Hirdetés
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Feldagadhat a Pixel 7a aksija, fizet vagy cserél a Google
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Macrodroid
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Yettel topik
- iPhone topik
- Yepp: korlátlanság és streaming-modell a Yettel adatforradalma
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
-
Mobilarena
PlayStation 5 összefoglaló
A túlzott offolás és a konzol vs PC téma nem megengedett!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Moby
veterán
válasz
syler123 #134272 üzenetére
Alapvetően három különböző működési elvről beszélünk:
1. Nincs vsync és nincs VRR sem. Ilyenkor a kijelző frissít valamilyen frekvenciával, és frissül a kimenet vlaamilyen frekvenciával. A kettő nem vesz tudomást egymásról. Ilyenkor van a képtörés, mert az új kép akkor fog megérkezni, amikor a képkirajzolás a megjelenítőn valahol a felénél jár (a mai kijelzőkön nem így történik, de most teoretikusan képzeljük el így).
2. Vsync van. Ilyenkor a kijeléző ketyeg egy fix működési ritmussal, mondjuk 60Hz-el. Mindig amikor a kép elejére ér a kijelző, küld egy szinkronjelet a gépnek, hopgy küldheted az új képet. Ilyenkor Nincs képetörés, hiszen az új kép mindig akkor érkezik, amikor épp elkezdődne a kirajzolás. Viszont várnia kell a gépnek arra, hogy jöjjön a szinkronjel, tehát ha az új kép érkezése mondjuk pont lemaradt az előző szinkronról, akkor feleslegesen vár egy csomót a következőre. emiatt látod az akadozást. Ez az, amit pc esetében minden játékra rá tudsz erőszakolni, emiatt nincs PS4-eny PS3-on, stb képtörés 30 meg 25 fps-nél sem. Pedig azok nem tudtak VRR-t.
3. Freeync, VRR, adaptive sync van. Ilyenkor a kijelző frekvenciája igazodik a gép által küldött új képkockához. Amikor új képkocka jön, azonnal visszaugrik a kép elejére, és rögtön kiteszi az egészet. Ilyenkor sincs képtörés, és senki nem vár feleslegesen senkire, azaz az akadozás az előbbihez képest csak alacsony értékek esetén lesz érzékelhető.Az FPS és a képtörés semmilyen viszonyban nincsenek egymással, mert a képtörés egyetlen (illetve kettő) képokocka frissítésénél jelentkezik, és nem függ attól, hogy ezekből hány történik egy másodperc alatt (FPS). Vsync nélkül egy 60fps-es játék 60Hz-en is képtörést okozhat, ha egymáshoz képest pont egy fél képpel vannak elcsúszva.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos:
• hirdetni
• konzol vs PC téma
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Feldagadhat a Pixel 7a aksija, fizet vagy cserél a Google
- Politika
- Revolut
- Milyen NAS-t vegyek?
- Windows 10
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered - Már több mint 4 millió játékos
- MSI Claw
- Eredeti játékok OFF topik
- Brave
- További aktív témák...
- Ps 5 Slim digital hibátlan dobozos 2026.09.20. gyártói jótállás
- Csere-Beszámítás! Xbox One X 1TB Játékkonzol Olvass! Model 1787
- Csere-Beszámítás! Xbox Series S Játékkonzol! Olvass!
- Playstation 5 Lemezes, CFI-1016A - Gran Turismo 7 - Kontroller - Kamera - HÁZHOZ IS!
- ! AKCIÓ !Garanciális - Számlás - PS5 Slim digital eladó
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Csere-Beszámítás! Számítógép játékra! R5 5500 / RX 5700XT / 32GB DDR4 / 256GB SSD + 1TB HDD
- Csere-Beszámítás! MSI Ventus 3X RTX 4070Super 12GB GDDR6X Videokártya!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF Z790 i7 14700KF 32GB DDR5 1TB SSD RX 6800XT 16GB Pure Base 500 White 1000W
- Bomba ár! HP EliteBook 820 G3 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest