Hirdetés
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple Watch
- Honor Magic V2 - origami
- Android szakmai topik
- Macrodroid
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- 1More SonoFlow Pro - Let it flow!
- Nem nagyon maradt titok a Poco X7 Pro kapcsán
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
speedernet
aktív tag
Üdv urak!
Chevrolet Cruzenál hol kellene keresnem a levegő állító zsalut?
Már egy ideje nem működött megfelelően és most már az álító motort is kinyírta.
Se a hideg meleg se az hogy hova menjen a levegő. -
speedernet
aktív tag
Ez a hibakód olvasó használható valamire? Vagy esetleg használ valaki ilyesmit? Leírás alapján nem rossz. http://superbazar.hu/U581-kezi-autodiagnosztikai-interfesz-OBD-OBD-2-Mu
[ Szerkesztve ]
-
speedernet
aktív tag
Üdv urak!
Az utobbi időben azt vettem észre a kocsimon hogy reggel jól üzemel, délután már kevésbé.
Váltásnál darabosabb, nem lehet úgy össze hangolni a váltást, menni sem akar úgy mint reggel.
Gondolom hogy a hőmérséklethez lesz köze a dolognak.
Okozhat ilyet a beszívott levegő hőmérséklet érzékelő? Nem egy nagy tétel ha érdemes egy próbára akkor ki cserélem.
Gyertyák újak, levegő szűrő is.
A katalizátor elötti lambda szonda még nincs 1 éve hogy lett cserélve gyárira.
1.6 benzines Cruze rol van szó.
Köszönöm -
speedernet
aktív tag
Üdv urak!
Arra lettem figyelmes hogy hogy egysben hagyva az autót szépen lassan el gurul.
Mindig egy kicsit.
Kb 2% os lejtőn.
Meg próbáltam tolni 1 esben hátrafele és elég könnyen ment.
Mi lehet a probléma?
Nem veszek észre semmi furcsát ami eddig ne lett volna.
De hazudok mert 2 ezer felett el kezdett sípolni valami.
Egy Cruzerol van szó Z16XER motorral.
Kopott a motor?
Csúszik a kuplung?Köszönöm szépen
-
speedernet
aktív tag
-
speedernet
aktív tag
válasz speedernet #92006 üzenetére
Most nézem hogy felcseréltem a betűket 😀
TRW -
speedernet
aktív tag
Üdv urak!
TWR féktárcsákrol és betétekről mik a tapasztalatok?
Elvileg prémium kategória.
Brembo tárcsát szerettem volna de állítólag sok a hamis ezért arról le mondtam. -
speedernet
aktív tag
válasz mohabá 007 #91964 üzenetére
Köszönöm szépen
Kibogozom
Egyenlőre nem látom melyik az alja meg a teteje 😀 -
speedernet
aktív tag
Üdv urak!
A szervó olajamat szeretném le cserélni olyan módon hogy ki szivattyúzom a tartájbol és fel ömtöm az új olajjal.
A kérdésem hogy akkor is kell légteleníteni?
Vagy ha nem szippantom ki az egészet egyszerre akkor elvileg nem lehet levegős?
Elektromos olaj szivattyút vásároltam hozzá, elvileg motorolaj cseréhez találták ki de gonsolom nem okoz neki gondot a szervó sem.Illetve manuális váltó olaj cserét is szeretnék, meg van a leeresztő csavar meg a fel töltő csavar is.
Számomra az érdekes része a dolognak hogy a leeresztő vagy szint ellenőrző csavar a váltó oldalán van, ott nem fog nekem ki folyni az összes az fix.
Oda is erőszakoljam bele az olaj szivattyút? 😀
Fel öntésnél akkor van tele ha már folyik az oldalsó csavarnál?
Az autó egy Chevroelt Cruze 5 sebességes váltóval.
Tudom nem opel de nagy külömbség nem lehet az opelhez képest.
A szervóba és a váltóba Dexron VI olajat vettem.
Köszönöm szépen[ Szerkesztve ]
-
speedernet
aktív tag
válasz mohabá 007 #89421 üzenetére
Hogy őszinte legyek ez a leírás halandó embernek nem egyszerű. 😀
De majd hétvégén... -
speedernet
aktív tag
válasz mohabá 007 #89421 üzenetére
Végig lapoztam már egyszer de erre nem emlékszem hogy benne lett volna.
Nagyon köszönöm, alaposabban átnézem.
Szétkapom hátha csak valami vezeték nem érintkezik megfelelően... -
speedernet
aktív tag
Üdv urak!
Tudom nem Opel.
Egy Chevrolet Cruze rol van szó.
2200 fordulaton cicereg kerreg a kilóméterórában valami.
Kb ugyan az a műszer egység kinézetre mint a J astrában sőt még a K ban is nagyon hasonló.
Mi a fene lehet?
Spirálosak még ezek?
Vagy teljesen elektronikus?
Nehéz lenne kiműteni az óra csoportot?
Köszönöm szépen[ Szerkesztve ]
-
speedernet
aktív tag
Még annyi, most nézem a GM Dexron VI olajat, ugye ez a piros, 3800 ft egy flakon. Kell ez bele? Mert ebből kettő már 8 ezer plusz posta.
Mannol meg 1600 ft Dexron VI az is.
Ha megéri a gyárni vagy ne locsoljak mást bele akkor természetesen azt rendelem.
Köszönöm -
speedernet
aktív tag
válasz Tikakukac #88718 üzenetére
A teker alatt azt érted hogy elindítom és jár egy kicsit?
Tudom hülye kérdés. 😀
Két flakonnal rendelek gyár GM olajat.
Egy flakon el fog fogyni az átmosásra szerintem.
Mert ha leszívom a tartályban lévőt, fel öntöm, meg járatom, megint leszívom akkor az ugyan olyan trugyis lesz.
Addig kellene ezt játszani még viszonylag tiszta marad az olaj nem de? 😀
Vagy ennyire ne bonyolítsam? -
speedernet
aktív tag
Szervó olaj cserének mi lenne a legegyszerűbb megoldása?
Azon gondolkodtam hogy a tartálybol mindenképpen kiszívom és fel töltöm új olajjal.
Attol valamit tisztulna a rendszer. -
speedernet
aktív tag
válasz mohabá 007 #88542 üzenetére
Értelek. Akkor össze kevertem, igazábol laikusként azt tudtam hogy miket hajt a hosszbordás, de most hogy melyik melyik az isten tudja. 😀
Azért írtam 16XERt mert ha F16D4 et írok akkor nem válaszol senki mert ritkán tudják mi az. 😀
De amúgy igazábol elvileg csak a körítés más a maga a motor ugyan az ha jól tudom.
Na de a lényeg hogy az a keskenyebb szíj belseje rozsda poros és az adja a hangot az fix.
Na és a szervó szíjat mi feszíti?
Mert ott nem átni semmit ami erre alkalmas lenne.[ Szerkesztve ]
-
speedernet
aktív tag
válasz mohabá 007 #88511 üzenetére
-
speedernet
aktív tag
válasz Lajos1966 #88503 üzenetére
Jobban szeműgyre vettem a szíjat. A szervó szvattyú szíjtárcsája konkrétan úgy néz ki mintha rozsdás lenne.
Rozsda színű finom por van a szíj belső felén.
A hang is onnan jön.
Lehet hogy a poron nem tapad megfelelően a szíj.
Ugye ez a keskenyebb kicsi kerületü szíj.
A klíma kompresszorrol hajtja a szervó szivattyút.
A szélesebb szíj ami a főbb dolgokat hajtja az teljesen épnek tűnik.[ Szerkesztve ]
-
speedernet
aktív tag
válasz trassher #88477 üzenetére
Nem tudom pontosan.
Keresgettem a neten és elvileg gőrgő.
De igazából így már ugyan mind1 mert egyiket se tudom itthon manipulálni. 😀
Kia Ceeden pl 1 db csavar.
De akkor ez bonyolúltabb.
Veszettűl nyekeg a szíj és első körben egy feszítéssel akartam próbálkozni.
Esetleg valami ötlet a nyekegés meg szüntetésére?
Fék tisztítóval át fújtam a tárcsákat, mondom hátha olaj vagy akármi rá folyt és meg csúszik, de nem használt. -
speedernet
aktív tag
Üdv urak!
Z16XER motornál hogy tudom feszíteni a hosszbordás szíjat?
Remélem nagyobb bontás nélkűl van rá lehetőség
Köszönöm -
speedernet
aktív tag
Üdv Urak!
Z16XER mmotornál mi okozhatja hidegen az alapjárat ingadozást?
Folytószelep ránézésre nem koszos. -
speedernet
aktív tag
Üdv urak.
Zalában esetleg egy jó, Opelhez értő nem kokány szervizet nem tudtok véletlenül? -
speedernet
aktív tag
válasz mohabá 007 #86626 üzenetére
Holnap le fotózom hogy melyik cső az.
Köszönöm előre is. -
speedernet
aktív tag
válasz Tikakukac #86594 üzenetére
Üdv uram!
Topikot olvasva tapasztaltam hogy az alkatrész keresés mestere vagy.
Tudom nem opel de majdnem.
Chevrolet Cruze hoz keresnék klíma csövet ha találnék de nem találok.
A motor egy 16XER benne álcázva F16D4 motor kóddal.
Egyik nagy boltnál se találok sajnos. Ha rá néznél nekem meg köszönném. -
speedernet
aktív tag
-
speedernet
aktív tag
válasz ricsi8800gt #86560 üzenetére
Hol találtál annyiért okoskerekeket?
-
speedernet
aktív tag
Nyugodtan mehet bele a 0w40 Mobil1.
Ég és föld az Eneos Premium Hyper 5w30 után. -
speedernet
aktív tag
Üdv urak!
Nincs esetleg valakinek az itt jelen lévők közül vagy ismerősének 5x105 16" os acélfelnije?
Egyszerűen nem találok használtba, újonnan meg 13000 a legalja amit találtam.
Ha más nem lesz akkor az lesz de ugye pénzből élünk...[ Szerkesztve ]
-
speedernet
aktív tag
válasz Lajos1966 #86135 üzenetére
Na sikerült időt szakítani a szolenoidok beszerelésére és hála isten azóta nincs traktorozás indításnál.
Jobban is gyorsul érezhetően, ugyhogy gyanítom a szelepek már el voltak fáradva.
Meg kapta a Mobil1 olajat is, új gyertyákat ugyhogy most elégedett vagyok egyenlőre.Minimális olaj fojást véltem fel fedezni az olajteknőn meg a generátor alján, nem tudom honnan szivároghat de majd még rá nézek.
[ Szerkesztve ]
-
speedernet
aktív tag
válasz athomi #86181 üzenetére
Jogos a felvetés. Amiket mutogatnak hogyel van fordulva aszűrő ott téglalap alakúak a lyukak és ha ott úgy fordul hogy a téglalap közepére kerül a szűrő elválasztása akkor nyilván nem tud annyi olaj kiáramlani.
De amikre kicserélik azokon furatok vannak.
Nem lehet hogy ez lett a módosítás?
Így akárhova fordul teljesen sosem fogja el zárni mert mindig van több szabad furat is.
Ettől függetlenül értem én azt hogy ha nem kell rá akkor miérr kockáztassunk de akkor miért van rajta ha nincs semmi szerepe?
Valamit biztosan szűr.... -
speedernet
aktív tag
válasz ricsi8800gt #86177 üzenetére
Ilyesmi eredményt remélek én is.
Van egy rezonáló fémes hörgős hangja 1500-2000 fordulat közt, kiváncsi leszek azon javít e.
De sanszos hogy az valami mehanika probléma lesz. -
speedernet
aktív tag
Beszerelem így ahogy van nem szedek le semmit aztán kiderül mit produkál.
Amúgy azt mondta a srác a telefonba hogy INA az is amit gyáriként árulnak csak az gyári opeles dobozba van ez meg INA dobozban.
Ha tudja a gyár aki ezt le gyártja hogy ilyen problámák voltak akkor miért csinálna olyan alkatrészt ami ugyan úgy hibás :-D
Kicsit vicces... -
speedernet
aktív tag
válasz ricsi8800gt #86169 üzenetére
Akkor valószínűleg tényleg az összesen el fordul.
Ebböl a típusból.[ Szerkesztve ]
-
speedernet
aktív tag
válasz speedernet #86168 üzenetére
Nagyon gyors a reakció idő a Csergőnél, már hívott is egy emberke hogy az nem hibája hogy elfordul.
Úgy van ki alakítva hogy attol az tökéletesen működjön.
Azt is hozzá tette hogy az összesen elfordul.
Na hogy most ez valóban így van és tényleg nem hibája vagy csak le akart rázni aztmár nem tudom.[ Szerkesztve ]
-
speedernet
aktív tag
válasz mohabá 007 #86167 üzenetére
Rendben.
Azért dobtam egy emailt a Csergőnek hogy mi a helyzet a szelepekkel, meglátjuk mit reagálnak.
Ha nem történik semmi akkor le pattintom a szűrőket és mennek a helyükre.
Egyébként ami most az autóban van azon sincs szűrő de lehet hogy már nem működnek megfelelően. -
speedernet
aktív tag
válasz mohabá 007 #86164 üzenetére
Rendben.
Teljesen igazad van.
Vagy ne cseszekedjek vele csak pattintsam le a szűrőt és viszont látásra..[ Szerkesztve ]
-
speedernet
aktív tag
válasz ricsi8800gt #86161 üzenetére
Kiváncsi leszek, mert ugyan olyat rendeltünk elvileg.
-
speedernet
aktív tag
válasz mohabá 007 #86160 üzenetére
De nem is értem akkor miért ilyen 4 helyen elválasztott szűrőt tesznek rá?
A vadi újon is olyan van.
Olyan jött nekem is mint a képen a középső.
Próbáltam úgy tekergetni hogy legkevésbé zérják el a furatokat.
Talán jó lesz -
speedernet
aktív tag
válasz mohabá 007 #86128 üzenetére
Értem én ezt de nem arrol volt szó hogy csak a gyári szűrők voltak hibásak és az ujabbakon már meg oldódott a dolog?
Amire figyelmes lettem hogy a második linkben a képeken lévő szelepek nyílásai téglalap alakúak, az enyémen furatok vannak.
Nem lehet hogy ez volt a modosítás? És így több helyen tud ki jönni az olaj amit nem zavarnak a szűrők?
Nem szívesen barmolnám szét az új szelepeket de cáfolj/cáfoljatok meg és lepattintom beszerelés elött. -
speedernet
aktív tag
válasz ricsi8800gt #86106 üzenetére
Hétfőn rendeltem 14 óra környékén és kedden 9-10 között át is vettem.
Itt a fórumon lehet olvasni hogy fék tisztítóval lehet tisztítani az kb minden koszt leszed.
Egy próbát megér.
Én nem foglalkozom vele, kivágom belőle aztán kész.
Azon gondolkodám hogyle kéne venni azokat a szűrőket róla ne forogjanak össze vissza mert akkor ugyan ott leszek mint a gyárival csak az megint olyan hogy új de már manipulálni kell vele... -
speedernet
aktív tag
válasz ricsi8800gt #86075 üzenetére
Több helyen azt olvastam hogy nincs hidrotőke ebben a motorban, én ennyire nem értek hozzá tehát felőlem lehet is.
De a traktor hangot az okos kerekekkel párosítják, ha nem működik a szolenoid szelep megfelelően akkor nem jut fel az olaj és azért kerreg, vagy ki koptak a kerekek.
Na ilyenkor kell a 0w40 olaj. -
speedernet
aktív tag
válasz ricsi8800gt #86073 üzenetére
Én úgy gondoltam hogy mind kettőt kicserélem, mivel nem tudom hogy egyáltalán ez miatt van e indításkor "traktor hang", meg persze azt sem hogy ha rossz is valamelyik akkor melyik az.
Rendeltem Mobil1 ESP 0W40 es olajat is, állítólag azt szereti ez a motor, majd most a 4 napos hétvégén kicserélem őket aztán kiderül mi változik.Egyébként ránézésre jónak tűnnek ezek a szelepek csak a szűrőket nem értem hogy miért vannak össze vissza.... de talán majd valaki mond rá okosat.
[ Szerkesztve ]
-
speedernet
aktív tag
Üdv urak!
Milyen márkájú szolenoid szelepet szabad meg venni?
Vagy csak a gyárit érdemes?
Z16XER motorba lenne.
Köszönöm szépen[ Szerkesztve ]
-
speedernet
aktív tag
válasz Luck Dragon #85655 üzenetére
Rendben. Valahogy éreztem hogy ez lesz a válasz. Valamelyik fórumon is olvastam ilyen tanácsot, az volt az indok hogy az a kis szűrő csak a bájáratásig kap szerepet...
Na mind egy köszönöm.
Nem úszom meg a cserét :-D -
speedernet
aktív tag
Üdv urak!
Hallottam olyan megoldást a 16XER nél hogy a gyári solenoid szelepröl letőrt szűrő enyhíthet az idításkor fellépő kattogáson ez valóban így van vagy nagy marhaság?
Vagy inkább cseréljesm a szelepeket újra?Köszönöm szépen
-
speedernet
aktív tag
Üdv urak!
Cserélt már valaki gyári ajtó hangszórókat valamilyen más típusra?
J Astrárol van szó, sajna a bal ajtóban elfáradt.
Szeretnék venni akkor már 2db újat minimum olyan hangminőségűt mint a gyári vagy jobbat....
Milyen márkát lenne érdemes?Köszönöm előre is
[ Szerkesztve ]
-
speedernet
aktív tag
Urak a 16XER motor váltó oldali a féltengely csatlakozások lógnak, tudomásom szerint kúpgörgős csapágyak vannak a váltóban vagy difiben.
Lehet azokon utánhúzni? Vagy nem úszom meg a féltengely cseréket...[ Szerkesztve ]
-
speedernet
aktív tag
Üdvözletem!
Van egy Chevrolet Cruze LS em 1.6 os ECOTEC motorral. F16D4 a motorkódja de 16XER valójában. Egy idelye gyorsításkor, kettestöl felfele 1500-2000 fordulat között kerregő recsegő hangot ad valami. 2000 felett abba hagyja, egyesbe meg ha lassan gurulok és minimális gwzt adok akkor csilingelő hangot hallani.
Találkozott már valaki ilyennel?
A hővédőket átnéztem, nem az rezonál az biztos valami a difi és a váltó környékén lesz szerintem.
De remélem tudtok segíteni.
Köszönöm -
speedernet
aktív tag
Üdv urak.
Kérdésem az lenne hogy tapasztalatok alapján melyik olaj a legjobb a Z16XER (igazábol f16d4, de ugyan az) motornak?
Jelenleg 5w30 Eneos van benne de lehet jobb lenne az 5w40 vagy a 0w40.Köszönöm szépen
-
speedernet
aktív tag
válasz Luck Dragon #84909 üzenetére
Üdv uram!
Nem éppen Opel henem egy Chevrolet Cruze autóról lenne szó.
Írtál a kesztyütartó telójárol, gondoltam hátha tudsz valami okosat hogy hogy a fenébe tegyem vissza :-D
Cseréltem pollenszűrőt de nem tudom vissza tenni a nyitás csillapító valamit.
Van rá valami trükk?
Vagy le kell bontani valamit?
Kb ugyan az lehet mint az opelnál.Köszönöm
-
speedernet
aktív tag
Értem. Köszönöm szépen.
Meglátom mit mond a szerkő csak nem tudok vele kommunikálni 14 ig mert nyaral, ilyenkor......
amúgy én is afelé hajlok hogy egy utángyártottat hacsak nem lesz valami oltári kifogása ellene. Opel szervizes szaki volt, biztos látott pár ilyen motort. -
speedernet
aktív tag
válasz mohabá 007 #84848 üzenetére
Igen. Katalizátor hatásfoka küszöb érték alatt.
Magát a kódszámot nem tudom de ez meg maradt.
Sajnos nem lyukas a kipufogó rendszer a szondák is jók tehát az érces hang csak attól lehet hogy kuka a katalizátor.
Ezt nem én állapítottam meg hanem szerelő mondta vizsgálta....[ Szerkesztve ]
-
speedernet
aktív tag
-
speedernet
aktív tag
válasz molnarpeter #84844 üzenetére
Na most az igazság az hogy 2 hete van nálam már így vettem hogy volt egy kis hangja de nem világított a motor lámpa a műszerfalon és elsőre azt gyanítottam hogy csak valahol kifúj a rezoncső vagy valami. Na de mikor fel villant a lámpa akkor már kezdtem aggódni hogy nem fúj ki.... Tudom vissza kéne vinni javítsák meg stb.. Nem szeretném, inkább áldozok rá és megjavítottam én.
Ennek tükrében még teljes képem nincs arról hogy eszi e az olajat vagy sem.
600-700 km mentem vele eddig olajcsere óta de ugyan annyi van bent mint amennyit bele öntöttek, és szinte ugyan olyan áttetsző, alig látszik a nívón.
A kiegyenlítő tartályban viszont volt egy kevés olaj (szerintem olaj)
, kimostam a tartályt azóta az sem látszik számottevően hogy folyna bele..
Egy minimális valami barna réteg van a tetején a víznek de az még lehet maradvány is a hűtőkörben mert a teljes rendszer nem lett még átmosva.
A távot nem mondanám rövidnek, napi 70 kilométert megyek vele, országút és város. -
speedernet
aktív tag
válasz Declare #84842 üzenetére
Igen ez is egy szempont.
Ezért érdeklődöm, két szerelővel beszéltem az egyik azt mondta hogy inkább a bontott gyári mint az új utángyártott a másik meg csak a gyári újra esküszik amit mondjuk meg is értek.....
Na de akkor most mit merjek ugye, bontott 40-60 körül mozog az utángyártott 130 -
speedernet
aktív tag
Üdvözlöm az urakat!
Nagy problémám akadt egy Chevrolet Cruze tipusú autóval, tudom nem Opel de majdnem
Na a lényeg hogy katalizátort kell rajta cserélni és érdeklődnék hogy milyen Opel típusoknak ugyan az a katalizátora mint a Cruzé?
1.6 16v 83 kW 2009 es évjárat.
Bontottan keresek de kimondottan Cruzehoz nem igazán van...
A másik hogy van e tapasztalat utángyártott katalizátorral? BM Catalyst márka gyárt teljesen ugyan úgy kinéző alkatrészt ami még sok más Opel típushoz is használható a leírás szerint.Köszönöm a válaszokat
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest