűleg a feketeszint beállítás áll rossz helyen a TV-n és/vagy forrás eszközön.
Minden HDR formátum esetén a processzor számolja a tone mapping-et, nem a LUT és nem tudok róla, hogy az ismerten hibás firmware-eken kívül (2018-as szériák a "macro block fix" után, annak későbbi kalapálása előtt) lenne gond a fekete szinttel.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
-
Én másképp nézném a problémát. Magától a méréstől egyáltalán nem öregszik az OLED (max kb. annyira, mint ha fekete képet néznél rajta bekapcsolva), csak azért öregedhet gyorsabban hosszú távon, mert ha a mérés eredményei alapján felfelé kezd kompenzálni, akkor onnantól nő az igénybevétel az érintett területen (mint ha fentebb pöccintetted volna ott kicsivel a gain-t). De szerintem fontosabb a homogén kép, mint az élettartam. Ugyanakkor valószínűleg teljesen felesleges kézileg futtatni bármi másért, mint a lelki békédért (de ha nem árt, akkor végül is...).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz junior19 #210 üzenetére
A CMS igazából mindig gáz valamennyire, de SDR-ban használható, ha nem tudsz 3DLUT-ot feltölteni.
Minden HDR-ben: native <= DCI-P3 <= Rec2020, szóval ezért nem tudod értelmesen használni a CMS-t, esetleg ha átállítod egyedileg native mérésre a célértékeket (de akkor is problémás a csúszkás CMS).
A DV gyakorlatilag ugyan annyira kalibrálható, mint a HDR10 a jelenleg elérhető eszközökkel (az 1DLUT egyformán készül, a HDR10 3DLUT vagy DV chip pedig nem próbál mást csinálni, mint a 100% R,G,B,W alapján konvertálni a forrás színteréből a kijelzőpanel natív színterébe, de nem próbál korrigálni a panel RGB->WRGB színkeverésén).
HDR-ben általában azért nem tudod használni a szürkeskála csúszkákat, mert pontosan tudni kéne, hogy működik a tone-mapping, ami függ a bemeneti jel metaadataitól is (és DV-nél dinamikus).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Ebben az a vicces, hogy ezt nem is annyira a gyártóknak kéne, mert ők elvben csak beépítik a Dolby chip-et a hardware-be és/vagy a binaryblob/SDK/akármit a software-be (nem tudom pontosan hogy license-eli és szállítja a Dolby a szoft verziót pl. a Sony-nak, de az LG pl. chip-el), előtte/utána pedig csak egy-egy standard-hez igazodnak (H265-öt dekódolnak a lejátszók, vagy arra map-elnek gamutot a kijelzők, amit a chip-nek megadtak, ami utóbbi esetben lényegében csak white balance és gamma)... és mégis sikerül elrontani (mindkét oldalon)...
Persze szerintem is túl van bonyolítva az egész. De valahol érthető, hogy miért (visszafelé kompatibilitás az SDR-al, stb).
Amúgy OLED-re miért érdekel titeket a FEL?
>=1000 nit és 10 bit a kijelzőpanel. Hova fontos a 12 bit?
(Jó, tudom, hogy van ditherelés, de banding is... Az a 10bit is alig 10 bit ditherrel együtt., mire rámennek a képre a kijelzőkorrekciók.)[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
-
-
válasz Archttila #373 üzenetére
Eddig is lehetett készíteni ArgyllCMS-el CCSS file-t a saját panelre, és egy python kóddal EDR-be kovertálni, aztán felülírni az RGB OLED-est CalMAN-ben. Nekem is van most ilyen EDR-em C9-re.
chros: Mondjuk ja, hisz azt a 4 világos patch-et végig lehet mérni közvetlenül spektróval is.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
3DLUT van, csak nem 3D térben készült mérésekből építi fel. De a TV hardware-ében 33x33x33 kocka van, gyárilag, és a CalMAN is ilyet tölt fel (interpolálja a pontokat a 4 patch mérési eredményéből és a target gamma értékből).
Pontosabban a legújabb CalMAN már nem is enged kiválasztani mást, csak a mátrixot, de a korábbiak még engedtek ott is bármit (csak rossz volt ez eredmény, ugyan úgy nem kezelte a problémát, mint az ArgyllCMS/DisplayCAL sem túl jól).
ColorSpace-el (régi nevén LightSpace) még nem próbáltam néhány, de több, mint 4 patch-ből HDR LUT-ot generálni.
Az is gond, hogy össze-vissza glitch-el néha a firmware, mikor nem a next-next-finish workflow fut, főleg ha felváltva próbálom használni a CalMAN-t és a DeviceControl-t (vagy nem enged feltölteni 3DLUT-ot, míg nincs reset-elve az 1DLUT, vagy azonnal reset-eli kérés nélkül, amint belépek calibration mode-ba, stb). A harmadik féle (python-os, reverse engineered) cuccot pedig még nem próbáltam (egy póbálémás CX miatt akartam, de azt még nem támogatja).#377 - Eddig is ki lehetett lopni azt az EDR-t a LightSpace/ColorSpace mappából, és most sem kapod meg ingyen, csak donation után. (A másik kérdést lásd fent).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Archttila #381 üzenetére
Pont most az utóbbi kb. 2 hétben próbáltunk ki szinte minden létező opciót CX-en SDR-ra:
- CalMAN kalibrált 1DLUT + 3DLUT ; naturális 1DLUT + 3DLUT, gyári 1DLUT + 3DLUT
(a 3DLUT itt mindig custom, különböző patchset-ekkel)
- ColorSpace gyári 1DLUT + egyedi 3DLUT (egyszer betűről betűre úgy, ahogy ConnectTED doksija javallja, majd kevesebb standard cube patchset-el és kicsit más i1d3 beállításokkal)
- a TV-n behúzni a CMS-t (22 pontos szürkét, és tesztképp marad a gyári 3DLUT)
- ArgyllCMS/DisplayCal: naturális 1DLUT + 3DLUT ; gyári 1DLUT + gamma 2.4 a TV-n + 3DLUT(a gyári 1DLUT mellé mindig be van húzva a WB az SM-ből, itt is nyilván mindig egyedi 3DLUT ; itt lefut a kalibrálás is, de nem a hardware 1DLUT-ba lesz feltöltve, mint CalMAN-nél, hanem bele van dolgozva a 3DLUT-ba az eredménye)
Összesen 4 műszert használtunk (i1Pro1, i1Pro2, i1d3, utóbbiból amiből mindkettő Rev.B, és az egyik colorimeter-t leszámítva mind dE~0.5 -ön belül ugyan azt méri 100% fehér patch-en, csak az egyik colorimeter akar számottevően több zöldet, de az úgy dE~2 -re van a másik háromtól).
Eddig úgy tűnik, hogy a sorrend DisplayCAL>ColorSpace>CalMAN
A tulaj sohasem elégedett igazán, mert mindig melegebb képet ad az OLED, mint az LCD monitor. Erre viszont már szerintem csak az lesz a megoldás, ha kap egy custom whitepoint-ot, amit talán a régi LCD-jéhez lövünk majd be mi szemre, ha nem győzi meg az, amit D-Nice publikált a Kuro-hoz szemre, vagy valamelyik másik avsforum-os arc egy régi CRT master monitorhoz. (Csak épp alapvetően azt szeretné, ha az OLED lenne az új referencia kijelzője, szóval ez picit érdekes történet így... miután neki sem ismeretlen az "observer metamerism" fogalma sem...)[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
A csúcsfény panel variancia (minden évben).
Ezekből a stúdiós CX-ről két értékem van most: 48CX 660 nit, 55CX 680 nit (D65).
Ez tapasztalataim szerint általánosságban teljesen random úgy durván 650 és 750 közt (2016-2020 évjáratok), de a B-k általában lefelé húznak >=C modellekhez képest, mióta szétvált a processzoruk (Alpha7 vs. Alpha9 gen-akármi), bár nem törvényszerű (csak épp nem láttam azóta B-t, ami 700 felett volt, >=C-t viszont igen).A legjobb eredményt végül a ColorSpace adta SDR-ra, de csak ~4000 patch-es volumetric profillal, és a 48-as rosszabb volt, mint az 55-ös (messze nem pofoz ki teljesen mindent a ColorSpace sem, és az 55-ös gyárilag jobb helyről indult).
A HDR-t nem is próbáltuk profilozni (csak a WP volt beállítva EZ-ADJUST menüből, és a tonemapping-et állítottam át a mért csúcsfényre és hard-clip módra ; a DV mellőzve lett, mert úgysem tudta a DeckLink kártya).A másik fórumról reagálva: a DV raised black szerintem nem a DV config file hibája. De ha nagyon akarod, csinálok neked egy DV file-t, amit kipróbálhatsz.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Mindig kicsit mást mérnek az eltérő műszerek, de az általában <1%. A panel többet kúszik-mászik mindenfelé HDR módban, mint 1-2 nit (akkor is, ha van BFI a mérésben).
De amúgy i1Pro2-vel profilozott i1d3p-t használok.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Ha ilyen márka/típus összehasonlítást akarsz, akkor ki kéne átlagolni 5-10 azonosat, mert lehet úgy 100 nit köztük (pl. sorban több darab CX közt).
Ja, és igen, minél tovább van kint a test patch HDR módban, annál fényesebb (10+ nit-et simán mászott még a C7-em úgy pár percen belül).Azt nem all-boost névvel illetném. Abból, amit eddig láttam, nincs kimondott al-pixel boost, az az a W boost név csak azt illeti, hogy HDR módban eljáratják a fehéret a maximumáig akkor is, ha már de-szaturál.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
A DV-nek nem hiszem, hogy bármi köze lenne a panelhez. A DV egy nagyon egyszerű config file alapján ismeri csak a panel főbb paramétereit, amibe map-el a standard-ből. Az inkább a konkrét TV-k hibája lesz, nem csak egyedül a kijelzőpanelé (vagy ugyan úgy megvan a dolog HDR10 módban is). A 4k120 majdnem ugyan ez: a panelek már a 2019 óta 240Hz-en járnak, csak a processzor szarakodik itt-ott a 120Hz jellel (a C9-en szerencsére nálam jól működik az aktuális engineering firmware-el, a public-al még volt néha pár apró artifact).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Azt, hogy 4k120-el (ezt csak VRR módban használtam) néha színes foltok villantak fel a bekapcsolást követő néhány másodpercben.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Ha külön-külön kalibrálsz egy-egy képmódot VRR-ra és a FRR-re, akkor jó (még a TV is vált automatikusan ALLM-el együtt a képmódok közt is, ha akarod).
Ez a near-black control eddig is elérhető volt 2020-tól CalMAN DDC-n át, csak olyankor igazából irreleváns.A nagyobb gond szerintem az, hogy VRR módban a frametime tüskék hatására is változik a near-black TRC.
(Na meg az, hogy PC 4:4:4 módban még mindig több az SDR gradient banding, illetve magentázik is a HDR10, így hiába fér át HDMI 2.1-en a 4k120 RGB is.)TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Archttila #422 üzenetére
Az RGB OLED EDR file-t felülírtad egy WRGB EDR-el (pl. a ColorSpace félével)?
Ha kell, fel tudom neked tölteni a saját i1Pro2-s C9 EDR file-omat. (A többit jogi problémás lenne megosztanom, de minimális a különbség, effektíve ugyan azt méri az i1d3pp-m a ColorSpace és saját EDR-el, és utóbbiról nem is tudom, hogy pontosan melyik évjáratú WOLED panelen készült.)Az SDR 3DLUT az sok pontos mérésekből készült, vagy mátrix alapon?
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Archttila #428 üzenetére
Ha megvan, akkor használd nyugodtam a CS EDR-t.
Kipróbáltam egyszer sorban, és ezek effektíve ugyan azt az eredményt adták egy CX-et mérve (elhanyagolható dE a fehéren, ami így elég közel mért az i1Pro2-höz):
1: DisplayCal-al szállított C6 CCSS (jobb féle spektró)
2: ColorSpace-el szállított FSI EDR (jobb féle spektró)
3: saját CX CCSS (saját kis i1Pro2)Ha jó az i1d3-ad, akkor szinte mindegy, hogy pontosan milyen EDR-t adsz neki, csak WOLED-é legyen, ne RGB OLED-é (vagy LCD-é, stb).
Viszont nem miden 1id3 mér túl jól EDR-el sem. Nagyobb köztük a szórás, mint az i1Pro-k közt. Szóval a spektrós mátrix profil jobb, mint az EDR.
A Cube és Lightning módokkal vigyázz, főleg ha CalMAN.
Sokat kísérleteztünk ezzel, és egyrészt a CalMAN sokkal "érzékenyebb", mint a LightSpace/ColorSpace, de még utóbbinál is csak a 16-os cube adott igazán jó eredményt, a 8-as még nem.
Szóval én azon a véleményen vagyok, hogy vagy martix (ha megelégszel vele, és/vagy nem akarsz/tudsz rá több időt szánni), vagy 16^3 cube. (Ezzel az egésszel csak az a baj, hogy HDR-ben nem tudsz annyit mérni, mert nem elég stabil hozzá a panel.)[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Archttila #436 üzenetére
Azt írtam, hogy WOLED és WOLED (pl. LG C6 vs. LG CX) EDR-ek közt van minimális különbség, nem 'RAW' (ez sem raw amúgy, csak a CalMAN hívja így) és WOLED EDR közt, ahogy RGB OLED és WOLED közt sem elhanyagolható a különbség.
Elég kéne legyen a picture mode reset, de nem mindig az, mert bug-os:
Ha programoztad valaha az 1DLUT-ot bármely képmódban, majd reset-eled bármelyik programozott módot, akkor az a mód visszaáll gyári módba. Ugyanakkor, ha ezután belépsz calibration mode-ba, valamiért azonnal átvált neutrális 1DLUT-ra külön reset nélkül minden képmód. Tehát, ha egyszer hozzányúltál bármlyik 1DLUT-hoz, utána kell a full factory reset, ha a gyári 1DLUT-ot szeretnéd megtartani úgy, hogy programoznád a 3DLUT-ot.
De ez nem gond, ha úgyis szeretnéd programozni az 1DLUT-ot (csak akkor, ha nem), vagy ha nem akarod piszkálni a 3DLUT-ot sem (tehát ha gyári módban akarsz maradni).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Archttila #441 üzenetére
Igen, azzal a jelöléssel a "fixed grid"-re gondoltam (bocs, hogy fejből rosszul emlékeztem, hogy pontosan mekkora kocka felbontások érhetők el CM-ben).
Az 1DLUT-al egész szépen rendbe lehet tenni a szürke-skálát, de mivel nem izotróp a WRGB panel 3D színtere, így ez önmagában nem ad "tökéletes" eredményt a mátrix-al kiegészítve (a kevert színeken továbbra is viszonylag magas lesz a deltaE).
Ha ezt alaposabban korrigálni szeretnéd (nem fogadod el az 1DLUT+mátrix eredményt), akkor viszont nagy felbontásra lesz szükséged, hogy kellően fel legyen térképezve az anizotrópia pontos mibenléte, így esélye legyen a LUT generáló szoftvernek helyesen korrigálnia ezt, nem csak pár minta alapján tippelgetnie a sok feltérképezetlen régióról is.
Kevés pontból könnyen lehet, hogy a post/verification szépen néz ki, mert pont olyan mintákat ellenőrzöl, amik benne voltak közvetlenül a profilozásban, így a helyükre kerültek, viszont van rengeteg pont, amit sohasem mérsz meg újra, és akár rosszabb helyre kerültek, mint előtte (mert abban a régióban csak a környezete alapján interpolált a szoftver, ami mégsem volt reprezentatív arra a területre).Ha sok pontot megmérsz a 3DLUT-hoz (pl. 17-es fixed grid), akkor teljesen ki is hagyhatod az 1DLUT-ot (elsősorban bennhagyhatod a gyárit, vagy esetleg egy reset-eltet), mert minden processing step-nek ára van, és az 1DLUT különösen kényes.
HDR-ben viszont nincs is más választásod, mint beérni az 1DLUT+matrix opcióval. A CALMan fel sem kínál mást, de a többi szoftver is furán fogja kezelni a dolgot: egyrészt a "W-boost" miatt, de még ha azt ki is kapcsolod, akkor is sokkal instabilabb a kijelző HDR módban (így megint az a gond, hogy a 3DLUT-ot készítő szoftver nem fogja tudni kitalálni, hogy mi volt a véletlen szórás, elkúszás, stb, és mi az, ami korrekcióra szorul, illetve korrigálható egyáltalán).
DolbyVision esetén pedig még ha akarod sem nagyon tudod programozni a 3DLUT-ot, csak a Dolby CMS-ut (bár az *airtv* akármivel elvileg lehetséges, és utána adhatsz szintetikus config-ot a CMU-nak, de az bonyolult, és ugyan az a gond merült fel, mint HDR10 módban).
Én személy szerint azért használok SDR-ban is 1DLUT+matrix-ot, hogy ugyan ahhoz a jellegű hibához legyen hozzászokva a szemem, mint amit úgysem tudok kikerülni HDR módban.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Archttila #450 üzenetére
A Lightning-ot azért nem szeretem, mert kb. ugyan azt tudja elméletben, mint az 1DLUT+matrix (javarészt csak szürkéket mér és korrigál, a szaturált színekből csak párat mér le), csak utóbbi szebb munkát végez a szürkéken (mert iteratívan dolgozik az 1DLUT-on, nem csak egy mérési körből tippel - ami még jó lehetne RGB panelre, vagy talán még a CalMAN-től ügyesebb szoftverrel, de CM-el nem tűnik nyerőnek).
Az IR szerintem nem elég hatékonyan osztja szét a pontokat, legalább is WOLED-hez, illetve ennek is úgyis hasonló méretű pontszám kell, mint a fix grid-nek, csak az stabilabbnak tűnik. "Poszterizáltabb" (banding-es) képet szokott hagyni maga után (főleg near-black régióban), mint a többi (bár ez sajnos általánosságban igaz a CM-re, mindenféle 3DLUT módszerrel, ami nem matrix).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
-
Van posterization artifact, vagy sötétben magentázás a kézileg szerkesztett 1DLUT-al?
Lehet, hogy kíváncsiságból meg kéne nézni ugyan ezt a HCFR ellenőrző mérést LightSpace-es 1DLUT-al is.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
-
-
-
235 felett nem is kell villognia, az csak "extra". Van kijelző, ami megjeleníti, de elvileg nem "szabadna" oda információt tenni a videó anyagokban.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Csak úgy érdekességképp, hogy mire képes SDR-ban az LG CX ColrorSpace-el:
(Ez egy drágább "premium" kalibrálás colorist-oknak. És csak SDR-ra, nem HDR-re.)[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Az elég nagy hülyeség. A 100nit és gamma 2.4 a "standard" halványan világított szobába.
A magasabb gammával és csúcsfénnyel csak hamisan túl kontrasztos lesz az élmény.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Az enyémen egy sem volt úgy egy éven át, aztán előjött több is. Most cseréltettem ki a panelt pár napja, mert már közelgett a garanciaidő vége. Most is pixelhiba mentes és homogén panelt kaptam.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Alig volt benne kb. 2000 üzemóra. A frissítéskre nem emlékszem. Közel 2 éves volt.
Miután kicserélte, nyomtam neki egy IN-STOP gombot, hogy újrainduljanak a számlálók.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Ne az IN-STOP gombbal lépj ki, mert az egy full factory reset (a számlálókat is nullázza). Nyomj egy vissza gombot, vagy kapcsold ki.
És úgy alapvetően semmire se nyomj rá, amiről nem tudod mit csinál (csak TPC, GSR).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Ezek az automata képsötétítők beégésvédelem célból, amik zavaróak lehetnek PC monitorként használva, vagy beüthetnek akár egy sötét film közben is (pl. trónok harca utolsó évada).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kupon kunyeráló
- bitpork: Balatoni autós tali 2024
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- LEGO klub
- Path of Exile (ARPG)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- OTP Bank topic
- További aktív témák...