- Mobil flották
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
rob210
Topikgazda
válasz
gergo5991 #58150 üzenetére
A kinti árakat nem tudom, de a III-asnál is egyben van a tárcsa a csapággyal, illetve nem pofa az, hanem betét.
Fékpofa a dobféknél van.Itthon szerintem azért ez olcsóbban kijön.
Utoljára 94e volt, munkadíjjal együtt és ott fékfolyadék csere fékcsőcsere is volt, valamint Zimmermann tárcsa betét szett volt ami nem a legolcsóbb.Mivel azt nem írtad milyen márka megy be akár még kinti árakon reális is lehet, bár én sokallom.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Geri19831208 #58137 üzenetére
-
rob210
Topikgazda
Az a vicces, hogy a laufent valóban dicsérik akik használják, felrakatták, de a hankookot az anyacéget úgy szidja mindenki mint a bokrot.
De sz@r is valóban.
A múltkor az Érdi körforgónál majdnem lecsúsztam 30km/h-al egy II,es meganeal, ahol az én nokianjaimmal bőven 40 felett fordulok. Gyalázat a hankook pedig a nokian az utolsó szezonját futotta a hankook meg egy éves 2017.22 heti volt.
A tulaj is mondta, hogy már rendelt gumit, mert ezt nagyon beszipkázta, csalódott.Nem az első ilyen, hogy jobban sikerül egy almárka, mint az anyacég terméke.
-
rob210
Topikgazda
Olaj ahogy érzed, ebben nem foglalok állást.
Tudom miért vagy eneos fanjó olaj, de legyen meg a minősítése, renault finnyás az olajra nagyon!
Szűrő jó a filtron, de ha már eneos olaj akkor inkább a purflux.
Gyertyából a k20pru-t javaslom, jobban jársz vele ezek a 16 szelepes a minnél egyszerűbb gyertyát szeretik, nem vicc. Elektróda hézag 0.8 és 0.9 között legyen! Fontos!
Vezérlésből tudok gyárit gyári vízpumpával nem tudom skf mennyi lenne 50e kb. A gyári.
Olajpumpa hajtásláncot még életemben nem cseréltem, csak sérült azaz felütött deknis meganon.
Ha a megfelelő olajjal van időben ellátva szinte soha nem megy tönkre. De ha cserélni akarod az Ina tökéletes választás! -
rob210
Topikgazda
válasz
Geri19831208 #58100 üzenetére
Trw, spidan, moog, lemfölder, a sorrend is kb. ez.
A legdrágább is max 4e. Párban kell cserélni és első utad a futóműves legyen -
rob210
Topikgazda
Ma egy öreg 1.2 es automata váltós twingo került a kezeim közé.
Mind a 4 ngk gyertya más hézagra volt beállítva.
A dekniből szivárgott az olaj, a szelepfedél alól szivárgott az olaj.
El volt szegény hanyagolva, pedig a gazdi szorgosan hordta a szerelőkhöz.
Akik rendre közölték öreg renault ez ilyen.Hát mostmár nem szivárog.
Az öreg renault. Sajna a képek nem jó minőségűek, de azért látszik aminek kell. -
rob210
Topikgazda
válasz
gixxergabi #58060 üzenetére
Ez alapján bármi lehet.
Szemre meg nem mondja senki szerintem. -
rob210
Topikgazda
válasz
DonThomasino #58048 üzenetére
Azt hogy miért nem jó, már megkaptad válaszban.
Az kell bele amit a kolléga írt.A mennyiséget pedig úgy ellenőrzöd, hogy az eleséjnél állva a váltó oldalánál kicsavarod a pillangó csavart.
Ha megjelenik az olaj ok, ha nem akkor addig kell tölteni amíg meg nem jelenik.
"Mint egy túlfolyó elven." -
rob210
Topikgazda
Okoskerék!
Rugók, mind a 4 et alaposan meg kell nézni!!!
Kormánymű, ne kopogjon, kormánytekerésnél surrogó hang esetén a légzsák átvezető cserés vagy lesz rövidesen.
Gyujtótrafó, vagy beru vagy denso legyen.
A hátsó lámpa az testhiba is lehet, vagy a foglalat már szétégett, meg kell nézni.
A csapágyat préssel érdemes cserélni, vagy komoly csapágy kihúzóval.
Kalapáccsal cserélni tilos.
Csapágyból FAG, INA, SNR, Az SKF se rossz.Érdemes diagra tenni, csak, hogy lásd vannak-e hibák.
Meg úgy alapból.Ha rendbe van rakva a kocsi szerethető kényelmes, jól pakolható.
-
-
rob210
Topikgazda
válasz
Geri19831208 #58007 üzenetére
Ha E7J a motorkódja akkor 5.5 liter.
1:1 arányú glacelf, víz elegy megy bele. -
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz
molnarpeter #57967 üzenetére
Én mondjuk a swagot ajánlom.
De meg kell nézni rendelés előtt mert többféle felfüggesztés létezik.
A hidrocsapágy is van alul felül profilból két féle, szóval csak okosan. -
rob210
Topikgazda
válasz
molnarpeter #57965 üzenetére
Unixot sajnos nem ismerem, nekem pl birth van bent teljesen jó.
A jobb oldali bak lesz cserés ami a toronynál van és valószínű, hogy a kutyacsont is odavan már. -
rob210
Topikgazda
válasz
gixxergabi #57953 üzenetére
Érdemes néha egy motoröblítő, motormosó adalékot hozzáadni a régi olajhoz.
Én minden 4.ik cserénél szoktam. -
rob210
Topikgazda
válasz
Steven #57945 üzenetére
Ez a biztosítónak nem fáj, a másik autó tulaja fogja fizetni.
Én konkréten felhívnám az elkövetőt és elmondanám neki, hogy 30.000.- és kihagyjuk a biztosítót, de ez én vagyok és nem is az én autóm, tehát nincs jogom beleszólni.
Ha nem lett volna lekezelve a laguna, biztos, hogy komolyabb sérüléseket szenved.
Az meg, hogy le volt kezelve nem az elkövető érdeme, tehát ebből nem csinálnék lelkiismereti kérdést. -
rob210
Topikgazda
válasz
Geri19831208 #57910 üzenetére
Leveszed a b oszlop borítását aztán a küszöb felé haladva a további borítást nagy crova és kicseréled.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Yoshida #57901 üzenetére
A hütő ventillátor ahogy kapcsolod a klímát úgy kapcsolja a ventit. Azaz amíg megy a klíma a venti is jár.
Mondhatni kényszer hűtéses.Az a hang pedig 95%, hogy a klíma kuplung hangja lesz.
Eddig a hidegben nem csinálta most tágult a lamellázat kicsit és el is kezdett szólni. -
rob210
Topikgazda
Ez az amiért nem bánom, hogy 18 éves az autom és nem milliós tétel.
Én az ilyet föleg, ha még el is huz, mint nekem a volvós, agyonütném. -
rob210
Topikgazda
válasz
Tomi0703 #57874 üzenetére
Az INA csapágat gyárt.
Se szíjat se vízpumpát nem csinál.
Hogy éppen melyik céggel szerződik na az kérdéses.
Olyan mint a ruvill az is csak csomagol, de az pl. semmit nem gyárt.Az INA feszítői jók.
De én szvsz szettet ebből nem vennék.
Dayco szíj, INA görgök, és hepu vagy graf vízpumpa kerül amibe kerül. -
rob210
Topikgazda
válasz
DonThomasino #57867 üzenetére
Nem engedi a váltóolajat?
-
rob210
Topikgazda
válasz
S1R1U3 #57840 üzenetére
Hát ezen csodálkozom ilyen hiba nem létezik.
Ha a termosztátház nincs elvetemedve a termosztát pedig jó azaz 89 fokon nyit akkor nem lehet 75 fokos a víz.
Meg kéne nézni, hogy hideg autónál beindítva hol kering a víz, a nagykörben is vagy csak a kis körben.
A fűtésed egyébként jó, nem csak langyosat fúj? -
rob210
Topikgazda
válasz
LamerGyuri #57819 üzenetére
Én egy kicx és egy hertz et is nyugodt szívvel merek ajánlani.
Nekem az szól a kocsiban nem kis megelégedésemre.
Elöl is hátul is 16.5 cm mert én befaragtam hátra. -
rob210
Topikgazda
Ki kell takarítani a csúszkát amiben a fékbetét mozog.
Le kell takarítani a nyereg csapokat!
Az etalon pedig a zimmermann, ATE!!! TRW.(az ABE lehet csak rosszul értelmezem amit írtál, de nem etalon, hanem ipari szenny.)
Nemrég egy srác jött nagy mosollyal az arcán nézd mit vettem fillérekért!
Amikor elmondtam neki, hogy ATE és ABE között jelentős a betű és minőség eltérés is, már nem volt olyan boldog. Nagyon oda kell figyelni mit vesz az ember, mert sok kis cég ráment erre az egybetűs eltérésre, és sokakat meg is tévesztenek vele. -
rob210
Topikgazda
válasz
kisgyerek85 #57807 üzenetére
C oszlop tető találkozásánál nézd meg a szigetelő anyagot nincs-e kirepedezve.
-
rob210
Topikgazda
válasz
dethroner #57796 üzenetére
Van egy R19 ed nekem meg egy megane-om.
Kérlek mond meg milyen kerékcsapágyat vegyek.Nagyon szívesen segítek bárkinek, de és ez nem csak neked szól!.
Kérdezzetek úgy légyszíves ahogy az összefoglalóban le van írva.
Egyébként NRF, Valeo.
Vannak olcsó belépő márkák, én azokat kerülném, ha hosszú távra tervezel. -
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #57782 üzenetére
A sandero fapad a cliohoz képest.
De én is nézegettem, csak nagyon puritán
Az egyes classic megane után is visszalépés lenne
Kényelemben helykínálatban pedig szakadék. -
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #57778 üzenetére
Szerintem jó döntés
A Hyundait felejtsd el, azok még rohadnak, bár nem tudom melyik évjáratos lenne a getz.
A honda nem rossz bár én soha nem ülnék bele, nekem nem autó.
Szűk minden irányból. -
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #57776 üzenetére
Megbízhatóak.
-
rob210
Topikgazda
válasz
madmike #57771 üzenetére
Mi van egyben?
Ez a javítószett hozzá.
Megane II Kombi, hátsóajtó átvezető kábel szetthez.
Ez nincs egyben, az utastér kábelekkel, csak nem lett volna szabad szétvágni jelölés nélkül.
Ha előbb kérdezel nagyon szívesen segítettem volna.
Ezt így kb. 1 napos meló. mindent egyesével ki kell mérni.
Kell hozzá, egy szakadás vizsgáló multiméter, majd egyesével el kell kezdeni kapcsolgatni a funkciókat és felcimkézni, mi micsoda.
Aztán ezt a javítószettet beforrasztani és lezsugorozni.
Amúgy 1 órás meló. -
rob210
Topikgazda
Más:
Egy fórumtárs, ma nálam járt.
A fékcsere során 34 perc alatt vettem ki a két nyeregtartó konzol csavarját.
Nem nem vagyok béna és szedtem már ki ilyen csavarokat máskor is.
De amikor kijött azon meglepődtem, hogy miért szorult ennyire.
Hiszen "szakszervizben" szerelték az autót, menetrögzítővel.
A csavar ugyan nem volt lehúzva nyomatékra, csak ugy mint az agy csavar sem.
De menetrögzítőre tellett, annyit kentek rá, hogy a nereg és a konzol között még ki is folyt és jól odasült.
Sajnos képet nem csináltam, mert a káromkodások közben elfelejtettem.
Pedig megérte volna.
Srácok hordja mindenki szervízbe a kocsiját.
Vagy én vagyok ilyen szerencsés, vagy tényleg pékek vannak mostanra minden szervízben. -
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #57765 üzenetére
Ha a szívó 75le akkor isteni kis városi gép a yaris után maga a kényelem megtestesítője.
Ha a tce azt messzire felejtsd el. -
rob210
Topikgazda
válasz
molnarpeter #57732 üzenetére
CSak a egy kép elé egy hossz vékony fém pálca is.
Én egy hosszú csavarhúzóval oldom meg az ilyen hibakeresést.
Mindenre rárakom a nyelét meg a fülemhez szorítom és azonnal megvan minek van nyűgje. -
rob210
Topikgazda
válasz
molnarpeter #57729 üzenetére
Hát ez így nem az lesz.
De nem kell kidönteni semmit.
Elég ha a csatlakozót leveszed a motorról.
Ha megszűnik akkor az, de kétlem ez más hang.
Viszont nem tudom miből jön.
Ilyenkor kell a sztetoszkóp. -
rob210
Topikgazda
E E E
Elárulom ezt nem a franciák bonyolították túl, hanem az a buzer.ns aki kitalálta ezt a kimagaslóan fontos biztonsági funkciót. Magát a TPMS-t, nem csak a renaultnál van így.
A corollában is így van, sőt a BMW ben is.
Itt maga ez a töketlen rendszer az ami ennyire szervíz és eszköz igényes.
A funkciója meg kb. nulla.Mire megyek vele, hogy mutatja, ha leereszt a kerék, fel nem pumpálja.
Cserébe bazi drága és sok vele a macera.
Azt hiszem 12500 csak a felprogramozása a szenzoroknak.
Nekem a 4 szenzor és a felprogramozás árából megvan a 4 gumimCserébe ha leereszt akkor felteszem a pótkereket és megcsináltatom a gumissal.
Az új vasakban meg kimagasló biztonság ide vagy oda sok esetben már pótkerék sincs -
rob210
Topikgazda
válasz
FRENK1988 #57721 üzenetére
Nem értem a kérdést.
Vettél egy régi típusút a műanyag sínes helyett?
Mert akkor azt műanyag patenttal lehet feltenni.A gyári a 16vsen maga a lécben lévő műanyag sín pattan fel, de az idővel kitágul és akkor felhullámosodik.
A régiben acél sín van az nem vetemedik el, de kell hozzá a közbünső patent.Már ha erre gondolsz.
-
rob210
Topikgazda
válasz
molnarpeter #57716 üzenetére
Gyanús hang alapján, hogy a lámpa állító motor adja ki.
Ha elektromos hang, ha rezgés, akkor ez alapján fogalmam sincs.
Utoljára amikor a szintező mechanikája eltört egy lagunánál akkor hallottam ehhez hasonló hangot.
Folyamatosan tekert az állító motor mert nem tudta hova kéne állítani a lámpát. -
rob210
Topikgazda
válasz
supperduck #57713 üzenetére
Kifejezetten tiltólistás.
Nem érik meg a 100ezer kilómétert!
Nem viccelek nemrég pont erről beszélgettünk itt.
Legendásan halott motor.
Szeretem a renaultokat, de az a motor egy hányás.
Mint a 0.9 es is.
1.4 TCE viszont ajánlott csak ritka. -
rob210
Topikgazda
A oszlop lepattint
Napfénytető nem tudom sose mernék nekiállni, pedig nem egy autót láttam már belülről.
Ablak gumi bontó, vagy ők
Napfénytetőhöz is náluk.Az ajtónál a bontottal jobban jársz, mert ez profilos.
Csak kezeld le glicerinnel.Lakkozás hát az cumi, azt az isten se tudja javítani csak teli fénnyel.
A fóliázást én nem támogatom kb. annyi mint a a fényezés.
Valamint nem olyan tartós mint egy rendes fény.
Új hozzászólás Aktív témák
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Ikea mittzon íróasztal, 140x60
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Új MSI Katana 15 Gamer FHD IPS 144Hz i7-13620H 10mag 16GB 512GB Nvidia RTX 4060 8GB Win11 Garancia
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
- Apple iPhone 14 Plus 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó karcmentes Apple iPhone 13 Pro Max 512GB / 12 hó jótállással
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB 1 év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest