Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • n0rbert0

    senior tag

    válasz Tomika86 #8070 üzenetére

    Szia,
    Szerintem megoldható kétféleképpen.
    Az egyikhez TIA V16 kell. Ez gondolom nálad nem opció, mert úgy rémlik V15 vagy 15.1-et használsz.
    Ebben az esetben V-ASSISTANT programmal kell beállítani a hajtásban a paramétereket.
    TIA-ban a hajtást konfigjába behúzod pl. standard telegram 3-at + supplementary telegram 750-et. Ezután a TO-t beállítod értelem szerűen, majd a V-ASSISTANT-ban a PROFINET fűlnél megadod, hogy milyen telegramokat állítottál be a TIA-ban. Ha más paramétert nem akarsz állítani, ne felejtsd el elmenteni a ROM-ba a beállításokat (Tools->Save parameters to ROM).
    Ha ezekkel megvagy, akkor amit TIA-ban a supplementary telegram-ban megadtál IO-tartományt a kimeneteknél a 2 .word lesz pozitív irányban a forgatónyomaték limit a 3. word pedig negatív irányban. Az input wordon az aktuális forgatónyomaték értéket látod. (Azt hiszem ezek skálázott értékek -nominális forgató nyomaték és +nominális fogatónyomaték -> -4000H és +4000H, de erre most nem esküdnék meg.)
    Ezután a mechanikai paraméterek ismeretében könnyen ki lehet számolni, hogy adott erő kifejtéséhez mekkora forgatónyomaték szükséges.
    Ha nem adsz meg limitet akkor 0 érték van benne, tehát nem fog forogni a motorod.
    Arra is ügyelj, hogy ha nyomaték korlátba ütközik a motor, akkor nagy valószínűséggel a pozíciószabályzó az nem fogja tudni tartani a megadott pályát/pozíciót, így ha eléri a megadott toleranciát, akkor hibával meg fog állni. Ezt le kell kezeled programból.

    (TIA V16-tól már nem kell a V-ASSISTANT ott annyival másabb beállítani.)

Új hozzászólás Aktív témák