Hirdetés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Tényleg nem változik semmit a Samsung Galaxy S26+?
- MIUI / HyperOS topik
- Google Pixel topik
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Fele annyit ér az iPhone Air, mint amennyibe pár hete került
- Android szakmai topik
- Xiaomi 15T Pro - a téma nincs lezárva
- EarFun Air Pro 4+ – érdemi plusz
Új hozzászólás Aktív témák
-
hapakj
őstag
válasz
E.Kaufmann
#14
üzenetére
Ez nem gondolnám, hogy jobb, nem jobb kérdés. Inkább más koncepció egy probléma kezelésére.
Windows preferálja, hogy fussanak az alkalmazások, minden körülmény között, akkor is, ha kb hazudik nekik az elérhető erőforrásokról.
Linux jelez az alkalmazásnak, hogy nem áll rendelkezésre az igényelt erőforrás, ezért oldja meg, hogy jelez a felhasználónak, hogy teremtse elő a megfelelő körülményeket.
Egyébként konzolon (XBox) is hasonlóan működik a Windows, mint a linux. Kb ez az oka, hogy XBox-on a hw-hez képest jobban mennek a játékok, és manapság Protonnal még emulálva is jobban futnak a egyes játékok Linuxon, mint Windowson.
-
hapakj
őstag
válasz
E.Kaufmann
#10
üzenetére
Egyébként ez a fene nagy lapozgatása a VRAM-nak operációs rendszer függő is és főleg csak a Windows és a WDDM csinálja. Elsősorban nem is az a célja, hogy a RAM legyen VRAM-nak használva, hanem a Windows-tól megszokott robosztusság, hogy egyszerre több 3D-s alkalmazás is tudjon futni (bár értelmes sebességgel csak egy lehet aktív).
Linux pl nem igazán fog ilyet csinálni, ott keményen problémákba ütköznek az alkalmazások, ha elfogy a VRAM.
-
hapakj
őstag
válasz
E.Kaufmann
#10
üzenetére
Hol látod, hogy van értelme? Hogy 57 FPS helyett 34-el megy? Szerintem kb ha túlléptük a VRAM-t kb eddig is ilyen lassulást okozott s az ember ment is a settingsbe rendbe tenni.
Nem egy működő koncepció RAM-ot használni VRAM helyett, ma ha csak nagyon low-end maga a GPU is.
-
S_x96x_S
addikt
lényegében igen.
de ha még pontosak akarunk lenni, akkor egy teljes láncot is felállíthatunk,
mert a játék memóriaigénye teszi a VRAM -ot szűk keresztmetszetté.
Vagyis : [ a játék memóriakövetelménye ] --> [ kihat hardver VRAM méretére ] --> [ ami indukálja az adatcsere szükségességét ] --> [ és ez kiváltja a PCIe sávszélesség limit-et ] --> [ ami szívás
] -
Alusky
senior tag
Be kell osztani a fejlődést és van valamennyi fizikai korlát is azért.
Ugorhatnának 4x értékekkel is, de sokkal nehezebb lenne megvalósítani. És így ki lehet adni +1 verziót addig is. Ugyanez van a DDR-nél is.Én utoljára a 2.0-nál foglalkoztam PCIe-vel azóta nincs VGA-m, az SSD-ből meg bőven elég nekem a Sata 3 tempója is.
-
S_x96x_S
addikt
> Nem az ilyen "herélt" kártyákra gondoltam, és asszem nem is az ilyenek a mérvadóak.
Annyit eladnak ebből, hogy mérvadó lesz,
Egy spórolós laikus a boltokban - extrém leegyszerűsítve spekulál
és 2 "féligazságot" össze fog kombinálni.1.)
Ha Jensen szerint az RTX 5070 ~= RTX 4090
Akkor az "RTX 5060 Ti 8GB" -nak szuper jónak kell lennie.
2.)
Mindenki azt írja, hogy "pontosan 0 előnye a PCIe x16 5.0-nak a 4-0-hoz képest"
és a PCIe 5.0 pénzkidobás ...
úgyhogy elég az olcsó B650-es sima alaplap.
( ami "mindenki szerint" megy PCIe 5.0 -án is - legalábbis eddig .... )De ilyen a világ.
És ezért nem árt óvatosan fogalmazni
-
S_x96x_S
addikt
válasz
E.Kaufmann
#1
üzenetére
Szép és jó, hogy gondolkoznak ilyeneken, de valahogy a chippek gyártástechnológiájának a fejlődése belassult a szabványokhoz képest.
Korán el kell kezdeni a tervezést, hogy mindenkinek legyen ideje a fejlesztési lánc-ban.
inkább csak az újabb és újabb gyártástechnológiák lesznek egyre drágábbak,
és lassan már az Apple se tudja megfizetni, hogy hozzájáruljon a fejlesztési költségekhez.a Blackwell -ben már eleve van PCIe 6.0 -támogatás,
de a PC-k nél még nincs ilyen alaplap,
Talán 1-2 év múlva.és valahogy úgy vannak a lépések, hogy
- elkezdik definiálni az új szabványt
+2 év múlva véglegesitik
+2 év múlva elkészíitk a technológiát validáló kütyüket
+2 év múlva megjelennek az első termékek.
+n év .... mig a boltok piacaira kerül. -
S_x96x_S
addikt
> Hiszen most is pontosan 0 előnye a PCIe x16 5.0-nak a 4-0-hoz képest.
egyre inkább a GPU PCIe csatolója a szük keresztmetszet,
nem árt tartalék.mert:
- AI -nál számít a PCIe x16
- Játéknál meg a PCIe x8Vagyis "RTX 5060 Ti 8 GB PCIe 5.0 x8"
okozhat furcsa élményt, hogyha levált az alaplap PCIe 4.0 -ra.
( 34.0 FPS --> 4.8 FPS
)"Dragon Age: The Veilguard" - 2560 x 1440:
- RTX 5060 Ti 16 GB on PCIe 5.0: 57.0 FPS
- RTX 5060 Ti 16 GB on PCIe 5.0: 56.9 FPS
- RTX 5060 Ti 8 GB on PCIe 5.0: 34.0 FPS
- RTX 5060 Ti 8 GB on PCIe 4.0: 4.8 FPS
-
szasanyi
félisten
válasz
E.Kaufmann
#1
üzenetére
De ha már ilyen ügyesek, akkor miért nem ugranak mondjuk egyből 2 verziót? Hiszen most is pontosan 0 előnye a PCIe x16 5.0-nak a 4-0-hoz képest.
-
E.Kaufmann
veterán
Szép és jó, hogy gondolkoznak ilyeneken, de valahogy a chippek gyártástechnológiájának a fejlődése belassult a szabványokhoz képest.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Keresek Zebra TC20 TC21 vagy valamilyen hasonló kaliberű 1D és 2D vonalkódok olvasására alkalmas pda
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 128GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3965, 100% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i5 11400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman T4 Plus CM 500W
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro 128GB Blue Tianium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3909, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
]


